Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 09:11   #61
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als je geen probleem hebt dat Belgische diensten weten (kan ook gewoon niet anders) hoeveel of hoeweinig geld jij hebt waarom zou je dan een probleem hebben dat amerikaanse diensten dit weten?
Zowiezo, denk jij dat u rekening word nagekeken door een persoon achter een pc? Enkel transacties die verdacht zijn zullen er door een pc worden uitgefiltert.
Stop dus maar gewoon weer met je VS-gebash want meer is het niet.

Goed, ik volg u...
De belgische staat weet wat wij allemaal hebben, en de usa mag het ook weten...
Mag de belgische staat nu ook alle rekeningen van ALLE amerikanen inkijken? Teveel gevraagd, niet nodig, ed zeker....

Als de usa daar naar eigen zeggen recht op heeft, Dan ook bvb iran, en andere.

Wie mag het wel, wie mag het niet, en wie beslist dat.... altijd hetzelfde , de usa... zij beslissen wij moeten schikken...

zoals gewoonlijk. één-richtings verkeer, één-richtings voordelen, één-richtings macht...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 09:55   #62
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Goed, ik volg u...
Mag de belgische staat nu ook alle rekeningen van ALLE amerikanen inkijken? Teveel gevraagd, niet nodig, ed zeker....

Wie mag het wel, wie mag het niet, en wie beslist dat.... altijd hetzelfde , de usa... zij beslissen wij moeten schikken...

zoals gewoonlijk. één-richtings verkeer, één-richtings voordelen, één-richtings macht...
Als er in België een grootscheepse aanslag zou zijn met duizenden doden tot gevolg, dan mag je ervan zeker zijn dat de Belgische overheid op dezelfde manier zal mogen inkijken in verdachte transacties vanuit Amerika naar moslimlanden. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Waar maak jij je nu druk om?
Oud 26 juni 2006, 10:16   #63
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Als er in België een grootscheepse aanslag zou zijn met duizenden doden tot gevolg, dan mag je ervan zeker zijn dat de Belgische overheid op dezelfde manier zal mogen inkijken in verdachte transacties vanuit Amerika naar moslimlanden. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Jij gelooft duidelijk in sprookjes, Antoon. 8)

Moest dat ooit gebeuren, zou hier ASAP een amerikaans team staan die
inzicht zou eisen in het belgische onderzoek, inclusief toegang tot alle sporen (Belgacom, Bancaire data, getuigenverslagen, ....) en die hun eigen parallelle onderzoek zou voeren, zonder de minste belgische inspraak.

Uiteraard in het kader van de universele War On Terror en de bescherming van het heilige amerikaanse homeland.

We zouden dus dezelfde situatie hebben als vandaag, alleen maal 10.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:27   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
inzicht zou eisen in het belgische onderzoek, inclusief toegang tot alle sporen (Belgacom, Bancaire data, getuigenverslagen, ....) en die hun eigen parallelle onderzoek zou voeren, zonder de minste belgische inspraak.
Dat zou in ieder geval mijn voorkeur hebben.

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 juni 2006 om 10:27.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 11:18   #65
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Kan ik mij voorstellen, zo lekker totalitair en met amerikaanse rhetorische glijmiddelen goed praten. Als dat niet lukt, schieten ze er wel op.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 11:19   #66
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik stel twee zaken vast :

1) Het gaat hier (als ik het goed begrepen heb) over internationale verrichtingen. Laten we het dus bij die transacties houden en niet doen alsof Bush zomaar mijn rekeninguittreksels kan downloaden.

2) Zoals gewoonlijk gaat men wild tegen de VS tekeer en vergeet men waar de echte verantwoordelijkheden liggen. Het is niet aan Amerika om onze privacy te beschermen maar aan onze eigen regering. Die regering blijft echter bij dergelijke verhalen altijd buiten schot. Men vloekt en men stampt, maar Verhofstadt en zijn ploeg, die gaan vrijuit. Nochtans weet België perfect dat Swift die gegevens doorgeeft, en als daartegen niets ondernomen wordt, dan is het de schuld van Verhofstadt, niet van Bush. En vergeet de verantwoordelijkheid van jouw bank niet. Jij hebt een contract met jouw bank afgesloten. Door van het Swift systeem gebruik te maken heeft jou bank een deel van jouw gegevens te grabbel gelegd.

Wie echt verandering wil moet bij zijn eigen nationale regering zijn. En als die regering dergelijke praktijken toelaat, al was het stilzwijgend, wat kan je de Amerikanen verwijten? Verwacht toch niet dat een grootmacht rekening zou houden met jouw mening als je eigen regering niets zegt.

Verder weet je niet aan wie Swift nog allemaal die gegevens doorspeelt. Zou Frankrijk ook gegevens over jouw internationale transacties kunnen raadplegen? Jullie moeten niet denken dat enkel Amerika interesse heeft in die gegevens.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 11:20   #67
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik begrijp het probleem niet. Iedereen wist toch dat de CIA inzage heeft in het geldverkeer waar dan ook ter wereld. Enkel een debiel wist dit niet.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 11:21   #68
Bhairav

Standaard

Juist geertje, zeer juist.
Alleen willen we dat het ophoudt.
Oud 26 juni 2006, 11:22   #69
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zeer zeker, maar enkel indien België dat toelaat. Nog een illustratie van wat ik hierboven schreef.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 11:32   #70
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
zo lekker totalitair
Neen. Dat is eerder de bevoegdheid van je moslimvrienden. Je kunt al hun landen als voorbeeld nemen. Allemaal.
Oud 26 juni 2006, 11:35   #71
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Wie echt verandering wil moet bij zijn eigen nationale regering zijn. En als die regering dergelijke praktijken toelaat, al was het stilzwijgend, wat kan je de Amerikanen verwijten? Verwacht toch niet dat een grootmacht rekening zou houden met jouw mening als je eigen regering niets zegt.

Verder weet je niet aan wie Swift nog allemaal die gegevens doorspeelt. Zou Frankrijk ook gegevens over jouw internationale transacties kunnen raadplegen? Jullie moeten niet denken dat enkel Amerika interesse heeft in die gegevens.
Inderdaad. Vertrouw overheden (staatsinstellingen) nooit !
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:02   #72
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Als ik me niet vergis heeft de usa lang een speciaal afluister netwerk, vroeger noemde het echelon, nu zal het wel een andere naam hebben...
Voor wat diende die installatie? Om iedereen in het oog te kunnen houden, terroristen en zo, het is in het belang van de hele wereld...
Wat is er gebeurt : Het systeem werd ook gebruikt om de europeese bedrijven ed in het oog te houden, te bespioneren, en usa bedrijven er voordeel laten uithalen...
maar 't was tegen de terroristen he...

Doe uw oogjes maar toe, zo hebben ze het graag...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 18:12   #73
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, ik volg u...

Als een Belgische instelling de technologie en de bedoeling heeft om op die manier terroristen op te pakken...natuurlijk!
Een land als iran natuurlijk niet want daar houden ze hun niet mee bezig. Dit weet je zelf goed genoeg, anders zou je iran nu niet gekozen hebben.
Nee, zij willen er iets aan doen en zij hebben de middelen, hier draait men wat rond de pot, sjoemelt wat met geld heen en weer, houden elke dag wat toespraakjes en gaan duur dineren in kastelen en voor de rest beslissen ze over maatregelen wanneer het te laat is.
Als europa niet zou willen dat de amerikanen al deze info zouden verkrijgen, dan hadden ze dit zelf maar moeten onderzoeken en de uitslagen enkel moeten doorspelen aan amerika. Maar zoals altijd slaapt europa en zijn alle politiekers enkel uit op hunne dikke portefeuille zonder al te veel te doen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 18:14   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik stel twee zaken vast :

1) Het gaat hier (als ik het goed begrepen heb) over internationale verrichtingen. Laten we het dus bij die transacties houden en niet doen alsof Bush zomaar mijn rekeninguittreksels kan downloaden.

2) Zoals gewoonlijk gaat men wild tegen de VS tekeer en vergeet men waar de echte verantwoordelijkheden liggen. Het is niet aan Amerika om onze privacy te beschermen maar aan onze eigen regering. Die regering blijft echter bij dergelijke verhalen altijd buiten schot. Men vloekt en men stampt, maar Verhofstadt en zijn ploeg, die gaan vrijuit. Nochtans weet België perfect dat Swift die gegevens doorgeeft, en als daartegen niets ondernomen wordt, dan is het de schuld van Verhofstadt, niet van Bush. En vergeet de verantwoordelijkheid van jouw bank niet. Jij hebt een contract met jouw bank afgesloten. Door van het Swift systeem gebruik te maken heeft jou bank een deel van jouw gegevens te grabbel gelegd.

