![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dit louter en alleen op basis van het feit dat ze alle 6 van Marrokaanse origine zijn. Als morgen de rechtbank zou beslissen dat het in het kader van het onderzoek niet meer nodig is om HVT opgesloten te houden in afwachting van zijn proces, dan zou ik daar ook geen probleem mee hebben. (Al zou het bij hem ook wel kunnen zijn dat ze hem vasthouden uit schrik voor zelfmoord indien hij vrijkomt.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snetna, We spreken over 5 Belgen en 1 Spanjaard, geen Marrokanen.
De politiek correcte gemeenschap heeft wel de schuld van de 6 bekent, maar probeerd de misdaad die de groep heeft gepleegd te minimaliseren. Er zijn voldoende ooggetuigen om de 6 als groep te bestempelen, en daarbovenop de politie genoeg informatie te bezorgen om ze nog binnen een aanvaardbare tijd op te sporen. Wat op zichzelf al een half mirakel is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit dat de 6 verdachten elkaar kenden, wil helemaal niet zeggen dat ze alle 6 ook schuldig zouden zijn aan doodslag. Ze hadden trouwens naar verluid ruzie onder mekaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik bedoel daarmee niet de VB-ers of hun aanhang hoewel daar zonder twijfel ook échte fascisten tussenzitten. Maar die hoor je vandaag niet of nauwelijks. Maar ik richt me in dat gedicht niet tegen zij die op het VB stemmen. Het gedicht is een evocatie van een historische gebeurtenis. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je daarentegen volstrekt imoreel, zelfzuchtig en egocentrisch de samenleving of individuen schaadt (roofmoord, verkrachting, miljoenenfraude) dan lijkt me dat een verzwarende omstandigheid en dan mag die persoon best streng aangepakt worden. (Dat maakt me nog geen voorstander van het gvangenissysteem maar dat is een andere discussie) Citaat:
Wat we wél kunnen besluiten is dat er een parallel is met HVT en de moord op Joe en de moord op de twee meisjes in Luik, etc: de beschuldigden of verdachten zijn allemaal mannelijk, adolescent of jongvolwassen. Hun afkomsten en nationaliteiten lopen uiteen, maar het zijn allemaal jonge mannen. Dat zijn feiten en daarmee kunnen we verder. Wat we ook weten is dat Marokkaanse jongens in groep vaak voor problemen en last zorgen. Soms onschuldig maar irritant en soms gewelddadig met zware gevolgen. Ook daar kun je conclusies uit trekken en daaraan kan je werken. Want als die jongens allemaal een normale job (of uitzicht daarop) zouden hebben en een heet lief (of uitzicht daarop), dan zouden er zich veel minder van dat soort incidenten voordoen. Die combinatie tussen materiële, emotionele en seksuele frustraties waar veel van die jongens last van hebben, leiden bij alle mannen op die leeftijd tot een explosieve cocktail. En aangezien dat een maatschappelijk probleem is, is het ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Overigens beschouw ik mezelf niet als extreem maar als radikaal. En dat is meer dan alleen maar een semantische discussie. Een extremist zoekt het extreme op, doelbewust. Dat doe ik niet noodzakelijk. Wat ik wel doe is het fundament, de wortel van een probleem opzoeken. Vandaar radikaal (radix=wortel). Citaat:
Maar feiten op zich zijn niet zo belangrijk. Feiten zijn alleen maar elementen in een veel breder proces. Wat mij interesseert is dat proces, het geheel. Feiten zijn daarbinnen relevant en belangrijk, maar ze zijn ondergeschikt aan het proces zelf. Laatst gewijzigd door kaatd : 7 juli 2006 om 23:08. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, wie bevestigd dit? Het is niet alsof het duidelijk is dat 6 jonge vrienden ruw aan het spelen zijn (vergeet niet, kickboxertjes) en aan het roepen in een redelijk onverstaanbare taal (ik geloof nooit dat ze in het onberispelijke dialectische Antwaarps aan het roepen waren), of dat ze ruzie aan het maken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nergens heb ik het feit verdedigd dat de jongeren Guid demoor hebben gestampt en geslagen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Op gevaar van in herhaling te vallen :
Het onderzoek zal uitmaken wat er echt gebeurd is. Niet wat jij of ik daar nu van denken is van belang, het is mogelijk dat we er allebei volledig naast zitten. Maar tot zolang geldt het vermoeden van onschuld ongeacht hun afkomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Burgemeester
|
![]() Kaatd, u zou toch moeten weten dat schelden een teken van onmacht is, mijn dank dus.
Ik verwijt jou inconsiquentie, huichelarij en hypocretie, uw antwoord is ,als naar gewoonte bij u en uw confraters, naast de kwestie. Dit is tegenwoordig de vluchttruck bij uitstek, wat dus betekend dat u ook niets te zeggen hebt, maar dat wisten we al. Toch blijft het leuk u een koekje van eigen k*k te geven.. Het kan me echt geen bal maken van waar of wie dat gedicht komt, dat als enige bedroevende kwaliteit zijn afschrikwekkend onmenselijkheid heeft. Ik hoop echt dat de schrijver hetzelfde lot onderging als dat hij anderen aandeed, voor dergelijke monsters mag er geen plaats zijn.. Evenmin is het verkrijgen van een mediale een ambitie laat staan voor het plegen van moorden, ongeacht die van links of rechts zijn. U bent een verdediger van achterbakse aanslagen, bv burgers die ongeuniformeerd soldaten afschieten en andere burgers in de lucht blazen, ik niet. Ik ben dan ook opgevoed met een eergevoel en waarden en normen. Over de kwalificatie " laffe moord" gesproken, hoe noem jij het met een overmacht een oudere man , tot de dood erop volgt, slaan? Overigens alle Islamitische aanslagen die ik zo kan opnomen zijn laffe daden geweest, achterbaks en gecamoufleerd door burger kleden, nooit met open visier. Jou soort geeft hier mogelijk mediales voor, ik ben een Vlaamse christen en wij noemen dat moord. . Laatst gewijzigd door humble : 7 juli 2006 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() De laatste dagen zijn verhelderend mbt het VB. Wat leerde ik zoal?
Kunstenaars uiten zich waar en wanneer het VB dit wenst en over de thema's die door het VB worden bepaald. Het gerecht moet worden afgeschaft omdat het VB via directe democratie (bindend referendum) wil komen tot een efficiënt snelrecht. Het volk beslist en er zijn slechts twee straffen, de doodstraf en buitenlandse deportatie. Vrijspraak is uitgesloten. Ik begin hoe langer, hoe meer gedegouteerd te raken.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe het ook afloopt, ze hebben weer boel gemaakt op een bus, en daar moet maar eens keihard tegen opgetreden worden! Veel busbestuurders durven gewoon niet meer doen alsof ze zien dat ze opstappen zonder betalen, en weten, bewijs geleverd, dat hun leven op het spel staat als deze heren iets in de weg gelegd word... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lynchen, neen zo barbaars als hun eigen cultuur moet het niet worden. Vreemde raddraaiers over de grens kieperen, dat wel, en het is hoog tijd dat men er aan begint! Wij willen hier verder leven als Vlamingen in Vlaanderen. De mislukte multicultuur houden steeds meer mensen voor bekeken, ook al doet de regering en de media hun best om het publiek zo dom mogelijk te houden ivm met de werkelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens - en ik herhaal het nog maar eens - gaat het gedicht over de fascisten die de democratische republiek van Spanje met bruut geweld omver hebben geworpen en daarbij niet op tienduizend doden min of meer hebben gekeken. Het gaat over fascisten en nazi's die ons de concentratiekampen hebben geschonken, de holocaust en de Tweede Wereldoorlog. Volgens u moet je ook aan dat soort mensen je andere wang aanbieden, maar als je ene wang al aan flarden hangt door een bombardement van het Condorlegieoen, dan denk je daar wellicht anders over Citaat:
Citaat:
