![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Misdaad is rechts... | |||
Misdaad is rechts! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 19,23% |
Niet akkoord. |
![]() ![]() ![]() |
36 | 69,23% |
Euh...... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,54% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
ik ken een aantal rechtsen met wie ik perfect overeenkom. Ik ken er ook een paar van wiens standpunten ik n�*ks moet hebben. Toont toch aan dat er over "rechts" een discussie gevoerd kan worden: wat houdt het in? idem met links. Ik ken linksen met wie ik geen woord kan wisselen. Het bijna dogmatisch en contradictorisch ingebakken belgicisme (en niet zelden monarchisme!) doet mij als nationalist veel vragen stellen over de inhoud van "links". Idem voor het vreemdelingenvraagstuk waar zowel links als rechts vastgeroest zijn in niet zelden contradictorische standpunten. Zowel historisch, als vergeleken met huidige buitenlandse stromingen die "links" dan wel "rechts" te noemen zijn, is de situatie in België uiterst raar. Ik heb de indruk dat beiden hun standpunten zodanig samenstellen, om toch maar tegengestelde standpunten te hebben ten op zichte van de tegenpartij. zielig hokjesdenken noem ik dat. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 juni 2006 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Historisch gezien is het VB bv. "links" omdat het "het regime" aanvalt. Om dezelfde reden is de PS "rechts" te noemen. Het stoort mij enorm hoe sommige fanatieke jongelingen roepen: "wij zijn rechts!", terwijl ze het woord niet echt begrijpen er juist een linkse reflex in terugvinden: lekker tegendraads zijn enzo. Trouwens, hoeveel keer is het hier al gezegd dat bv. CD&V (of zeker CVP vroeger) zowel "rechts" als "links" is?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 20 juni 2006 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U veralgemeent op basis van totaal verkeerde denkwijzen waardoor u tot conclusies komt, die u in andere gevallen enkel aan 'rechts' zou toeschrijven. Als we op basis van uw logica een veralgemenend besluit moeten trekken over 'links', ja waar komen we dan uit... Big daddy is links Big daddy is dwaas Dus: links is dwaas Toch wil ik u nog veel plezier wensen in uw dwaze, naïeve en wereldvreemde denkwereld. PS: Naar welke psychiatrische instelling kan ik uw verjaardagskaart sturen?
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|