Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2006, 13:23   #61
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik ben er gewoon curieus of het probleem nu echt zo erg is als sommigen het hier proberen voor te stellen. Het kan zijn, ik weet het niet. Als je sommigen mag geloven heerst er totale anarchie op de straten en mag je blij zijn als je maar twee keer per week wordt verkracht of beroofd.

Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad of gezien op straat. Ik woon in Gent.
Wees eerlijk en zeg dat je problemen niet wil zien en er ook niet over wil lezen. Ik postte een artikel over het jaarlijks wederkerend allochtoon geweld in het Provinciedomein van Huizingen, een artikel uit onverdachte bron (Groen Beersel), en weeral vind jij er niets beters om het allemaal weg te lachen. Het is net die neerbuigende houding die mensen naar het VB doet vluchten. Ik dacht dat je zo intelligent zou zijn om d�*t inmiddels door te hebben, maar nee hoor.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 13:24   #62
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Jouw eerste cijfer is een beetje aan de oude kant, je laatste zwaar onderschat.

Maar kom, dat is traditie en daar hou ik me hier niet mee bezig. Wel zie ik dat je alweer niet geantwoord hebt op de vraag waarom er niets gedaan wordt aan de reeks genoemde gewelddaden maar wel aan die ene radarverklikker.
Ik kan enkel veronderstellen dat de reeds genoemde gewelddaden op een of andere manier al bestraft zijn geweest, en dus niet opnieuw mogen bestraft worden.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 13:25   #63
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Hersenspoeling dus.
Gratis heropvoeding. Als je per sé ook in aanmerking wil komen, pleeg dan eens wat.
Oud 27 juni 2006, 13:25   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt een jongen doodgestoken en de regering keurt in allerijl wat nepoplossingen tegen steaming goed, en opent nog gauw een tweede Everberg (in 2008).

Een dolle schutter schiet drie Antwerpenaars neer en VHS jaagt op vier dagen tijd een twijfelachtige wapenwet door het parlement.

Er valt een dode bij geweld op de bus en de regering werpt zich op het openbaar vervoer met een vloed aan ad hoc maatregelen. Miljoenen euro's voor duizenden camera's, spotters, kaartjesknippers etc.

Binnenkort valt er een dode in een recreatiepark, en dan zullen er plots een trits dure maatregelen nodig zijn voor de veiligheid in provinciale domeinen en openluchtzwembaden.

Zo holt de paarse brandweer van het ene brandje naar het andere en vult haar agenda met steeds meer ad hoc maatregelen.

Wat is er toch aan de hand dat men de bron van het probleem, de veroorzakers van het meeste geweld, niet wil aanpakken? Hoe lang gaan we onze maatschappij nog ombouwen tot een versterkte buffer alleen om die paar duizend gewelddadige etters onder controle te houden?

Ze zijn nochtans makkelijk te localiseren.

De Antwerpse commissaris Johan Nuyts vertelt in HLN over het fotoboek van de politiecel voor jongeren-groepsgeweld: “We hebben een album met 800 tot 900 verdachten. Allemaal jongeren die het afgelopen anderhalf jaar iets mispeuterden. Het zijn scherpe foto’s. Getuigen kunnen ze gemakkelijk aanwijzen”. Het gaat om jongeren onder de 25 jaar die zich schuldig maakten aan slagen en verwondingen, afpersingen, gauwdiefstallen, steaming… In 2004 werden 699 jongeren in de boeien geklonken. Hun leeftijd schommelt tussen 12 en 25 jaar.

Zien onze regenten dan niet wat iedereen ziet?

Iedereen die in dien album staat oppaken en preventief deporteren naar land van oorsprong.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 13:26   #65
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar we mee bezig zijn is dat elk jaar 1500 mensen worden vermoord door auto's, en 3 door allochtonen. Om de zaken misschien wat in perspectief te plaatsen.
Je moet appelen niet met peren vergelijken!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 13:26   #66
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Wees eerlijk en zeg dat je problemen niet wil zien en er ook niet over wil lezen. Ik postte een artikel over het jaarlijks wederkerend allochtoon geweld in het Provinciedomein van Huizingen, een artikel uit onverdachte bron (Groen Beersel), en weeral vind jij er niets beters om het allemaal weg te lachen. Het is net die neerbuigende houding die mensen naar het VB doet vluchten. Ik dacht dat je zo intelligent zou zijn om d�*t inmiddels door te hebben, maar nee hoor.
Goed. Ik zal deze zomer eens naar Huizingen gaan en rapport uitbrengen. Als ik het overleef, natuurlijk.
Oud 27 juni 2006, 13:27   #67
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben er gewoon curieus of het probleem nu echt zo erg is als sommigen het hier proberen voor te stellen. Het kan zijn, ik weet het niet. Als je sommigen mag geloven heerst er totale anarchie op de straten en mag je blij zijn als je maar twee keer per week wordt verkracht of beroofd.
Op sommige plekken is dat ook echt zo, zoals de busmoord aantoont. We willen dat aantal plekken beperkt houden en liefst terugdringen. Het begint met "machogedrag" in het zwembad, en als niemand iets doet eindigt het met doodstampen.

