Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Papieren?
Een (staats)identiteitskaart moet men verplicht bij hebben 49 63,64%
Een bewijs van identiteit (rijbewijs, lidkaart van de duivenbond) moet men verplicht bij hebben 12 15,58%
Men moet geen bewijs van identiteit bij hebben 15 19,48%
Andere mening 1 1,30%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2006, 16:09   #61
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Let wel dat de witte kaart, oranje kaart, gele kaart enkel geldig zijn in België en niet daarbuiten dus GEEN Shengen
Deze kaarten laten wel degelijk verkeer toe binnen het Shengen gebied. Als je van buiten het Shengen-gebied terug in het Shengengebied binnenkomt kan dat op basis van deze kaarten. Je hebt dus geen visum nodig.

Informeer u vooraleer je iets neertypt in het forum !

Mijn vrouw reisde vroeger regelmatig met haar witte kaart buiten het Shengengebied en kon op basis van dit document terug het Shengengebied binnen. Momenteel heeft ze een gele kaart welke haar toelaat in het gehele Shengengebied te reizen zonder visum.

Het is net bij binnenkomst van het Shengengebied op basis van deze kaarten dat er soms moeilijk wordt gedaan. Men weet immers dat ze makkelijk te vervalsen zijn en gaat er al snel vanuit dat ze vals zijn. Na controle kan er dan vlot verder gereisd worden.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 16:32   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Geen probleem met ID-kaarten. Het is nu eenmaal een handig ding.

Maar het kan niet dat medische of financiële info op die kaart wordt gezet. Het kan dus niet dat de ID-kaart samengevoegd zou worden met de SIS-kaart. Met m'n medische gegeven heeft enkel m'n dokter en apotheker zaken, niet de overheid.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 16:50   #63
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Deze kaarten laten wel degelijk verkeer toe binnen het Shengen gebied. Als je van buiten het Shengen-gebied terug in het Shengengebied binnenkomt kan dat op basis van deze kaarten. Je hebt dus geen visum nodig.

Informeer u vooraleer je iets neertypt in het forum !

Mijn vrouw reisde vroeger regelmatig met haar witte kaart buiten het Shengengebied en kon op basis van dit document terug het Shengengebied binnen. Momenteel heeft ze een gele kaart welke haar toelaat in het gehele Shengengebied te reizen zonder visum.

Het is net bij binnenkomst van het Shengengebied op basis van deze kaarten dat er soms moeilijk wordt gedaan. Men weet immers dat ze makkelijk te vervalsen zijn en gaat er al snel vanuit dat ze vals zijn. Na controle kan er dan vlot verder gereisd worden.
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]http://www.diplomatie.be/nl/travel/passportsdetail.asp?TEXTID=395[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]B. Door de provinciebesturen of Buitenlandse Zaken afgeleverde bijzondere reisdocumenten[/FONT][FONT=Verdana]

Algemene voorwaarden: [/FONT]
  • [FONT=Verdana]zekerheid over identiteit en nationaliteit: dus geen opmerkingen als "beweert te heten" of "van onbepaalde nationaliteit" op de verblijfskaart. [/FONT]
  • [FONT=Verdana]genieten van het recht op verblijf van onbepaalde duur in België.[/FONT]
[FONT=Verdana]"Rode" reisdocumenten voor vreemdelingen[/FONT][FONT=Verdana]

Provinciebesturen kunnen aan niet-Belgen waarvan Buitenlandse Zaken erkent dat zij geen nationaal paspoort kunnen bekomen "rode" reisdocumenten voor vreemdelingen afgeven.
[/FONT]
[FONT=Verdana]Kandidaat-vluchtelingen zijn hiervan uitgesloten.
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]"Blauwe" reisdocumenten voor vluchtelingen[/FONT][FONT=Verdana]

Erkende vluchtelingen kunnen bij de provinciebesturen een "blauw" reisdocument voor vluchtelingen vragen.

[/FONT]
[FONT=Verdana]"Grijze" reisdocumenten voor staatlozen[/FONT][FONT=Verdana]

Erkende staatlozen kunnen bij de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zake een "grijs" reisdocument voor staatlozen bekomen.

De aanvraag dient te gebeuren bij de Dienst Paspoorten van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken (tel. 02/501.41.19, 02/501.37.41, 02/501.86.67 of 02/501.87.27; fax: 02/501.89.58).

