Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2006, 15:38   #61
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Over overvallen en het mogelijk misbruik van de boerka.
En dat zou dan de rdenen zijn waarom jouw broeders de boerka niet zouden gebruiken bij een overval? La me nie lachen.
De boerka is, op dit moment, enkel verboden in bepaalde steden in België. Voor de rest is ze nog wel toegelaten, dus hoeveel criminelen in boerka zijn er al opgepakt?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 16:08   #62
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ah zo, dit is dus het officiële rapport/excuus om de hoofddoek in scholen te verbieden.
Och God, wat een ramp...
1) - Politiek symbool? Provocatie? Hoezo??
- Zijn keppeltjes, pijpekrullen, tulbanden van Sikhs, enz... dan geen politiek symbool of provocatie?
2) Hoofddoek wordt alleen maar verplicht bij een kleine minderheid van de meisjes, meestal is het dragen ervan een vrije keuze. Trouwens, wat is er nu gebeurd na dat verbod? Veel van die meisjes mochten van hun familie niet meer verderstuderen.. "Dank u wel Franse staat die zo veel aan onze belangen denkt"
3) Vernedering of verdrukking? Hoe kan dat nu als de meeste vrouwen zelf kiezen om een hoofddoek te dragen?!
4) De meeste meisjes hebben al iets gevonden op dat verbod: ze gaan gewoon naar minder strenge scholen waar bandana's, mutsen enz... wel worden toegelaten...
Wat heeft dat nu te maken met de hoofddoek? Wijst dat niet meer op de persoonlijke instelling van bepaalde individuen?
Waarom zou een stukje stof op het hoofd een belemmering vormen om te werken?
Het gaat dus om een achteruitgang van de zogenaamde vrijheden in het Westen en
Weeral tegenspraak, moeten die doek niet verplicht dragen, is uit eigen beweging. Maar mochten van de familie niet meer naar school en verder studeren. Tegenspraak moet kunnen niet.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 16:09   #63
humble
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De boerka is, op dit moment, enkel verboden in bepaalde steden in België. Voor de rest is ze nog wel toegelaten, dus hoeveel criminelen in boerka zijn er al opgepakt?
Ik zou het niet weten en jij ook niet, het is al sinds een hele tijd verboden de afkomst of een verwijzing naar die afkomst te doen.
Bovendien is het wel verboden er een te dragen want tot nader orde moet iedereen herkenbaar zijn in het openbaar leven, kwestie van wirdo's te beletten onherkenbaar te zijn. Overigens over het algemeen mogen karnavals pakken enkel met karnaval gedragen worden.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 16:18   #64
humble
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Moskee = School?

Misschien begrijp jij het beter als ik even een paar verschillen op een rijtje zet:
1. De moskee is een gebedshuis van de godsdienst islam; een school is geen gebedshuis van eender welke godsdienst.
2. In (bepaalde) moskeeën wordt er alleen maar koran- of islamonderwijs gegeven. Scholen geven een meer algemeenvormend onderwijs.
3. Een moskee is niet verplicht; een school is dat wel.

Is het nu een beetje duidelijker?
Nu nog eens voor u alleen;
In de vergelijking schoenen/bourka voer je als een reden aan dat je, je schoenen uitdoet omdat je ervoor kiest (uit vrije wil die moskee betreedt) in die moskee je schoenen ui te doen en in de school niet want de school is verplicht.
NU kom jij ook uit vrije wil naar Vlaanderen , je bent door niemand verplicht te komen of te blijven, en zoals het gebruikelijk is in de Moskee je schoenen uit te doen is het gebruikelijk in Vlaanderen je bourka af te leggen.
Simpel punt uit.
Oud 24 augustus 2006, 16:33   #65
humble
Burgemeester

Standaard

Overigens als we in Riat Saoudie, Pakistan, Iran etc; passen we ons ook aan als al eens een vrouw zonder sluier gezien daar? Al eens een kruisje gedragen daar. Het is logisch dat wij dat daar niet doen en jullie hier niet.

Citaat:
U moet eens wat meer naar buiten komen uit uw klein dorpje...

Bijvoorbeeld:
Reema, Pakistaanse actrice
http://www.coolyaar.com/showbiz/cele...ma/reema6.html
Pakistaanse mode:
http://www.karachiplus.com/fashion/event.asp
http://members.aol.com/Munaza/pakmodels/
http://www.creamonline.net/

Tiens, daar ontbreekt wel wat meer dan alleen een sluier...

Niemand mag een kruis dragen? Daar zou de christelijke bevolking van Pakistan toch wel iets op tegen hebben hoor...

Over Riat Saoudi en Iran kan ik me niet uitspreken omdat ik daar geen persoonlijke ervaring mee heb. Misschien zou u uzelf wat beter informeren in het vervolg, voordat u zulke uitspraken doet...
Ik veronderstel dat je dus pakistaanse bent, nu dan kun je niet beweren dat de mensen zelfs niet in Islamabath gekleed lopen zoals jij hier toont. Een goede klant van mij is Pakistanees ( gelukkig niet ven het fantieke soort maar een zakenman), en die verzekerd me dat overal Pakistan de massa nog altijd die sluier bedoening aanhangt. Ik weet date r een minderheid van christenen wonen in Pakistan en ga mijn vriend vragen of en kriuis in Pakistan toegelaten is?
In Saoudi, en Iran zeker niet, noch in Jemen.

Ik weet( heb het gezien) dat in Iran de mooiste lingerie onder die hypoctriete pygama's gedragen worden, dat men zich in huis zelfs stilettoschoenen durft dragen.
Maar dat in weerwil met jouw voorbeelden en beelden de religieuse politie erover waakt dat iedereen tegen zijn wil de clown uithangt als hij buiten komt.
Overigens wat neem jij mee als je Pakistan bezoekt? Ook kratten sterke drank? waarvoor dan steek penningen betaald worden op het vliegveld? Er wordt meerv gezopen in de elite van Pakistan dan hier , Eigen ervaring geen fabeltjes of propaganda.

De voorbeelden die jij geeft bevestigd ons argument dat die bourka en sluier een voorbijgestreeft gebruik zijn en je haalt op die manier je eigen bewering onderuit.
Oud 24 augustus 2006, 16:34   #66
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je moet je niet laten begraven hoor yahyazakarya: emigreer gewoon naar Iran of Saoudi Arabië: en kijk daar moeten je moeder en zusters zich netjes in zwarte lakens hullen!
Gij content, zij content en ikke content!
het probleem is: daar willen ze dat ook ..
onder bedrog 'van vrouwen rechten' ..
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 16:38   #67
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
De voorbeelden die jij geeft bevestigd ons argument dat die bourka en sluier een voorbijgestreeft gebruik zijn en je haalt op die manier je eigen bewering onderuit.
U vroeg: ooit al eens vrouw zonder sluier gezien daar? Ik gaf u een antwoord; en in de steden van Pakistan dragen de meeste vrouwen geen sluier... maar het is niet verboden. Snapt u?
Als je onschadelijke kledingsstukken begint te verbieden, dan ben je achteruit aan het gaan i.p.v. vooruit.
Oud 24 augustus 2006, 16:42   #68
humble
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Huh?
Ik begrijp dat je argumentloos bent, maar het zou sportiever zijn mocht je dat dan ook gewoon toegeven. Op die manier zouden we gezamelijk naar een oplossing kunnen zoeken om aandie ingesteld heeid te verhelpen.
Oud 24 augustus 2006, 16:54   #69
humble
Burgemeester

Standaard

Uh-huh uw volledigheid van reacties en uw gedrevenheid het onverdedigbare te verdedigen dwingt u er soms toe de moeilijke passages met een oosterse sluier, noem het een boerka,te verhullen ( weg te moffelen).
Mijn westers slecht karakter mijn perverte vragende geest gaat dit niet accepteren zonder er u minimaal op attent te maken( onder uw neus te wrijven). Kortom u zonder bourka te kakken te zetten.

Laatst gewijzigd door humble : 24 augustus 2006 om 17:05.
Oud 24 augustus 2006, 17:04   #70
humble
Burgemeester

Standaard

aansluitend vorige
Citaat:
. Ik heb de wereld rondgereisd, heb met alle soorten en rassen geleefd, geslapen, gegeten en gehuild.
Een algemene indruk is dat vele natuurvolkeren een prachtig en terecht eergevoel hebben, slechts enkele onder hen kunnen velen dat je als vreedeling hun zou onderhouden betalen etc. Slecht weinig oorspronkelijke mensen zijn onbetrouwbaar.
Waarom zijn er dan toch groepen die helemaal niet beantwoorden aan deze algemene ervaringen.
Is het dan toch waar wat men mij in Marokko vertelde dat het uitschot van hun land naar Europa trok?
Een Turkse vertaalster- tolk aan de rechtbank zei dat we mee fout waren omdat we hun mannen , van nature al luieriken, door onze sociale voorzieningen tot nietsnutten maakte die enkel nog gokte.
Waarom zijn het altijd de zelfde "groepen" die gediscrimineerd worden, sukkelen, te weinig verdienen, te hard hun best moeten doen, onaangepast gedrag vertonen, agressief zijn terrorsiten kweken etc?

Laatst gewijzigd door humble : 24 augustus 2006 om 17:05.
Oud 24 augustus 2006, 19:04   #71
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah zo, dit is dus het officiële rapport/excuus om de hoofddoek in scholen te verbieden.
Och God, wat een ramp...
1) - Politiek symbool? Provocatie? Hoezo??
- Zijn keppeltjes, pijpekrullen, tulbanden van Sikhs, enz... dan geen politiek symbool of provocatie?
2) Hoofddoek wordt alleen maar verplicht bij een kleine minderheid van de meisjes, meestal is het dragen ervan een vrije keuze. Trouwens, wat is er nu gebeurd na dat verbod? Veel van die meisjes mochten van hun familie niet meer verderstuderen.. "Dank u wel Franse staat die zo veel aan onze belangen denkt"
3) Vernedering of verdrukking? Hoe kan dat nu als de meeste vrouwen zelf kiezen om een hoofddoek te dragen?!
4) De meeste meisjes hebben al iets gevonden op dat verbod: ze gaan gewoon naar minder strenge scholen waar bandana's, mutsen enz... wel worden toegelaten...
Wat heeft dat nu te maken met de hoofddoek? Wijst dat niet meer op de persoonlijke instelling van bepaalde individuen?
Waarom zou een stukje stof op het hoofd een belemmering vormen om te werken?
Het gaat dus om een achteruitgang van de zogenaamde vrijheden in het Westen en
Een heleboel vragen, waarop het antwoord zeker te vinden is in het rapport. Zoals ik al zei: het is te vinden op het WWW. Het zoeken kost niet veel moeite, en het lezen ervan is voor een welopgevoed iemand een kleine uitdaging.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 19:07   #72
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
IS dat nu eenmaal zo? Waarom moeten nonnetjes hun kap niet afzetten als ze bij de koning komen? Hij is toch een hooggeplaatst persoon?
Dat kapje, voor zover het nog gedragen wordt door de enkele nonnetjes die er nog zijn, is niet bedoeld als politiek symbool, provocatie, vernedering of verdrukking van de mens. En die nonnetjes dragen het heel vrijwillig. Er is niemand die hen voor hoer zal uitschelden als zij het niet dragen.
Oud 24 augustus 2006, 19:35   #73
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
U moet eens wat meer naar buiten komen uit uw klein dorpje...

Bijvoorbeeld:
Reema, Pakistaanse actrice
http://www.coolyaar.com/showbiz/cele...ma/reema6.html
Pakistaanse mode:
http://www.karachiplus.com/fashion/event.asp
http://members.aol.com/Munaza/pakmodels/
http://www.creamonline.net/

Tiens, daar ontbreekt wel wat meer dan alleen een sluier...

Niemand mag een kruis dragen? Daar zou de christelijke bevolking van Pakistan toch wel iets op tegen hebben hoor...

Over Riat Saoudi en Iran kan ik me niet uitspreken omdat ik daar geen persoonlijke ervaring mee heb. Misschien zou u uzelf wat beter informeren in het vervolg, voordat u zulke uitspraken doet...
Interessante sites. De enige Reema die ik ken is een Sikh, maar vooral het model met de mooie mohammedaanse voornaam Anita zegt me wel wat.
Oud 25 augustus 2006, 02:02   #74
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ook niet in de klas? Is dit soms een oude katholieke traditie die in stand wordt gehouden?
Nee hoor. Ik heb nooit op katholieke scholen gezeten. Het was een school van het Stedelijk Onderwijs Antwerpen. M.a.w. tomatenrood. Zelfs daar vond men het destijds ongepast.
Later ben ik in het katholiek net terecht gekomen en daar mocht de hoofddoek weer wel in de klas en persoonlijk vond ik het ergens storend, omdat een baseball pet niet mocht.
Ik dacht dat de hoofddoek enkel voor gehuwde of huwbare vrouwen gold (al beken ik dat 1 van mijn islamitische klasgenotes wel gehuwd was en een hoofddoek droeg). Als je kinderen van 9 als huwbaar aanziet, tja ...

