Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2006, 22:35   #61
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
jaja dat verhaal kennen we ondertussen al wel, kritiek op israel en je bent een jodenhater zoals de nazi's

wat een kortzichtig wereldbeeld hebt u wel niet

gewoon lachwekkend bent u als historicus en als mens blijkbaar ook
Neen, het ging hier zeer duidelijk en expliciet niet over kritiek op Israel maar wel om uw "uitleg" waarom de Joden altijd zo vervolgd werden:

het feit dat de joden al meermaals werden vervolgd en verbannen zegt veel over hun arrogantie houding als het zogezegde volk van god en hun eeuwige claim op eigendom van het heilige land op basis van een sprookjesverhaal

Elk zinnig mens herkent hierin onmiddellijk een klassiek voorbeeld van anti-semitisme: de schuld voor de Jodenhaat ligt bij de "arrogante" Joden

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 26 juli 2006 om 22:35.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:52   #62
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is u misschien ontgaan dat belangrijke hoofdkwartieren van Hizbollah in Beiroet gevestigd zijn. Deze terroristische organisatie is daar prominent aanwezig.
De militaire arm van Hezbollah breken kan ook zonder hun hoofdkwartieren aan te pakken. Israël heeft (in tegenstelling tot Hezbollah) een goed getraind en bewapend leger met moderne uitrusting.
En wat hebben bruggen in Beiroet (want het waren niet alleen gebouwen die er werden bestookt) met Hezbollah te maken? Of die militaire bassissen?
Oud 26 juli 2006, 22:55   #63
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het ging hier zeer duidelijk en expliciet niet over kritiek op Israel maar wel om uw "uitleg" waarom de Joden altijd zo vervolgd werden:

het feit dat de joden al meermaals werden vervolgd en verbannen zegt veel over hun arrogantie houding als het zogezegde volk van god en hun eeuwige claim op eigendom van het heilige land op basis van een sprookjesverhaal

Elk zinnig mens herkent hierin onmiddellijk een klassiek voorbeeld van anti-semitisme: de schuld voor de Jodenhaat ligt bij de "arrogante" Joden
pfff

kritiek op een religie(sprookje) is geen anti semitisme
dat ze al meermaals vervolgd en verbannen zijn geweest zijn historische feiten geen anti semitisme
arrogante houding hebben ze nu eenmaal maar dit zeggen is geen anti semitisme dus stop met uwe zever van joden haar aub
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 22:57   #64
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
pfff

kritiek op een religie(sprookje) is geen anti semitisme
dat ze al meermaals vervolgd en verbannen zijn geweest zijn historische feiten geen anti semitisme
arrogante houding hebben ze nu eenmaal maar dit zeggen is geen anti semitisme dus stop met uwe zever van joden haar aub
Ik herhaal nogmaals uw quote die bewijst dat u een zuivere antisemiet bent:

Oud 26 juli 2006, 22:59   #65
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u hebt niet veel meer verstand meneer de historicus, ik zou beschaamd zijn als ik zo een eenzijdige kijk had op dit conflict met de kennis die u zou moeten hebben
Correct geformuleerd.

Ik vraag me af waar Jozef zijn kennis heeft opgedaan en hoop dat hij ze nergens anders ten toon sprijdt dan hier op het forum.
Oud 26 juli 2006, 23:03   #66
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

ik ben een realist, u bent iemand die iedereen haat die kritiek heeft op israel of amerika

en de joden gaan er prat op dat ze het zogezegde volk van god zijn dit zeggen ze zelf en dit is arrogantie en hiervoor ben ik geen anti semitist
ook is hun eeuwige claim op het heilige land op basis van een sprookje iets wat ze zelf constant zeggen, uzelf zegt het ook de hele tijd dus ook hier ben ik geen anti semitist

en dat ze in de geschiedenis veel zijn vevolgd zijn geweest of verbannen is niet mijn schuld. maar stel u eens de vraag waarom zijn ze al zoveel keren vervolgd en verbannen???
en deze vraag stellen is geen anti semitisme
Oud 26 juli 2006, 23:05   #67
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Correct geformuleerd.

Ik vraag me af waar Jozef zijn kennis heeft opgedaan en hoop dat hij ze nergens anders ten toon sprijdt dan hier op het forum.

Hopelijk spreidt u uw ij- en ei-kennis ook niet te ver.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 23:07   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een uitstekend voorbeeld van zuiver antisemitisme.
Hey, het uitverkoren volk van God moet maar eens bescheidenheid leren......
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 23:12   #69
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hopelijk spreidt u uw ij- en ei-kennis ook niet te ver.
stop toch met het belachelijke gedoe op eventuele schrijffouten

ga leraar nederlands worden dan kun je zoveel schrijffouten verbeteren als je wilt
Oud 26 juli 2006, 23:17   #70
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stop toch met het belachelijke gedoe op eventuele schrijffouten

ga leraar nederlands worden dan kun je zoveel schrijffouten verbeteren als je wilt
Nu Kaatd er niet meer is, moet toch iemand de rotjob doen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 23:18   #71
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
das echt hé, maar ja volgens mij is onze jozef zelf een jood maar ik ben gelukkig geen moslim hahaha
Zou Jozef een echte Jozef Ostyn zijn?
Oud 26 juli 2006, 23:24   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer een legitieme overheid een legitieme militaire actie onderneemt en daarbij vallen slachtoffers, dan heet dan geen moord. Een moord is een misdrijf en resulteert uit illegitieme actie (bv. de aanslagen van een terroristische organisate).
Dood is dood. Of het nu door een overheid gedaan is of door een bende terroristen. Het is allemaal even erg.