Ps Mijn vrouw is van Oekrainse afkomst dus ik denk dat ik de regeltjes wel degelijk ken heb me reeds ten dode geinformeerd zowel bij BZ als gemeente [/FONT]
Oud 11 augustus 2006, 17:51   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Geen probleem met ID-kaarten. Het is nu eenmaal een handig ding.

Maar het kan niet dat medische of financiële info op die kaart wordt gezet. Het kan dus niet dat de ID-kaart samengevoegd zou worden met de SIS-kaart. Met m'n medische gegeven heeft enkel m'n dokter en apotheker zaken, niet de overheid.
awel... in deze tijden van elektronische dataverwerking en overdracht zie ik daar niet meteen een reden toe Jaani
stel je zet dat op 1 kaart en je laat net dat deeltje aan politie, administratie, medische entourage, en desbetreffend bankwezen zien en niet meer
no problemo

je kan natuurlijk ... argwanend zijn en de één verdenken wat méér te lezen van wat ie hoort te lezen
maar dat kan je nu net zo goed al... de sleutel is immers steeds dezelfde en alles hangt af of je geloof hecht dat de nodige autoriteiten gerespecteerd zullen worden en/of er reeds geen overkoepelende overheid is die big-brother speelt en/of er niet een enkeling is die wat weet te kraken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 18:02   #65
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
awel... in deze tijden van elektronische dataverwerking en overdracht zie ik daar niet meteen een reden toe Jaani
stel je zet dat op 1 kaart en je laat net dat deeltje aan politie, administratie, medische entourage, en desbetreffend bankwezen zien en niet meer
no problemo

je kan natuurlijk ... argwanend zijn en de één verdenken wat méér te lezen van wat ie hoort te lezen
maar dat kan je nu net zo goed al... de sleutel is immers steeds dezelfde en alles hangt af of je geloof hecht dat de nodige autoriteiten gerespecteerd zullen worden en/of er reeds geen overkoepelende overheid is die big-brother speelt en/of er niet een enkeling is die wat weet te kraken
Je kan toch niet op de overheid vertrouwen dat zij een sleutel in je ID-kaart steken dat hén zou beletten om uw medische gegevens te lezen? Je hebt zelf geen controle over wat er op uw kaart staat, of wie aan welke info kan geraken?

Wanneer je die kaarten gescheiden houdt, heb je er als burger tenminste nog zelf controle over.
Stel, je hebt vier electronische kaarten in je portefeuille zitten:
*je ID-kaart bevat je adres, je rijksregisternummer, enz...
*je rijbewijs bevat je een aanduideing voor welke voertuigen je bevoegd bent, je geschiedenis van ongevallen, enz...
*je bankkaart bevat je financiële gegevens
*je SIS-kaart bevat je medische gegevens

Door deze strikt gescheiden te houden, kan je er tenminste over waken dat je werknemer of je verzekeringsagent niet zit te snuffelen tussen je medische gegevens.

Ik ben een aanhanger van het idee "low-tech always beats high-tech". Gescheiden kaarten zijn veiliger dan softwarematige sleutels.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 18:59   #66
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
e-ID:

zichtbare informatie:

* foto,
* naam en voornamen,
* geslacht,
* nationaliteit,
* geboorteplaats en -datum,
* handtekening,
* geldigheidsperiode,
* kaartnummer,
* rijksregisternummer,
* plaats van afgifte,
* handtekening van de medewerker die de kaart heeft afgeleverd.

Op de chip staan, naast alle zichtbare informatie, ook nog:

* adres (voor kaarten uitgegeven voor 1 januari 2004),
* speciale status (aanduiding voor blinden, mensen met zichtproblemen, e.d.),
* adellijke titel (koning, prins, graaf, baron, etc.),
* X.509 PKI certificaten van de gebruiker voor de twee RSA sleutelparen hieronder vermeld,
* een RSA sleutelpaar voor authentificatie (bewijs van identiteit d.m.v. een elektronische handtekening),
* een RSA sleutelpaar voor wettelijk geldige elektronische handtekening,
* X.509 PKI certificaten van de uitgever (Belgische staat),
* foto (JPEG).

Goh, wat had Hitler toch graag in dit land gewoond. Eens aan de macht, had hij dat zelfs niet meer moeten doen. Gewoon even scannen en hop!, het kamp voor gehandicapten in.

