Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2006, 18:50   #61
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Je kunt de dokters toch niet verplichten om op te draaien voor de kosten? Terwijl ze moéten helpen (anders proces aan hun been).
Dat is juist de inhoud en betekenis van datgene wat elke arts zweert te zullen doen indien de patiënt in de onmogelijkheid verkeert tegenprestaties te leveren.

Ik vind wel dat men kan verplichten een eed na te komen. Waartoe dient een eed anders?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 18:52   #62
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar de belastingbetaler wordt wel ALTIJD geholpen door die eed.
Niet alleen door die eed. Ook door zijn centen.

Paulus.
Oud 16 juni 2006, 18:53   #63
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dan zijn de artsen die werken bv. in het Brusselse of Antwerpen geruïneerd en de artsen die in Bommerskonte niet.

Welke dokters zullen nog willen werken zo'n ziekenhuis?
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 19:24   #64
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zijn de artsen die werken bv. in het Brusselse of Antwerpen geruïneerd en de artsen die in Bommerskonte niet.

Inderdaad. En dan zou men misschien maatregelen nemen dat de vervijfvoudiging niet uitloopt tot een vervijftigvoudiging van illegalen op zoek naar medische hulp, maar deze weldegelijk laten terugkeren, naar eigen land alvorens ze ziek worden.

Maar zolang de gemeenschap de kosten betaalt, tjah...? Waarom zouden de dokters protesteren? Het is veel gemakkelijker om de tegestanders van een terugkeerbeleid te laten meebetalen en ze indirect van onmenselijkheid te beschuldigen.

En intussen groeit de stroom maar aan.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juni 2006 om 19:26.
Oud 16 juni 2006, 20:22   #65
Dumballover
Burger

Standaard

Ik vind het meer dan normaal dat ook illegalen de medische zorg krijgen die ze nodig hebben. Ik begrijp ook wel dat er daar een enorm onzeker gevoel uit voortvloeit van ' onze ziekenkas wordt gewoon uitgemolken!', maar het probleem ligt toch duidelijk bij de farmaceutische industrie. Dit zijn de echte illegalen die weglopen met ons geld! Mochten zij de prijs van de medicijnen laten dalen dan zou het niet erg zijn dat de medische hulp aan illegalen vervijfvoudigd werd. Het kan toch niet dat een leverancier in levensnoodzakelijke producten zo'n kapitaal bij elkaar raapt en daarmee een groot deel van de bevolking uitsluit en woede aanzet tegenover illegalen.
Dumballover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 20:31   #66
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een arts MOET, of hij nu idealistisch is of niet...

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Judokus
Als een zieke patiënt naar een arts gaat, dan is de arts verplicht om die patiënt te behandelen zoals het hoort, ZONDER zich eerst zich ervan te vergewissen of die patiënt het kan betalen of niet. (ligt in de lijn van de Hippocratische traditie)

Dus jij pleit voor een einde van de Hippocratische Ethiek van de arts?

Je kunt de dokters toch niet verplichten om op te draaien voor de kosten? Terwijl ze moéten helpen (anders proces aan hun been).
Laat ons dan een louter op basis van vrijwillige (doch
NIET fiscaal aftrekbare) giften gefinancierd fonds oprichten voor dringende medische hulp aan illegalen. Dan kunnen die linkse wereldverbeteraars eens tonen hoe solidair ze willen zijn met die illegalen.

