Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 22:46   #61
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Snetna, welk proces? De politiek correcte gemeenschap heeft de zo snood overledene al lang veroordeeld.
Die 6 kansarme, ondervoede, vertrapte kickboxertjes, waarvan op zijn minst 2 O zo armoedig opgehaald werden met een Mercedes "klasse duur" waren het onschuldige slachtoffer van racistisch geweld.

De enige reden waarom we van dit "incident" nog iets horen is omdat de minder politiek correcten moeite doen om het een beetje aan de klepel te laten hangen.

H V T zit nog steeds in de cel, en word nog steeds verketterd, terwijl er zoveel politiek links correcten zijn die het zodanig slagen van een oudere man, met de dood tot gevolg- met man en macht ook op heterdaad betrapten verdedigen en alle trukken uit de kast halen om hun knuffelallochtoontjes te verdedigen.

Hoor je 1 rechtse rakker H V T publiekelijk verdedigen?

Kaatd U bent een opinie op zichtzelf, dank U.
Ik zou eerder zeggen dat de politiek correcte gemeenschap de 6 verdachten al lang heeft veroordeeld nog voor het onderzoek is afgerond.
En dit louter en alleen op basis van het feit dat ze alle 6 van Marrokaanse origine zijn.

Als morgen de rechtbank zou beslissen dat het in het kader van het onderzoek niet meer nodig is om HVT opgesloten te houden in afwachting van zijn proces, dan zou ik daar ook geen probleem mee hebben.
(Al zou het bij hem ook wel kunnen zijn dat ze hem vasthouden uit schrik voor zelfmoord indien hij vrijkomt.)
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 22:55   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Snetna, We spreken over 5 Belgen en 1 Spanjaard, geen Marrokanen.

De politiek correcte gemeenschap heeft wel de schuld van de 6 bekent, maar probeerd de misdaad die de groep heeft gepleegd te minimaliseren.

Er zijn voldoende ooggetuigen om de 6 als groep te bestempelen, en daarbovenop de politie genoeg informatie te bezorgen om ze nog binnen een aanvaardbare tijd op te sporen. Wat op zichzelf al een half mirakel is.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 23:01   #63
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snetna, We spreken over 5 Belgen en 1 Spanjaard, geen Marrokanen.

De politiek correcte gemeenschap heeft wel de schuld van de 6 bekent, maar probeerd de misdaad die de groep heeft gepleegd te minimaliseren.

Er zijn voldoende ooggetuigen om de 6 als groep te bestempelen, en daarbovenop de politie genoeg informatie te bezorgen om ze nog binnen een aanvaardbare tijd op te sporen. Wat op zichzelf al een half mirakel is.
Nogmaals laat ons eerst de resultaten van het onderzoek afwachten vooraleer conclusies te trekken.
Het feit dat de 6 verdachten elkaar kenden, wil helemaal niet zeggen dat ze alle 6 ook schuldig zouden zijn aan doodslag. Ze hadden trouwens naar verluid ruzie onder mekaar
Oud 7 juli 2006, 23:04   #64
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
stilaan krijg ik de indruk dat jij geen tegenspraak duld en alles wat ook maar tegen jou gedachtengang ingaat misdadig is.
Als je het hebt over het gedicht dat je citeert: met fascisten bedoel ik wel degelijk fascisten, met name de Spaanse Falangisten, de Italiaanse fascisten en de nazi's.
Ik bedoel daarmee niet de VB-ers of hun aanhang hoewel daar zonder twijfel ook échte fascisten tussenzitten. Maar die hoor je vandaag niet of nauwelijks. Maar ik richt me in dat gedicht niet tegen zij die op het VB stemmen. Het gedicht is een evocatie van een historische gebeurtenis.

Citaat:
Blijkbaar ben jij van alles op de hoogte,en is de enige waarheid de jouwe.
Ik ben niet van alles op de hoogte. Daarom vind je in een heleboel threads van mij geen posts. Waarover men niets kan zeggen, daarover moet men zwijgen en dat doe ik dan ook. Over een aantal dingen weet ik wel iets of verdedig ik mijn standpunt en mijn belang. Met verve en soms hevig. Anders kan ik even goed wat op de sofa gaan liggen en mijn kut afspelen natuurlijk.

Citaat:
Als men je de vraag stel of misdaad te verwerpen is dan is er volgens u maar 1 misdaad en dat is tot het VB horen,
Als u dat in mijn posts leest, dan schrijf ik zeer onduidelijk ofwel leest u niet helemaal wat er staat. Ik verdedig altijd het standpunt dat wie beschuldigd wordt onschuldig is tot het tegendeel bewezen is en dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces. Dat geldt in geval van de dood van Guido demoor en evenzeer in het geval van HVT.

Citaat:
alhoewel ik van links signatuur ben,vraag ik mij af of allochtone misdaad dan geen linkse misdaad is,want volgens u kan men ze moeilijk indelen bij rechts nietwaar?
Ik begrijp het onderscheid tussen zgn. linkse en rechtse misdaad niet. Wie de wet overtreedt, overtreedt de wet. Dat is links noch rechts (hoewel de meeste wetten rechts zijn). Als je de wet overtreedt met een bepaalde intentie (bijvoorbeeld: braak van omheining om een huis te kraken of bezit van drugs voor eigen gebruik of diefstal uit honger, etc) dan vind ik dat soms een verzachtende omstandigheid en legitiem. Niet legaal maar in zekere zin begrijpelijk. Daarom mag de maatschappij best mild zijn in dat soort gevallen.
Als je daarentegen volstrekt imoreel, zelfzuchtig en egocentrisch de samenleving of individuen schaadt (roofmoord, verkrachting, miljoenenfraude) dan lijkt me dat een verzwarende omstandigheid en dan mag die persoon best streng aangepakt worden.

(Dat maakt me nog geen voorstander van het gvangenissysteem maar dat is een andere discussie)

Citaat:
Het feit is dat extremen mekaar raken,en dat u extreem bent in uw streven naar het steeds vergoeilijken van hun "kleine tekortkomingen"is voor mij althans duidelijk.
Dat komt misschien omdat ik niet duidelijk genoeg ben, dan. Kijk: wat de dood van Guido demoor betreft, laat ons eerlijk zijn, daar kunnen we concreet niet veel over zeggen: noch hoeveel daders er waren, noch wat die daders juist gedaan hebben, noch hoe het verloop van de feiten tot in de details was. We kunnen dat incident alleen betreuren (vooral met Guido's vrouw en kinderen in gedachten) en het verloop van het onderzoek en het proces afwachten en nauwgezet volgen.
Wat we wél kunnen besluiten is dat er een parallel is met HVT en de moord op Joe en de moord op de twee meisjes in Luik, etc: de beschuldigden of verdachten zijn allemaal mannelijk, adolescent of jongvolwassen. Hun afkomsten en nationaliteiten lopen uiteen, maar het zijn allemaal jonge mannen. Dat zijn feiten en daarmee kunnen we verder.
Wat we ook weten is dat Marokkaanse jongens in groep vaak voor problemen en last zorgen. Soms onschuldig maar irritant en soms gewelddadig met zware gevolgen. Ook daar kun je conclusies uit trekken en daaraan kan je werken. Want als die jongens allemaal een normale job (of uitzicht daarop) zouden hebben en een heet lief (of uitzicht daarop), dan zouden er zich veel minder van dat soort incidenten voordoen.
Die combinatie tussen materiële, emotionele en seksuele frustraties waar veel van die jongens last van hebben, leiden bij alle mannen op die leeftijd tot een explosieve cocktail. En aangezien dat een maatschappelijk probleem is, is het ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Overigens beschouw ik mezelf niet als extreem maar als radikaal. En dat is meer dan alleen maar een semantische discussie. Een extremist zoekt het extreme op, doelbewust. Dat doe ik niet noodzakelijk.
Wat ik wel doe is het fundament, de wortel van een probleem opzoeken. Vandaar radikaal (radix=wortel).

Citaat:
Het gaat al lang niet meer om wiens gelijk het gaat,maar het gaat om feiten,die dagelijks de mening van de Vlaming bepalen ... dat feiten-feiten zijn en dat die bepalend zijn en waarheidsgetrouw,met andere woorden ik probeer niet recht te praten wat krom is.
Ik ook niet: recht is recht en feiten zijn feiten.
Maar feiten op zich zijn niet zo belangrijk. Feiten zijn alleen maar elementen in een veel breder proces. Wat mij interesseert is dat proces, het geheel. Feiten zijn daarbinnen relevant en belangrijk, maar ze zijn ondergeschikt aan het proces zelf.

Laatst gewijzigd door kaatd : 7 juli 2006 om 23:08.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 23:06   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hadden trouwens naar verluid ruzie onder mekaar
En daarom slaan er een paar van de ruziemakers op een oudere man in, die vraagt het wat rustiger aan te doen?

Trouwens, wie bevestigd dit? Het is niet alsof het duidelijk is dat 6 jonge vrienden ruw aan het spelen zijn (vergeet niet, kickboxertjes) en aan het roepen in een redelijk onverstaanbare taal (ik geloof nooit dat ze in het onberispelijke dialectische Antwaarps aan het roepen waren), of dat ze ruzie aan het maken zijn.
Oud 7 juli 2006, 23:14   #66
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind uw betogen redelijk verdedigend tegenover de op heterdaad betrapte kickboxertjes.
Ik verdedig een paar zaken: het recht op een eerlijk proces, het feit dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen wordt, de rechtsstaat en het principe dat we mensen niet lynchen of aan de schandpaal nagelen op basis van vooroordelen.

Nergens heb ik het feit verdedigd dat de jongeren Guid demoor hebben gestampt en geslagen.

Citaat:
Oftewel, het hebben van intellectuele diaree kan uw standpunt redden.
Het zal wel aan mij liggen maar dit soort kromspraak begrijp ik niet goed.

Citaat:
Het zou niemand hier verbazen dat de 6 kickboxertjes niet veroordeeld worden. Noch voor slagen en verwondingen, noch voor doodslag.
Dat er zich hier niemand over zou verbazen, verbaast mij dan weer niet. Dat heeft natuurlijk niets te maken met feitenkennis (want die ontberen we tot nader order) maar met vooroordelen en vooringenomenheid.
Oud 7 juli 2006, 23:16   #67
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, wie bevestigd dit? .
Op gevaar van in herhaling te vallen :

Het onderzoek zal uitmaken wat er echt gebeurd is.

Niet wat jij of ik daar nu van denken is van belang, het is mogelijk dat we er allebei volledig naast zitten.

Maar tot zolang geldt het vermoeden van onschuld ongeacht hun afkomst.
Oud 7 juli 2006, 23:48   #68
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Als je het hebt over het gedicht dat je citeert: met fascisten bedoel ik wel degelijk fascisten, met name de Spaanse Falangisten, de Italiaanse fascisten en de nazi's.
Ik bedoel daarmee niet de VB-ers of hun aanhang hoewel daar zonder twijfel ook échte fascisten tussenzitten. Maar die hoor je vandaag niet of nauwelijks. Maar ik richt me in dat gedicht niet tegen zij die op het VB stemmen. Het gedicht is een evocatie van een historische gebeurtenis.

Ik ben niet van alles op de hoogte. Daarom vind je in een heleboel threads van mij geen posts. Waarover men niets kan zeggen, daarover moet men zwijgen en dat doe ik dan ook. Over een aantal dingen weet ik wel iets of verdedig ik mijn standpunt en mijn belang. Met verve en soms hevig. Anders kan ik even goed wat op de sofa gaan liggen en mijn kut afspelen natuurlijk.

Als u dat in mijn posts leest, dan schrijf ik zeer onduidelijk ofwel leest u niet helemaal wat er staat. Ik verdedig altijd het standpunt dat wie beschuldigd wordt onschuldig is tot het tegendeel bewezen is en dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces. Dat geldt in geval van de dood van Guido demoor en evenzeer in het geval van HVT.

Ik begrijp het onderscheid tussen zgn. linkse en rechtse misdaad niet. Wie de wet overtreedt, overtreedt de wet. Dat is links noch rechts (hoewel de meeste wetten rechts zijn). Als je de wet overtreedt met een bepaalde intentie (bijvoorbeeld: braak van omheining om een huis te kraken of bezit van drugs voor eigen gebruik of diefstal uit honger, etc) dan vind ik dat soms een verzachtende omstandigheid en legitiem. Niet legaal maar in zekere zin begrijpelijk. Daarom mag de maatschappij best mild zijn in dat soort gevallen.
Als je daarentegen volstrekt imoreel, zelfzuchtig en egocentrisch de samenleving of individuen schaadt (roofmoord, verkrachting, miljoenenfraude) dan lijkt me dat een verzwarende omstandigheid en dan mag die persoon best streng aangepakt worden.

(Dat maakt me nog geen voorstander van het gvangenissysteem maar dat is een andere discussie)

Dat komt misschien omdat ik niet duidelijk genoeg ben, dan. Kijk: wat de dood van Guido demoor betreft, laat ons eerlijk zijn, daar kunnen we concreet niet veel over zeggen: noch hoeveel daders er waren, noch wat die daders juist gedaan hebben, noch hoe het verloop van de feiten tot in de details was. We kunnen dat incident alleen betreuren (vooral met Guido's vrouw en kinderen in gedachten) en het verloop van het onderzoek en het proces afwachten en nauwgezet volgen.
Wat we wél kunnen besluiten is dat er een parallel is met HVT en de moord op Joe en de moord op de twee meisjes in Luik, etc: de beschuldigden of verdachten zijn allemaal mannelijk, adolescent of jongvolwassen. Hun afkomsten en nationaliteiten lopen uiteen, maar het zijn allemaal jonge mannen. Dat zijn feiten en daarmee kunnen we verder.
Wat we ook weten is dat Marokkaanse jongens in groep vaak voor problemen en last zorgen. Soms onschuldig maar irritant en soms gewelddadig met zware gevolgen. Ook daar kun je conclusies uit trekken en daaraan kan je werken. Want als die jongens allemaal een normale job (of uitzicht daarop) zouden hebben en een heet lief (of uitzicht daarop), dan zouden er zich veel minder van dat soort incidenten voordoen.
Die combinatie tussen materiële, emotionele en seksuele frustraties waar veel van die jongens last van hebben, leiden bij alle mannen op die leeftijd tot een explosieve cocktail. En aangezien dat een maatschappelijk probleem is, is het ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Overigens beschouw ik mezelf niet als extreem maar als radikaal. En dat is meer dan alleen maar een semantische discussie. Een extremist zoekt het extreme op, doelbewust. Dat doe ik niet noodzakelijk.
Wat ik wel doe is het fundament, de wortel van een probleem opzoeken. Vandaar radikaal (radix=wortel).

Ik ook niet: recht is recht en feiten zijn feiten.
Maar feiten op zich zijn niet zo belangrijk. Feiten zijn alleen maar elementen in een veel breder proces. Wat mij interesseert is dat proces, het geheel. Feiten zijn daarbinnen relevant en belangrijk, maar ze zijn ondergeschikt aan het proces zelf.
Veel beter,men kent nu uw motieven en uw houding daaromtrent en in regel 2 van uw antwoorden komt u zelfs gedurft over,u heeft lak aan wat een ander van u denkt,ge stijgt in mijn waardering.
Oud 7 juli 2006, 23:53   #69
humble
Burgemeester

Standaard

Kaatd, u zou toch moeten weten dat schelden een teken van onmacht is, mijn dank dus.
Ik verwijt jou inconsiquentie, huichelarij en hypocretie, uw antwoord is ,als naar gewoonte bij u en uw confraters, naast de kwestie.
Dit is tegenwoordig de vluchttruck bij uitstek, wat dus betekend dat u ook niets te zeggen hebt, maar dat wisten we al. Toch blijft het leuk u een koekje van eigen k*k te geven..

Het kan me echt geen bal maken van waar of wie dat gedicht komt, dat als enige bedroevende kwaliteit zijn afschrikwekkend onmenselijkheid heeft. Ik hoop echt dat de schrijver hetzelfde lot onderging als dat hij anderen aandeed, voor dergelijke monsters mag er geen plaats zijn..

Evenmin is het verkrijgen van een mediale een ambitie laat staan voor het plegen van moorden, ongeacht die van links of rechts zijn.

U bent een verdediger van achterbakse aanslagen, bv burgers die ongeuniformeerd soldaten afschieten en andere burgers in de lucht blazen, ik niet.
Ik ben dan ook opgevoed met een eergevoel en waarden en normen.

Over de kwalificatie " laffe moord" gesproken, hoe noem jij het met een overmacht een oudere man , tot de dood erop volgt, slaan?

Overigens alle Islamitische aanslagen die ik zo kan opnomen zijn laffe daden geweest, achterbaks en gecamoufleerd door burger kleden, nooit met open visier.
Jou soort geeft hier mogelijk mediales voor, ik ben een Vlaamse christen en wij noemen dat moord.

.

Laatst gewijzigd door humble : 7 juli 2006 om 23:58.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 23:57   #70
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

De laatste dagen zijn verhelderend mbt het VB. Wat leerde ik zoal?

Kunstenaars uiten zich waar en wanneer het VB dit wenst en over de thema's die door het VB worden bepaald.

Het gerecht moet worden afgeschaft omdat het VB via directe democratie (bindend referendum) wil komen tot een efficiënt snelrecht. Het volk beslist en er zijn slechts twee straffen, de doodstraf en buitenlandse deportatie. Vrijspraak is uitgesloten.

Ik begin hoe langer, hoe meer gedegouteerd te raken.
Oud 8 juli 2006, 00:16   #71
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Verdachten is de enige juiste omschrijving !

Nogmaals, men is onschuldig tot bewijs van het tegendeel.
Ik was niet op de bus en jij ook niet.
Ik laat het aan de rechtbank over om te bepalen over schuld of onschuld.
Mag ik me toch de vraag stellen of er op die bus niet voldoende getuigen waren om de zaken weer te geven zoals ze gebeurd zijn? Over de "handelingen" van deze zes Marokkanen lopen de opinies nogal erg uiteen: voor de enen moordenaars, voor de anderen werden ze zelf aangevallen en is het een geval van wettelijke zelfverdediging..... Héél raar.
Hoe het ook afloopt, ze hebben weer boel gemaakt op een bus, en daar moet maar eens keihard tegen opgetreden worden! Veel busbestuurders durven gewoon niet meer doen alsof ze zien dat ze opstappen zonder betalen, en weten, bewijs geleverd, dat hun leven op het spel staat als deze heren iets in de weg gelegd word...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 00:21   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt zo'n goesting om te lynchen, vriendje, ook al zijn een aantal onder hen misschien onschuldig?
Lynchen, neen zo barbaars als hun eigen cultuur moet het niet worden. Vreemde raddraaiers over de grens kieperen, dat wel, en het is hoog tijd dat men er aan begint! Wij willen hier verder leven als Vlamingen in Vlaanderen. De mislukte multicultuur houden steeds meer mensen voor bekeken, ook al doet de regering en de media hun best om het publiek zo dom mogelijk te houden ivm met de werkelijkheid.
Oud 8 juli 2006, 00:24   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kunde gij nu weten wat er gebeurd is? Was je d'er? Nee. Alleen de getuigen, de onderzoekers en de beschuldigden weten wat er gebeurd is.
Maar je uitleg is typisch: wat er gebeurd is, heeft voor jou geen belang, je wil het onderzoek niet afwachten, je wil het proces niet afwachten.