Het verbaast me dat je huiskleur en rugproblemen er niet bij staan, maar die zullen wel via je gezondheidsdossier daarmee opgevraagd kunnen worden.
Wie als gehandicapte steeds weer ziet dat er auto's op parkings voor gehandicapten hun vrijheid beperken zal juichen indien deze weet dat van nu af aan er een methode bestaat om deze parking (en ander faciliteiten) enkel voor de gehandicapten automatisch te behouden.
Een pracht idee!
Indien een hitler aan de macht komt heeft die geen identiteitskaarten nodig.
Eerst marokkanen sterren, dan verklikkers en collaborateurs: er zijn er genoeg....
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 19:03   #67
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Wie als gehandicapte steeds weer ziet dat er auto's op parkings voor gehandicapten hun vrijheid beperken zal juichen indien deze weet dat van nu af aan er een methode bestaat om deze parking (en ander faciliteiten) enkel voor de gehandicapten automatisch te behouden.
Een pracht idee!
Indien een hitler aan de macht komt heeft die geen identiteitskaarten nodig.
Eerst marokkanen sterren, dan verklikkers en collaborateurs: er zijn er genoeg....
Ik vraag me wel af hoe ze dat dan gaan controleren. Je kan je paspoort toch moeilijk als gehandicapte achterlaten achter de voorruit? Ook staat deze info op de chip, dus zou een dienaar van de wet moeten inbreken in de auto om zo de info op de chip te kunnen uitlezen.
Oud 11 augustus 2006, 19:04   #68
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je kan toch niet op de overheid vertrouwen dat zij een sleutel in je ID-kaart steken dat hén zou beletten om uw medische gegevens te lezen? Je hebt zelf geen controle over wat er op uw kaart staat, of wie aan welke info kan geraken?
oepsie.... neen, dat bedoelde ik niet meteen met 'sleutel', Jaani_Dushman
ik bedoelde 'sleutel' als database begrip.... je rijksregister nummertje dus ... een uniek nummer ( al heb ik anders gehoord ) dus dat een persoon uniek identificeert

het staat op je identiteitskaart, je SIS-kaart, je banken vragen ernaar, verzekeringspolissen... zoniet is het afleidbaar/opzoekbaar uit je voornaam, achternaam geboortedatum adres etc

Citaat:
Wanneer je die kaarten gescheiden houdt, heb je er als burger tenminste nog zelf controle over.
denk je... 't lijkt me net zoals iets als elektronisch bankieren waarvoor de vorige generaties meestal ook wat meer terughoudend zijn

Citaat:
Stel, je hebt vier electronische kaarten in je portefeuille zitten:
*je ID-kaart bevat je adres, je rijksregisternummer, enz...
*je rijbewijs bevat je een aanduideing voor welke voertuigen je bevoegd bent, je geschiedenis van ongevallen, enz...
*je bankkaart bevat je financiële gegevens
*je SIS-kaart bevat je medische gegevens
ja ik ben mee hoor... maar allen zijn gelinkt met dat nummer... 't is dus een kwestie van security

Citaat:
Door deze strikt gescheiden te houden, kan je er tenminste over waken dat je werknemer of je verzekeringsagent niet zit te snuffelen tussen je medische gegevens.
denk jij
je weet dat niet zeker hé... je gaat ervan uit omdat geen gevallen bekend zijn op enkele uitzonderingen na die individueel de zaak misschien gekraakt hebben en zodoende je andere info elders kunnen bekijken

wat is nu het verschil ?... moest dat op één kaart zijn en men voert het zo uit dat desbetreffende personen alleen desbetreffende info kunnen bekijken ( dat hangt dan van programma van het computersysteem af ter plaatse van de desbetreffende instelling )

nu staat het op meerdere kaarten maar als je je SIS-kaart afgeeft aan iemand van de bank dan ziet die gelijk je financiele situatie
je geeft dus steeds een nr, datzelfde waarschijnlijk of er eentje van afgeleid, op... de plaatselijke database met aanhangend programma doet de rest

het verschil ligt er dus gewoon in dat jij met je desbetreffende kaart je bij de desbetreffende instantie ( lees computer ) begeeft waar je van uitgaat, en terecht, dat ze zich alleen en uitsluitend bezighouden met dat en niets anders

