![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Vreemdeling
|
![]() Oja, die veiligheden moet je allemaal opstaan hebben, dan ben je een echte schietschijf zeker wanneer je tegenstander een kalasjnikov hanteert. trouwens 1 veiligheid zit al in de trekker zelf en is niet bruikbaar wanneer je vinger perfect in de trekker ligt.
Voor alle duidelijkheid : in voornoemd geval moest het wapen NIET getrokken worden, daar ligt de fout. Maar het schieten an sich was imo zeker geen opzet. Citaat:
En dit is geen pro-politie gezever, eerder een uitleg over het feit dat iemand die 's nachts zijn werk doet een menselijke fout heeft gemaakt door (god weet waarom) zijn wapen te trekken in een niet levensbedreigende situatie. Maar ik geloof niet dat er moedwillig geschoten werd. Laatst gewijzigd door Devi8 : 19 juni 2006 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij maakt sowieso geen enkele kans:het woord van één allochtoon tegenover twee politieagenten... Jouw Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2006 om 21:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() die drie veiligheden zijn schokveiligheden, dat het wapen niet kan afgaan, tenzij men de trekker overhaalt en een trekkerveiligheid, zodat de trekker volledig moet overgehaald worden. 2,5 kg trekkerweerstand is enkel zo het wapen niet opgespannen is en er géén kogel in de loop steekt. Ik denk ook niet dat dan de trekkerveiligheid nog actief is (anders is de thesis ongeval helemaal uit te sluiten)
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2006 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sledepal is ook met een simpele duimbeweging te bedienen. Veel tijd verlies je daar niet mee. Zeg niet dat het opzet is, maar indien een ongeluk zou men er toch eens serieus moeten over nadenken om die agent nooit nog een wapen te laten dragen. Guust Flater kan van die kerel nog wat leren. Trouwens lopen met een wapen in de hand doe je beter met je wijsvinger NIET op de trekker.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
-Om een wapen schietensklaar te hebben moeten steeds zoveel mogelijkheid veiligheden af staan. -Is hier ergens sprake van een kalasjnikov??? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu wel een tikkeltje naïef en onverantwoord voor een ordeorgaan.
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En die trekkerbeveiliging is onderdeel van het wapen, zie dus niet goed in hoe je die op "non actief" zou (kunnen) zetten.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus: 1) wapen "ready to kill" voor een gewone verkeerscontrole 2) wapen ontholsterd na de controle, toen de geïdentificeerde dronken man vluchte (of tijdens de identificatie al?) 3) trekker overgehaald "maar dat was nu éénmaal niet zo" is géén excuus, noch een uitleg: dat wapen is niet zélf uit die holster gekropen om in de hand van die politieman te springen Zeker geen "ongelukje", in 't beste geval drie grove stommiteiten! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2006 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Om een eerste schot met lage trekkerdruk te hebben ipv die 2.5kg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() Is dat dan toegelaten bij een gewone politieaktie zoals een alcoholcontrole? Sterke twijfels over.
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Glock wapenen doe je met de trekker, niet met de hand: vandaar die zgn hoge trekkerdruk... maar weinig kans een fout te maken dus... of "hopeloos te laat" te zijn, want je wapent hem met je eerste schot. Voor sommigen is dat duidelijk niet goed genoeg met de gevolgen vandien voor de sukkelaar aan de verkeerde kant van de loop. Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2006 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat het niet toegelaten is maar "de mantel der liefde" is groot en kan veel bedekken als 't moet... Quis custodiet ipsos custodes? (Wie zal de bewakers zélf bewaken? Juvenalis): de Romeinen kenden dat al... Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2006 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() wie waren die zwanzerikken hier allemaal; die hun toeter vol bliezen, omdat de Rijkswacht heen pistons had in hun geweer, toen Dutroux ontsnapte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3.5 to 5.5 lbs trekkerdruk na ombouw.
3.5lbs is 1.75 kg 5.5lbs is 2.5 kg. Zo "ghosttrigger" is dat niet. Mijn competitie luchtbuks was afgeregeld op 900 gram. En dat was redelijk zwaar in die categorie. Maar een vluchtende idioot neerschieten, in de rug, dat is moeilijk goed te spreken. Maar ik ken de volledige situatie niet, ergo, ik onthoud me van veroordelen. Het valt wel op dat de linkse rakkers toch telkens fulmineren tegen de politie, wat ze ook doen, het is nooit goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel verbazingwekkend dat als je dan iets zegt over de legitimiteit van zelfverdediging, ze meteen beginnen over het feit dat zoiets een taak van de politie is. lol.
![]() |
![]() |
#78 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hypocrieten dat hier zitten. De controle was nog niet afgelopen toen hij de benen nam.
Die man MOEST NIET GAAN LOPEN. Hij deed dat uit eigen vrije wil. De gevolgen zijn dus voor hem. Wanneer hij zich niet boven de wet verheven had gevoeld was er niets gebeurd. Dus eigen schuld dikke bult. Julie zeveren altijd. Ofwel omdat ze hem niet gepakt hebben ofwel omdat ze hem wel gepakt hebben. Als politieman ben je blijkbaar altijd de klos. PUBLIEKE VERKLARING. Als ik mij onttrek aan een controle door te gaan lopen dan geef ik hiermee aan iedere politieman de toelating om mij neer te schieten.
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat dat soort praktijken aan Hollywood-filmflikken Ik vrees dat enkele flikken te dikwijls naar John Wayne en Clint Eastwood keken... http://www.imdb.com/title/tt0066999/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk bericht door maddox
![]() Het valt wel op dat de linkse rakkers toch telkens fulmineren tegen de politie, wat ze ook doen, het is nooit goed. Als "professionelen" al zulke stommiteiten doen, wat zou het dan niet worden met triggerhappy amateurs? Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2006 om 10:03. |
![]() |
![]() |