Als je een schoolgenote van 15 plots niet meer ziet opdagen omdat ze gedwongen uitgehuwelijkt was, schrik je daar van. Iets later gebeurde het met een meisje uit mijn klas en de oudere zus van een vriendin is de enige die ik ken, die de moed had om juridisch tegen deze traditie in te gaan. Dat haar vader haar zo hardhandig aangepakt heeft, dat ze drie weken voor haar leven kon vechten op intesive care, doet er weinig toe, als ik hier lees. Enfin, eind goed, al goed ... het huwelijk met die verre neef uit Marokko is uiteindelijk niet doorgegaan, na een juridische strijd.

Vergeef me dat ik als Westerse vrouw daarom minder echt geneigd ben om bepaalde moslimtradities goed te keuren.

Persoonlijk heb ik eerder medelijden als ik een meisje met een hoofddoek zie. Voor mij is zo iemand een individu dat zichzelf al dan niet bewust degradeerd.
Ik zou de hoofddoek daarom niet verbieden bij volwassen vrouwen, als ze een attest tekenen dat het op vrijwillige basis is. Dan mogen ze hun hoofddoeken overal en altijd dragen, als ze de gevolgen van hun daden respecteren.
Hierbij nemen ze meteen afstand van hun Westerse rechten en mogen ze wat mij betreft volgens de sharia berecht worden, zonder tussenkomst van de Belgische staat. Indien ze de Belgische nationaliteit hebben, wordt deze meteen afgenomen en indien ze dit niet hebben, zullen ze deze ook nooit meer krijgen.
Dit houdt in dat ze wat mij betreft overgeleverd mogen worden aan de willekeur van hun mannelijke familieleden, die over hun leven en dood mogen beslissen. Het is dan hun vrije keuze en deze moeten we respecteren. Eremoorden uitgevoerd op deze vrouwen, eveneens slagen en verwondigen, toegebracht door mannelijke familieleden, zullen niet meer vervolgd worden door de Belgische rechtbank.
Eens het document vrijwillig getekend, kan men niet meer terug, omdat men volgens de sharia ook de islam niet meer mag afzweren.

Mannen die hun vrouwen of dochters onder dwang zetten het attest te tekenen, worden onmiddellijk het land uitgewezen (zonder vrouw/dochter).

Vrouwen die het attest niet tekenen, worden beschermd volgens de Belgische wet tegen de willekeur van hun mannelijke huisgenoten. Het enige wat men van hun eist, is dat ze zonder hoofddoek op de identiteitskaart staan en deze ook niet dragen op openbare plaatsen. Vrijwillig in de privé-sfeer, draagt men wat men wil.

Ik ben benieuwd hoe onze gehoofddoekte moslima's dan gaan piepen, als we deze maatregelen invoeren. Het past perfect in het politiek correcte multicul plaatje. De moslims willen de sharia invoeren ... ze mogen. Zolang het in hun eigen kringen is en ze de Belgen er niet mee confronteren.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 25 augustus 2006 om 02:05.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 09:32   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door circe : 25 augustus 2006 om 09:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 11:52   #76
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nee hoor. Ik heb nooit op katholieke scholen gezeten. Het was een school van het Stedelijk Onderwijs Antwerpen. M.a.w. tomatenrood. Zelfs daar vond men het destijds ongepast.
Later ben ik in het katholiek net terecht gekomen en daar mocht de hoofddoek weer wel in de klas en persoonlijk vond ik het ergens storend, omdat een baseball pet niet mocht.
Ik weet niet op welke katholieke school u heeft gezeten maar tegenwoordig zijn dat de scholen waar een hoofddeksel juist wél verboden is. Bon, het hoeft niet per sé een ouderwetse katholieke traditie te zijn, gewoon ouderwetse traditie is ook al voldoende.
Citaat:
Ik dacht dat de hoofddoek enkel voor gehuwde of huwbare vrouwen gold (al beken ik dat 1 van mijn islamitische klasgenotes wel gehuwd was en een hoofddoek droeg). Als je kinderen van 9 als huwbaar aanziet, tja ...
Hm, dat is dan een foute gedachte. De hoofddoek wordt gedragen vanaf de leeftijd dat een vrouw volwassen is, meestal na haar menstruatie. Tja, als je op 9-jarige leeftijd al je menstruatie hebt...
Citaat:
Als je een schoolgenote van 15 plots niet meer ziet opdagen omdat ze gedwongen uitgehuwelijkt was, schrik je daar van. Iets later gebeurde het met een meisje uit mijn klas en de oudere zus van een vriendin is de enige die ik ken, die de moed had om juridisch tegen deze traditie in te gaan. Dat haar vader haar zo hardhandig aangepakt heeft, dat ze drie weken voor haar leven kon vechten op intesive care, doet er weinig toe, als ik hier lees. Enfin, eind goed, al goed ... het huwelijk met die verre neef uit Marokko is uiteindelijk niet doorgegaan, na een juridische strijd.

Vergeef me dat ik als Westerse vrouw daarom minder echt geneigd ben om bepaalde moslimtradities goed te keuren.
Ik keur ook niet alle cultuurtradities goed, want de islam verbiedt zeer duidelijk gedwongen huwelijken. Maar wat heeft dit nu te maken met de hoofddoek?
Citaat:
Persoonlijk heb ik eerder medelijden als ik een meisje met een hoofddoek zie. Voor mij is zo iemand een individu dat zichzelf al dan niet bewust degradeerd.
Ik zou de hoofddoek daarom niet verbieden bij volwassen vrouwen, als ze een attest tekenen dat het op vrijwillige basis is. Dan mogen ze hun hoofddoeken overal en altijd dragen, als ze de gevolgen van hun daden respecteren.
Hierbij nemen ze meteen afstand van hun Westerse rechten en mogen ze wat mij betreft volgens de sharia berecht worden, zonder tussenkomst van de Belgische staat. Indien ze de Belgische nationaliteit hebben, wordt deze meteen afgenomen en indien ze dit niet hebben, zullen ze deze ook nooit meer krijgen.
Dit houdt in dat ze wat mij betreft overgeleverd mogen worden aan de willekeur van hun mannelijke familieleden, die over hun leven en dood mogen beslissen. Het is dan hun vrije keuze en deze moeten we respecteren. Eremoorden uitgevoerd op deze vrouwen, eveneens slagen en verwondigen, toegebracht door mannelijke familieleden, zullen niet meer vervolgd worden door de Belgische rechtbank.
Eens het document vrijwillig getekend, kan men niet meer terug, omdat men volgens de sharia ook de islam niet meer mag afzweren.

Mannen die hun vrouwen of dochters onder dwang zetten het attest te tekenen, worden onmiddellijk het land uitgewezen (zonder vrouw/dochter).

Vrouwen die het attest niet tekenen, worden beschermd volgens de Belgische wet tegen de willekeur van hun mannelijke huisgenoten. Het enige wat men van hun eist, is dat ze zonder hoofddoek op de identiteitskaart staan en deze ook niet dragen op openbare plaatsen. Vrijwillig in de privé-sfeer, draagt men wat men wil.

Ik ben benieuwd hoe onze gehoofddoekte moslima's dan gaan piepen, als we deze maatregelen invoeren. Het past perfect in het politiek correcte multicul plaatje. De moslims willen de sharia invoeren ... ze mogen. Zolang het in hun eigen kringen is en ze de Belgen er niet mee confronteren.

Dit zou werkelijk een toespraak van één of andere dictator kunnen zijn: mensen met hoofddoek moeten worden uitgeroeid...

Bent u misschien ook een enthousiast lid van PROTEST? http://forum.politics.be/showthread.php?t=54614
Oud 25 augustus 2006, 12:17   #77
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Interessante sites. De enige Reema die ik ken is een Sikh, maar vooral het model met de mooie mohammedaanse voornaam Anita zegt me wel wat.
Je zou ervan verschieten hoeveel Reema's en Anita's zich moslim noemen in Pakistan... Enfin, daar gaat de discussie niet over.
Oud 25 augustus 2006, 13:08   #78
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm, dat is dan een foute gedachte. De hoofddoek wordt gedragen vanaf de leeftijd dat een vrouw volwassen is, meestal na haar menstruatie. Tja, als je op 9-jarige leeftijd al je menstruatie hebt...
Kunt gij dan verklaren hoe het komt dat men zoveel kleine moslimmeisjes ook met een hoofddoek ziet, zoals bijvoorbeeld in Iran en Afghanistan?

