Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 15:43   #61
Internationalist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
...Indien u het nog niet had gemerkt, het zijn zij die zweren op de koran die voor problemen zorgen. Het zijn ook zij die voor het minste het woord 'racist' en 'islamofoob' in de mond nemen. Dat hoorde men vroeger niet voor de komst van diegenen die zweren op de koran en onze maatschappij afwijzen.
Het onderwerp is anders dan dat je in je handtekening hebt. vaak off-topic posten kan tot depressie leiden.
Graag gezegd,

Internationalist is offline  
Oud 2 juni 2006, 15:54   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het is alleen maar om wille van haar huidskleur dat de overstap van Aisha naar het VB op de website van het VB gemeld werd. .
Grapje: positieve discriminatie.
Geen grapje: Fout! nog maar enkele dagen geleden werd op dezelfde website de overstap van een ander dame (met 'gewone' huidskleur') gemeld van CD&V naar VB.
luc broes is offline  
Oud 2 juni 2006, 15:56   #63
luc broes

Standaard

Citaat:
Gaat het VB voortaan aan elke persoon die overstapt uit een andere partij een artikel op de website besteden?
Neen, want dan wordt het te veel, en is er geen plaats meer voor ander nieuws
luc broes is offline  
Oud 2 juni 2006, 16:00   #64
Jampie
Minister

Standaard

PDW: 'En ja, het VB kiest voor een BLANK Europa' !
Jampie is offline  
Oud 2 juni 2006, 16:14   #65
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut Bekijk bericht
de meerderheid van de Vlamingen stemt nog steeds rechts tot centrum-rechts hoor. (VB, NVA, CD&V, deel VLD)
Je dromen niet voor werkelijkheid nemen he... 8)

Moesten die mensen die niet op het VB stemmen, het eens zijn met het VB, zouden ze wel op het VB stemmen eh.
Bijgevolg kan ik gerust stellen dat de meerderheid van de vlamingen niet achter het gedachtengoed van het VB staat en dus niet tot het 'eigen volk' hoort. De autochtone/blanke bevolking is geen monocultuur. De tijd gaat een serieus eind terug moeten gedraaid worden om terug een iet of wat monoculturele maatschappij aan te treffen.
Oud 2 juni 2006, 16:22   #66
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
En ik voor een geel China!
luc broes is offline  
Oud 2 juni 2006, 16:24   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Anke Vandermeersch was bekend als ex-Miss België, en had ook al op de VLD-lijst gestaan (Europese verkiezingen van 1999, denk ik).

Ik heb tot gisteren nooit van Aisha Van Zele gehoord, en op het Internet vind ik ook niet meteen iets over haar terug.
Gaat het VB voortaan aan elke persoon die overstapt uit een andere partij een artikel op de website besteden?
Het is hunne website 8)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 2 juni 2006, 16:25   #68
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jampie
En ik voor een geel China!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 juni 2006 om 16:26.
Jazeker is offline  
Oud 2 juni 2006, 16:32   #69
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Moesten die mensen die niet op het VB stemmen, het eens zijn met het VB, zouden ze wel op het VB stemmen eh.
Bijgevolg kan ik gerust stellen dat de meerderheid van de vlamingen niet achter het gedachtengoed van het VB staat en dus niet tot het 'eigen volk' hoort.
Dat vreselijke gedachtengoed van het VB!
Reeds lang geleden stelde het VB voor criminele vreemdelingen straf te laten uitzitten in eigen land. Verhofstadt wil dat nu plots ook. Volgens een poll in Het Nieuwsblad is 97% daarmee akkoord.
Het VB wil taalvereiste voor snelbelgen en geen stemrecht voor vreemdelingen en drastisch terugschroeven van de transfers naar Wallonië, en beperking van immigratie enz. Zoals de overgrote meerderheid van de vlamingen
Mensen veranderen niet zo gemakkelijk van partij. Als je de lezersbrieven en de poll's nagaat merk je dat de meest standpunten van het VB gedeeld worden door de meerderheid van de Vlamingen.
luc broes is offline  
Oud 2 juni 2006, 16:47   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat vreselijke gedachtengoed van het VB!
Reeds lang geleden stelde het VB voor criminele vreemdelingen straf te laten uitzitten in eigen land. Verhofstadt wil dat nu plots ook. Volgens een poll in Het Nieuwsblad is 97% daarmee akkoord.
Het VB wil taalvereiste voor snelbelgen en geen stemrecht voor vreemdelingen en drastisch terugschroeven van de transfers naar Wallonië, en beperking van immigratie enz. Zoals de overgrote meerderheid van de vlamingen
Mensen veranderen niet zo gemakkelijk van partij. Als je de lezersbrieven en de poll's nagaat merk je dat de meest standpunten van het VB gedeeld worden door de meerderheid van de Vlamingen.
Waarom stemt de meerderheid van de Vlamingen er dan niet op?
Het is trouwens complete zever.
Als ik op dit forum rondkijk dan zie ik al meteen dat de doorsnee VB'er hier een heel andere mening over homoseksualiteit heeft dan de doorsnee homo zoals ik deze in mijn vriendenkring aantref.
'De vreemdelingen moeten hier weg' dat ik van vele VB'ers hoor (lees hier maar rond) is een heel ander standpunt dan 'we moeten leren samenleven'.
'Vlaanderen moet onafhankelijk worden' is een heel ander standpunt dan 'België moet liever niet splitsen'.
Over geloofkwesties en ethische aspecten als abortus of euthanasie heerst grote verdeeldheid onder de bevolking. Sommigen willen graag de doodstraf, anderen helemaal niet.
We hebben allemaal onze eigen opvattingen, en dat is maar goed ook.
Het zorgt er wel voor dat onze samenleving geen monocultuur is. De linkiewinkie met rode broek en dreads behoort evenveel tot onze samenleving als de racist met de combats en kale kop. Je gaat nu toch niet beweren dat die twee dezelfde opvattingen en denkbeelden hebben eh???

