Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2006, 18:02   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

't is maar als ge begint te neuten over iemands taalgebruik.. zorg dan dat ge zonder zonden zijt...

Discussie over typfouten gesloten wat mij betreft, terug on topic.. waar ging het nu weer over...

Juist racistische politie

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 1 juni 2006 om 18:04.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 18:07   #62
Amrod
Burger

Amrod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
ja mijne vriend herlees dan eens even en zie samen met mij de eerste Nederlands dan eens en zeg mij dan eens schoon of dat met een hoofdletter of een kleine letter geschreven is...

Misschien was die middelste Nederlands wel een typfout...

- Thornton Wilder
Amrod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 18:29   #63
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dan ben ik aan het raften in libertarisch vaarwater. Hoe raak ik daar nou in godsnaam heelhuids weer uit?
Het voornaamste is het zelfstandige zoek- en denkwerk. Vaarwater is maar vaarwater; jij stuurt de boot. Libertarisme is volgens mij een nuttige bron van inspiratie, het is goed bevaarbaar water, meer niet.

Ikzelf ben bv. een voorstander van de invoering van democratie, maar nogal wat libertariërs verwerpen democratie, niet omdat ze pro dictatuur of pro particratie zijn, maar omdat ze denken dat de staat volledig misbaar is. Volgens mij is dit een vergissing; om recht te produceren en te bewaken heb je een staat nodig. Ik ben ook een voorstander van een algemeen, individueel en onvoorwaardelijk baisisinkomen, wat volgens de meeste libertariërs anathema is. Ik vind ook dat voor grond een bijzondere vorm van eigendomsrecht moet gelden, waarbij verkoop van grond vervangen wordt door eenvoudige overdracht naar de volgende gebruiker (en grond dus niet langer op de markt verhandelbaar is). Toch beschouw ik mezelf als libertariër omdat het primaat van het individu op de staat, en de juridische emancipatie van het individu tov alle mogelijke biologische ea categorieën, mij op maatschappelijk vlak het begin van alle wijsheid lijken te zijn. Dat wil niet zeggen dat ik concepten als bv 'volk' of 'gemeenschap' afwijs of onbelangrijk acht, wel integendeel. Volkeren of gemeenschappen worden evenwel bevrijd via de emancipatie van de individuen, en niet omgekeerd.
Oud 1 juni 2006, 18:37   #64
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Het enige dat hier scheefgetrokken wordt, zijn de statistieken.

1. Een percent over de hele maatschappij vergelijken met een percent over een stad.
2. Negeren dat allochtonen nu eenmaal doorgaans tot een lagere klasse behoren, met dank aan onze 'kansrijke' maatschappij.

Als 70% van de sociale woningen in antwerpen naar allochtonen gaat dan is dat omdat van alle bewoners van antwerpen die nood hebben aan een sociale woning 70% allochtoon is.
... en als het aan jou ligt mogen de brave Belgen nog duizenden sociale woningen bouwen om alle nog toestromende allochtonen "die nood hebben aan een woning" meteen van onderdak te voorzien zeker?
Dat vele allochtonen uit verre achtergestelde gebieden behoren tot "een lagere klasse", zoals je zegt, zoals zovele miljoenen op de aardbol. En dan? Moeten wij die allemaal een extra vergoeding + onze excuses aanbieden of
zo?
Met dank aan onze "kansrijke" maatschappij...
Hoe dwaas-naïef- arrogant kan men worden, en hoeveel "rechten "zullen ze nog uitvinden? Wanneer zal deze Augiasstal een beetje opgekuist en in orde gehouden worden? Als het helemaal onleefbaar en onbetaalbaar begint te worden?
Ondertussen steken ze in de Parijse voorsteden weer auto's in brand om de plaatselijke bevolking te bedanken voor het mee-eten uit de Franse sociale ruif...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:25   #65
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Een hoofdletter komt er niet per ongeluk, het is maar hoe ge het wilt bekijken.

Ik wou maar duiden dat het ironisch was dat iemand een opmerking maakte ivm taalcapaciteiten en dan zelf een knoert van een taalfout laat optekenen.

Geen verwijt ofzo, hoor.

En hiermee is voor mij deze dwaze discussie ook gesloten.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 22:42   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Elke stad in elk land heeft een groot percentage allochtonen. Dat is een algemeen, natuurlijk fenomeen.