Citaat:
Ik keur ook niet alle cultuurtradities goed, want de islam verbiedt zeer duidelijk gedwongen huwelijken. Maar wat heeft dit nu te maken met de hoofddoek?
Kunt gij een precieze bron geven waar dat zo expliciet verboden wordt? Me dunkt, gebeurt dat zo vaak, dat het nogal vreemd is dat dat uitdrukkelijk tegen de Islam ingaat.

Citaat:
Dit zou werkelijk een toespraak van één of andere dictator kunnen zijn: mensen met hoofddoek moeten worden uitgeroeid...
Boadicea heeft nergens gezegd dat mensen met een hoofddoek moeten worden uitgeroeid, enkel dat ze zich aan bepaalde regels zouden moeten houden bij het willen dragen van een hoofddoek, gezien het restrictieve en vrijheidsberovende aspect dat een hoofddoek met zich meebrengt. Ze heeft het misschien extreem uitgedrukt, maar ik kan er wel ergens wat begrip voor opbrengen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 21:33   #79
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
De Islamiete zouden eens moeten stoppen met het zwart schaap uit te hangen, er zijn hier massas andere immigranten die niet de sukkelaar moeten uithangen en er zelf iest aan doen ( binnen de regels).
Ja maar, Humble, als je de volgelingen Mohammed's hun slachtofferrol ontzegt, wat blijft hen dan nog?
Oud 25 augustus 2006, 21:37   #80
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Kunt gij dan verklaren hoe het komt dat men zoveel kleine moslimmeisjes ook met een hoofddoek ziet, zoals bijvoorbeeld in Iran en Afghanistan?
...
Daar ga je van huhu of van Johannes Zacharias de doper geen antwoord op krijgen, Cynikus. Maar ik kan wel een boekje aanraden van een Iranese dat daarover handelt:

Chahdortt DJAVANN, [i]Bas les voiles![i], Editions Gaillamard, 2003, ISBN 2-07-073534-6.

Van de achterflap : «J’ai porté dix ans le voile. C’était le voile ou la mort. Je sais de quoi je parle. » Chahdortt Djavann est née en Iran. Romancière, elle vit depuis dix ans �* Paris où elle a étudié l’anthropologie.

p. 22

Que des jeunes femmes adultes portent le voile, cela les regarde. Mais il y a dans l’attitude de beaucoup d’entre elles une double perversité. Le port du voile en France n’est pas le moyen de se fondre dans la foule anonyme, plutôt le moyen d’attirer le regard, de se faire remarquer, une forme d’exhibitionisme, de provocation ; femme objet et fière de l’être ; femme objet sexuel, plus exactement. Cette perversité-l�*, encore une fois, est leur affaire. Mais elle n’est plus tout �* fait leur affaire, je vous supplie d’y prêter attention, lorsqu’elle s’accompagne d’un message prosélyte �* destination des plus jeunes, d’un message lui-même voilé parce qu ’il dissimule sa vraie nature sous le voile des mots «liberté», «identité» ou «culture». Imposer le voile �* une mineure, c’est, au sens strict, abuser d’elle, disposer de son corps, le définir comme objet sexuel destiné aux hommes. La loi française …

VRIJE VERTALING

Dat jonge volwassen vrouwen de sluier dragen, dat is hun zaak. Maar er schuilt in de houding van velen onder hen een dubbele perversiteit. Het dragen van de sluier in Frankrijk is geen middel om op te gaan in de anonieme massa, eerder een middel om aandacht te trekken, van zich te doen opmerken, een vorm van exhibitionisme, van provocatie; vrouw als object en fier van het te zijn; vrouw als seksobject, om precies te zijn. Die perversiteit, nogmaals, is hun zaak. Maar ze is niet helemaal hun zaak, ik smeek om uw aandacht, als ze gepaard gaat met een bekeringsboodschap aan het adres van de jongeren, van een op zichzelf gesluierde boodschap want zij verbergt haar ware natuur onder de sluier van de woorden “vrijheid”, “identiteit”, of “cultuur”. De sluier opleggen aan een jongere is, strikt genomen, haar misbruiken, over haar lichaam beschikken, ze definiëren als een seksobject bestemd voor de mannen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be