![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 7 augustus 2006 om 01:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een heel pak libertariërs, klassiek-liberalen en liberalen zijn conservatief in hun levensopvattingen.
Als ik voorbeelden moet opsommen denk ik meteen aan Mencken, Ron Paul, PJ O'Rourke, Barry Goldwater, Frederic Bastiat, &c Zij zijn dan echter non-coercief conservatief, ie voor een zeer grote persoonlijke vrijheid evenwel - niet zelden omdat ze denken dan een keine overheid en minder inmenging moraal en goede zeden in de samenleving beïnvloedt (wat historisch bijvoorbeeld te merken was aan de Prohibition). Barry Goldwater was een fundamentalistische christen, maar hij walgde van de pogingen van christian right om via de overheid allerlei gedachtegoeden op te dringen - zo ijverde hij voor homohuwelijken (in de jaren zestig!) terwijl hij zelf homoseksualiteit uiterst onnatuurlijk vond, en voor de legalisatie van alle drugs, die echter door hem als "satansmengels" werden aanzien. Gooi er een flinke portie humor en goede PR bij, en Goldwater was vertrokken. Ik hou van die mensen. Ze laten zien dat een samenleving in een democratisch bestel er niet om gaat om jouw visies steeds op te leggen aan anderen via de overheid (=coercie).
Laatst gewijzigd door lombas : 7 augustus 2006 om 08:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is daar een reden voor? Is het trendy om voor progressief door te gaan? Geeft het een betere status wanneer je voor links versleten wordt? Is het echt noodzakelijk om alles klakkeloos over te nemen wat de zijde waartoe je behoort je voorkauwt? Het is toch perfect mogelijk dat je nu eens progressieve beleidsopties voorstaat, terwijl je dan weer andere realisaties het behouden waard acht? Ik denk zelfs dat eenzelfde kwestie binnen het spectrum progressief-conservatief kan verschuiven. Neem nu b.v. de sociale zekerheid in de vorm waarin ze hier nu bestaat. Voor ze bestond was het onmiskenbaar progressief om ervoor te ijveren. Nu ze geïnstitutionaliseerd is, lijkt het me enorm conservatief om ze kost wat kost in haar huidige vorm te willen behouden. Nochtans is dit waar sommige organisaties, die nochtans voor progressief doorgaan (gingen?) voor pleiten: behouden, niet aan raken, niet bewegen, .........
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 augustus 2006 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() een linksconservatief. woehoew. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij klopt het ongeveer, hoewel ik verbaasd ben van de verschillen tussen "principieel" en "praktisch". |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Partijlid
|
![]() Ik denk toch dat er te weinig vragen zijn en dat de onderwerpen te beperkt zijn om een goed profiel op te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() we zouden beter een klein testje ontwerpen om te zien hoe rechts u wel bent:
zo met vragen �* la: - Wat is het eerste waar u aan denkt als u een neger ziet met zeventien kilo aan gouden kettingen rond zijn lichaam gedrapeerd? a) de arme man is vast uitgehongerd en uitgedroogd door de verre overtocht uit afrika. b) diene rapper heeft zeker goeie plaatjes uitgebracht c) weer ene me ne grotere lul d) waar zijn de terroristische aanslagen nu als ze eens van pas kunnen komen |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() stemt u op a
dan bent u extreem links stemt u op b dan bent u normaal stemt u op c dan bent u gefrustreerd stemt u op d dan bent u uiterst rechts |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zou ik dus normaal zijn...
Pfff, dat valt tegen. Normaal is zo saai eh? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() e) wat ziet iedereen er toch maf uit met die belachelijke stapel bling-bling spullen
stemt u op e dan bent u lombas
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Kom kom, consequent blijven hé. Eerst goud gaan verdedigen tov fiat geld en dan nu...
![]() |