Is het ook een algemeen natuurlijk fenomeen dat ze verhoudingsgewijs het hoogst scoren in de criminalitietscijfers?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 22:52   #67
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Is het ook een algemeen natuurlijk fenomeen dat ze verhoudingsgewijs het hoogst scoren in de criminalitietscijfers?
uiteraard...stel je voor dat het niet zo was tsss
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 00:22   #68
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
't is maar als ge begint te neuten over iemands taalgebruik.. zorg dan dat ge zonder zonden zijt...

Discussie over typfouten gesloten wat mij betreft, terug on topic.. waar ging het nu weer over...

Juist [SIZE=3]racistische politie[/SIZE]
ik denk dat de meeste mannen die beginnen te werken bij de politie niet racistisch zijn als ze daar aankomen. Wel dat ze het na afzienbare tijd worden, nadat ze de allochtonen beter leren kennen hebben...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 07:21   #69
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik denk dat de meeste mannen die beginnen te werken bij de politie niet racistisch zijn als ze daar aankomen. Wel dat ze het na afzienbare tijd worden, nadat ze de allochtonen beter leren kennen hebben...
DE ALLOCHTONEN ???
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 07:29   #70
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
JUIST.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 10:06   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Het voornaamste is het zelfstandige zoek- en denkwerk. Vaarwater is maar vaarwater; jij stuurt de boot. Libertarisme is volgens mij een nuttige bron van inspiratie, het is goed bevaarbaar water, meer niet.
Nou, moest ik je een paar dythirambische tekstjes voorschotelen over libertarisme die ik hier al op politics gepleegd heb...

Citaat:
Ikzelf ben bv. een voorstander van de invoering van democratie, maar nogal wat libertariërs verwerpen democratie, niet omdat ze pro dictatuur of pro particratie zijn, maar omdat ze denken dat de staat volledig misbaar is. Volgens mij is dit een vergissing; om recht te produceren en te bewaken heb je een staat nodig. Ik ben ook een voorstander van een algemeen, individueel en onvoorwaardelijk baisisinkomen, wat volgens de meeste libertariërs anathema is. Ik vind ook dat voor grond een bijzondere vorm van eigendomsrecht moet gelden, waarbij verkoop van grond vervangen wordt door eenvoudige overdracht naar de volgende gebruiker (en grond dus niet langer op de markt verhandelbaar is). Toch beschouw ik mezelf als libertariër omdat het primaat van het individu op de staat, en de juridische emancipatie van het individu tov alle mogelijke biologische ea categorieën, mij op maatschappelijk vlak het begin van alle wijsheid lijken te zijn. Dat wil niet zeggen dat ik concepten als bv 'volk' of 'gemeenschap' afwijs of onbelangrijk acht, wel integendeel. Volkeren of gemeenschappen worden evenwel bevrijd via de emancipatie van de individuen, en niet omgekeerd.
Ik vind je opvattingen best interessant, er blijkt ook mooi uit, hoe zachte Libertariër je wel bent. Daar valt mee te praten. Veel libertariërs hebben
in totaal geen staat nodig, maar dan met één kleine uitzonderingspost: enorme militaire reuzenbudgetten voor het bestendigen van hun libertarische machtsconstellatie (het anarchistische kapitalisme), monsterbudget dat dan ook weer overvloedig beschikbaar kanonnenvlees oplevert, direct inzetbaar overal ter wereld...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 13:20   #72
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
DE ALLOCHTONEN ???
De etnische politie-autochtonen?
Oud 2 juni 2006, 13:34   #73
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
DE ALLOCHTONEN ???
ja, de allochtonen.Hun "klanten" als ge verkiest.Dezen die ze dagelijks oppakken voor allerlei misdrijven, en die hun dagelijks de huid volschelden...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:46   #74
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Er zouden maar heel weinig Marokkanen zijn die een job als politieman zien zitten. Wat gaan ze dan doen om aan hun kwotum te geraken? Werkloze jongeren van Marokkaanse afkomst dwingen om bij de politie te gaan?
is natuurlijk wel een goeie manier om de politiediensten af te bouwen he .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 15:01   #75
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, de allochtonen.Hun "klanten" als ge verkiest.Dezen die ze dagelijks oppakken voor allerlei misdrijven, en die hun dagelijks de huid volschelden...
Neenee, door de etnische politie-autochtonen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juni 2006 om 15:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be