Citaat:
Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad of gezien op straat. Ik woon in Gent.
Fijn voor jou.

Moeten alle mensen die wel problemen hebben daarom uitgelachen worden?
Oud 27 juni 2006, 13:28   #68
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed. Ik zal deze zomer eens naar Huizingen gaan en rapport uitbrengen. Als ik het overleef, natuurlijk.
Don't worry, de politiecombi's maken sinds een paar jaar deel uit van het decor.
Oud 27 juni 2006, 13:28   #69
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten alle mensen die wel problemen hebben daarom uitgelachen worden?
Welke problemen? Zijn die er dan?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 13:28   #70
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom preventief? Ze hebben zich allemaal al op de lijst laten zetten door allerlei gewelddaden en gepruts.

Zonder meer interneren leidt overigens tot niets. Ze hebben recht op een opvoeding.
Opvoeding? Daar is het al net iets te laat voor...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 13:29   #71
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nee danku. Antwerpen zuigt.
Ja ja, en Molenbeek ook waarschijnlijk. Schaarbeek en Sint-Gillis vallen toevallig ook in de plekjes die je niet zo ziet zitten, zeker?

En dan triomfalistisch neerschrijven dat jij nog nooit een probleem gezien of meegemaakt hebt. Tssss....
Oud 27 juni 2006, 13:30   #72
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Don't worry, de politiecombi's maken sinds een paar jaar deel uit van het decor.
Nou dan is dat probleem toch blijkbaar opgelost door de overheid. Hopelijk ben je zo eerlijk om ze daarvoor te belonen bij de volgende verkiezingen.
Oud 27 juni 2006, 13:30   #73
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik bedoel maar dat heel Vlaanderen (nog) geen no-go area is geworden, zoals soms blijkbaar wordt gesuggereerd. De plaatsen waar het uit de hand loopt, zijn in de minderheid.
Nog wel, ja. Maar als niet rap iets gedaan wordt, verandert die minderheid nogal snel in een meerderheid...
Oud 27 juni 2006, 13:31   #74
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan enkel veronderstellen dat de reeds genoemde gewelddaden op een of andere manier al bestraft zijn geweest, en dus niet opnieuw mogen bestraft worden.
Het artikel klaagt net aan dat ze niet bestraft zijn...

Ge zijt een typisch geval van selectieve blindheid.
Oud 27 juni 2006, 13:31   #75
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Brussel en Antwerpen buiten beschouwing gelaten, lijkt het elders toch nog redelijk goed te lukken, het samenleven. Waar of niet?
Stel dat het waar is wat gij zegt, is dat dan nog een reden om alles te laten zoals het is ? "'t Zal wel betijen, zekers" ...
Oud 27 juni 2006, 13:31   #76
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja ja, en Molenbeek ook waarschijnlijk. Schaarbeek en Sint-Gillis vallen toevallig ook in de plekjes die je niet zo ziet zitten, zeker?
Nee echt, Antwerpen zuigt sowiso, zelf zonder de allochtonen. Elke rechtgeaarde Gentenaar begrijpt dat.

Citaat:
En dan triomfalistisch neerschrijven dat jij nog nooit een probleem gezien of meegemaakt hebt. Tssss....
Oud 27 juni 2006, 13:32   #77
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Opvoeding? Daar is het al net iets te laat voor...
Dat denk ik niet. Van adolescenten kan je mits een stevige aanpak nog iets maken.
Oud 27 juni 2006, 13:33   #78
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou dan is dat probleem toch blijkbaar opgelost door de overheid. Hopelijk ben je zo eerlijk om ze daarvoor te belonen bij de volgende verkiezingen.
Noem jij dat een oplossing?
Dus jij vindt het normaal dat bij de aanvang van de vakantie de politie dagelijks moet uitrukken om zich op te stellen op de parkings van recreatieparken om aan 'allochtonenopvang' te gaan doen.
Oud 27 juni 2006, 13:34   #79
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Overal politieagenten zetten noem jij een oplossing? Wat als het blik agenten op is?

Dit was precies het onderwerp van deze draad: in plaats van het land vol te zetten met flikken, is het veel goedkoper, efficiënter en gezelliger om de geweldenaars bijeen te zetten en daar een paar flikken rond te zetten.
Oud 27 juni 2006, 13:35   #80
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Noem jij dat een oplossing?
Dus jij vindt het normaal dat bij de aanvang van de vakantie de politie dagelijks moet uitrukken om zich op te stellen op de parkings van recreatieparken om aan 'allochtonenopvang' te gaan doen.
Ja dat noem ik een oplossing. Wat zijn de alternatieven?

Daarbij, overal waar veel mensen samenkomen is de politie toch present?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be