Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2006, 17:01   #61
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
kwestie van ook nog eens aan te tonen hoe men steeds met twee maten en gewichten werkt, het volgende artikel uit GVA:

Waarom dienen die gasten, waarvan het slachtoffer nog leeft, in de cel te blijven, terwijl vijf van de zes allochtonen, van wie het slachtoffer overleden is, nu reeds vrij zijn?

Hebben skinheads dan minder recht op vrijlating onder voorwaarden, ook al zijn de gevolgen van hun gewelddaden misschien iets minder erg?
Niet liegen hé. Niet vijf, maar VIER van de zes verdachten in de zaak Demoor werden vrijgelaten (onder voorwaarden en in het geval van de minderjarigen met huisarrest). Degene die wel gearresteerd blijven zijn degenen die het slachtoffer ook hebben geslagen (niet alleen volgens de daders, maar ook volgens de meeste getuigen). Hetzelfde geldt min of meer in de zaak van Brugge: twee van de vijf verdachten werden vrijwel onmiddellijk vrijgelaten omdat ze "niet daadwerkelijk bij de vechtpartij betrokken waren" (lees niet geslagen hebben). Een derde, die wel in de vechtpartij betrokken was (lees geslagen heeft), werd een tijd later onder voorwaarden vrijgelaten. En de andere twee die ook bij de vechtpartij betrokken waren (lees geslagen hebben) zitten nog vast. Geen twee maten en twee gewichten dus.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 17:04   #62
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kwestie van ook nog eens aan te tonen hoe men steeds met twee maten en gewichten werkt, het volgende artikel uit GVA:

Waarom dienen die gasten, waarvan het slachtoffer nog leeft, in de cel te blijven, terwijl vijf van de zes allochtonen, van wie het slachtoffer overleden is, nu reeds vrij zijn?

Hebben skinheads dan minder recht op vrijlating onder voorwaarden, ook al zijn de gevolgen van hun gewelddaden misschien iets minder erg?
Vraag het me ook niet waarom de wetten niet gelijk zijn voor iedereen.
Oud 12 juli 2006, 19:21   #63
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina;1816290

1.
Niet liegen hé. Niet vijf, maar VIER van de zes verdachten in de zaak Demoor werden vrijgelaten (onder voorwaarden en in het geval van de minderjarigen met huisarrest). Degene die wel gearresteerd blijven zijn degenen die het slachtoffer ook hebben geslagen (niet alleen volgens de daders, maar ook volgens de meeste getuigen). Hetzelfde geldt min of meer in de zaak van Brugge: twee van de vijf verdachten werden vrijwel onmiddellijk vrijgelaten omdat ze "niet daadwerkelijk bij de vechtpartij betrokken waren" (lees niet geslagen hebben). Een derde, die wel in de vechtpartij betrokken was (lees geslagen heeft), werd een tijd later onder voorwaarden vrijgelaten. En de andere twee die ook bij de vechtpartij betrokken waren (lees geslagen hebben) zitten nog vast.

2. Geen twee maten en twee gewichten dus.
1. Aï aï aï Edina, wat doet gij nu?
Gij durft het aan ons met feiten om de oren te slaan?
Gij wilt het ons dus onmogelijk maken nog maar eens een draad vol te wauwelen met onze geliefde paranoïde Pallieterpraat?
Gij durft nogal !!!

2. Toch wel, toch wel, want dat hebben wij in al onze goddelijke alwetendheid nu eenmaal zo bepaald, onze gazetjes en brochuurkes staan daar vol mee, en die kunnen we toch moeilijk allemaal gaan herdrukken, hé?

Laatst gewijzigd door djimi : 12 juli 2006 om 19:21.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 19:34   #64
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Weet enkel dat ik 10€uro gewonnen heb met een weddenschap.

"De minderjarigen zullen het gedaan hebben."
"allé jong, deze gaan ze niet zo vlug vrijlaten"
"na een paar weken lopen ze weer op straat"
"ma zot, ze hebben daar wel een mens voor niks doodgeslagen hé"
"wedden"
"ja zenne, voor hoeveel"
"10 €uro, is da goed?"
"akkoord"

Het was zo voorspelbaar.
Zonder glazen bol, gewoon op het gevoel na het lezen van de media kort na de feiten.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 19:41   #65
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Weet enkel dat ik 10€uro gewonnen heb met een weddenschap.

"De minderjarigen zullen het gedaan hebben."

Het was zo voorspelbaar.
Zonder glazen bol, gewoon op het gevoel na het lezen van de media kort na de feiten.
Weer fout. Degenen die geslagen hebben was 1 meerderjarige en 1 minderjarige. Niet alleen volgens de verdachten zelf. Ook volgens de meeste getuigen. En beiden zitten nog vast.

Teruggeven die 10 euro dus!
Oud 12 juli 2006, 20:34   #66
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Weer fout. Degenen die geslagen hebben was 1 meerderjarige en 1 minderjarige. Niet alleen volgens de verdachten zelf. Ook volgens de meeste getuigen. En beiden zitten nog vast.

Teruggeven die 10 euro dus!
Zever, voor mij zijn ze alle zes schuldig. Onschuldigen worden niet onder voorwaarden vrijgelaten.
Oud 12 juli 2006, 21:35   #67
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever, voor mij zijn ze alle zes schuldig. Onschuldigen worden niet onder voorwaarden vrijgelaten.
soms is het aan te raden af en toe eens wat moeite te troosten om je uit dat koloniale tijdperk van Hergé en Sleen te ontrekken om van zulke zaken op te hoogte te zijn, Riksken

wet van 20 juli 1990 betreffende de voorlopige hechtenis : vrijheid onder voorwaarden en invrijheidstelling onder voorwaarden

Laatst gewijzigd door praha : 12 juli 2006 om 21:36.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 21:42   #68
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
soms is het aan te raden af en toe eens wat moeite te troosten om je uit dat koloniale tijdperk van Hergé en Sleen te ontrekken om van zulke zaken op te hoogte te zijn, Riksken

wet van 20 juli 1990 betreffende de voorlopige hechtenis : vrijheid onder voorwaarden en invrijheidstelling onder voorwaarden
Voor mij geen verschil. In beide gevallen lopen ze na een paar weken terug op straat.
Oud 12 juli 2006, 22:33   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij geen verschil. In beide gevallen lopen ze na een paar weken terug op straat.
daarnet sprak je al in raadsels ... nu doe je 't al helemaal
welke beide gevallen ?

bedoel je deze : "vrijheid onder voorwaarden en invrijheidstelling onder voorwaarden" ?
ja natuurlijk... dat ze dan terug vrij lopen dat is nu net de bedoeling... daar ze onschuldig zijn
Oud 12 juli 2006, 23:17   #70
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
daarnet sprak je al in raadsels ... nu doe je 't al helemaal
welke beide gevallen ?

bedoel je deze : "vrijheid onder voorwaarden en invrijheidstelling onder voorwaarden" ?
ja natuurlijk... dat ze dan terug vrij lopen dat is nu net de bedoeling... daar ze onschuldig zijn
Waarom krijgen "onschuldigen" voorwaarden opgelegt? Als men echt onschuldig is moeten er helemaal geen voorwarden zijn..
Dat is toch niet zo moeilijk te snappen.

Laatst gewijzigd door Riksken : 12 juli 2006 om 23:18.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 23:40   #71
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom krijgen "onschuldigen" voorwaarden opgelegt? Als men echt onschuldig is moeten er helemaal geen voorwarden zijn..
Met deze logica win je altijd en is het nooit goed. Gemakkelijk.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 00:35   #72
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar is het voor jou inderdaad zeer moeilijk te snappen Risken
al eens bij stil gestaan dat dit valt onder de wet van de voorlopige hechtenis ?
meer in 't bijzonder is het dus een alternatief sinds 2005 voor de wel erg paradoxiale vrijheidsberoving van een onschuldige tijdens de loop van het onderzoek
is dat zo moeilijk te snappen ?
lees er misschien eens wat over
maar in feite heb je ergens gelijk hoor... dat alternatief gaat misschien niet ver genoeg

ik ben blij dat ge het opneemt voor de rechten van die gasten
misschien zou het beter zijn zoals in de states met een borg ofzo..
in dat geval ben ik er van overtuigd dat bij het ontbreken van financiële middelen ge dat maar al te graag op u zou nemen als groot voorvechter van de rechten voor die onschuldige jongeren

