![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is de meest legitieme staat? | |||
Royaume de Belziek |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
Verenigd Koninkrijk der Nederlanden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 86,36% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De peiling die u aanhaalde was inderdaad van de VVB, maar de cijfers die u gaf waren incorrect. Toen Tantist die verbeterde reageerde u met dwaze opmerkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom geen herenigd België? Naar mijn mening is"Nieuw Links" beter Belgisch. Een natie bouwen op stereotypering is naar mijn mening rampzalig, dat is eigenlijk wat Bruno Valkeniers voorheeft: Europa als een slakom van mengpotjes. Kiezen voor België is kiezen tegen stereotypering, daarom denk ik dat "Links beter Belgisch gaat". Dat het dat nu niet doet, denk ik, is eerder uit electorale overwegingen. Hoe dan ook, ik kijk uit naar je antwoord.
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 1 juli 2006 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Kan u even citeren waar ik incorrecte cijfers geef? Of wil u zich gewoon interessant maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op basis van de kiescijfers vind je geen meerderheid voor een Onafhankelijk Vlaanderen, integendeel. Een eerlijke inschatting kom je niet boven de 30%, en zelfs dat is een overschatting denk ik. Ik houd het op maximum 20%. Voor België is dat 10%, met Waalse separatisten bij kom je aan 8 tot 9 % separatisten. Die willen hun wil doordrukken, ook al zijn ze een minderheid, door gelobby, door het infecteren van alle partijen, door op de wip te zitten, door denktanks, door meta-politiek, door allerlei, maar het blijft de opdringerige wens van een minderheid. En dus mijn vraag: hebben flaminganten aan één provincie niet genoeg?
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() U bent dan ook altijd kort door de bocht, een kopje vol van jezelf, dat je eerst moet leegmaken om de Zen meester je iets te laten leren...
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() In een federalistisch België niet, in een confederaal model is er een status quo.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 juli 2006 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Souvereinisme staat de organisatie op internationaal niveau niet in de weg, zie het links blok in Zuid-Amerika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Het staat de samenwerking niet in de weg, maar het is dan wel een vrijwillige en ongebonden (onverantwoordeljke) samenwerking. Alsof je aan elk bedrijfsonderdeel het recht zou geven zich eenzijdig af te scheiden. Uw productie zou rap stilvallen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Het souvereinisme kan ook het kapitalisme fragmenteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Diegenen die nu het hardst roepen om separatisme zijn rechts/extreem-rechts. Die krijgen meer invloed in een Onafhankelijk Vlaanderen, en die gaan uiteraard streven naar een "Vlaams" Vlaanderen, waartegen Links dan minder weerbaar zal zijn. België splitsen om van "het geziek" af te zijn, is een illusie: het zal blijven bestaan en/of zich verplaatsen. De problemen oplossen in Belgische context lijkt me daarom een betere piste: niet amputeren, maar genezen. De toekomst van Links is naar mijn mening Belgisch, de strijd tegen separatisme is dezelfde als de strijd tegen ongebreideld kapitalisme. Daarom zeg ik: "Nieuw Links is beter Belgisch"
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 2 juli 2006 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Ik ken "Meervoud" wel. Het is toch niet louter omdat ze bestaan dat ze zich niet vergissen (in strategie of in mening)?
Naar mijn mening is het Belgisch kader beter geschikt als "strijd tegen ongebreideld kapitalisme".