Nadat die illegalen dan verzorgd geworden zijn, dienen zij echter wel onverwijld te worden teruggestuurd. Illegaal blijft nu eenmaal illegaal.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 16 juni 2006 om 20:34.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 20:46   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dumballover Bekijk bericht
Ik vind het meer dan normaal dat ook illegalen de medische zorg krijgen die ze nodig hebben. Ik begrijp ook wel dat er daar een enorm onzeker gevoel uit voortvloeit van ' onze ziekenkas wordt gewoon uitgemolken!', maar het probleem ligt toch duidelijk bij de farmaceutische industrie. Dit zijn de echte illegalen die weglopen met ons geld! Mochten zij de prijs van de medicijnen laten dalen dan zou het niet erg zijn dat de medische hulp aan illegalen vervijfvoudigd werd. Het kan toch niet dat een leverancier in levensnoodzakelijke producten zo'n kapitaal bij elkaar raapt en daarmee een groot deel van de bevolking uitsluit en woede aanzet tegenover illegalen.
En wat heeft het een met het ander te maken ?
Als de prijzen van de geneesmiddelen te hoog zijn moeten ze omlaag voor iedereen.
De vraag is hoe die hoge prijzen tot stand komen.
Zou daar het onderzoek naar nieuwe middelen inbegrepen zijn ?
Minder winsten houden dan in dat er bijvoorbeeld minder geld voor het ontwikkelen van geneesmiddelen tegen aids zijn.
Ik vraag mij altijd af hoeveel de voorstanders zelf echt bijdragen aan onze sociale zekerheid, en liefst zonder belasting ontduiking. Ik heb altijd het gevoel dat de voorstanders degenen zijn die er voordeel bij hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 21:22   #68
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
'Wie gaat dat betalen'... het ultieme cliché.

Besef je eigenlijk dat er mensen STERVEN als je die paar euro per jaar er niet voor over hebt?!
Er zijn 6 miljard mensen, die binnen honderd jaar allemaal dood zijn. In niks van wat ik tot nog toe van u gelezen heb, zie ik een reden om OCMW te spelen voor de hele wereld, inclusief de vele gebieden waar ze elkaar liever overhoop schieten, dan te proberen hun barbaar zijn opzij te schuiven, en te bouwen aan een maatschappij die naam waardig, en een maatschappij waar de broodnodige medicijnen toekomen waar ze moeten.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 21:24   #69
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, maar de belastingbetaler wordt wel ALTIJD geholpen door die eed.
Hij betaalt er dan ook belastingen voor! Gekker moet het toch niet meer worden!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 16 juni 2006, 21:27   #70
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Allemaal natuurlijk!
Aan de ene kant zitten leuteren over "een gezworen eed", aan de andere kant beginnen janken over "wie wil dan nog".
Zie je waar die argumenten van die linkse wereldverbeteraars elkaar zo prachtig tegenspreken?
Maw in deze geloven de linksen hun eigen onzin niet, maar bij gebrek aan andere argumenten toch maar even de morele superioriteit proberen op te dringen, goed wetende, dat er eigenlijk gewoon gebakken lucht verkocht wordt!

Laatst gewijzigd door Nierika : 16 juni 2006 om 21:28.
Oud 16 juni 2006, 21:32   #71
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, laten we meteen dat aanpakken!
Het is eenvoudiger dat te doen dan wat eigenlijk zou moeten gedaan worden: de wet naleven en illegalen terug sturen naar waar ze vandaan komen.
En dat over dat aanzetten van woede tegenover illegalen:
trek je kop uit het zand, de meerderheid van de mensen in dit land hebben geen Vlaam Belang of farmaceutische industrie nodig om tot woede aangezte te worden tegenover illegalen.
Ze willen gewoon geen illegalen.
Maar ach, dan moet de wet weer worden nageleefd, en dat kunnen we toch niet verwachten van onze morele superieuren?

Oud 16 juni 2006, 21:46   #72
Dumballover
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En wat heeft het een met het ander te maken ?
Als de prijzen van de geneesmiddelen te hoog zijn moeten ze omlaag voor iedereen.
De vraag is hoe die hoge prijzen tot stand komen.
Zou daar het onderzoek naar nieuwe middelen inbegrepen zijn ?
Minder winsten houden dan in dat er bijvoorbeeld minder geld voor het ontwikkelen van geneesmiddelen tegen aids zijn.
Ik vraag mij altijd af hoeveel de voorstanders zelf echt bijdragen aan onze sociale zekerheid, en liefst zonder belasting ontduiking. Ik heb altijd het gevoel dat de voorstanders degenen zijn die er voordeel bij hebben.
Ik denk dat die hoge prijzen vooral het gevolg zijn van het privatiseren van de industrie. Een bedrijf moet toch zoveel mogelijk winst maken?

