Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 00:42   #61
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Het eeuwige nature vs nurture debat.

Homofilie is in mijn ogen iets wat bij een klein percentage personen is aangeboren. Het is een afwijking waar nu eenmaal (nog) niets tegen valt te doen. Voor de rest zijn in mijn ogen 95% van de homosexuelen een hoop sexueel geperverteerden.

De gay-parade bevat volgens mij voor 2% echte homo's, de rest zijn een mengeling van exhibitionisten en geperverteerden (nu ja, eigenlijk synoniemen).
Ja, in jouw ogen maar is dit dan ook officieel bevestigd?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 00:52   #62
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Euh, probeer jij je maar eens voort te planten als homo...gaat het niet? Dan is dat toch feitelijk onnatuurlijk? Waar maak je je zo druk over?
Zoals Robert Long zei: 'Nee, we kunnen geen kinderen krijgen. Maar we blijven het wel proberen!'
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 00:54   #63
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ja, in jouw ogen maar is dit dan ook officieel bevestigd?
Heb er ooit op de webstek van de BBC een artikel over gelezen. Zou een "defect" gen zijn dat via de moeder wordt doorgegeven.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 01:04   #64
Hertog van Gelre

Standaard

Volgens een wetenschappelijk artikel dat ik heb gelezen zijn 'homo-hersens' iets anders dan hetero-hersens. Dus door de natuur bepaald. (kort door de bocht samengevat maar het klopt wel)

Het ónnatuurlijke' slaat nergens op. In de natuur heeft alles een functie. Bij veel dier- of insectsoorten zorgt bijvoorbeeld de een voor de voortplanting, de ander voor verdediging en weer een ander voor verzorging. Waarom niet bij ons, zoogdieren?

Homohuwelijk is niets meer of minder dan het toepassen van de letter en geest van de grondwet. Iedereen is gelijk voor de wet. Sterker nog, het niet accepteren van homohuwelijk zorgt voor rechtsongelijkheid van de ene burger tov de ander.
Oud 22 augustus 2006, 01:04   #65
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb er ooit op de webstek van de BBC een artikel over gelezen. Zou een "defect" gen zijn dat via de moeder wordt doorgegeven.
Oh ok, heb je dan concrete (officiële) bronnen want ik vind hier allerlei tegenstrijdige info op het internet.
Oud 22 augustus 2006, 01:12   #66
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Volgens een wetenschappelijk artikel dat ik heb gelezen zijn 'homo-hersens' iets anders dan hetero-hersens. Dus door de natuur bepaald. (kort door de bocht samengevat maar het klopt wel)
Ja, wetenschappers beweren/schrijven zoveel. Als het echt voor 100% bewezen was, zou er veel minder discussie rond zijn.
Citaat:
Het ónnatuurlijke' slaat nergens op. In de natuur heeft alles een functie. Bij veel dier- of insectsoorten zorgt bijvoorbeeld de een voor de voortplanting, de ander voor verdediging en weer een ander voor verzorging. Waarom niet bij ons, zoogdieren?
Welke specifieke functie hebben homo's in de natuur? Je kan niet zeggen dat het is om de wereldbevolking te verminderen, aangezien er altijd al homo's zijn geweest?
Trouwens, die enkele dier- of insectensoorten kunnen zich ook niet voortplanten op de homo-wijze.
Citaat:
Homohuwelijk is niets meer of minder dan het toepassen van de letter en geest van de grondwet. Iedereen is gelijk voor de wet. Sterker nog, het niet accepteren van homohuwelijk zorgt voor rechtsongelijkheid van de ene burger tov de ander.
Ik heb niets tegen homohuwelijken; iedereen doet maar wat hij (zij) wil. Waar ik niet tegen kan is dat men de feiten in de natuur negeert.
Oud 22 augustus 2006, 01:13   #67
Metternich

Standaard

Citaat:
Oh ok, heb je dan concrete (officiële) bronnen want ik vind hier allerlei tegenstrijdige info op het internet.
Link

Citaat:
Scientists say they have shown how male homosexuality could be passed from generation to generation.Nature encourages mothers to pass on a "gay trait" to their male offspring by boosting their fertility, the Italian University of Padova team believes.
This would keep the pattern of gay inheritance alive, they told the Royal Society's Biological Sciences journal.