Idd, maar we weten allemaal dat het helemaal niet om de feiten gaat tegenwoordig, het draait enkel om vs-bashen.
Geen enkele burger zonder iets op zijn kerfstok zal niet merken van dit onderzoek naar terreur transacties.
Oud 26 juni 2006, 18:15   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist geertje, zeer juist.
Alleen willen we dat het ophoudt.
Wie is we? Niet iedereen heeft jou mening.
Oud 26 juni 2006, 18:16   #76
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis heeft de usa lang een speciaal afluister netwerk, vroeger noemde het echelon, nu zal het wel een andere naam hebben...
Voor wat diende die installatie? Om iedereen in het oog te kunnen houden, terroristen en zo, het is in het belang van de hele wereld...
Wat is er gebeurt : Het systeem werd ook gebruikt om de europeese bedrijven ed in het oog te houden, te bespioneren, en usa bedrijven er voordeel laten uithalen...
maar 't was tegen de terroristen he...

Doe uw oogjes maar toe, zo hebben ze het graag...
Fabeltjes.
Oud 26 juni 2006, 18:20   #77
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Onafhankelijke accountants hebben Swift bevestigd dat de Verenigde Staten...

geen misbruik hebben gemaakt...
Citaat:
[SIZE=3]DNB wist van activiteiten CIA [/SIZE]

De Nederlandsche Bank (DNB) was ervan op de hoogte dat de Amerikaanse inlichtingendienst CIA al bijna vijf jaar het internationale betalingsverkeer volgt en daarbij toegang heeft tot een centraal bestand van internationale financiële overboekingen.

Dat heeft een woordvoerder van de toezichthouder van de Nederlandse banken laten weten. Diverse Amerikaanse kranten meldden vorige week dat de regering-Bush kort na de aanslagen van 11 september 2001 in New York en Washington een project in gang zette dat tot doel had het internationale betalingsverkeer nauwlettend te volgen.

Het project maakte deel uit van de strijd van de Amerikanen tegen het internationaal terrorisme. Het zou onder meer hebben geleid tot de aanhouding van een belangrijk Al Qaida-lid in Zuidoost-Azië.

De CIA maakt voor zijn informatie gebruik van de in Brussel gevestigde internationale organisatie Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication (Swift). Deze 'superdatabank' registreert dagelijks miljoenen internationale transacties. Bijna achtduizend financiële instellingen uit ruim tweehonderd landen zijn bij Swift aangesloten.

De rol van DNB als toezichthouder van Swift reikt minder ver dan haar rol als toezichthouder op het Nederlandse bankwezen. Meer in het algemeen stelt de woordvoerder van DNB dat het toezicht bij Swift is gericht op 'het naleven van normen met betrekking tot bedrijfszekerheid en veiligheid'.

De topman van Swift, Leonard Schrank, verklaart op de website van zijn organisatie dat hij niet anders kon dan meewerken aan de dagvaardingen van het Amerikaanse ministerie van Financiën eind 2001. ''Swift neemt zijn rol als de belangrijke basis voor het internationale financiële systeem erg serieus en werkt mee met autoriteiten om illegaal gebruik van het internationale financiële systeem te voorkomen. Waar vereist, moet Swift voldoen aan geldige dagvaardingen''.

Volgens Schrank eiste het Amerikaanse ministerie na de aanslagen een 'gelimiteerd aantal gegevens'. Swift zou vervolgens duidelijke waarborgen hebben gekregen over wijze waarop de Amerikanen met de informatie om zouden gaan.
Onafhankelijke accountants hebben Swift bevestigd dat de Verenigde Staten die toezeggingen zijn nagekomen. Schrank zegt ook het toezichtscomité van Swift te hebben geïnformeerd. Dat comité bestaat uit de centrale banken van de tien grootste economieën in de wereld.
http://www.parool.nl/nieuws/2006/JUN/26/eco2.html
Sommigen zullen dit niet graag lezen en als onzin bestempelen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 juni 2006 om 18:24.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 18:22   #78
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wie is we? Niet iedereen heeft jou mening.
Die van u wel?
Oud 26 juni 2006, 18:28   #79
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van u wel?
Helemaal niet, maar ik zeg ik dit dan ook niet. Dat is het verschil met jou.
Oud 26 juni 2006, 19:16   #80
Bhairav

Standaard

Neen, ik denk niet dat iedereen mijn mening deelt.
Ik heb het hier al ondervonden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be