Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2006, 16:23   #1
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard De USA weet hoeveel of hoe weinig geld U heeft als vlaming en wat u er mee doet !

VS hebben wereldwijd toegang tot bankrekeningen
De Amerikaanse schatkist heeft bevestigd dat ze internationale financiële transacties kan inkijken met het oog op de strijd tegen het terrorisme. Dat heeft minister van Financiën John Snow in een communiqué gemeld.

Sinds de aanslagen van 11 september 2001 heeft de Amerikaanse regering wereldwijd toegang tot bankrekeningen. Dat gebeurt via een geheim programma waarmee de Amerikanen de transacties van vermoedelijke al-Qaidaleden willen onderzoeken, zo meldde de New York Times vrijdag. De informatie wordt geleverd door Swift, een internationale vereniging van financiële instellingen met hoofdzetel in Brussel. (dwm) (Belga/AG 14:43)
---------------------------------------------------------
Nochtans heb je als klant van een bank recht op je privacy, dubieuze transacties moet wel gemeld worden aan de cel witwassen en fraude. maar dat blijft dus allemaal nationaal en is strict aan controle en discretie onderhevig. Het swift systeem is een internationaal betalingssysteem dat in voege is bij alle banken. maw de USA slaat de banken gewoon over en onderschept gewoon de berichten over de transacties. erg legaal lijkt het me niet, want als je een internationale transactie doet, wordt je nergens gewaarschuwd dat je data onderhevig is aan USA controle. Zal de algemene voorwaarden van Swift terzake nog eens moeten bekijken.

Big brother IS watching; dit kan voor heel wat meer gebruikt worden dat "de strijd" tegen het terrorisme...dat steeds meer een onbetekenend schaamlapje aan het worden is voor het installeren van een de facto totallitair regime

Als je niets te verbergen hebt, heb je er dan geen probleem mee dat een Amerikaanse dienst jouw transacties inkijkt...zonder dat ze aan controle onderhevig zijn ???? Zonder dat je weet wat het uiteindelijke objectief is ?
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 23 juni 2006 om 16:24.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 18:55   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
VS hebben wereldwijd toegang tot bankrekeningen
De Amerikaanse schatkist heeft bevestigd dat ze internationale financiële transacties kan inkijken met het oog op de strijd tegen het terrorisme. Dat heeft minister van Financiën John Snow in een communiqué gemeld.

Sinds de aanslagen van 11 september 2001 heeft de Amerikaanse regering wereldwijd toegang tot bankrekeningen. Dat gebeurt via een geheim programma waarmee de Amerikanen de transacties van vermoedelijke al-Qaidaleden willen onderzoeken, zo meldde de New York Times vrijdag. De informatie wordt geleverd door Swift, een internationale vereniging van financiële instellingen met hoofdzetel in Brussel. (dwm) (Belga/AG 14:43)
---------------------------------------------------------
Nochtans heb je als klant van een bank recht op je privacy, dubieuze transacties moet wel gemeld worden aan de cel witwassen en fraude. maar dat blijft dus allemaal nationaal en is strict aan controle en discretie onderhevig. Het swift systeem is een internationaal betalingssysteem dat in voege is bij alle banken. maw de USA slaat de banken gewoon over en onderschept gewoon de berichten over de transacties. erg legaal lijkt het me niet, want als je een internationale transactie doet, wordt je nergens gewaarschuwd dat je data onderhevig is aan USA controle. Zal de algemene voorwaarden van Swift terzake nog eens moeten bekijken.

Big brother IS watching; dit kan voor heel wat meer gebruikt worden dat "de strijd" tegen het terrorisme...dat steeds meer een onbetekenend schaamlapje aan het worden is voor het installeren van een de facto totallitair regime

Als je niets te verbergen hebt, heb je er dan geen probleem mee dat een Amerikaanse dienst jouw transacties inkijkt...zonder dat ze aan controle onderhevig zijn ???? Zonder dat je weet wat het uiteindelijke objectief is ?
Als je geen probleem hebt dat Belgische diensten weten (kan ook gewoon niet anders) hoeveel of hoeweinig geld jij hebt waarom zou je dan een probleem hebben dat amerikaanse diensten dit weten?
Zowiezo, denk jij dat u rekening word nagekeken door een persoon achter een pc? Enkel transacties die verdacht zijn zullen er door een pc worden uitgefiltert.
Stop dus maar gewoon weer met je VS-gebash want meer is het niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 20:21   #3
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als je geen probleem hebt dat Belgische diensten weten (kan ook gewoon niet anders) hoeveel of hoeweinig geld jij hebt waarom zou je dan een probleem hebben dat amerikaanse diensten dit weten?.
maar manneken toch

De fiscus weet hoeveel geld je hebt ( of hij zou dat toch moeten)
Hij heeft echter geen idee waarvoor ik mijn geld gebruik. Nogmaals enkel bij dubieuze acties MOET een bank de cel witwassen inlichten, waarna een heel onderzoek start. Allemaal zeer strict gereglementeerd.

De Belgische Staat heeft dus GEEN idee wat ik concreet met mijn geld aanvang en HEEFT ZEKER ZELF GEEN BEVOEGDHEID OM ALLE TRANSACTIES �* volonté te gaan onderzoeken. Dat is een IMMENS verschil met wat de Amerikanen zich zomaar permitteren.
Zowiezo, denk jij dat u rekening word nagekeken door een persoon achter een pc? Enkel transacties die verdacht zijn zullen er door een pc worden uitgefiltert.
Stop dus maar gewoon weer met je VS-gebash want meer is het niet

VS gebash ? dat is vandaag de dag al lang niet meer nodig, daar zijn de acties van de VS al meer dan spontaan voldoende voor.

en dat jij eerder absurde en irreële VS "adoratie" in het vaandel draagt, is geen argument om laakbare praktijken van de VS niet terecht te wijzen.8)

MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 23 juni 2006 om 20:22.
Oud 23 juni 2006, 22:54   #4
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je geen probleem hebt dat Belgische diensten weten (kan ook gewoon niet anders) hoeveel of hoeweinig geld jij hebt waarom zou je dan een probleem hebben dat amerikaanse diensten dit weten?
Dus jij vind het doodnormaal dat een vreemde buitenlandse mogendheid hier toegang heeft tot alle mogelijke financiële verrichtingen van iedereen ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 22:59   #5
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

En op VRT niets kritische noot ivm privacy e.d. ...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 23:46   #6
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dus jij vind het doodnormaal dat een vreemde buitenlandse mogendheid hier toegang heeft tot alle mogelijke financiële verrichtingen van iedereen ???
Zéker als het Amerika is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 00:21   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar manneken toch

Hij heeft echter geen idee waarvoor ik mijn geld gebruik. Nogmaals enkel bij dubieuze acties MOET een bank de cel witwassen inlichten, waarna een heel onderzoek start. Allemaal zeer strict gereglementeerd.
Maar manneke toch
Hoe zou de fiscus moeten weten hoeveel geld ge hebt ?
Waarom zouden al die amnestiemaatregelen dan nodig zijn om zwartgeld terug wit te maken.
Waarom zouden dan witwasconstructies worden opgezet?
Als je een pakje sigaretten koopt weet de fiscus dat inderdaad niet maar probeer een onroerend goed te kopen in Belgie met zwart geld.
Citaat:
De Belgische Staat heeft dus GEEN idee wat ik concreet met mijn geld aanvang en HEEFT ZEKER ZELF GEEN BEVOEGDHEID OM ALLE TRANSACTIES �* volonté te gaan onderzoeken. Dat is een IMMENS verschil met wat de Amerikanen zich zomaar permitteren.
Maar manneke toch.
Gelooft ge nu echt dan dat de Amerikanen in uw lopende rekening geïnteresseerd zijn ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 00:24   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja Pietje, 't is erg hé.
Straks weten ze onze stakerskas zitten.
Om van de Visa uitgaven in Antwerpen maar te zwijgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 00:49   #9
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar manneke toch
Hoe zou de fiscus moeten weten hoeveel geld ge hebt ?
Waarom zouden al die amnestiemaatregelen dan nodig zijn om zwartgeld terug wit te maken.
Waarom zouden dan witwasconstructies worden opgezet?
Als je een pakje sigaretten koopt weet de fiscus dat inderdaad niet maar probeer een onroerend goed te kopen in Belgie met zwart geld.