Citaat:
Ik ben een aanhanger van het idee "low-tech always beats high-tech".
is anders niet hoor...
vroeger had je meer vergissingen en waarschijnlijk meer zaken die eigelijk niet hoorde maar waarover men gewoon niet sprak
tegenwoordig van zodra er wat misloopt ( 99% menselijke fouten ) steken ze het maar algauw op de computer doet weer lastig
geen wonder dat een mens alle vertrouwen in die systemen verliest
Citaat:
Gescheiden kaarten zijn veiliger dan softwarematige sleutels.
waar haal je dat uit ?
denk je nu echt dat iemend van de ziekenkas je info achteraf niet kan bekijken zonder dat kaartje ?
als die het kan en daar het bijna ondenkbaar is dat computersystemen stand-alone zijn kan theoretisch een ander dat ook
Oud 11 augustus 2006, 19:13   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik vraag me wel af hoe ze dat dan gaan controleren. Je kan je paspoort toch moeilijk als gehandicapte achterlaten achter de voorruit? Ook staat deze info op de chip, dus zou een dienaar van de wet moeten inbreken in de auto om zo de info op de chip te kunnen uitlezen.
denk eens wat verder ....
er hangt zoiets als een nummerplaat aan zo'n tuig ... een dienaar van de wet kan 1 2 3 even opzoeken over wie het gaat
de info van die chip in je arm bevindt zich uiteraard niet alleen daar... dat zou al te onnozel zijn ... dus de info over de handicap is ook wel vindbaar

btw eens ze effectief beginnen te klappen over een chip in je arm lijkt het me niet ondenkbaar dat wagens er al mee uitgevoerd zijn al of niet gekoppeld aan het idee van een zwarte doos

Laatst gewijzigd door praha : 11 augustus 2006 om 19:17.
Oud 16 augustus 2006, 00:04   #70
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik weet iemand waarbij de chip in de identiteitskaart los gekomen is, daar het steeds op zak hebben. Deze dingen verslijten zo te snel. Abonnementen en andere geplastificeerde dingen gaan dikwijls langer mee. Vandaar dat ik deze ook als nuttig naar voor zou schuiven, als de chip lost.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 15:36   #71
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]http://www.diplomatie.be/nl/travel/passportsdetail.asp?TEXTID=395[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]B. Door de provinciebesturen of Buitenlandse Zaken afgeleverde bijzondere reisdocumenten[/FONT][FONT=Verdana]

Algemene voorwaarden: [/FONT]
  • [FONT=Verdana]zekerheid over identiteit en nationaliteit: dus geen opmerkingen als "beweert te heten" of "van onbepaalde nationaliteit" op de verblijfskaart. [/FONT]
  • [FONT=Verdana]genieten van het recht op verblijf van onbepaalde duur in België.[/FONT]
[FONT=Verdana]"Rode" reisdocumenten voor vreemdelingen[/FONT][FONT=Verdana]

Provinciebesturen kunnen aan niet-Belgen waarvan Buitenlandse Zaken erkent dat zij geen nationaal paspoort kunnen bekomen "rode" reisdocumenten voor vreemdelingen afgeven.
[/FONT]
[FONT=Verdana]Kandidaat-vluchtelingen zijn hiervan uitgesloten.
[/FONT]
[FONT=Verdana]
[/FONT]
[FONT=Verdana]"Blauwe" reisdocumenten voor vluchtelingen[/FONT][FONT=Verdana]

Erkende vluchtelingen kunnen bij de provinciebesturen een "blauw" reisdocument voor vluchtelingen vragen.

[/FONT]
[FONT=Verdana]"Grijze" reisdocumenten voor staatlozen[/FONT][FONT=Verdana]

Erkende staatlozen kunnen bij de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zake een "grijs" reisdocument voor staatlozen bekomen.

De aanvraag dient te gebeuren bij de Dienst Paspoorten van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken (tel. 02/501.41.19, 02/501.37.41, 02/501.86.67 of 02/501.87.27; fax: 02/501.89.58).

