![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat je ook over god zegt, het omgekeerde is ook waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik hieruit concluderen dat jouw god alle tegenstellingen in zich verenigt?
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tegenstellingen zijn een product van onze taal. Ze hebben geen fysische realiteit. Ik heb nog nooit een tegenstelling gezien of vastgepakt. De vraag naar god is uiteindelijk een vraag naar de ultieme fysische realiteit.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 2 juli 2006 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() We vergeten iets in deze discussie. We gaan hier al uit van het bestaan van God. Voor we God kunnen omschrijven, moeten we het er al over eens zijn dat hij überhaupt bestaat...
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn inziens zijn we dit niet vergeten, hoor. Paulus heeft in zijn openingstopic duidelijk gesteld : "als god bestaat..." Laat het ons er op houden dat het een academisch vingeroefeningetje is.
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blake schreef: If the Sun and Moon should ever doubt, they'd immediately go out. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als God niet gelooft in zijn eigen bestaan, dan gelooft Hij in Iemand anders die nog boven Hem staat? Ik heb het vast verkeerd begrepen. Kun je mij het eens uitleggen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS:Moest ik mijn ondertittel veranderen dan zouden deze woorden hun plaats gekregen hebben.
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 2 juli 2006 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Als God zou bestaan dan was de mens niet bang voor de dood.
Maar de mens is bang voor de dood, dus vond hij God en het eeuwige leven uit.
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
God is meer dan de god van de Christenen, de god van de Joden, de god van de Islamieten. Hij is ook de god van de Indianen, de god van de bosjesmensen, de god van de natuur, de god (jawel, zij aanbidden de mens ) van de humanisten, de god van alles en iedereen...... Voor mij is het heel duidelijk dat hij alles is wat mogelijk is en dan kom ik tot het besluit dat hij niet iets anders kan zijn dan het universum zelf. En in het universum bestaat positief en negatief en de talrijke acties en reacties onder die twee. Hij verenigt dus inderdaad alle tegenstellingen in zich.... In de stelling dat God als buitenstaander dat universum zou geschapen hebben kan ik persoonlijk niet geloven want dan had hij inderdaad in al zijn 'goedheid' het lijden beter opzij gelaten.......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 2 juli 2006 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik gebruik gewoon het universum in de plaats van Allah. 1. Het Universum is de Eenheid 2. Het Universum is zichzelf, Eeuwig. 3. Het Universum verwekte niet, noch werd verwekt. Het is een constant geheel, dat innerlijk permanent beweegt, zoals een mens die slaapt. Hij slaapt maar al zijn functies gaan door ....... 4. En niemand is het Universum in enig opzicht gelijk. Hier voeg ik aan toe dat het Universum het geheel is en dat al het andere slechts de deeltjes zijn die al dan niet kunnen samenwerken om tot een harmonieus geheel te komen dat in 'universele liefde' verbonden is.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 2 juli 2006 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie uiteenzetting labyrinth, waarvoor mijn dank.
Maar is het "universum" niet een beetje onpersoonlijk? Als er een God zou bestaan, maar Hij is geen persoon, wat heb je daar dan aan? De meeste mensen snappen wel dat er "iets" is, maar weiningen houden het op "iemand". Nu. Het is je goed recht natuurlijk om te denken dat God eigenlijk het alles in al is. Maar zo is het ook mijn recht om een God te wensen die weldegelijk persoonlijk is. Het universum zie ik slechts als een kleine creatie. Wat denk je van deze: "Als er een God zou bestaan, dan moet Hij ons vrij laten om Hem te zien zowel als "iets", maar ook als "iemand", maar ook als niks als wij dat wensen." Ik voor mij zou toch willen dat "Datgene" wat verantwoordelijk is voor mijn bestaanswereld, mezelf incluus, mij ook gewenst zou hebben. Dat lijkt mij begrijpelijk. Ik maak ook geen dingen, waar ik niet aan denk. Maar ieder zijn waarheid uiteraard. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van welke premisse meent u dat de mens niet bang zou zijn voor de dood als God bestond? Door welke redenering komt die "dan" om de hoek kijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Angst voor het onbekende is een normale, psychologisch te verklaren, verdedigingsmecanisme. Voor mensen die God niet kennen, bedoel ik dan. Vandaar ook, dat ik tot op zekere hoogte begrijp wat La Chunga zegt, denk ik. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik denk niet dat god enorm geïnteresseerd is in ons voortbestaan na de dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |