![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Water met een alternatief electrolyseproces (H2O > HHO) zodat je met een watertank kan rondrijden ipv waterstof:
http://www.youtube.com/watch?v=oUmlLqkUHd0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waterstofatomen zijn zo klein dat er geen materiaal bestaat dat ze echt tegenhoudt, hooguit enigszins vertraagt. OPSLAG van waterstof is òf ongelooflijk groot en zwaar òf technisch ingewikkeld (diepere diepvries) en in ieder geval zeer duur. In fabrieksprocessen wordt waterstof binnen zo weinig mogelijk seconden na productie gebruikt en zelfs dan zijn de verliezen niet gering. Minstens al een eeuw is men met waterstof aan het oefenen; ergens in Duitsland moet nog een proefveld met leidingen liggen, uit de begintijd. http://members.home.nl/johnmeilink/artWaterstof.htm Citaat:
Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 september 2006 om 17:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we dus alstublieft ophouden met deze fantasie over waterstof. Waterstof is a dead end. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Stanley Meyer heeft op dat gebied - voor zover ik daar over kan beslissen - veel bereikt: http://www.waterfuelcell.org/ Maar je hebt gelijk er zijn alternatieven die geen extra bron nodig zouden hebbben. Laatst gewijzigd door Akufen : 22 september 2006 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 september 2006 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() Wel ik raad aan dat je het eerst eens bekijkt voor je dingen gaat beweren waar je niks van afweet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Ik raad je aan even goed na te denken voordat je überhaupt iets zegt of post of denkt dat je iets "weet".
![]() |
![]() |
#68 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er gaat dus altijd meer energie in waterstofproductie kruipen dan er uiteindelijk in de waterstof vervat zit. En bij het gebruik van die waterstof treden er opnieuw verliezen op.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Over de opslag van waterstof ken ik niet veel, maar zoals karpax zei, waterstof wordt nu al veelvuldig gebruikt in de chemische industrie, voor de productie van ammoniak en voor reducties. Zo onoverkomelijk moeilijk zal het wel niet zijn. En dan nog kan men die waterstof onmiddellijk gebruiken om koolwaterstoffen te produceren uit koolstofdioxide.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het zo omdat jij het zegt?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja en dan? Benzine kost in mijn ogen ook veel meer dan wat ik ervoor terug krijg. Dat is helemaal het punt niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Ik schreef en bedoelde: kost meer energie.
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet een fabeltje, want "zowaar beweegt het zich", echter duurzaam onrendabel door een veelheid van factoren; het is geen energiebron doch een omweg. Ik vermoed dat deze projecten vooral uit subsidies, dus door belastingbetalers worden betaald.
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Want dat is nu precies waarom de 'free-energy' devices nog altijd scheef bekeken worden. Ze halen hun energie uit een onverklaarbare plek. Dus schrijven ze het af als hocus-pocus. Je krijgt niet meer energie uit dan in, het komt gewoon van een andere plek dan de "generator" zelf. Sommigen beweren zelfs dat alle energie die ooit is opgewekt van die plek komt, en dat de huidige generatoren enkel dienen als 'doorway'. Het zou iets met negatieve en positieve entropie te maken hebben... maar ik ben geen kenner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb je genoeg voorbeelden gegeven, tijd om eens op zoek te gaan zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie in deze thread verschillende malen de vermelding staan dat het energie vereist om waterstof aan te maken,op te slaan.....
Dat is juist. Vergeet echter niet dat dit ook geldt voor brandhout,steenkool,olie-derivaten....zonneenergie....kernenergie De vraag is niet,kost het energie om een brandstof van een ruwe vorm om te zetten in een bruikbare vorm....tuurlijk kost het dat De vraag is,welke ongemakken en kost brengt dit met zich mee en zal iemand dat bekostigen..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() Wel, het is natuurlijk gemakkelijker "verhaaltjes" af te doen als zever dan de echte reden te vinden waarom deze toestellen nog niet in gebruik zijn hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets met "gemakkelijk" te maken; het energie vraagstuk is zeer lastig. Als er gemakkelijke oplossingen bestonden, dan zouden die al lang in gebruik genomen zijn.
![]() |
![]() |