Ps Mijn vrouw is van Oekrainse afkomst dus ik denk dat ik de regeltjes wel degelijk ken heb me reeds ten dode geinformeerd zowel bij BZ als gemeente [/FONT]
Nogmaals, informeer u, snel even een link pasten is dit niet. Je kan misschien eens kijken op http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...js.aspx?id=616.
Het gaat immers niet over een paspoort, maar identiteitskaarten. Voor de vreemdelingen spreekt men hier over een verblijfsdocument, welke op bovenstaande link keurig worden uitgelegd. Het verwondert me dan ook ten zeerste dat je vrouw van Oekraiense afkomst is en dat je dit niet inzag. Het feit dat in mijn originele post werd gesproken over de oranje en gele kaart had je dan toch bekend moeten voorkomen.
Als je inderdaad die Oekraïense vrouw hebt zou je ook weten dat zij hiermee vrij in Shengen kan rondreizen en dat zij dit document kan gebruiken aan de Shengengrenzen om de Shengenzone binnen te komen en dus geen visum in haar (Oekraïense) paspoort nodig heeft.
Je kan dit verder op bovenstaande site het volgende lezen:
Citaat:
Reizen binnen de Schengenzone

De Schengenzone bestaat uit België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden, IJsland en Noorwegen.
Voorwaarden om te reizen naar een ander Schengen-land
Vreemdelingen die de nationaliteit hebben van een niet-EU/EER land kunnen gedurende drie maanden per semester reizen naar een Schengen-land indien ze in het bezit zijn van een geldig paspoort (=reispas) en:
Een Identiteitskaart voor vreemdeling (gele kaart)
OF
Een Bewijs van Inschrijving in het Vreemdelingenregister (BIVR witte kaart, zowel tijdelijk als van onbepaalde duur)
OF
Een visum voor het land waar ze naartoe gaan, of een Schengenvisum.
Niet EU-EER vreemdelingen die niet beschikken over een gele kaart of BIVR kunnen dus enkel naar een ander Schengen-land reizen indien ze beschikken over een paspoort met een geldig visum (behalve als men voor dat land vrijgesteld is van het hebben van een visum). Dit kan een visum zijn voor dat specifiek land, of een Schengenvisum, waarmee men vrij kan rondreizen in de Schengenzone.
Voor de volledigheid: http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...d=326#Schengen. Het 'geldig paspoort' is dus het paspoort van het moederland, voor je vrouw dus een Oekraïens.
Vermits het verspreiden van onverifieerbare feiten, zoals het hebben van een buitelandse partner blijkbaar als een valabel argument geld op het forum kan ik hierbij ook vermelden dat ik een Chinese vrouw heb, die op deze wijze regelmatig binnen het Shengengebied reist en die op basis van haar gele kaart zonder problemen de Shengenzone terug is binnengeraakt na een bezoek aan haar ouders in China.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 19:47   #72
Groentje-18

Standaard

Ik zou al enkele maanden geleden mijn id-card vervangen moeten laten hebben door een elektronisch geval, maar ik ben dat helaas 'vergeten'.

Toch ... als ik het overzicht zo afloop heb ik de indruk dat er (momenteel) minder gegevens op de e-card staan dan de vorige, je burgerlijke status staat er bijvoorbeeld niet op wat bij de vorige dacht ik wel zo was/is?

Bovendien weet ik niet als het zo slecht is dat er een aantal gegevens op je kaart staan zodat mensen geen domme vragen moeten stellen of nare opmerkingen moeten maken indien je één of ander medisch probleem hebt bv. of zodat ze je geen medicijnen of voedsel toedienen waar je eigenlijk allergisch van bent /een anafylactische shock van krijgt ofzo.
Echtwaar ... geloof me maar van sommige dingen zou ik liever hebben dat ze me op m'n voorhoofd zouden staan dan iets anders.

Edit: Dat over de burgerlijke staat is niet waar!
Je kon het erop laten zetten als je wou, dat is alles, bij de e-ID kan dat niet.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 19:49.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 19:48   #73
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik zou al enkele maanden geleden mijn id-card vervangen moeten laten hebben door een elektronisch geval, maar ik ben dat helaas 'vergeten'.
Het is schandalig dat ze je laten betalen wanneer de vorige nog niet verstreken is. Ik weiger. Die vergeetachtigheid eh...

Oud 18 augustus 2006, 19:52   #74
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het is schandalig dat ze je laten betalen wanneer de vorige nog niet verstreken is. Ik weiger. Die vergeetachtigheid eh...

Niet te doen hé.

Ik dacht dat je enkel moest betalen als je ze zelf aanvroeg (dus niet kon wachten tot je de oproep kreeg )... niet dus zo te lezen op de aanvraag.

Enfin, wij zjin niet de enige vergeetachtigen want In ons gemeentelijk (enfin stedelijk) krantje zijn wel al enkele subtiele dreigementen verschenen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be