Het is waarschijnlijk wel zo dat wanneer de winst verkleind er geen geld meer vrij is voor onderzoek, maar dat geld (dat zou moeten vrijkomen voor onderzoek) zou moeten komen vanuit de staatskas. Iemand die ziek is kan daar toch niet doen? De nood aan nieuwe medicijnen mag dus niet verrekend worden in de prijs, want het ontneemt mensen hun koopkracht door iets dat buiten hun eigen wil staat.

Ik vind het maar normaal dat mensen die er voordeel bij hebben voorstander hiervan zijn. Iedereen verdedigt toch zijn eigen behoeften. Anderzijds kan je ook wat solidariteit verwachten van anderen, want ziek zijn en er niets aan kunnen doen, omdat er geen geld voor is, is vreselijk.
Dumballover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 22:20   #73
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat ga jij dan zeggen als linkiwinki's in Afrika gaan verkondigen dat het eigenlijk goedkoper is om een vliegtuigticket naar België aan te schaffen en daar gratis verzorging te krijgen voor bijvoorbeeld Aids, dan wel de peperdure behandeling zelf te moeten betalen? Je hoeft niet eens legaal in België te verblijven om ervan te kunnen genieten.

Of hoe denk jij dat het komt dat het aantal vervijfvoudigd is?

En hoe denk jij dat het OCMW aan geld komt?

Paulus.
Hoe wereldvreemd is rechts eigenlijk wel niet wanneer het denkt dat de barbaarse horden aan de poorten staan
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 22:24   #74
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Er zijn 6 miljard mensen, die binnen honderd jaar allemaal dood zijn. In niks van wat ik tot nog toe van u gelezen heb, zie ik een reden om OCMW te spelen voor de hele wereld, inclusief de vele gebieden waar ze elkaar liever overhoop schieten, dan te proberen hun barbaar zijn opzij te schuiven, en te bouwen aan een maatschappij die naam waardig, en een maatschappij waar de broodnodige medicijnen toekomen waar ze moeten.
Weer een grandieuze overdrijving, compleet naast de kwestie eigenlijk. Het draait hier om mensen die bij Belgische dokters aankloppen voor Belgische steun die in BELGIE gaan sterven als ze geen dringende hulp krijgen. Zo simpel is het. Belachelijke extrapolaties doen niks anders dan het debat verzieken.

Maar ja, het debat verzieken, en het beetje menselijkheid dat nog rest in onze maatschappij vervangen voor koud materialistisch egoïsme, daar heb je geen probleem mee he?
Oud 16 juni 2006, 22:31   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die hoge prijzen vooral het gevolg zijn van het privatiseren van de industrie. Een bedrijf moet toch zoveel mogelijk winst maken?
Inderdaad, ieder bedrijf moet winst maken.
Indien dat niet het geval zou zijn gaat niemand investeren in onderzoek.
Onderzoek dat trouwens niet altijd in een bruikbaar middel resulteert.
Citaat:
Het is waarschijnlijk wel zo dat wanneer de winst verkleind er geen geld meer vrij is voor onderzoek, maar dat geld (dat zou moeten vrijkomen voor onderzoek) zou moeten komen vanuit de staatskas. Iemand die ziek is kan daar toch niet doen? De nood aan nieuwe medicijnen mag dus niet verrekend worden in de prijs, want het ontneemt mensen hun koopkracht door iets dat buiten hun eigen wil staat.
Onrechtstreeks komt het uit de staatskas, de belastingen en de bijdragen van de verzekerden.
Ge gelooft toch niet dat de zieke het volle pond betaald ?
Citaat:
Ik vind het maar normaal dat mensen die er voordeel bij hebben voorstander hiervan zijn. Iedereen verdedigt toch zijn eigen behoeften. Anderzijds kan je ook wat solidariteit verwachten van anderen, want ziek zijn en er niets aan kunnen doen, omdat er geen geld voor is, is vreselijk.
Ik vind het ook normaal, daarom vind ik het ook normaal dat degenen die er het nadeel van ondervinden die kosten zoveel mogelijk willen beperken.
Solidariteit is heel mooi maar mag geen eenrichtingsverkeer worden.
Oud 16 juni 2006, 22:47   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een grandieuze overdrijving, compleet naast de kwestie eigenlijk. Het draait hier om mensen die bij Belgische dokters aankloppen voor Belgische steun die in BELGIE gaan sterven als ze geen dringende hulp krijgen. Zo simpel is het. Belachelijke extrapolaties doen niks anders dan het debat verzieken.

