![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Schepen
|
![]() Et alors, rien du tout. Gewoon ter verduidelijking.
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Overdreven partijtrouw is enkel voor achterlijken. Als je partij keer op keer hun beloftes niet waarmaakt dan blijven enkel idioten en mensen die op een of andere manier voordeel halen uit die partij erbij.
Welk van de twee bent u? Een idioot of een apparatsjik? ![]() Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 augustus 2006 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er komt blijkbaar ook iemand van het forum op onder de naam "protest". Ze zullen in ieder geval niet meer kunnen zeggen dat het Vb electoraat uit proteskiezers bestaat. volgens mij zijn de VB kiezers , zeker in antwerpen zeer getmotiveerde kiezers die maar al te goed weten waarom ze VB stemmen. Mocht het VB mij ooit bedriegen zoals n-va of vld ( voor 2de heb ik nooit gestemd)., dan ging ik gewoon niet meer stemmen en dan bolde ik het hier gewoon af; geen haar op men hoofd dat er dan aan denkt op door de PC'ten gesteund ( waar ik 100% zeker van zijn , want zij zijn wel overtuigd dat de Vb kiezers proteststemmer zijn) te gaan stemmen die tegen elk voorstel neen zeggen en wiens enige drijfveer is dat ze stemmen willen weghalen van het VB( hetzal ze niet lukken , maar het is wel hun drijfveer daar ben ik 100% van overtuigd. Men zal trouwens ALLES in het werk stellen om het VB van de meerderheid te houden in Hoboken of deurne, merksem. In mechelen was er vorige evrkeizingen een scheurlijst van het VB nl mechelse belangen. Die kregen uiteraard veel aandacht. En wat bleek ... ze haalden 0,6%. Net als het LA dat massa's mediaandacht kreeg ook en vooral omdat men dacht daarmee het VB te nekken. Laatst gewijzigd door ilfalco : 19 augustus 2006 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En het is natuurlijk wel heel erg gemakkelijk om te zeggen dat het VB je nog nooit "bedrogen" heeft hé. Ze zijn nog nooit aan de macht geweest. ![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Minder politiekers betekent niets. Zelfs als morgen de godenzoon der bureaucratie vanuit het signaal van Botrange naar ons afdaalt en al de taken van alle regeringen van dit land op zich wil en kan nemen, kan en mag hij mij niet verplichten om hem rechten te verlenen.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Less politicians, more Libertarian leaders.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Iemand moet hen dringend vertellen dat de voertaal bij onze noorderburen Nederlands is, geen Engels. Geen wonder dat die zo weinig stemmen halen, seg.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() National Libertarian Party, VSA
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Ai, ik dacht aan Nederlandse Libertarische Partij
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Elke kiezer moet weten dat als een partij aan de macht komt, niet al haar beloftes kunnen waargemaakt worden. Wie dat niet weet, dat is pas een idioot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() NEE heeft echter maar één belofte.
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weiger te stemmen op partijen die zware beloftes maken en ze onmiddelijk na de verkiezingen weer intrekken. Als je niet voldoende kan waarmaken van je programma dan doe je niet mee. Punt uit. Het is geen verplichting voor bvb de N-VA om de belgische staat te depanneren door mee te gaan doen hoewel er van het programma quasi niks gerealiseerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze diensten zijn enkel voor privé-gebruik. Je kan deze diensten niet op naam van vzw of firma zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou dat woordje "overdreven" maar schrappen. Partijtrouw is sowieso achterlijk: het staat voor een foute verhouding tussen burger en politiek, een verhouding waarbij de burger horig is aan de politiek. De correcte verhouding is er één waarbij de politiek horig is aan de burger.
Dat burgers in het huidige particratische systeem politici en partijen gebruiken voor hun eigen doelstellingen, is dan ook een teken van politieke volwassenheid. Het is een geweldloze poging om het roven van de macht door de politieke klasse enigszins recht te trekken Laatst gewijzigd door baarle : 20 augustus 2006 om 08:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze is m.i. enkel dienstig in een situatie waar de relatie burger-politici niet optimaal is. In een omgeving waar de burger zijn souvereine macht kan uitoefenen, is w.m.b. vertrouwen in mekaar (in feite in de medebestuurders) een noodzakelijke factor. In een echte democratie vertrouwen we mekaar zodanig, dat we ons kunnen neerleggen bij meerderheidsbesluiten genomen door onze medeburgers, en zelfs van de vertegenwoordigende organen.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou hier nog willen aan toevoegen dat een representatieve democratie (stadium dat België nog steeds niet bereikt heeft) precies berust op dit vertrouwen tussen de burger en zijn vertegenwoordiger, en wel in de vorm van het partijprogramma. Dat laatste is het contract tussen burger en politicus. Als de politicus manifest tegen zijn partij- of verkiezingsprogramma ingaat, moet dat beschouwd worden als contractbreuk én als manifeste afbraak van de democratische methode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de ene kant zie je onbegrijpelijk groot vertrouwen, en anderzijds lijkt de onbetrouwbaarheid van politici bijna getolereerd te worden als een soort vermaak dat bij het hele bedrijf hoort.
![]() |
![]() |