Maar manneke toch.
Gelooft ge nu echt dan dat de Amerikanen in uw lopende rekening geïnteresseerd zijn ?
maar manneken toch 8)
1; ik werk jaren in de bancaire wereld.
ik heb dus wel enige expertise ter zake.
en het zijn juist de amnestiemaatregelen die je de GELEGENHEID geven om je geld NOG TE REGULARISEREN vooraleer het europese systeem in 2007 in werking treedt. een Nederlandse bank zal dan VERPLICHT zijn om je geld aan de BELGISCHE autoriteiten bekend te maken. mét onwezenlijk hoge boetes tot gevolg. en ik verzeker je , het nieuwe europese systeem zit vrij goed in elkaar, er zal nog veel gevloekt worden

2; Waarin de Amerikanen geïnteresseerd zijn, weet ik niet.
het gaat ten eerste om een principe , wat IK doe met MIJN geld , is MIJN zaak en van niemand anders. ik gun u HETZELFDE recht.
je hebt vermoedelijk wel al zelf een swift/iban transactie gedaan ? Nergens melding dat deze onderhevig is aan Us controle voor welke reden dan ook...
Zoals al eerder gezegd, er komt totaal geen gerechtelijk apparaat bij kijken , een buitenlandse mogendheid verschaft zich via de Cia het eigenrecht (zelfs zonder gerechtelijk bevel) om transacties van eender wie in te kijken.
Vandaag is de motivatie : potentieel terrorisme en morgen ?
Wat met financiële transacties ter voorbereiding van overnames die nadelig zouden kunnen zijn voor de US? wat als een persoon gezien wordt op een meeting die anti transatlantisch is ? fotootje door de Cia, identificatie (lekker zo'n electronische ID kaart, je weet nog geeneens welke info erop staat) en vooraleer je het weet worden niet alleen je GSM gesprekken , e-mail maar nu ook je financiêle transacties bekeken (en vermoedelijk ook je daadwerkelijke saldo bij je nationale bank, want als ze toegang krijgen tot je swift gegevens is je saldo, beleggingsptf en eventuele leningen geen grote stap verder )etc etc

dat je de draagwijdte van dergelijke acties niet kan inschatten , behoeft eigenlijk ook geen verbazing gezien je avatar. je bent idd een clown !

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 24 juni 2006 om 01:03.
Oud 24 juni 2006, 00:53   #10
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. je bent idd een clown !
Al een chance dat jij dat niet bent...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 01:14   #11
bruut geweld
Minister-President

Standaard

in hetzelfde kadertje: (maar dan nationaal)

stel dat je een overtuigd Vb'er bent en je de partij steunt via bijdragen (lidmaatschap en andere).

je zit in een maatschappij én overheid die echter fel gekant is tegen deze partij .
je kansen om een job te vinden , promotie te maken, een belangrijke overheidsfunctie te bekleden , lid te worden van bepaalde organisaties die je carriere kunnen helpen, toegang tot bepaalde faciliteiten etc zouden allemaal in het gedrang komen als MEN EFFECTIEF WIST dat je "bij die partij" hoorde.

en nu verschaft de overheid zich ZONDER JOUW GOEDKEUREN inzage in jouw financiële transacties....

Als er al gerechtmatigde verdenkingen zouden zijn van strafrechtelijke feiten, dient via het gerecht inzage verkregen te worden. niet via een overheidsdienst die geen enkele verantwoording verschuldigd is , of onderhevig aan controle. dit is big brother in het kwadraat ... Had je me dit tien jaar geleden gezegd , had ik nooit geloofd dat dit werkelijkheid zou worden. 1984 is a reality.... madness !

