![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ik hoor een en ander op Radio (BBC) Bij het uitschrijven en vertalen maak in natuurlijk veel flaters...Maar niet zo erg als La Binda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, men tracht een klein en ver aardbevinkje te laten opdraaien als oorzaak voor de schade, om de criminele nalatigheden te maskeren die begaan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() La Bamba stinkt niet alleen naar H2S, het stinkt naar corruptie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Drijvende raffinaderijen, drijvende atoomcentrales, zinkende atoomduikboten, drijvende atoomvliegtuigdekschepen, op de lucht drijvende patrouillevluchten met kernkoppen, alles wat ongemeen massa-gevaarlijk, massa-vervuilend, en massa-uitroeiend is, wordt tegenwoordig
maar drijvend gemaakt, zodat men het kan laten aanspoelen en stranden, als er iets verkeerd gaat, op stranden en kusten en in regio's die niet of nauwelijks verweer daartegen kunnen organiseren of mobiliseren... Drijvend cynisme alom... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() De Apicultuur gaat kapot.
Bijenkorfcollaps-syndroom slaat toe. Tweede silent spring op komst... |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Dat rampje in die Japanse kerncentrale is niet leuk genoeg zeker?
Vrijwilligers gevraagd voor de WIM. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juli 2007 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Een van de kleinste leukste milieu-rampjes ooit:
Vlaampjes mogen geen Maas-vis meer eten door weer eens een pesticide -vervuiling van de Maas |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Een van de leukste altijd weer nieuwe kleine milieu-rampjes (omdat het telkens weer opnieuw gebeurt en alleen de vissers en de vissen er last van hebben, is de seizoenale terugkerende vervuiling van de Maas, waarbij het vissen verboden wordt en de consumptie van vis afgeraden. Uit protest tegen deze regelmatige overmaat aan pesticiden gaan dan weer een belangrijk quantum van de laatste cohorten vis spontaan op hun rug bovendrijven. Daar moet wel een vermelding in het Guinness Book of World records uit te puren zijn??????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Frankrijks Martinique is volledig verpest door pesticiden. Een op de twee mannen lijdt er aan prostaatkanker. De grond zal volledig moeten afgegraven worden en gezuiverd....
Alléz merci et au revoir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Als olietankers in een zware storm zomaar in twee kunnen breken, zoals in de Zwarte Zee onlangs, wat doen die olietankers dan nog op zee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() ecuador Yasuni natuurgebied bedreigd door OIL CURSE
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Dit is een oud leuk ecologisch rampje maar nieuw is, dat de pleger een schadevergoeding van 100 miljoen€ krijgt
![]() Milieuproces van de eeuw De arbitrage houdt verband met een zaak die al in 1993 begon en die wel eens het milieuproces van de eeuw wordt genoemd. Chevron werd daarin op 14 februari van dit jaar veroordeeld tot het betalen van 9,5 miljard dollar (7 miljard euro) voor de vervuiling die haar filiaal Texaco heeft veroorzaakt bij de oliewinning in het Ecuadoraanse Amazonegebied. In de provincies Sucumb�*os en Orellana, in het noordoosten van het land, pompte Texaco gedurende 26 jaar olie op. Bij de boringen zijn miljarden liters giftige afvalstoffen in de rivieren geloosd, zeggen de aanklagers. Dat zou hebben geleid tot de mislukking van oogsten, het sterven van vee en de stijging van het aantal kankerpatiënten in de regio. De zaak was aangespannen door een groep inheemse inwoners.Tegen die zaak is Chevron op meerdere fronten in beroep gegaan, in Ecuador zelf, in de VS en in Den Haag. In een van die procedures heeft Chevron nu gelijk gekregen. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 september 2011 om 11:43. |
![]() |
![]() |