Ik ben een zeer groot bewonderaar van Partisanen, van de Republikeinse troepen in Spanje en eigenlijk van iedereen die de guts heeft om zijn vrijheid en de democratie tegen elke vorm van dictatuur (jaja Chipie, inderdaad élke vorm van dictatuur) te verdedigen. Ik vind daar niets achterbaks aan. Maar goed ik ben dan ook geen chchchristen. Ik geloof namelijk niet dat uw imaginaire superheld sterker is dan die van de moslims zoals ik evenmin geloof dat hùn zogenaamd heilig boek relevanter zou zijn dan dat van u. Ik hou graag mijn verstand bij de zaken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind die aanslagen natuurlijk niet goed, maar laf lijkt me het verkeerd woord. Zoiets vergt wel degelijk moed en koelbloedigheid. Citaat:
Zéér edelmoedig van u. U komt zéker in het Rijk der Hemelen want als ik het goed heb was dat voorbehouden voor de simpelen van geest, nee? Laatst gewijzigd door kaatd : 8 juli 2006 om 00:36. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe pijnlijk ook voor de slachtoffers en hun nabestaanden, het zijn allemaal faits divers. Dat dat vandaag allemaal voorpagina nieuws is en in het lang en breed uitgesmeerd wordt door op sensatie en goedkope kopij belustte media die het alleen maar voor het geld doen, maakt er nog geen wereldnieuws van. D'er worden dezer dagen in Palestina door het Israelisch leger meer mensen vermoord dan in ons land in een heel jaar. D�*t is relevant. Laatst gewijzigd door kaatd : 8 juli 2006 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een eerlijk proces? Die 6 zijn als groep op HETERDAAD betrapt op het molesteren van een oudere man. Onschuld tot schuld bewezen is? Vraag dat maar aan Hans Van Temse, die is ook HETERDAAD betrapt, en binnen de paar minuten verketterd door iedereen. Niemand durft het woord onschuld in de mond te nemen als het om deze moordenaar gaat. Maar als het over knuffelallochtoontjes gaat , dan zijn alle woordspelingen wel toegelaten om hen te vrijwaren van de gevolgen van hun daden. Trouwens, ik heb alleen de "harde" rechts gezinde idioten(of linkse provocateurs) horen zwammen over lynchen of schandpaalnagelen. Voor mij is het duidelijk. Die 6 mogen krijgen van mij de kans om een eerlijk beroep gaan uit te oefenen , als straf voor het molesteren van een minder jonge man. Ga maar een paar ton steenkool opgraven. Net zoals hun bompa's kwamen doen in België, om te ontsnappen aan een uitzichtloze situatie in het land der voorouders. Misschien geeft dit deze ontwortelde kansarme jongeren terug een perspectief op het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk mevrouw Kaadt dat de rechters enige schrik hebben om deze gasten te veroordelen. Daarom is ook onlangs een rechter gemuteerd naar Bruggen. U weet wel zeker? Rechter Troch, die DURFT nog straffen op te leggen aan de allochtonen. Waarom zou men hem anders van dendermonde naar brugge hebben doen komen. En sorry voor mijn taalfouten, mijn lerares was nog van de oude stempel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan het dus als een vorm van omgekeerde integratie zien als vele vlamingen die Arabisch Marokkaanse woordgebruik hebben overgenomen. Ik neem aan dat je met omgekeerde integratie geen enkel probleem hebt? Hiér leven dus geen makaken en geen enkele vlaming gaat dit zomaar uit zijn mouw schudden. Zuivere omgekeerde integratie dus. En er zal nog volgen natuurlijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 juli 2006 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ik vraag me toch ook af waarom sommige nog niet veroordeelden wèl worden vastgehouden (HVT, de Zweedse Polen) en anderen dus niet.
|
![]() |
![]() |