![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Waar ik het moeilijk mee heb is het feit dat u mensen die de libertarische gedachte genegen zijn, veroordeelt extreem-rechts te zijn. Dit doet u louter omdat u die gedachte niet genegen bent. Het is ei zo na uw handelsmerk geworden om alles waar u het niet mee eens bent, te verwijten fascistisch te zijn. Ik vind dit nogal oneerlijk. Ik ga er trouwens van uit dat u strafpunten hebt gekregen van de moderatie en dat deze topic daar een emotioneel gevolg van is. Verder is het niet omdat sommige libertarische gedachten misbruikt worden, dat die onmenselijk zouden zijn. Een gedachte die staat voor menselijke en individuele vrijheid leent zichzelf hiertoe vrij. Ik sta voor een zo groot mogelijke vrijheid van iedereen, en dat maakt me volgens u extreem-rechts? Hopelijk niet, want dan vraag ik me af waarvoor de tegengestelde van de rechtse, politieke stroming staat. De libertarische gedachte die ik aanhang heeft niks met partijpolitiek te maken omdat geen enkele partij deze gedachte oprecht verdedigt. Mensen die dus vanuit één of andere partij libertarische gedachten naar voor schuiven, noem ik niet meer dan 'gladde verkopers'. Vind ik daarom dat die mensen moeten geweerd worden? Vind ik dat hun gedachten verkeerd zijn? Bijlange niet, dat is een gevolg van de vrijheid van bijvoorbeeld meningsuiting en daarvan ben ik nogal consequent aanhanger. Wel vind ik dat ze misbruik maken van een vrijheidsgedachte om hun weinig vrijheid geïnspireerde overtuiging te camoufleren. Dit vind ik laakbaar, maar ik heb daar geen probleem mee. Ze doen maar, mensen moeten zelf hun ogen openen tijdens het lezen van bepaalde zaken en op basis van dat alles hun mening vormen. Eerder heb ik de indruk dat u het extreem-rechts overwicht op dit forum niet aankan. U vindt misschien dat dit overwicht vanwege de moderatie zou moeten worden beperkt. U zal begrijpen dat ik zoiets op geen enkele manier zou aanmoedigen. Citaat:
Ja, wat moet een mens met zoiets? U doet precies wat u extreem-rechts verwijt, oordelen op basis van een onzekerheid, op basis van iets wat u aanneemt. Laat ik even teruggrijpen naar de talrijke reacties mbt het 'busdrama'. Als ik alles zou hebben aangenomen van mensen die hun oordeel al klaar hadden, dan stond ik nu voor het Antwerps Justitiepaleis de strop voor de vermoedelijke daders te scanderen. Neen, dat zou ik niet doen maar dit stel ik bij wijze van voorbeeld. U bent verstandig genoeg om te weten wat ik bedoel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zijn maar woorden, BC, en het is maar een forum.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoewel ik moet toegeven dat het zeer amusant is.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een forum naar de zin van BC bestaat reeds, dat heet een blog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Mijn ervaring
Topic Multicultureel: Dit was rascistisch en verwijderd Citaat: bekijk het anders Er is een westerse cultuur onderverdeeld in subcultuurs Mijn (sub) cultuur is de vlaamse Dus maw de westerse cultuur met vlaamse waarden en tradities dus als een vreemdeling hier dus komt met een niet-westerse cultuur en hij hier wilt wonen. Vind ik normaal dat hij zijn cultuur opgeeft en de westerse culuur aanneemt. Wat wilt dit zeggen: *dat hij de westerse cultuur aks de zijne schouwt * dat hij de vlaamse waarde en tradities respecteert Als hij islamiet (boedist enz..), thuis zijn geboortetaal spreekt, zijn eigen keuken prefereert,enz geen probleem. Probeert hij zich niet aan te passen dan vind ik ook als recht van gastheer dat als er geen respect komt ten op zichte van mij dat ik mag zeggen. Dit gaat te ver, u past niet in onze maatschappy gelieve het land te verlaten Tweede bericht ook verwijderd Citaat: Origineel gepost door The great Dictator ben tegen mulicultuur als je toestanden wilt zoals in new-york zoals the bronx zeg ik nee ik wil hier geen toestanden hebben van een een stuk teheran hier en congo daar en allemaal naast elkaar leven 1 cultuur de vlaamse met haar tradities en waarden maw dat men buurman joods is en kosher eet en naar de synagoge gaat geen probleem dat men overbuur islamiet is