![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
.??.?.?? ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 19 augustus 2006 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Histerisch staan janken is duidelijk een franstalige eigenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Inderdaad ik merk ook haat en agressie maar wel alleen in, uwe reply ze. Zijn post komt er gewoon op neer dat als ne Franstalige in Vlaanderen wilt komen wonen en respect wilt krijgen hij daar zelf voor verantwoordelijk is,als ne Waal Frans blijft praten in een omgeving waar de meerderheid Vlaamstalig is en het vertikt om tegen Vlaamstaligen voor wie het ook niet altijd gemakkeijk is om hem te verstaan is Vlaams te praten omdat het hem niet intreseerd moet hij daar ook geen respect van verwachten. Ik kwam vroeger dagelijks in Wallonië en praat daar altijd Frans,die mensen waarderen dat en zo is het voor mij veel gemakkelijker om mij daar goed te voelen. En ja ik loop daar ook soms van die gasten tegen het lijf die van geen Vlamingen moeten weten en opmerkingen maken over domme Vlamingen ed. Daar veegde ik wel vierkant mijn kloten aan ze want de meesten repecteerden het feit dat ik mij in hun taal behielp in hun gemeente.En voor ik daar kwam kon ik ook geen bal Frans maar ik ben van mening als ge ergens naartoe gaat het UW verantwoordelijkheid is en niet die van de plaatselijke bevolking om ervoor te zorgen dat ge meekunt in die maatschapij,al die die zich weigeren aan te passen en weigeren de plaatselijke waarden te respecteren moeten geen respect terug verwachten. Tot mijn grote spijt heb ik de laatste weken verschillende Walen leren kennen die het echt gewoon vertikken om hun verstaanbaar te maken voor iedereen.Er zijn er ook andere die heel goed Nederlands kunnen maar die zijn echt wel in de minderheid(ik praat nu over het bedrijf waar ik werk in Vilvoorde waar op korte tijd een aantal Walen in dienst zijn gekomen) En ook nen Brusselaar die perfect tweetalig is,diene komt met iedereen overeen en geniet alle respect,diegene die het vertikken (n er zijn er die dat vlakaf zeggen dat Vlaams hun niet intreseerd)die genieten daar natuurlijk niet van en lopen dan te klagen dat ze met moeite overeenkomen met de Vlamingen. Eigen schuld dikken bult!! Laatst gewijzigd door Dude : 19 augustus 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Vreemdeling
|
![]() sry verkeerd knopke,is hier geen verwijder functie?
Laatst gewijzigd door Dude : 19 augustus 2006 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2)Ik propagandeer hier niet de franse onwetendheid hoor... 3)Als er enige aggresie was in m'n antwoord toon mij juist waar en sorry... 4)Inderdaad er zijn mensen in vlaanderen die het vertikken frans te leren en vaak zijn het ook deze die het vlaams-nationalisme promoten (want al deze discussies gaan over dat ene woord "taal") per ongeluk? 5)U diminueert het feit dat er geen respect is tussen beide partijen en dat vind ik nu ook het belangerijkste dat er is en daarom ook dat de opmerking van Yve Leterm helemaal misplaatst was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch stel ik vast dat Leterme heel rustig een paar evidente feiten heeft besproken, en dat de hele Franstalige Belgische pers en politiekers daar als een razende meute met scheldproza heeft op gereageerd, en wel zonder te reageren op de aangehaalde feiten. Het onbegrijpelijke is wel dat Leterme als minister-president van Vlaanderen het enkel heeft over interne Vlaamse aangelegenheden waar onze Frankofone broeders helemaal geen zaken mee hebben, en toch reageren ze daarop alsof het Vlaamse heir hen de keel wil oversnijden. Met als enig resultaat dat meer en meer Vlamingen beginnen in te zien dat de kloof te groot is, en zelfbestuur de enige oplossing. Hoelang duurt het nog eer de grootste partij van het land mee de boedelscheiding organiseert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8)
Wat ik er tegen heb is dat ze persé de Fransman willen uithangen ZONDER te verhuizen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door AyneRand : 19 augustus 2006 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
-eerst oud ijzer opkopen van de staat tegen dumpingprijzen en deze direct doorverkopen tegen marktprijzen. -met het vergaarde kapitaal kocht hij Waalse staalbedrijven op. -wanneer de sector dreigt onder te gaan, verkoopt hij deze bedrijven aan de overheid voor grote bedragen waarmee hij internationaal aan de slag kon gaan. -de overheid gaat daarna nog aanzienlijke bedragen in deze bodemloze putten stoppen. Hij heeft inderdaad de centen niet nodig en lacht zich meer dan te pletter. Hij heeft de centen reeds cadeau gekregen in het verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En je promoot dit soort taalnationalistische apartheid ook constant. Waarom wil je dat wij je hatelijke denkbeelden overnemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Och ze voelen zich zoveel beter: dikkenekkerij eigenlijk
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederlandstalig ja, moest het in het Frans zijn, het zou wel moeilijk zijn, zelfs voor wie goed Frans spreekt, want toch wel zwaar woordgebruik.
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Mogen we nu de wetenschappelijke definitie aanhoren van wat een "puur vlaams gezin" is? Of hebben we het over een "raszuiver vlaams gezin"?
Laatst gewijzigd door AyneRand : 19 augustus 2006 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Awel daar zeg je het: in Les Etoiles in Blaimont-Hastière doen zelfs de nieuwe werknemers alle moeite voor het Nederlands. Verstaan ze het echt niet, dan zeggen we gerust dat ze het in het Frans mogen uitleggen, want we zijn in Wallonië dan ook dus moet het engagement eigenlijk van ons komen. Toch normaal.
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel ik kan u uit eigen ervaring zeggen dat in zulke families het bourgeoisie-gehalte serieus hoog is. Een goed verstaander heeft begrepen wat ik bedoel.