Laatst gewijzigd door Metternich : 22 augustus 2006 om 01:13.
Oud 22 augustus 2006, 01:20   #68
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar:

"Critics of the theory argue a gay gene would eventually be wiped out because gay couples do not procreate."

"Scientists doing DNA studies on homosexual brothers pinpointed 'culprit' genetic material to a region of the X chromosome that mothers pass on to their offspring.
But other researchers in the US have not been able to replicate these findings."

"It is clear that our findings, if confirmed by further research, are only one piece in a much larger puzzle on the nature of human sexuality," they said.

"It said many of the genetic studies were too small to draw definite conclusions from."

Dat homoseksualiteit aangeboren is, is dus eigenlijk meer een theorie die helemaal nog niet officieel bewezen is.
Nog een andere link: http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/325979.stm

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 22 augustus 2006 om 01:24.
Oud 22 augustus 2006, 01:26   #69
Metternich

Standaard

Citaat:
Ja maar:

"Critics of the theory argue a gay gene would eventually be wiped out because gay couples do not procreate."

"Scientists doing DNA studies on homosexual brothers pinpointed 'culprit' genetic material to a region of the X chromosome that mothers pass on to their offspring.
But other researchers in the US have not been able to replicate these findings."

"It is clear that our findings, if confirmed by further research, are only one piece in a much larger puzzle on the nature of human sexuality," they said.

"It said many of the genetic studies were too small to draw definite conclusions from."

Dat homoseksualiteit aangeboren is, is dus eigenlijk meer een theorie die helemaal nog niet officieel bewezen is.
Nog een andere link: http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/325979.stm
Heel de wetenschap bestaat uit theorieën Aangezien gevoelens worden opgewekt vanuit de hersenen, die op hun beurt zijn opgebouwd via de genen, moet homosexualiteit wel genetisch bepaald zijn (net zoals heterosexualiteit).

Laatst gewijzigd door Metternich : 22 augustus 2006 om 01:27.
Oud 22 augustus 2006, 01:33   #70
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel de wetenschap bestaat uit theorieën Aangezien gevoelens worden opgewekt vanuit de hersenen, die op hun beurt zijn opgebouwd via de genen, moet homosexualiteit wel genetisch bepaald zijn (net zoals heterosexualiteit).
Dat is jouw mening en die van bepaalde wetenschappers maar anderen onder hen beweren weer helemaal iets anders. Wat een zooitje, wie moet je nu eigenlijk nog geloven.
Oud 22 augustus 2006, 01:40   #71
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat is jouw mening en die van bepaalde wetenschappers maar anderen onder hen beweren weer helemaal iets anders. Wat een zooitje, wie moet je nu eigenlijk nog geloven.
Misschien geen wetenschappers geloven en gewoon aannemen dat wat tussen dat veilige lakens gebeurt tussen twee volwassenen die erin toestemmen, datgene is waar je je niet mee te moeien hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 augustus 2006 om 01:40.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 08:35   #72
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Daar heeft de vindingrijke mens al iets op gevonden : Kunstmatige inseminatie en draagmoederschap.
Waarvoor men in feite toch een man en een vrouw nodig heeft...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 08:38   #73
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Nee, volgens jou zit er geen waarheid in. De natuur heeft er toch geen enkel belang bij om homoseksualiteit aangeboren te laten voorkomen en deze mensen geen mogelijkheid te geven zich voort te planten? Zo zou het menselijk ras kunnen uitsterven; dus het is niet aangeboren.

Je wordt geboren als hetero. Daarna kunnen allerlei andere invloeden/ gebeurtenissen enz.. ervoor zorgen dat je seksuele voorkeur verandert.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige mensen komen met bepaalde afwijkingen op de wereld. Zo ook heaumeau's. Het is een aangeboren afwijking van de norm. Daar kunnen die mensen weliswaar niets aan doen, maar het blijft toch een afwijking van de norm.
Oud 22 augustus 2006, 08:40   #74
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Het eeuwige nature vs nurture debat.

Homofilie is in mijn ogen iets wat bij een klein percentage personen is aangeboren. Het is een afwijking waar nu eenmaal (nog) niets tegen valt te doen. Voor de rest zijn in mijn ogen 95% van de homosexuelen een hoop sexueel geperverteerden.

De gay-parade bevat volgens mij voor 2% echte homo's, de rest zijn een mengeling van exhibitionisten en geperverteerden (nu ja, eigenlijk synoniemen).
De feiten kort en bondig samengevat.
Oud 22 augustus 2006, 08:59   #75
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad altijd al homoseksuelen geweest (voor zover de onderzoekers het kunnen inschatten..); maar altijd in dezelfde hoeveelheid doorheen de geschiedenis? Daar heb ik zo mijn twijfels over,
Maar hopelijk beseft u zelf wel hoe gevaarlijk het is om met "indien bijna iedereen..."-hypothesen te schermen.
Zo bijvoorbeeld zal de mensheid ook niet lang meer bestaan mocht bijna iedereen op Aarde evenveel water verbruiken als de gemiddelde Vlaming. Of evenveel benzine verbruiken voor de auto, of evenveel afval in de lucht en rivieren zou lozen, ... Er zijn geen aanwijzingen dat het aantal holebi's toeneemt.
Citaat:
want vanaf het moment dat dit echt wel populair werd (na de seksuale revolutie) kreeg men opeens te maken met AIDS. Protest van de natuur?
Homoseksualiteit komt niet 'meer' voor dan vroeger, ook al lijkt dat wel zo. Tegenwoordig is homoseksualiteit in de meeste westerse landen zichtbaarder. In het begin van de twintigste eeuw werd het in Nederland en België nog door het merendeel van de bevolking veroordeeld. Homoseksuele mannen en vrouwen hielden daardoor hun gevoelens geheim, net zoals zij dat nog steeds in heel veel landen doen.
Wat zeg je? Aids protest van de natuur? Is onze natuur de mens beu? Of zijn sommige mensen zo dom dat ze geen voorbedhoedsmiddelen willen dragen?

Citaat:
En net zoals homo's, zijn er ook altijd al pedofielen, perversen enz... geweest.
Er is een fundamenteel verschil tussen pedo's en homo's. 'Pervers' wat volgens het woordenboek niet meer is dan tegennatuurlijk, kort samengevat zou alle seks die niet gericht is op procreatie dus pervers zijn?
Citaat:
Niemand beweert toch dat dit gedrag aangeboren is?
Tot op heden is dat vice versa!
Citaat:
Misschien willen de homo's hun geweten sussen omdat wat ze doen tegen de natuur in gaat; dus "onnatuurlijk" is.
'Misschien' draaid de Zon toch om de Aarde?
Citaat:
Ik heb er geen enkel probleem mee dat je de natuur negeert en wil geloven dat het aangeboren is, that's your choice, want wat jij beweert is ook helemaal niet officieel bevestigd.
Heb ik dat dan ergens beweerdt? Noch ik, noch jij en de rest van de wereld heeft daar een antwoord op. Dus of het nu aangeboren of niet is kunnen momenteel terzijde laten.
Oud 22 augustus 2006, 08:59   #76
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Misschien geen wetenschappers geloven en gewoon aannemen dat wat tussen dat veilige lakens gebeurt tussen twee volwassenen die erin toestemmen, datgene is waar je je niet mee te moeien hebt.
Dit is een veel betere 'samenvatting'. Helemaal mee eens.
Oud 22 augustus 2006, 09:00   #77
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Waarvoor men in feite toch een man en een vrouw nodig heeft...
Tot op heden nog wel idd.
Oud 22 augustus 2006, 09:22   #78
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Tot op heden nog wel idd.
Hoe "tot op heden nog wel" ?
Oud 22 augustus 2006, 09:36   #79
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Hoe "tot op heden nog wel" ?
Ik meen mij te herinneren een bericht gelezen te hebben dat er in de nabije toekomst daar ook een oplossing voor is. Ik zal het even terug opzoeken.
Oud 22 augustus 2006, 11:13   #80
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Ik meen mij te herinneren een bericht gelezen te hebben dat er in de nabije toekomst daar ook een oplossing voor is. Ik zal het even terug opzoeken.
Ik wacht met spanning af...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be