en naar de moskee gaat, de ramadah volgt en geen alcohol lust geen probleem en zo moet het zijn derde bericht kreeg reactie heb erop gereageerd staat ernog op Citaat: Vrij simpel katholieke achtergrond (wwarden ervan) Trouwen vanaf 18 scheiding kerk en staat Bierculuur EEtcultuur Kermissen en braderijen Staat-oplichten gelijke rechten man en vrouw vrije meningsuitng enz... Heb tegenreactie gegeven op reactie van men vorig bericht dit staat er ook nog Citaat: Citaat: scheiding van kerk en staat is hier nog altijd niet, kerkgebouwen zijn nog altijd in gemeenschapsbezit, priesters worden door staat betaald. Kerk en staat zijn gescheiden. De kerk bemoeit zich niet met de staat maar mag wel een mening verkondigen Kergebouwen zijn staatsbezit. Alle kerkeigendommen zijn vroeger geannexeerd geweest door de staat. Als vergoeding kreeg de kerk de kerken en nog een aantal gebouwen in bruikleen. Elke erkende godsdienst in belgie word betaalt door de staat. Citaat: wat met mensen die niet graag bier drinken? wat met alcoliekers? In belgie bestaat een biercultuur. Dus iedereen heeft het recht om een olcoholische consumptie tenemen (mits wettelijke richtlijnen). Je moet niet je mag. Maar is wel een deel van ons erfgoed. zoals hasseltse jenever, hoegaarden,enz.. En wat alcoholisme betreft, Misbriuk bestaat in alle vormen en soorten, niet alleen alcohol. Citaat: wat met vegatariërs? Je bent niet verplicht om vlees of bepaalde vleessoorten te eten. Maar dit hheft niet alleen toepassing op vlees. vb Italie heeft zen mozarella en chorizo Belgie zen speculoos en zwarte pensen Citaat: kermissen en braderijen Zou zeggen zie Pieter Breughel en zen bekendste werken “de boerenbruiloft”, “kinderspelen”en “boerendans”. Een prachtig voorbeeld van ons erfgoed en traditie En ook de Carnaval van herenthout (oudste stoetersdorp) is een prachtig voorbeeld van traditie Citaat: staat oplichten, ja dat moet je zeker promoten... Elk volk heeft zen nationale hobby. Citaat: vrije meningsuiting, ja, maar geldt dat ook voor moslims? Ik RESPECTEER iedereen zijn RECHT op MENING ondanks ik her er niet mee eens ben of verwerpelijk is. Een mening is een mening, een recht dat heilig is en niet aan geschonden mag worden En kan best met deze Oneliner gezegd worden Citaat: "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall topic Vl belang verliest raadsleden: eerste bericht staat ernog op Citaat: Rechten van een huurder -------------------------------------------------------------------------------- Als er morgen een koppel komt voor een huis om te huren bij mij is het dan mijn recht niet om ze bv te weigeren op basis van inkomen (ik wil men huur correct en op tijd ontvangen) en uiterlijk (ik wil niet dat men huis over 6 maand een bouwwerf is) of is dit ook discriminatie 2 de bericht werd verwijderd korte samenvatting ging over de misbruik van de anti-discriminatiewet omdat de bewijslast werd omgedraait. en dat je vvor een mening al kon veroordeeld worden dit was een zeer braaf bericht in destijl van de andere berichten hierboven RESULTAAT 3 berichten verwijderd wegens "rascisme" en kreeg 1 strafpunt (nog 3 en ik word geband) Mijn mening ik vond men berichten niet overdreven rechts eerder centrum om achteraf geen verwijt te krijgen dat dit stukje journalistiek subjuctief zou zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() De rechtse "meute" waar BC het over heeft is niet in de meerderheid, ze posten alleen meer & dan hoofdzakelijk op een domme manier met one-liners die nergens op slaan. Tenzij je een wereld wil geleid door elites van diverse dictaturen waarvan de onderdanen lijfeigenen zijn, die netjes op hun eigen land moeten blijven wonen & bovendien kunnen die dictators
met een goed geoliede propagandamachine hun eigen volk van oorlog naar oorlog jagen. In 1914 ontplofte "links" ook in één klap en werden we allemaal "nationalisten" - die miljoenen doden hebben ons niet wijzer gemaakt, integendeel in de naam van dit moordend nationalisme houden we nog altijd "ijzerbedevaarten" en "ijzerwake's" en o wee de arme pakistanees of andergekleurde medemens die dan in de buurt durft rond te lopen : die wordt gepakt ! Geen pitakramen in Diksmuide !