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 24 juni 2006 om 01:18.
Oud 24 juni 2006, 09:40   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegt dat de belgische overheid weet wat ik met mijn geld doe. Ik zei Belgische diensten. Dit zijn ook mensen. Wat maakt voor jou het verschil uit of een persoon bij de bank weet wat jij doet (kan weten) of iemand die voor de overheid werkt? Als het over privacy gaat...wat is het verschil voor jou? Dus ook, waar ligt voor jou het verschil of een amerikaan of een belg jou rekening door een tooltje op een pc jaagt?

Citaat:
Het is vandaag de dag al lang niet meer nodig, daar zijn de acties van de VS al meer dan spontaan voldoende voor.
Zoals ik dus al zei...

Citaat:
en dat jij eerder absurde en irreële VS "adoratie" in het vaandel draagt, is geen argument om laakbare praktijken van de VS niet terecht te wijzen.8)
Je moet gewoon niet zagen over dingen waar je geen last van hebt en je moet er zeker niet pas over zagen wanneer er eens het woordje amerikaan in voor komt. Zoals zovelen hier krijgt het pas aandacht wanneer amerika of Bush in het verhaal voorkomt.
Oud 24 juni 2006, 09:43   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier geen enkel probleem mee indien ze hierdoor enkele klootzakken mee kunnen oppakken nee. De dingen die ik met mijn geld doe interesseert daar niemand en daar hebben ze ook helemaal niets aan.
Geef eens 1 concreet praktisch ding waar jij last of problemen mee hebt wat ze kunnen doen met jou bankverichtingen. Of wat jij denkt dat ze gaan doen. Denk je dat iemand interesses heeft in waar jij geld aan uitgeeft? Komaan, doe niet belachelijk! Ga op een ander de flauwe uithangen.
Oud 24 juni 2006, 09:47   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2; Waarin de Amerikanen geïnteresseerd zijn, weet ik niet.
het gaat ten eerste om een principe , wat IK doe met MIJN geld , is MIJN zaak en van niemand anders. ik gun u HETZELFDE recht.
Jij doet ook gewoon met JOU geld waar JIJ zin in hebt. Er zal niemand zijn die jou tegenhoud, zelfs geen amerikaan. En er zal ook niemand interesse hebben in wat JIJ doet met JOU geld.
Oud 24 juni 2006, 10:29   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Om te weten wat we met onze centen doen, is geen duur apparaat vandoen.
Dat kan ik u zo ook vertellen.
99.99% van de mensen gebruikt 99.99% van zijn poen, rechtstreeks of onrechtstreeks om te vreten, te zuipen, te poepen en zijn onderkomen te betalen.
Voor deze info mag de Amerikaanse regering mij de overblijvende 0.0001% storten of mijn Visa crediteren.
Dank bij voorbaat.
Oud 24 juni 2006, 10:40   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Oud 24 juni 2006, 10:51   #17
Knorretje
Banneling

Standaard

Ik heb liever dat de Amerikanen het weten dan de Belgische sossen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 11:12   #18
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Weer een reden om gerust te slapen vannacht.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 11:25   #19
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij doet ook gewoon met JOU geld waar JIJ zin in hebt. Er zal niemand zijn die jou tegenhoud, zelfs geen amerikaan. En er zal ook niemand interesse hebben in wat JIJ doet met JOU geld.
Nee?
Als ik morgen beslis, om wat voor redenen ook, geld over te schrijven naar een instelling in Islamabad, die (bvb. zonder dat ik het weet) banden heeft met Al Quaeda, dan zal de CIA dat waarschijnlijk te weten komen en zal ik bij een bezoek aan de VS door de douanediensten aan een zeer grondig verhoor onderworpen worden en mogelijks zal mijn visum geweigerd worden.

Dat is een serieuze schending van mijn rechten als belgisch burger en ik ga daar niet mee akoord.