Maar ja, het debat verzieken, en het beetje menselijkheid dat nog rest in onze maatschappij vervangen voor koud materialistisch egoïsme, daar heb je geen probleem mee he?
En waarom zouden die mensen die in België kunnen aankloppen meer rechten hebben dan die andere 6 miljard ?
Met dat geld kan ter plaatse een veelvoud geholpen worden maar dan verdient hier natuurlijk niemand iets aan. Altijd leuk meegenomen als men zijn eigen voordeel als menselijkheid kan verpakken.
Oud 16 juni 2006, 23:47   #77
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Koud materialistisch egoisme?
Kijk ventje, jij mag doen wat je niet laten wilt, maar ik voel me niet verantwoordelijk voor de rest van de wereld. Maar jij leeft natuurlijk in de utopie dat de rest van de wereld zich wel verantwoordelijk zou voelen voor ons hé?
Die zwakheid wordt onze ondergang, en dan wordt het hier dezelfde jungle als in de rest van de wereld: het recht van de sterkste.
Ik noem het realisme, hoe jij het omschrijft boeit me niet erg.
Voor de rest betaal ik braafjes mijn belastingen. Nog nooit werkloos geweest, geen ene dag. Nog nooit gestopt met werken of afdragen voor de gemeenschap waartoe ik behoor. Nog nooit gedacht dat ik teveel moet betalen.
Als ik me goed herinner, wordt een Belg veronderstelt op deze wijze de volmaakte bijdrage te leveren aan de sociale zekerheid. Daar houdt het dan ook op voor mij. Deze Belg wil geen OCMW zijn voor het proletariaat van deze wereld.
Als jij dat wil, geen probleem, maar nergens is er een wet die me kan verplichten om jouw mening te volgen.
Ziekentoerisme naar België?
Niet met mijn geld godverdomme! Daar werk ik NIET voor!
Zieke illegalen vervijfvoudigd?
Tja, da's logisch, in de illegaliteit leven is niet meteen een garantie voor een gezond leven.
De oplossing is simpel: geen illegalen...

Laatst gewijzigd door Nierika : 17 juni 2006 om 00:00.
Oud 17 juni 2006, 00:38   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ch/index.shtml

Allemaal normaal...hier sterven dagelijks mensen omdat ze hun medicatie niet meer kunnen betalen, of er geen tussenkomst op krijgen omdat dat te duur is voor de sociale zekerheid in ons land.
Toen ik dat artikel eerst las in De Standaard werd er vanaf regel drie al geroepen dat er geen enkele aanwijzing is dat het om medisch toerisme ging.

Echt De Morgen geworden, die standaard.

En De Tijd is sinds kort overgenomen door het Belzen grootkapitaal. Tijd voor een nieuwe krant...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 11:05   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Toen ik dat artikel eerst las in De Standaard werd er vanaf regel drie al geroepen dat er geen enkele aanwijzing is dat het om medisch toerisme ging.

Dus evenmin dat het er niet om gaat.
Dat hebt ge met illegaliteit, er zijn moeilijk aanwijzingen te vinden.
Oud 17 juni 2006, 15:25   #80
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En waarom zouden die mensen die in België kunnen aankloppen meer rechten hebben dan die andere 6 miljard ?
Met dat geld kan ter plaatse een veelvoud geholpen worden maar dan verdient hier natuurlijk niemand iets aan. Altijd leuk meegenomen als men zijn eigen voordeel als menselijkheid kan verpakken.
Toch goed dat Desiderius zijn post heeft gedaan he... nu kan je mij nog voor egoïst gaat verslijten ook.

Hallucinant...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be