Maar het is me nu wel duidelijk: ik deel de standpunten van het VB niet, en behoor dus niet tot het eigen volk. Bijgevolg wil het VB mij minder rechten geven dan het eigen volk ("eigen volk eerst").
Oud 2 juni 2006, 16:51   #71
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, ik, en de meerderheid van de vlamingen, behoren al nie meer tot 'het eigen volk'
Ge moet zo geen kwaad gezicht trekken

[SIZE=2]Ben jij niet voor democratie? Hou jij niet van Vlaanderen, van onze eigenheid, van onze taal, van onze vrijheid, van alles wat onze voorouders hebben opgebouwd? Je weet toch wat Vlaming zijn betekent? En daar hoort Aisha die door Vlaamse ouders is opgevoed automatisch ook bij.

Terwijl men nu te maken heeft met buitenlanders die zweren op hun haatzaaiend heilg boek, hun kinderen als buitenlanders opvoeden, die aldus geen voeling hebben met hetgeen ik hier tevoren heb neergeschreven, die onze maatschappij afwijzen, zich weigeren te integreren in dit kafirland want dan zou men 1 van hen kunnen worden, weigeren te luisteren naar de dhimmis want zij voelen zich superieur enz. enz. met alle integratieproblemen vandien.

En wat ik bedoelde met dezelfde standpunten inneemt, dat sloeg op haar overstap naar de partij VB. Dat was inderdaad voor misinterpretatie vatbaar.
[/SIZE]
Oud 2 juni 2006, 16:57   #72
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internationalist Bekijk bericht
Het onderwerp is anders dan dat je in je handtekening hebt. vaak off-topic posten kan tot depressie leiden.
Graag gezegd,
Het onderwerp heeft betrekking met het woord 'racisme'. Men overlaad VB met het woord 'racisten' met een bepaalde groep koraanaanbidders met zeer lange tenen op kop sinds men naar die koranaanbidders die in alles en nog wat 'racisme' zien (die alle schuld van hun onwil tot integratie op de autochtonen is gaan steken 'het zijn volgens hen allemaal racisten') is gaan luisteren en men het knuffelbeleid is gestart. Voordien werd er niet met het woord racisme gesmeten alsof het een lieve lust was, evenmin hoorde men het woord 'islamofoob'. Het heeft er dus spijtig genoeg wel mee te maken. Sorry als ik je een depressie bezorg

Laatst gewijzigd door smiley : 2 juni 2006 om 17:08.
smiley is offline  
Oud 2 juni 2006, 18:28   #73
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar maak ik de verwarring dan?
sorry.....ik weet het eigenlijk ook niet.........dat zal me leren
kelt is offline  
Oud 2 juni 2006, 18:57   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Is Aisha überhaupt wel een "Vlaming" volgens de VB-doctrine?
Wat moge dan wel "de VB-doctrine" zijn?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 juni 2006, 18:59   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het is me nu wel duidelijk: ik deel de standpunten van het VB niet, en behoor dus niet tot het eigen volk. Bijgevolg wil het VB mij minder rechten geven dan het eigen volk ("eigen volk eerst").
Ik vind nergens in heel het partijprogramma ook maar een element dat uw bewering over "het VB wil mij minder rechten geven" kan gronden. U wel? Geef die dan eens.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 2 juni 2006, 19:06   #76
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Leg maar uit aan kerels zoals schavuit en max4westland.
Na jaren van doorsijpeling van VB-ideëen naar andere partijen, begint het nu omgekeerd te gaan.Deze quote is voor vele VB'ers pure PC prietpraat. Voor mij is dit een intelligente uitspraak, maar die je al jaren hoorde bij de andere partijen.