Het enige wat je wil is fulmineren, luid om je heen trappen, kabaal maken. Om wat? Om een faits divers waar je verder niks van afweet.
Een bende Marokkanen die weer eens het krapuul uithangen is voor jou een fait divers???
Oud 8 juli 2006, 00:34   #74
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Kaatd, u zou toch moeten weten dat schelden een teken van onmacht is
Niet noodzakelijk. Er bestaat ook zoiets als schotschriften, scheldtirades, schimpdichten en schimpscheuten. In onze rijke taal is dat een heus literair genre dat eeuwen teruggaat. Maar dat zal u, gezien uw chchchristelijke achtergrond, vreemd zijn, vermoed ik. Het is het literaire equivalent van spotprenten en cartoons.

Citaat:
Dit is tegenwoordig de vluchttruck bij uitstek, wat dus betekend dat u ook niets te zeggen hebt.
Ik verwijt jou inconsiquentie, huichelarij en hypocretie
Ik zou u natuurlijk een gebrekkige kennis van het Nederlands kunnen verwijten, maar dat lijkt me wat �*l te gemakkelijk.

Citaat:
Het kan me echt geen bal maken van waar of wie dat gedicht komt, dat als enige bedroevende kwaliteit zijn afschrikwekkend onmenselijkheid heeft. Ik hoop echt dat de schrijver hetzelfde lot onderging als dat hij anderen aandeed, voor dergelijke monsters mag er geen plaats zijn..
Ik zal u moeten ontgoochelen wat de auteur van het gedicht ben ik namelijk zelf en ik heb vooralsnog helemaal geen gruwelijk lot achter de rug noch in het vooruitzicht.

Overigens - en ik herhaal het nog maar eens - gaat het gedicht over de fascisten die de democratische republiek van Spanje met bruut geweld omver hebben geworpen en daarbij niet op tienduizend doden min of meer hebben gekeken. Het gaat over fascisten en nazi's die ons de concentratiekampen hebben geschonken, de holocaust en de Tweede Wereldoorlog.

Volgens u moet je ook aan dat soort mensen je andere wang aanbieden, maar als je ene wang al aan flarden hangt door een bombardement van het Condorlegieoen, dan denk je daar wellicht anders over

Citaat:
Evenmin is het verkrijgen van een mediale een ambitie laat staan voor het plegen van moorden zijn.
Wat mij betreft zijn medailles geen ambitie, inderdaad. Niet voor het afknallen van fascisten noch voor het redden van verdrinkende hondjes. Maar als ik een hondje zie verdrinken zal ik het redden en als de fascisten de democratie omver willen werpen zal ik de democratie gewapenderhand verdedigen. Indien iemand me achteraf daarvoor een medaille wil geven, mag zij die met de post opsturen want ik ga ze niet zelf komen halen.

Citaat:
U bent een verdediger van achterbakse aanslagen, bv burgers die ongeuniformeerd soldaten afschieten en andere burgers in de lucht blazen, ik niet.
Als u het heroische verzet tegen de nazi's wil omschrijven als 'achterbakse aanslagen' dan moet u dat vooral doen. Ik ga daarin niet mee. Ik heb bewondering voor zij die zich op risico van eigen leven en dat van hun geliefden in de strijd hebben geworpen om de nazi bezetter niet alleen uit ons land te verdrijven maar die bovendien op zo'n manier in de pan te hakken dat ze er tot op de dag van vandaag niet van bekomen zijn.
Ik ben een zeer groot bewonderaar van Partisanen, van de Republikeinse troepen in Spanje en eigenlijk van iedereen die de guts heeft om zijn vrijheid en de democratie tegen elke vorm van dictatuur (jaja Chipie, inderdaad élke vorm van dictatuur) te verdedigen. Ik vind daar niets achterbaks aan.

Maar goed ik ben dan ook geen chchchristen. Ik geloof namelijk niet dat uw imaginaire superheld sterker is dan die van de moslims zoals ik evenmin geloof dat hùn zogenaamd heilig boek relevanter zou zijn dan dat van u. Ik hou graag mijn verstand bij de zaken.

Citaat:
Ik ben dan ook opgevoed met een eergevoel en waarden en normen.
Partisanen hebben zeer veel eergevoel en waarden en normen. Het zijn er alleen andere.
Citaat:
Over de kwalificatie " laffe moord" gesproken, hoe noem jij het met een overmacht een oudere man , tot de dood erop volgt, slaan?
Voorlopig kan ik alleen het parket volgen en die noemen het 'toebrengen van slagen en verwondingen zonder het oogmerk te doden maar met de dood als gevolg'. En als u wil weten wat ik van zo'n gedrag vind: degoutant, verwerpelijk, zeer irritant, ontolereerbaar en dat mag aan die jongens best wel eens duidelijk gemaakt worden.

Citaat:
Overigens alle Islamitische aanslagen die ik zo kan opnomen zijn laffe daden geweest,
Daar ben ik het niet mee eens/ De aanslagen op de Twin Towers (als ze écht door moslims uitgevoerd werden) kan je toch niet laf noemen? Zie jij jezelf al aan het stuur van een Boeing in een gebouw knallen? Ik zou het in mijn broek doen van schrik, om mijn mama grienen en rechtsomkeer maken.
Ik vind die aanslagen natuurlijk niet goed, maar laf lijkt me het verkeerd woord. Zoiets vergt wel degelijk moed en koelbloedigheid.

Citaat:
ik ben een Vlaamse christen en wij noemen dat moord.
En als chchchristen vind u natuurlijk dat u vergevingsgezind moet zijn, uw andere wang aanbieden, uw naaste moet liefhebben als uzelf, etc?

Zéér edelmoedig van u. U komt zéker in het Rijk der Hemelen want als ik het goed heb was dat voorbehouden voor de simpelen van geest, nee?

Laatst gewijzigd door kaatd : 8 juli 2006 om 00:36.
Oud 8 juli 2006, 00:38   #75
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een bende Marokkanen die weer eens het krapuul uithangen is voor jou een fait divers???
Een vechtpartij op een bus is een fait divers, zoals een steekpartij een fait divers is en een gebroken arm of iemand die van een stelling dood valt of een fietser die onder een vrachtwagen terecht komt of een man die zijn vrouw doodklopt.

Hoe pijnlijk ook voor de slachtoffers en hun nabestaanden, het zijn allemaal faits divers.

Dat dat vandaag allemaal voorpagina nieuws is en in het lang en breed uitgesmeerd wordt door op sensatie en goedkope kopij belustte media die het alleen maar voor het geld doen, maakt er nog geen wereldnieuws van.

D'er worden dezer dagen in Palestina door het Israelisch leger meer mensen vermoord dan in ons land in een heel jaar. D�*t is relevant.

Laatst gewijzigd door kaatd : 8 juli 2006 om 00:42.
Oud 8 juli 2006, 05:19   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verdedig een paar zaken: het recht op een eerlijk proces, het feit dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen wordt, de rechtsstaat en het principe dat we mensen niet lynchen of aan de schandpaal nagelen op basis van vooroordelen.

Nergens heb ik het feit verdedigd dat de jongeren Guid demoor hebben gestampt en geslagen.
Kaatd
Een eerlijk proces? Die 6 zijn als groep op HETERDAAD betrapt op het molesteren van een oudere man. Onschuld tot schuld bewezen is?

Vraag dat maar aan Hans Van Temse, die is ook HETERDAAD betrapt, en binnen de paar minuten verketterd door iedereen. Niemand durft het woord onschuld in de mond te nemen als het om deze moordenaar gaat.
Maar als het over knuffelallochtoontjes gaat , dan zijn alle woordspelingen wel toegelaten om hen te vrijwaren van de gevolgen van hun daden.

Trouwens, ik heb alleen de "harde" rechts gezinde idioten(of linkse provocateurs) horen zwammen over lynchen of schandpaalnagelen.

Voor mij is het duidelijk. Die 6 mogen krijgen van mij de kans om een eerlijk beroep gaan uit te oefenen , als straf voor het molesteren van een minder jonge man.
Ga maar een paar ton steenkool opgraven. Net zoals hun bompa's kwamen doen in België, om te ontsnappen aan een uitzichtloze situatie in het land der voorouders.
Misschien geeft dit deze ontwortelde kansarme jongeren terug een perspectief op het leven.
Oud 8 juli 2006, 08:29   #77
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zal wel aan mij liggen maar dit soort kromspraak begrijp ik niet goed.

Dat er zich hier niemand over zou verbazen, verbaast mij dan weer niet. Dat heeft natuurlijk niets te maken met feitenkennis (want die ontberen we tot nader order) maar met vooroordelen en vooringenomenheid.
Wat wel een feit is mevrouw kaadt, is dat de moordenaar van mombaerts er met een werkstraf is vanaf gekomen. En dit feit mevrouw zegt veel over de "gelijke" behandeling van criminelen. tenslotte was deze jonge allochtoon reeds veroordeelt geweest.Maar na een deugddoende vacantie in zijn "thuisland", kon hij hier reeds andere misdaden begaan. Deze feiten geven de burger het recht om niet meer te geloven in de klasse justitie.
Ik denk mevrouw Kaadt dat de rechters enige schrik hebben om deze gasten te veroordelen.
Daarom is ook onlangs een rechter gemuteerd naar Bruggen. U weet wel zeker? Rechter Troch, die DURFT nog straffen op te leggen aan de allochtonen. Waarom zou men hem anders van dendermonde naar brugge hebben doen komen. En sorry voor mijn taalfouten, mijn lerares was nog van de oude stempel.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 18:07   #78
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Als ge vanuit het verzet (zoals altijd) die strijd wint, krijgt ge zelfs een medaille als ge genoeg fascisten hebt afgeknald. Zo hoort het ook.

Het gedicht eindigt trouwens zo:

Ge zou dus kunnen zeggen - maar ge moogt dat ook betwisten -
dat voor 't eerst in '36 is geschoten op fascisten.
Maar waarover dat geen twijfel kan bestaan
is dat die oorlog die in Spanje is ontstaan
niet alleen niet is vergeten maar nog lang niet is gedaan.
Eén les moet je trekken om fascisten te verslaan
dat is dat - ondanks alles - argumenten niet volstaan.

Dat is dat - ondanks alles - argumenten niet volstaan.
Het kan niet genoeg herhaald worden : als het fascisme weerkeert zal het zijn onder de naam anti-fascisme.

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:23   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Als we jou een koosnaampje geven, wat heb jij dan het liefst? Kaaskop of makak? Met wat word je het liefst geassocieerd? Met een bol heerlijke Gouda of met een aap?
Arabische Marokkanen referen naar hun Berberse landgenoten met het woord "makaak".

Je kan het dus als een vorm van omgekeerde integratie zien als vele vlamingen die Arabisch Marokkaanse woordgebruik hebben overgenomen. Ik neem aan dat je met omgekeerde integratie geen enkel probleem hebt?

Hiér leven dus geen makaken en geen enkele vlaming gaat dit zomaar uit zijn mouw schudden. Zuivere omgekeerde integratie dus. En er zal nog volgen natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 juli 2006 om 19:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:29   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ja ik vraag me toch ook af waarom sommige nog niet veroordeelden wèl worden vastgehouden (HVT, de Zweedse Polen) en anderen dus niet.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be