Laatst gewijzigd door praha : 13 juli 2006 om 00:43.
Oud 13 juli 2006, 00:44   #73
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Met deze logica win je altijd en is het nooit goed. Gemakkelijk.
je moet u dat niet zoveel aantrekken solidarnosc die mens leeft nog in het koloniale tijdperk

Laatst gewijzigd door praha : 13 juli 2006 om 00:45.
Oud 13 juli 2006, 02:13   #74
Seb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Fascinerend hoe jij met een misschien (hoogstwaarschijnlijk naar mijn mening) zeer oppervlakkige visie over beide zaken kunt oordelen dat je beide rechtszaken kunt vergelijken, beter dan de onderzoeksrechters in kwestie die misschien al meters dossiers moesten verwerken. Ofwel ben jij serieus arrogant en kortzichtig, ofwel ben ik grenzeloos naief om te vertrouwen dat het gerecht beide zaken zo goed mogelijk (nobody is perfect) objectief benadert qua noodzaak van voorhechtenis. Ik hoop dat je Recht of zo gestudeerd hebt & advocaat bent & beide dossiers in detail hebt bekeken of een soort rechtsjournalist bent die veel van zo'n zaken opvolgt om een goeie vergelijking te doen, vooraleer zulke uitspraken te doen ...

Laatst gewijzigd door Seb : 13 juli 2006 om 02:13.
Seb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 10:36   #75
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lastig hé, rechtspraak. In de eerste plaats gaat het over verdachten. Je bent pas schuldig na een veroordeling. In de tweede plaats bestaat er wel degelijk de mogelijkheid tot voorwaardelijke invrijheidsstelling volgens de wet op de voorlopige hechtenis. Maar dat betekent niet dat zij niet meer vervolgd kunnen/zullen worden. En tenslotte, zoals al herhaaldelijk gezegd, zouden degenen die zijn vrijgelaten geen slagen hebben toegediend aan het slachtoffer. Niet alleen volgens de verdachten zelf, maar ook volgens de meeste getuigen (blijkens de reconstructie). Het is onder meer op basis daarvan dat werd besloten om hen vrij te laten onder voorwaarden (en met huisarrest voor de minderjarigen).

Er zitten dus nog wel 2 verdachten in voorlopige hechtenis: een minderjarige en een meerderjarige. De meerderjarige heeft bovendien al toegegeven het slachtoffer gestampt te hebben. M.a.w. jouw weddenschap "de minderjarigen zullen het wel gedaan hebben" en "na een paar weken lopen ze weer op straat" heb je dus echt niet gewonnen. Einde discussie.
Oud 13 juli 2006, 16:25   #76
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ok die interpretatie is ook mogelijk.

Maar als ik dat andere pamflet van de schrijver lees, waarin hij
a. criminele migranten vergelijkt met ongedierte
b. via een voorbeeld stelt dat ongedierte effectief bestreden kan worden met een bunsenbrander
c. zijn betoog eindigt met "affikken die handel!".

Dan ga ik deze tekst toch met een ander oog lezen. Spijtig maar het is zo.
Onbevooroordeeld lezen is moeilijkh he johan...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:29   #77
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het spreekt vanzelf dat dat de enig mogelijk lezing van dat zinnetje is. Elk normaal mens leest het zoals jij het hierboven heel (veel te?) geduldig uitlegt. Alleen de professionele antiracisten zijn in staat om het zo te lezen alsof het een racistische verwijzing zou zijn: ze moeten toch ergens van leven!

Ik had hen wel liever in de waan gelaten, vandaar dat ik er nog niet op gereageerd had.
sorry Baarle, ik heb je pretje bedorven....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be