![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de rest van de brief, ga ik niet direct klagen, ieder zijn mening, maar wat ik hierboven aanhaal vind ik een subtiele oproep naar het elimineren van migranten. En ik beschuldig enkel de briefschrijver. Geen idee wie het is maar ik durf te wedden dat het een of andere VB denker is (zie ook Beliën na de mp3 moord). Ik ben eerlijk waar echt bang als dit soort mensen ooit aan de macht komen. De bezordheden van vele VB stemmers zijn soms zoniet vaak gegrond, maar als deze bezorgdheden door de VB top worden vertaald in dit soort verhulde populistische oorlogstaal dan begin ik echt schrik te krijgen. Laatst gewijzigd door dejohan : 30 juni 2006 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie eerlijk gezegd niet wat deze advokaat hier verkeerd doet. Iedereen heeft recht op een advokaat. Het optreden van een advokaat voor een bepaalde cïënt staat in mijn ogen volkomen los van de persoonlijke overtuiging van advokaat en/of beschuldigde. In die optiek is het voor mij perfect denkbaar dat één persoon enerzijds, als professioneel advokaat de verdediging op zich neemt van jonge allochtonen die beschuldigd zijn van een misdrijf, en anderzijds als politicus pleit voor een strenge aanpak van de criminaliteit. Zijn optreden als advokaat en als politicus staan los van elkaar.
Voor mij zou het bijvoorbeeld perfect denkbaar zijn dat Hugo Coveliers, als advokaat, de belangen van het CGKR verdedigt in een procedure en anderzijds, als politicus, het CGKR aanvalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovenstaand stukje werd geschreven door de oud-voorzitter van de Vlaamse Journalistenvereniging. Dezelfde die dit schreef: Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel word de rekening betaald door één of andere belangengroep, en in dat geval zou het interressant zijn om te weten wie dat wel mag zijn?Rara, wie is het?Werkt de advokaat in opdracht van de staat mischien, of van het CGKR, wat op hetzelfde neerkomt, anders gezegd, word zijn loon betaald door de Belgische belastingsbetalers?Of zijn de Marrokanen met de hoed rond gegaan in hun gemeenschap?In de moskee's mischien?Ik ben nu wel nieuwsgierig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() [quote=Knuppel;1785314]De doorsnee advokaat pleit zowieso zelden uit overtuiging maar voor de centen.
Overduidelijke slachtoffers verdedigen is gemakkelijk en brengt niet veel 'prestige' bij. Het is via het min of meer succesvol verdedigen van criminelen dat er serieuze naambekendheid kan verworven worden. En vermits het uitgerekend degenen zijn met veel geld die al eens een 'goede' advokaat nodig hebben....[/quote]ja, dat is ook een mogelijkheid.De advokaat zegt tot zichzelf dat dit véélbelovende jongens zijn, en dat hij best kan investeren in hun. Dat zelfs als hij ze vandaag gratis verdedigt, ze later, als ze rijke bandieten geworden zijn, nog wel terug beroep op hem zullen doen, en hem dan wél betalen.Zoals die advokaten die in dienst van de mafia fortuinen verdienen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoelde enkel dat er meer prestige te halen is met de verdediging van een crimineel dan deze van een overduidelijk slachtoffer. Die criminelen vrijkrijgen, of er hen met een minimum straf vanaf helpen komen 'bewijst' nu eenmaal meer dan een van tevoren gewonnen zaak winnen.
Eens zo'n advokaat op die manier naam heeft gemaakt kan hij de prijs vragen die hij wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je bent er trouwens nog 2 vergeten : Eddy Cop, de omhooggevallen bibliotheek-klerk met voorliefde voor dure merkkleding en VISA kaarten + de nabestaanden van Oulemata Niangadou.
~Si vis pacem para bellum~ Laatst gewijzigd door The B@ron : 30 juni 2006 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |