Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2006, 13:26   #61
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Tja ik merk dat ook altijd. bvb. 't Pallieterke... daar weet men van alles op te zeggen..... maar wie leest het echt en kan zich echt een mening vormen ?
't is meestal van horen zeggen....
Ik maak er toch al lang genoeg reclame voor...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 13:31   #62
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Ik maak er toch al lang genoeg reclame voor...
Ik lees het al jaaaaaaaaaaaaaren... en ik moet zeggen dat daar regelmatig kritiek te lezen is/was op het VB....

Maar om dat te weten moet ge lezen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 13:49   #63
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Vandaag in De Standaard:

Belangers plannen ,,objectief'' dagblad

Vlaams Belangers zetten een nieuwe krant uit die het nieuws ,,objectief'' moet verslaan.

Freddy Van Gaever, parlementslid voor Vlaams Belang, wil een nieuwe krant introduceren in Vlaanderen. Hij belastte Bruno Valkeniers, gewezen voorzitter van het Algemeen Nederlands Zangverbond en pas overgestapt naar Vlaams Belang, met het voorzitterschap van een ,,coördinatiecomité''. Die moet het nieuwe mediaproject in de rails zetten. Als gewezen commercieel directeur bij Hesse-Noord Natie kan Valkeniers de nodige managementervaring voorleggen.

Van Gaever noch Valkeniers wilden gisteren veel kwijt over het project. De twee betreurden dat het weekblad Trends het voornemen had gesignaleerd, maar benadrukten dat het om een ,,serieus'' plan gaat waaraan volop wordt gewerkt. Ook over een timing behielden ze het stilzwijgen. Volgens Van Gaever ,,worden er steeds meer mensen bij betrokken'' om de praktische uitvoering ervan op papier te zetten.

De lancering van een nieuwe krant kost handenvol geld. Maar dat schrikt Van Gaever, die rijk werd met een transportbedrijf en enkele jaren geleden een luchtvaartmaatschappij uit de grond stampte (die snel over de kop ging), niet af. ,,U volgt wellicht ook de media. U moet het toch met me eens zijn dat de huidige media een totaal gebrek aan objectiviteit aan de dag leggen. Voor de rest wil ik er niets over kwijt,'' zei hij gisteren aan De Standaard .

Het is niet de eerste keer dat in Vlaams-nationale kringen plannen worden gesmeed om met een krant te beginnen. Drijfveer is de ergernis over de manier waarop het huidige medialandschap onvoldoende aandacht besteedt aan de Vlaamse natievorming. Ook het cordon sanitaire en de berichtgeving over Vlaams Belang valt niet altijd in goede aarde. Meestal klinkt ook het argument als zou de Vlaamse journalistiek te links zijn.

Vier jaar geleden mondde dat uit in de oprichting van het weekblad Punt , uitgegeven door de Vlaamse Mediagroep. Maar het weekblad ging aan amateurisme en slechte journalistiek ten onder. Met een oplage van geen 10.000 exemplaren haalde het niet eens het tiende nummer.

De Vlaamse Mediagroep werd gefinancierd door Investar ( Vitaya ) en Metamedia ( Menzo en Maxim ). Het mannenblad Menzo voerde onlangs een koerswijziging door en geeft bovenop de schaarsgeklede vrouwen nu ook vrij baan aan interviews met Belangers en een rechtse kijk op maatschappelijke kwesties.

Vooralsnog namen Van Gaever en Valkeniers geen contact met Jurgen Verstrepen, Vlaams Belangparlementslid en hyperactief met nieuwe media. Die uitte gisteren grote twijfels over het project. ,,Dit lijkt wel een stap terug in de tijd.'' Volgens Verstrepen haalt het internet het tegenwoordig van de papieren verslaggeving.

Hoe objectief zal volgens u dergelijk initiatief zijn? En wat denkt u van de mening van Jurgen Verstrepen die er van uit gaat dat de geschreven pers sowieso achterhaald is en de echte informatiestrijd op het internet woedt?
Ik denk niet dat vele mensen zitten te wachten op zoiets. Ik vraag me ook af of ze wel de nodige advertenties zullen kunnen verkopen. Welk groot bedrijf wil immers met het VB geassocieerd worden?
Oud 26 juli 2006, 14:06   #64
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Wel er bij zeggen dat 't Pallieterke géén Vlaams Belangweekblad is hé!
de titel 'vlaams belang weekblad' zou anders perfect de lading dekken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:10   #65
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En hoeveel keer heb jij 't Pallieterke al gelezen om te weten dat dat een VB-krant zou zijn? Of ga je weer liever af op de linkse dogma's omdat je geen "rechtse pulp" koopt?
jongen toch, een hoop pallieterkes...
ik heb er hier nog een stuk of tien liggen denk ik. ergens vanonder in een schuif. van het jaar 2003.
ik kan dat nog gebruiken om patatten op te schillen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:21   #66
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Had ze dat stuk textiel op haar kop dat aan haar rok ontbreekt, Anke zou een volkomen oninteressant fluitobject worden voor Marokkanen. 8)
Jawadde...
Oud 26 juli 2006, 14:47   #67
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Een krant van enig niveau uit de grond stampen is geen sinecure. Een paar dagen geleden kon je op BBC nog een documentaire zien over de lancering van News On Sunday, een radicaal-linkse krant die in volle Thatchertijd het tij moest doen keren. Met veel moeite werd het nodige bedrag bijeengeschraapt, de selectie van medewerkers verliep amateuristisch, er was grote onenigheid over het doel van de opzet, initiatiefnemers haakten af nog voor de eerste editie verscheen, en die eerste editie was werkelijk niet om aan te zien. Na amper twee maanden was het sprookje voorbij en Thatcher werd herverkozen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:49   #68
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

www.indymedia.be: zo progressief als de pest "Don't hate the media, be the media"

En dan komt het Vlaams Belang af met iets dat eigenlijk ook zich baseert op "Don't hate the media, be the media" en 't is nen hoop gezever van de progressieve kant. Op uw tenen getrapt omdat ze een ideetje hebben overgenomen?
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 14:52   #69
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Vandaag in De Standaard:

Belangers plannen ,,objectief'' dagblad

Vlaams Belangers zetten een nieuwe krant uit die het nieuws ,,objectief'' moet verslaan.

Freddy Van Gaever, parlementslid voor Vlaams Belang, wil een nieuwe krant introduceren in Vlaanderen. Hij belastte Bruno Valkeniers, gewezen voorzitter van het Algemeen Nederlands Zangverbond en pas overgestapt naar Vlaams Belang, met het voorzitterschap van een ,,coördinatiecomité''. Die moet het nieuwe mediaproject in de rails zetten. Als gewezen commercieel directeur bij Hesse-Noord Natie kan Valkeniers de nodige managementervaring voorleggen.

Van Gaever noch Valkeniers wilden gisteren veel kwijt over het project. De twee betreurden dat het weekblad Trends het voornemen had gesignaleerd, maar benadrukten dat het om een ,,serieus'' plan gaat waaraan volop wordt gewerkt. Ook over een timing behielden ze het stilzwijgen. Volgens Van Gaever ,,worden er steeds meer mensen bij betrokken'' om de praktische uitvoering ervan op papier te zetten.

De lancering van een nieuwe krant kost handenvol geld. Maar dat schrikt Van Gaever, die rijk werd met een transportbedrijf en enkele jaren geleden een luchtvaartmaatschappij uit de grond stampte (die snel over de kop ging), niet af. ,,U volgt wellicht ook de media. U moet het toch met me eens zijn dat de huidige media een totaal gebrek aan objectiviteit aan de dag leggen. Voor de rest wil ik er niets over kwijt,'' zei hij gisteren aan De Standaard .

Het is niet de eerste keer dat in Vlaams-nationale kringen plannen worden gesmeed om met een krant te beginnen. Drijfveer is de ergernis over de manier waarop het huidige medialandschap onvoldoende aandacht besteedt aan de Vlaamse natievorming. Ook het cordon sanitaire en de berichtgeving over Vlaams Belang valt niet altijd in goede aarde. Meestal klinkt ook het argument als zou de Vlaamse journalistiek te links zijn.

Vier jaar geleden mondde dat uit in de oprichting van het weekblad Punt , uitgegeven door de Vlaamse Mediagroep. Maar het weekblad ging aan amateurisme en slechte journalistiek ten onder. Met een oplage van geen 10.000 exemplaren haalde het niet eens het tiende nummer.

De Vlaamse Mediagroep werd gefinancierd door Investar ( Vitaya ) en Metamedia ( Menzo en Maxim ). Het mannenblad Menzo voerde onlangs een koerswijziging door en geeft bovenop de schaarsgeklede vrouwen nu ook vrij baan aan interviews met Belangers en een rechtse kijk op maatschappelijke kwesties.

Vooralsnog namen Van Gaever en Valkeniers geen contact met Jurgen Verstrepen, Vlaams Belangparlementslid en hyperactief met nieuwe media. Die uitte gisteren grote twijfels over het project. ,,Dit lijkt wel een stap terug in de tijd.'' Volgens Verstrepen haalt het internet het tegenwoordig van de papieren verslaggeving.

Hoe objectief zal volgens u dergelijk initiatief zijn? En wat denkt u van de mening van Jurgen Verstrepen die er van uit gaat dat de geschreven pers sowieso achterhaald is en de echte informatiestrijd op het internet woedt?
Schitterend. Dan kunnen de andere kranten eindelijk weer openlijk partij kiezen. Wie weet komt er ooit weer een tijdperk waarin dagbladen nog meningen mogen hebben... Laat het ons hopen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:17   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Schitterend. Dan kunnen de andere kranten eindelijk weer openlijk partij kiezen. Wie weet komt er ooit weer een tijdperk waarin dagbladen nog meningen mogen hebben... Laat het ons hopen.
Dus jij denkt ook al dat 'de andere kranten' vandaag niet openlijk 'partij kiezen'?

