![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Nee de reden daarvoor is korte termijn denken. Ik zei het al in een vorige post. Het "not in my generation" denken. Daarbij flink geholpen door het voortdurende "zand in de ogen strooien" van de kernlobby omtrent een aantal feiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met PolB is deze discussie helemaal "out of the blue, into the black" gesukkeld. Dank daarvoor !
Nu snel een leylijntje gaan doorsnijden zie ![]()
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Ik wens alle leden van Greenpeace een zeer snelle dood toe ! Humor, mensen ! Lachen !!
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Soit, van zodra een schimmige organisatie ("de kernlobby") kan aangewezen worden als bron van alle problemen, zit u waarschijnlijk gebeiteld... No need to argue...
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernafv...slag_in_Europa Daar vind je de gevraagde voorbeelden. Wel grappig dat nota bene Sfax die link opgaf (waarschijnlijk had hij het niet helemaal goed gelezen). Gewoon dat het tot op vandaag wereldwijd niet bestaan van een definitieve ondergrondse opslagplaats voor langlevend hoogradioactief afval niet te wijten is aan het feit dat de regeringen "te weinig guts" zouden hebben, zoals jij eerder stelde. Waarom denken ze allemaal twee keer na, denk je? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ga je nu vertellen dat de kernlobby niet bestaat ofzo? Lobbyisten zijn dan meestal ook geen organisatie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
En wil je nu eigenlijk zeggen dat leven in Tsjernobyl tot een zeer snelle dood zou leiden ofzo? Anders begrijp ik de parallel niet zo goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
1. Niet-zo-democratische regimes hebben in het verleden KEER OP KEER bewezen dat ze onzorgvuldig omspringen met radioactief materiaal: de USSR is er het stichtend voorbeeld van. So what? 2. Landen die wél bezorgd zijn om hun bevolking en de komende generaties kiezen meer en meer voor een beleid dat naar geologische berging kijkt als ultieme oplossing voor het afval. Zo'n beleid (eerst wetenschappelijk onderzoek, daarna maatschappelijke informatie en consultatie) neemt decennia in beslag. Wil de afwezigheid van een stockageplaats nu ook zeggen dat stockage überhaupt onmogelijk is? Natuurlijk niet. So what? Wat voor rommelige conclusies u ook uit die feiten probeert te halen, om eerlijk te zijn, je m'en fous.
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is niet zo erg hoor. 8)
![]() |
#72 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik gebruikte "Greenpeace" als parallellisme voor uw "kernenergie-fanatici". Meer hoef je daar niet achter te zoeken. Met andere woorden, en om u te parafraseren: u kent nog helemaal niets. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sellafield is niet genoeg om de Noordzee radioactief vol te lekken. Trouwens, voor die centrales zullen kunnen gebouwd worden, zal het licht al terug op rood staan, want Labour zal niet meer in de regering zitten, maar een partij van Groener signatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sellafield/Seascale ligt aan de Ierse zee.
En voor dezelfde moeite heeft een dictatuur zich gevestigs in heel europa tegen de dag dat Belgische politici eens werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat het tweede betreft: we moeten inderdad eens meer wat ministers gaan recruteren uit de werklozenreserve. Die zijn misscxhien beter te motiveren om te werken tegen zulke riante vergoedingen en onkosten. Mag ik mijn nedrige persoontje dan voorstellen? Ik zou bv Ozon-maatregelen treffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Radioactiviteit uitstralen. Dat hangt echt af van de sterkte van de bron, en de soort straling.
Ook, zelfs al is er een theoretische verhoging, locaal, van straling, deze verhoging hoeft niet noodzakelijk van menselijke oorsprong te zijn. Er zijn genoeg woningen waarin de radon- radioactief edelgas- niveau's heel hoog zijn, en toch is dit volledig natuurlijk. Kwa kernafval. Als men alle "echte" kernafval in een kleine glazen en loden capsule zou steken die zodanig van grote is dat elke mens er eentje heeft, dan heeft iedereen een kleine knikker. Die nog niet eens meetbare straling uitzend. Maar Eno ik vind je idee om politici te vervangen door nuchtere werklozen een schitterend idee Laatst gewijzigd door maddox : 27 juli 2006 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die zijn niet echt "Groener" van signatuur.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wat zouden die ozon-maatregelen dan kunnen inhouden? Een wet op minder zonneschijn? Een verbod op het door de wind meesleuren van NOx?
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Zeker niet het verlagen van de snelheid op sommige stroken van sommige autobanen waar meneerke Peeters zich mee belachelijk maakt, of het vriendelijk verzoeken van autobestuurders om uit eigen initiatief trager te gaan rijden, waarmee dat meneerke zijn stand-up-comedy capaciteiten ten overvloede bewijst, daar kunnen we het - om uiteenlopende redenen, misschien eens over zijn...
|
![]() |
![]() |