Bovendien weet elke mens met een halve gram verstand dat de CIA ook aan economische en industriele spionage doet. (ooit hadden die toffe jongens zelfs afluisterapparatuur geplaatst in gebouwen van de Europese comissie.. ).

Mij gaan ze de komende jaren echt niet zien als toerist ginder.

En misschien moeten wij Europeanen eens beginnen met Amerikanen die hierheen komen gelijkaardig te behandelen.
Vingerafdrukken en een uitgebreide body-search lijken me minima. 8)

Ik hoop ik echt dat Hillary Clinton binnen 2 jaar aan de macht komt,
dan kunnen eindelijk de transatlantische betrekkingen een beetje normaliseren.

Zoals Raf Coppens al zei : "GW Bush heeft minstens 4 dubbelgangers want Zo Dom en Incompetent kan 1 man gewoon niet zijn." 8)

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 juni 2006 om 11:26.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 11:41   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee?
Als ik morgen beslis, om wat voor redenen ook, geld over te schrijven naar een instelling in Islamabad, die (bvb. zonder dat ik het weet) banden heeft met Al Quaeda, dan zal de CIA dat waarschijnlijk te weten komen en zal ik bij een bezoek aan de VS door de douanediensten aan een zeer grondig verhoor onderworpen worden en mogelijks zal mijn visum geweigerd worden.

Dat is een serieuze schending van mijn rechten als belgisch burger en ik ga daar niet mee akoord.

Bovendien weet elke mens met een halve gram verstand dat de CIA ook aan economische en industriele spionage doet. (ooit hadden die toffe jongens zelfs afluisterapparatuur geplaatst in gebouwen van de Europese comissie.. ).
In België laten we veel teveel toe in naam van de rechten die niet mogen worden geschonden. Resultaat : België is jarenlang (en nog steeds) een plaats waar terroristen en andere criminelen gewoon vrij rondlopen en vanales kunnen organiseren. En zelfs dat is de laatste jaren wat veranderd, want ook hier besteften ze dat het niet zo verder kon.

Citaat:
Mij gaan ze de komende jaren echt niet zien als toerist ginder.
En dan? De laatste 4 jaar is er een record aantal toeristen uit Europa naar de VS gereisd, inclusief veel Vlamingen, mede dankzij de lage dollar en hoge euro. Ikzelf was twee jaar geleden in California en vorig jaar in Florida, en heb telkens mensen ontmoet met wie ik even een woordje in het Vlaams sprak. In het verleden herinner ik me niet zoveel Vlamingen te hebben gezien in toeristische oorden in Amerika.

Citaat:
En misschien moeten wij Europeanen eens beginnen met Amerikanen die hierheen komen gelijkaardig te behandelen.
Vingerafdrukken en een uitgebreide body-search lijken me minima. 8)
Als het gaat om het opsporen van bijvoorbeeld Amerikanen die verdachte geldtransacties uitvoeren naar moslimlanden dan heb ik daar niets op tegen. Maar bij jou is dat gewoon om ze te pesten. Zou je niet beter eens reizigers uit Arabische landen pesten? Die maken ons hier toch ook het leven dagelijks irritanter.

Citaat:
Ik hoop ik echt dat Hillary Clinton binnen 2 jaar aan de macht komt,
dan kunnen eindelijk de transatlantische betrekkingen een beetje normaliseren.
Too bad for you, maar ze is in alle peilingen aan het verliezen aan populariteit, en geen beetje. Maar in de plaats is Al Gore weer levende. Missschien kan hij het nog eens proberen? en hopelijk weer verliezen

Citaat:
Zoals Raf Coppens al zei : "GW Bush heeft minstens 4 dubbelgangers want Zo Dom en Incompetent kan 1 man gewoon niet zijn." 8)
Tja, niet iedereen is overbegaafd en superintelligent als jij. We staan op jou te wachten om ook eens iets te betekenen op deze wereld. 8)

Laatst gewijzigd door Antoon : 24 juni 2006 om 11:42.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be