Vlaams Belang zal meer en meer (of wil toch zijn) een conforme partij worden, nogal rechts ja maar zeker binnen onze liberaaldemocratie. Dat moeten ze gewoon doen om groter te willen worden. Voor je het weet is Vlaams Belang een nieuwe poging tot een wat stevigere VLD uit '91.
Wees gerust, VB zal kiezen voor een liberale economie. Als Morel en Verstrepen nog meer zeggenschap krijgen, ook liberaal-filosofisch. Stuk voor stuk niet zomaar negatieve tendensen, maar het randje zal er zeker af zijn. Uiteindelijk heb je dan VLD Plus, of Vlaams Liberaal Belang. Dan nog Dewinter eruitkieperen of beperken tot Antwerpen, en wie weet komt de NVA dan toch nog erbij.

De achteruitgang van de VLD bewijst dat maar al te goed. Straks springt Verhofstadt zelve op de kar van het VLB voor een nieuwe ballon van een rechtse volkspartij-start.
U neemt uw dromen voor werkelijkheid. Er bestaat nog zoiets als Voorpost en de nationalistische studentenverenigingen die het overgrote deel van de militanten van Vlaams Belang leveren. Een partij zonder militante kern is zo dood als een pier. Moest het Vlaams Belang op een dag door het regime verboden worden of zijn financiering verliezen, wie zou er op straat trekken, denkt ge ? De militanten zijn de eersten die klaarstaan om de partij te helpen in nood. Het wordt tijd dat men deze mensen meer gaat erkennen en bij de partijlijn gaat betrekken. Ik ken een aantal Vlaams militanten die lid zijn van het Vlaams Belang (ikzelf ben geen lid) en zij zullen nooit aanvaarden dat het Vlaams Belang zou bestuurd worden door liberalen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 juni 2006, 19:09   #77
Max van Dietschland

Standaard

Het verderfelijke liberalisme met bijhorende kapitalisme en globalisme zijn per definitie tegengesteld aan een conservatieve en volksnationalistische visie.

Oud 2 juni 2006, 19:12   #78
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat moge dan wel "de VB-doctrine" zijn?
Jan, wat is uw mening als Vlaams Belang lid in deze ? Mogen liberalen de partijkoers bepalen en mogen er vreemdelingen worden opgenomen in een volksnationalistische partij als het Vlaams Belang ?

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 19:15.
Oud 2 juni 2006, 19:30   #79
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
mogen er vreemdelingen worden opgenomen in een volksnationalistische partij als het Vlaams Belang ?
ja, er moeten prioriteiten worden gesteld :

1. de mulitkulturele vergissing ongedaan maken (zo luidt het manifest van de partij)

2. de greep van links op de samenleving (en op de vrije meningsuiting) teniet doen ..

Zonder dat te verwezenlijken kunnen wij niet denken aan een volgende stap.

Wij hebben niet de luxe om kieskeurig te zijn in onze bondgenoten en de tijd is in ons nadeel.

Het VB moet groeien, met de voorlopig afgezwakte idealen, er is geen andere weg.

Alleen als meerderheid kunnen wij iets verwezenlijken en de opgeborgen plannen bovenhalen.

Laatst gewijzigd door PAJOT : 2 juni 2006 om 19:36.
PAJOT is offline  
Oud 2 juni 2006, 19:46   #80
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
ja, er moeten prioriteiten worden gesteld :

1. de mulitkulturele vergissing ongedaan maken (zo luidt het manifest van de partij)
2. de greep van links op de samenleving (en op de vrije meningsuiting) teniet doen ..

Zonder dat te verwezenlijken kunnen wij niet denken aan een volgende stap.
Wij hebben niet de luxe om kieskeurig te zijn in onze bondgenoten en de tijd is in ons nadeel.

Het VB moet groeien, met de voorlopig afgezwakte idealen, er is geen andere weg.

Alleen als meerderheid kunnen wij iets verwezenlijken en de opgeborgen plannen bovenhalen.
Bij velen in de partij zal dit ongetwijfeld de bedoeling zijn. Maar dan moeten er wel voor gezorgd worden dat de macht van de nieuwe lichting niet te groot wordt. Want die vaak liberale nieuwlichters hebben andere bedoelingen dan de traditionele harde kern van het Vlaams Belang. Laat die nieuwlichters zeker de partijlijn niet bepalen. Waar ik toch wel een beetje voor bevreesd ben. Gelukkig bestaan er nog de vele Vlaams nationalistische verenigingen die een oogje in het zeil zullen houden. Ook intern.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2006 om 19:47.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be