Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2006, 00:40   #61
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zonder daar enig waardeoordeel aan te koppelen denk ik dat het inderdaad zo is.
Ook raciaal trouwens. Vandaag de dag kunnen de bekende joden nog steeds rekenen op hun haakneus. En dat is echt bedoeld als opmerking en niet als haatdinges... je weet wel.. dat racisme dat zo een business is geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 08:01   #62
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Als men ziet hoe veel last we wel hebben met al die semieten tegenwoordig, mag men zich afvragen of hun ontstaan een goede zaak is?Mischien hebben ze enkel de slechtste eigenschappen van de 2 rassen waaruit ze geboren zijn geërfd?
Apartheid had dit alles kunnen voorkomen in feite...
Dat semieten last veroorzaken laat ik in het midden want je mag er zeker van zijn dat ze hetzelfde denken over ons.
Rassenmenging is een natuurlijke eigenschap en is de motor van ons voortbestaan. Apartheid is een zuiver menselijke eigenschap en leid op termijn tot inteelt.
Oud 15 augustus 2006, 10:00   #63
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Toch eens eventjes de geschiedenis en de evolutie vh menselijk ras induiken. We zijn niets meer dan het resultaat van rassenvermenging. Omdat in vroegere tijden de communicaties niets betekenden bleef blank lange tijd blank en zwart zwart. Er was zelfs een tijd dat dorpelingen alleen onderling trouwden. Met het maar groter wordend gemak om van het ene naar het andere continent te reizen wordt er ook meer en meer gemengd. Dit laatste is niet alleen het gevolg van individuele keuzes maar ook aan natuurlijke selectie ter bescherming van het mensdom.
Vooruit: ze zijn er weer: Rassen!

Of juist niet? Wat zijn rassen precies?
Op basis van huidskleur, afkomst, woonplaats en ook op basis van pseudo wetenschappelijke "studies" is men mensen gaan indelen in zogenaamde rassen.

Deze indeling heeft geleid tot catasrofes: slavenhandel, discriminatie van kleurlingen, oorlogen, "etnische zuiveringen" enz...
Het begrip ras bij mensen is gebaseerd op het geloof dat er een groot verschil is tussen mensen met een andere kleur, afkomst enz... Dat er dus rassen zouden bestaan zoals bij de dieren, die een andere "kwaliteit" bezitten. Men ging dan zwarte mensen als dom en lui bestempelen, blanken als superieur en natuurlijk gebeurde dit in alle mogelijke richtingen.

Rassen die zich duidelijk van mekaar onderscheiden door verschillende, aangeboren eigenschappen bestaan echter niet in het mensdom. Het mensenras is dus één ras. De wetenschap bewees immer dat de verschillen tussen de zogenaamde rassen KLEINER zijn of EVEN GROOT dan de verschillen tussen mensen binne hetzelfde "ras".

Met andere woorden: de kans dat jij en ik (ik neem aan twee "witten") op mekaar lijken is even groot dan de kans dat je op Mobutu lijkt of op Kim Youn Ill.

Indien er geen verschil is in de eigenschappen van iemand behalve de kleur, en een paar andere uiterlijke aspecten dan heeft het geen zin om van rassen te spreken.

Al deze theorieën over ras stranden op basis van het feit dat je niet kan discturen over het geslacht van Engelen indien je er geen kunt te pakken krijgen. Dat je niet kan oordelen over de politieke strekking van Marsmannetjes, indien deze niet bestaan. En dat de vliegkunst van heksen, bij gebrek aan levende en aantoonbare exemplaren niet te bespreken valt.

Racisten zijn mensen die theorieën verkopen die op niets gebaseerd zijn.

Soms zijn er ingebeelde "raseigenschappen". Toen het nazisme nog niet floreerde in Duitsland waren er al mensen die metingen gingen doen om racistische theorieen te bewijzen. Er bleek uit dat er in Duitsland meer mensen met een zogenaamde "jodenneus, of haakneus" rondliepen van zogezegd zuiver germaanse afkomst dan bij de joodse Duitsers.
Meer blonde joden dan er gemiddeld in Duitsland rondliepen van "germaanse" origine. Hitler was geen blondje hé...

Indien men mensen gaat genetisch analyseren blijken er uiteindelijk evenveel "rassen" te zijn dan mensen, op de eeneiïge tweelingen na, natuurlijk

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2006 om 10:09.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:04   #64
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Racisten zijn mensen die theorieën verkopen die op niets gebaseerd zijn.
Ik heb een theorie die op niets gebaseerd is:
De gravitatie bestaat niet maar is een complot om mensen aan de aardbol te kluisteren.

Maakt deze op niets gebaseerde theorie me nu tot racist?

Oh ja, Fere, als je reageert, probeer niet te schelden, mijn hoofd doet pijn vandaag.

D�*�*�*�*g!
Oud 15 augustus 2006, 10:12   #65
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik heb een theorie die op niets gebaseerd is:
De gravitatie bestaat niet maar is een complot om mensen aan de aardbol te kluisteren.

Maakt deze op niets gebaseerde theorie me nu tot racist?

Oh ja, Fere, als je reageert, probeer niet te schelden, mijn hoofd doet pijn vandaag.

D�*�*�*�*g!
Mooi sofisme!
Is het relevant?
Wil je hiermee nu stellen dat racisme wel zin heeft?
Of wil je aantonen dat een idioot mijn teksten kan gaan disseceren en er één zin uithalen, waardoor dit een zinloze zin wordt?
Misschien ben je vandaag wel gewoon bezig om van een kater te genezen?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2006 om 10:13.
Oud 15 augustus 2006, 10:16   #66
ericferemans

Standaard

Citaat:
Dat semieten last veroorzaken laat ik in het midden want je mag er zeker van zijn dat ze hetzelfde denken over ons.
Rassenmenging is een natuurlijke eigenschap en is de motor van ons voortbestaan. Apartheid is een zuiver menselijke eigenschap en leid op termijn tot inteelt.
Sexuele voortplanting heeft als doel om steeds verdere differentiatie te hebben.
De natuur gaat dus het vormen van rassen bij mensen tegen.
Sex zorgt ervoor dat we steeds weer andere mensen op de wereld zetten.
De gelijkenis tussen ouders en kinderen spreekt dit tegen.
Fenotypische eigenschappen (uitzicht) zijn allicht te wijten of te danken aan het feit dat indien onze kinderen op ons lijken (qua uitzicht) we hen meer gaan vertroetelen. Maar zelf dit uitzicht is over enkele generaties niet terug te vinden. Zelf niet indien je huwt met iemand van een andere huidskleur.
Tenzij er een abnormaliteit gebeurt: systematische inteelt, mutaties.
Het kweken van Dewinters - door jarenlange inteelt - zou bijvoorbeeld wel eens een ander mensenras kunnen opleveren, -na miljoenen jaren inteelt- dat dom, boosaardig en lelijk is. Maar dan moet hij snel beginnen vogelen met zijn dochter, en dat kind ziet mij er te intelligent uit...

Racisten van vandaag baseren zich meestal op "cultureleel" racisme.
De gasten die hier afkomen met jodenneuzen en Semieten zijn dus al uit de mode, zelf in het racistisch milieutje.

Het woord Semiet is dan nog van Bijbelse afkomst (de zonen van Sem) en heeft daardoor alleen al puur een esoterische, religieuze en absoluut geen wetenschappelijk aantoonbare grond. Maar ja: alles is goed als men een zwart schaap zoekt, en racisten zijn geen aanbidders van de wetenschap maar verspreiders van de domheid.
Het kan nog straffer: Het begrip "Arier" komt uit een science fiction verhaal (alliens die een zuiver ras op de wereld zetten) en kan direct bij Start Trek nonsens worden geclasseerd...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 augustus 2006 om 10:33.
Oud 15 augustus 2006, 11:29   #67
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Rassen die zich duidelijk van mekaar onderscheiden door verschillende, aangeboren eigenschappen bestaan echter niet in het mensdom. Het mensenras is dus één ras. De wetenschap bewees immer dat de verschillen tussen de zogenaamde rassen KLEINER zijn of EVEN GROOT dan de verschillen tussen mensen binne hetzelfde "ras".

Indien er geen verschil is in de eigenschappen van iemand behalve de kleur, en een paar andere uiterlijke aspecten dan heeft het geen zin om van rassen te spreken.
De laatste wetenschappelijke ontdekkingen tonen aan dat de oermens afkomstig is uit Afrika. Welke huidskleur had die en in de veronderstelling dat hij donkerkleurig en behaard was, hoe komen jij en ik en al die racisten er dan zo kaal en bleekjes uit ?.
Oud 15 augustus 2006, 11:33   #68
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sexuele voortplanting heeft als doel om steeds verdere differentiatie te hebben.
De natuur gaat dus het vormen van rassen bij mensen tegen.
Racisten van vandaag baseren zich meestal op "cultureleel" racisme.
De gasten die hier afkomen met jodenneuzen en Semieten zijn dus al uit de mode, zelf in het racistisch milieutje.

Het woord Semiet is dan nog van Bijbelse afkomst (de zonen van Sem) en heeft daardoor alleen al puur een esoterische, religieuze en absoluut geen wetenschappelijk aantoonbare grond. Maar ja: alles is goed als men een zwart schaap zoekt, en racisten zijn geen aanbidders van de wetenschap maar verspreiders van de domheid.
Het kan nog straffer: Het begrip "Arier" komt uit een science fiction verhaal (alliens die een zuiver ras op de wereld zetten) en kan direct bij Start Trek nonsens worden geclasseerd...
Dat bedoelde ik precies, natuurlijke selectie. Had rassenmenging tegennatuurs geweest dan had die er wel voor gezorgd dat er geen bevruchting kwam.

Semietisme, Judaïsme, Islamisme, Communisme etc. zijn allemaal menselijke indelingen die met de natuur geen enkel uitstaans hebben.
Oud 15 augustus 2006, 13:01   #69
Aereal
Burger

Aereal's schermafbeelding

Standaard

Zelden zo'n discussie telkens van onderwerp zien veranderen. Het begint met een toespraak van een Afrikaner-politicus en het eindigt met het feit dat rassenvermenging een natuurlijke wet is.

Maar waar zijn nu die Zuid-Afrikaanse vragen waar Lombas op doelde?
Aereal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 13:08   #70
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aereal Bekijk bericht
Zelden zo'n discussie telkens van onderwerp zien veranderen. Het begint met een toespraak van een Afrikaner-politicus en het eindigt met het feit dat rassenvermenging een natuurlijke wet is.

Luister naar de speech.
Oud 15 augustus 2006, 13:18   #71
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wilde Lombas de Z.A. apartheid niet vergelijken met hetgeen hier zou moeten/kunnen ?. Indien ja dan zijn die natuurwetten wel degelijk op hun plaats in dit debat.
Oud 15 augustus 2006, 13:22   #72
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tenzij er een abnormaliteit gebeurt: systematische inteelt, mutaties.
Het kweken van Dewinters - door jarenlange inteelt - zou bijvoorbeeld wel eens een ander mensenras kunnen opleveren, -na miljoenen jaren inteelt- dat dom, boosaardig en lelijk is. Maar dan moet hij snel beginnen vogelen met zijn dochter, en dat kind ziet mij er te intelligent uit...
Wat een hoogstaande discussie.
Wat een fijnzinnige vergelijking.
Ge hebt nog vergeten te melden dat dat kind zeker van hem niet kan zijn daar ze er intelligent uitziet. Bijgevolg is zijn vrouw een hoer, althans volgens jouw walgelijke redenering.
Waarom neem je jezelf (of je vrouw indien je geen dochter heb) niet als voorbeeld.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 13:23   #73
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilde Lombas de Z.A. apartheid niet vergelijken met hetgeen hier zou moeten/kunnen ?. Indien ja dan zijn die natuurwetten wel degelijk op hun plaats in dit debat.
Neen, dat wilde lombas helemaal niet. Als je de opening zou lezen en de speech zou beluisteren, weet je misschien wat lombas wel wilde.
Oud 15 augustus 2006, 13:33   #74
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Wat een hoogstaande discussie.
Wat een fijnzinnige vergelijking.
Ge hebt nog vergeten te melden dat dat kind zeker van hem niet kan zijn daar ze er intelligent uitziet. Bijgevolg is zijn vrouw een hoer, althans volgens jouw walgelijke redenering.
Waarom neem je jezelf (of je vrouw indien je geen dochter heb) niet als voorbeeld.
Volmaakte onlogica: hoe zou hij, tenzij zijn dochter van hem is en niet van een postbode aan biologische inteelt kunnen doen?
Waarom beschuldig je mij nu van dingen die expliciet in mijn tekst niet kunnen voorkomen?
Hoe zit het met jouw inteelt?
Zit het hem daarin?
Oud 15 augustus 2006, 13:50   #75
Aereal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Vlaanderen maakt hetzelfde mee. Na de federalisering en het gelijkstellen van de taal vooraan de jaren zeventig, is het gevoel sterk gegroeid dat Vlamingen niets fout doen. Uiteraard is dat overdreven, maar telkens er een schandaal uitbreekt, wordt de fout als snel afgewimpeld. Ik weet niet of het eigen is aan gelijkheid van rechten, maar kom.
Kan je hiervan een voorbeeld geven?
Oud 15 augustus 2006, 13:56   #76
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je hiervan een voorbeeld geven?
Het viseren van Waalse schandalen, bijvoorbeeld.
Oud 15 augustus 2006, 14:29   #77
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het is ook de zaak van nog andere mensen...namelijk de kinderen die ge met uw dame zult maken.Halfbloeden hebben het niet altijd makkelijk, velen worden verscheurd door tegenstrijdige gevoelens, weten niet waar ze thuishoren.Soms worden ze door hun beide rassen verstoten
Je moet die kinderen dan ook opvoeden volgens de culturen van beide ouders. Het kind moet een houvast krijgen van beide culturen zodat het minder geneigd is een identitaire crisis te krijgen.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 16:53   #78
Aereal
Burger

Standaard

Citaat:
Het viseren van Waalse schandalen, bijvoorbeeld.
Wel zijn Waalse politici niet veel corrupter dan Vlaamse? Dat werpt bij mij geen vragen op.

De vergelijking tussen ANC-beleid en CGKR gaat volgens mij wel op. Omgekeerd racisme bestaat volgens hen niet en dat zorgt dat voor 'positieve discriminatie'. Een begrip waar ik niets mee wil te maken hebben.
Oud 15 augustus 2006, 17:52   #79
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel zijn Waalse politici niet veel corrupter dan Vlaamse? Dat werpt bij mij geen vragen op.

De vergelijking tussen ANC-beleid en CGKR gaat volgens mij wel op. Omgekeerd racisme bestaat volgens hen niet en dat zorgt dat voor 'positieve discriminatie'. Een begrip waar ik niets mee wil te maken hebben.
Voila, nu beginnen we.
Oud 15 augustus 2006, 19:03   #80
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dr. Piet Mulder is een Afrikaner, en daar is hij trots op. Hij is voorzitter van het Vryheidsfront, een politieke partij (4 zetels in het parlement), en zet zich in voor het beschermen van de Boer-minderheid en het Afrikaans als taal.

Onlangs luisterde ik naar zijn toespraak (aanrader, 12-tal minuten, Engels, deels Afrikaans) voor het parlement van februari vorig jaar. Hij snijdt een onderwerp aan dat ook in Vlaanderen (of België, zo je wilt) van toepassing is en dat ik na enig overleg toch met de doorsnee forumganger zou willen delen.

Mulders woont in wat aardig op weg is een eenpartijstaat te worden. Het ANC (van voormalige Mandela en nu Mbeki) haalt tegen de 70%, en men hoeft zich niet te veel vragen te stellen wat de herkomst van die 70% is. De meeste blanken, maar ook een aanzienlijk deel van de intellectuele elite onder de zwarten, stemt Democratic Alliance, de grootste oppositiepartij. Het ANC heeft van in '94 als doel gehad alle invloeden van Apartheid af te schaffen, een principe dat nu nog slechts weinigen niet ondersteunen.

Maar Zuid-Afrika wordt getroffen door iets wat ook hier in verscheidene vormen aanwezig is. De groep die gelijkheid verwerft, kan plots niets meer fout doen. Mulders citeert een ANC-kopstuk in het begin van zijn toespraak: "When a black person says he does not like white people, that is not racism; it is prejudice. Blacks have no capacity to be racist, they can only respond to it."

Vlaanderen maakt hetzelfde mee. Na de federalisering en het gelijkstellen van de taal vooraan de jaren zeventig, is het gevoel sterk gegroeid dat Vlamingen niets fout doen. Uiteraard is dat overdreven, maar telkens er een schandaal uitbreekt, wordt de fout als snel afgewimpeld. Ik weet niet of het eigen is aan gelijkheid van rechten, maar kom.

Een veel belangrijkere trend is die onder de allochtone bevolking. Allochtonen kunnen geen racist zijn, zo zei de achtbare PDG van het CGKR.

Verder citeert hij de ANC-jongerenliga: "We can have forty years of anti-white speeches, it won't have any effect on black people - because black people have no capacity to be racist."

En iets eerder, over de brutale moord op een blanke (door hem aan zijn nek achter een rijdende auto voort te sleuren): "Four young black men were arrested. Some of them are fifteen years old. Were do these young people come from, Sir? They weren't in the struggle, they do not know tear gas and police action, they were born in 1990, when mr. Mandela was set free. What motivates them to act like this? They were raised on political speeches by all of us, and the ANC. This has created a climate in which young people act in this way."

Deze toespraak zou in het parlement vandaag not done zijn. Iemand die het zegt, is toch wel de grootste nazi van heel 'den hoop' VB'ers.

Maar het werpt leuke vragen op.

Toevoeging: vergelijk ook de hoge werkloosheid onder de zwarten in de VSA "vanwege de slavernij", en de debatten rond quota &c hier. Uiteraard, zoals ik vermeldde, gaat dit niet enkel rond allochtonen, maar om allerlei soorten "groepen" (incluis, dus, een deel van fervent Vlaams-nationalisme).
Dit is toch niet nieuw. De B.U.B. klaagt al heel de tijd de particratie aan waarvan het VB ook deel uitmaakt.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be