Die 6.7 miljoen Israeli's daar gaan waarschijnlijk de aanstoot zijn tot wereldoorlog 3 waar wij ALLEMAAL het slachtoffer van gaan zijn.

Laatst gewijzigd door Tavek : 26 juli 2006 om 23:24.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 23:40   #73
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als je doelbewust een actie uitvoert waarbij met wiskundige zekerheid onschuldige burgers worden gedood, dan dood je doelbewust onschuldige burgers. Het feit dat die slachtoffers niet de hoofdbedoeling zijn, verlost je niet van je morele schuld.

Stel dat ik voor de lol wat schietoefeningen hou op de speelplaats van een kleutertuin, en ik schiet per ongeluk ook wat kleuters af, mag ik dan afkomen met het excuus dat ik echt mijn best heb gedaan om geen kleuters te raken? Ik dacht het niet.
Dus een terrorist omgord met baby en bomgordel, mag je niet doden omwille van de baby?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 06:17   #74
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarin ben ik het volstrekt met u oneens. Ik heb nog enig moreel besef over.
Leve het staatsterrorisme
Oud 27 juli 2006, 06:22   #75
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het woord antisemiet is een belediging. Een belediging die door u en AntiDeutsch te pas en te onpas in ons gezicht wordt geworpen wanneer jullie argumenten niet langer toereikend meer zijn.

Vanachter uw computerscherm is het makkelijk om de internetwarrior te spelen. In het echte leven zou u wel twee keer nadenken voor u iemand in zijn gezicht voor antisemiet uitmaakt (tenzij u 2 meter lang en drie meter breed bent natuurlijk).

Maar we wijken af. Punt is dat ik het inderdaad niet legitiem vind om terroristen uit te schakelen wanneer je met zekerheid weet dat je ook veel burgerslachtoffers zal maken. De sop is de kool op den duur niet meer waard.

Schakel 3 terroristen uit en je verzwakt Hezbollah, knal 3 kinderen af en je versterkt ze, zo simpel is het.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 27 juli 2006 om 06:23.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 07:13   #76
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Het woord antisemiet is een belediging. Een belediging die door u en AntiDeutsch te pas en te onpas in ons gezicht wordt geworpen wanneer jullie argumenten niet langer toereikend meer zijn.

Vanachter uw computerscherm is het makkelijk om de internetwarrior te spelen. In het echte leven zou u wel twee keer nadenken voor u iemand in zijn gezicht voor antisemiet uitmaakt (tenzij u 2 meter lang en drie meter breed bent natuurlijk).
U gaat dus akkoord met de "uitleg" van Slegje waarom de Joden doorheen de geschiedenis zo vaak vervolgd zijn en meent dat dit geen uiting is van antisemitisme.

Indien iemand dergelijke uitspraak zou doen in mijn bijzijn zou ik geen moment aarzelen om ze als antisemitisch te bestempelen. Voor dergelijke primaire racisten heb ik niets dan minachting.
Oud 27 juli 2006, 07:14   #77
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dood is dood. Of het nu door een overheid gedaan is of door een bende terroristen. Het is allemaal even erg.
Dat bedoel ik dus met een gebrek aan moreel besef. Misdadiger en slachtoffer worden gelijkgesteld.
Oud 27 juli 2006, 07:15   #78
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die 6.7 miljoen Israeli's daar gaan waarschijnlijk de aanstoot zijn tot wereldoorlog 3 waar wij ALLEMAAL het slachtoffer van gaan zijn.
Ja, als ze zich nu eindelijk eens rustig lieten afslachten zou het toch allemaal zo veel gemakkelijker zijn voor ons "vredelievende" mensen hé.
Oud 27 juli 2006, 07:18   #79
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

Maar we wijken af. Punt is dat ik het inderdaad niet legitiem vind om terroristen uit te schakelen wanneer je met zekerheid weet dat je ook veel burgerslachtoffers zal maken. De sop is de kool op den duur niet meer waard.

Schakel 3 terroristen uit en je verzwakt Hezbollah, knal 3 kinderen af en je versterkt ze, zo simpel is het.
En wat als die terroristen zich verschuilen achter kinderen? Want d�*t is hét probleem. Een terrorist met bomgordel aan, die weet dat men hem niet neerschiet zolang hij ook een kind op de arm draagt, zal dat ook doen, om verder te komen en meer slachtoffers te kunnen maken. Hij zal geen kinderen ontzien. Wees daar maar zeker van.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 07:38   #80
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En wat als die terroristen zich verschuilen achter kinderen? Want d�*t is hét probleem. Een terrorist met bomgordel aan, die weet dat men hem niet neerschiet zolang hij ook een kind op de arm draagt, zal dat ook doen, om verder te komen en meer slachtoffers te kunnen maken. Hij zal geen kinderen ontzien. Wees daar maar zeker van.

Paulus.
En dat zou net het verschil moeten zijn tussen een legitieme staat en een terreurgroep. Een staat zou zich niet mogen verlagen tot dit niveau.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be