![]() |
#66 |
Parlementslid
|
![]() Zij die altijd pleiten voor een multiculturele samenleving kunnen nog niet zelf samenleven met mensen die andere mening hebben dan hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() "ijzerbedevaarten" en "ijzerwake's"
Is ons vlaams erfgoed, omdat vlaamse soldaten in het frans door franstalige officiers het front werden opgestuurd om voor vrijheid te vechten. En dat jij die symbolen durft bekladden is schandalig Heb respect voor het recht van u mening maar u mening is walgelijk Dit alleen al is een bewijs van onverdraagzaamheid Laatst gewijzigd door Vorenus : 2 augustus 2006 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met andere meningen heb ik bovendien doorgaans weinig problemen hoor.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 2 augustus 2006 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() de dood IS er ook.. moeten we dan maar de dokters afschaffen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pleit dan liever voor dinges ter verbetering van. Ge pleit ook nie voor bier, wel voor meer bier.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwijten dat de ander geen argumenten heeft, maar er zelf geen aandragen. mooi ![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erken het algemeen bestaan van die "multiculturele samenleving" helemaal niet.
Er bestaan geen criteria voor, het is een louter op emoties gebaseerd oordeel. Voor sommigen is er dus multiculturaliteit, voor anderen niet en voor nog anderen is ze er wel maar wordt ze liefst van al zo snel mogelijk buitengekegeld.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
haal je je neus nog eens uit je boeken? uiteindelijk word je daar dom van, weet je dat?
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Er is geen MULI-CULTUUR zoals ze denken
Er leven in 3 Culturen 1) De Vlaamse (meerderheid) 2) De joodse 3) De Islam en alledrie leven we naast elkaar Van 2 kunnen we accepteren wegens hun historische context maar dat kunnen we van de islam niet Welke multi-cultuur ik zie 2 culturen naast elkaar levend zonder problemen en een opgedrongen cultuur in vlaanderen. Waarvan de laatste problemen heeft met onze cultuur en manier van leven en de situatie gespannen is. Ik zie een mislukt project van de progresieven en zij weigeren hun blinddoek afte doen Laatst gewijzigd door Vorenus : 2 augustus 2006 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tof eh. Jij. Nu. Kosmopolitisme zegt me meer, maar dat zal dan wel burgerlijk zijn of zo.
Citaat:
![]() En ik ga nog veel meer boeken moeten lezen. Citaat:
![]() Ik doe Amazon een proses an! De bedreugers!
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Goed idee...
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Welke multi-cultuur?
Toch niet met de islam Ikzie geen vreedzame samenlevende vlaamse en allochtone gemeenschap iNTEGENDEEL dus welke multikul Feitelijk was ik terjuist niet duidelijk genoeg er zijn 3 culturen 1 grote vlaamse culuur 1 kleine joodse gemeenschap Opgedrongen Islamitische gemeenschap van 10 procent dat in ghetto's woont bij wijze van spreken Tis ni omdat in men stad ne chinees en een italien is dat het multicutureel is |
![]() |
![]() |