Wat een geluk dat al die op sterven na dood zijnde Vlaams-nationalisten en hun media ongestoord belgicistisch kunnen worden eens er een hele nieuwe Vlaams-nationalistische krant bijkomt, hé?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juli 2006 om 15:18.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 15:21   #71
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt ook al dat 'de andere kranten' vandaag niet openlijk 'partij kiezen'?

Wat een geluk dat al die op sterven na dood zijnde Vlaams-nationalisten en hun media ongestoord belgicistisch kunnen worden eens er een hele nieuwe Vlaams-nationalistische krant bijkomt, hé?
persoonlijk vind ik de vlaamse kranten veel te vlaams-nationalistisch
Oud 26 juli 2006, 15:22   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allicht.
Je bent niet voor niets lid van de bub, hé?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:17   #73
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allicht.
Je bent niet voor niets lid van de bub, hé?
Inderdaad. Ik denk er sterk aan om mijn eigen dagblad op te richten, want ik erger mij aan de overbelichting van de wording van de vlaamse natie. Dit is het ultieme zakelijke argument

Ja mensen, met dat VB gaan we toch ook geen stap vooruit doen, he zeg.
Oud 26 juli 2006, 16:28   #74
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Met wie wel?

Dat wordt stilaan de vraag.
Oud 26 juli 2006, 16:32   #75
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ik denk er sterk aan om mijn eigen dagblad op te richten, want ik erger mij aan de overbelichting van de wording van de vlaamse natie. Dit is het ultieme zakelijke argument

Het is nog af te wachten, maar ik zie best een publiek voor een niet-progressieve krant nu op korte tijd DS en GVA richting DM zijn opgeschoven. Ook de Tijd richt zich weer meer op economisch nieuws dus die kan ook niet meer als alternatief dienen. En HLN is nu eenmaal niet ieders kopje thee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:36   #76
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

"Den Calimero Courant"
Onafhankelijk dagblad van, voor en door het Vlaamsch Belang
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 16:49   #77
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

dit medialandschap heeft nood aan een rechts conservatif dagblad. Its zoals "The wallstreet Journal" maar dan iets bereikbaarder voor Jan met de pet.
Punt was een goed tijdschrift dat ik met plezier geleven hb.
Oud 26 juli 2006, 17:04   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het eerder een alles behalve zakelijk argument maar de gewone anti-Vlaamse houding zo eigen aan de bub.

Wat die 'overbelichting' van de Vlaamse staatswording betreft, tja dat krijg je nu eenmaal als het er overduidelijk naartoe begint te gaan en onmogelijk nog langer te ontkennen valt, hé?

De voelbaar toenemende onzekerheid van de bubbels, de onmiskenbare prikkelbaarheid van de belgicisten, de vele draden met alle mogelijke en nepargumenten tegen de Vlaamse onafhankelijheid, het tyranieke verzet om de Vlaamse staatswording via democratische weg (referenda) te laten plaatsvinden, het zijn allemaal tekens die erop wijzen dat er héél goed begrepen wordt dat er meer aan de hand is dan een beetje 'overbelichting' van iets dat geen gevaar voor Belgique betekent.
De Vlaams-nationalisten zijn uiteindelijk toch op sterven na dood, hé?
Oud 26 juli 2006, 17:09   #79
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die 'overbelichting' van de Vlaamse staatswording betreft, tja dat krijg je nu eenmaal als het er overduidelijk naartoe begint te gaan en onmogelijk nog langer te ontkennen valt, hé?

De voelbaar toenemende onzekerheid van de bubbels, de onmiskenbare prikkelbaarheid van de belgicisten, de vele draden met alle mogelijke en nepargumenten tegen de Vlaamse onafhankelijheid, het tyranieke verzet om de Vlaamse staatswording via democratische weg (referenda) te laten plaatsvinden, het zijn allemaal tekens die erop wijzen dat er héél goed begrepen wordt dat er meer aan de hand is dan een beetje 'overbelichting' van iets dat geen gevaar voor Belgique betekent.
De Vlaams-nationalisten zijn uiteindelijk toch op sterven na dood, hé?
U neemt uw wensen voor werkelijkheid. Doorbraak, het maandblad van de VVB (toch een onverdachte bron, nietwaar?), publiceerde deze maand zijn derde opiniepeiling over het thema. Slechts 22,2 procent van de Vlamingen wil onafhankelijkheid, 55,5 procent is ertegen gekant. De voorstanders zijn dus met beduidend minder dan het electoraat van VB én NV-A samen, dat minstens rond de 30 procent ligt.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 17:11   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Met wie wel?

Dat wordt stilaan de vraag.
We doen jaarlijks een stap vooruit. Dat kan je toch niet ontkennen. En in vergelijking met de buurlanden, en zeker Nederland, maken we zlefs grote stappen vooruit.

Persoonlijk ben ik anders vooral fan van het "linkse" liberalisme van Verhofstadt. Hij is eigenlijk 1 van de weinige mensen die ik bewonder in Belgie. Ik maak me geen illusies, hoor, hij is politicus. Maar wel 1 van een erg hoog niveau.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be