![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je het meest correct? | |||
Vlaanderen onafhankelijk/Vlaanderen wordt afgestoot |
![]() ![]() ![]() |
10 | 55,56% |
Wallonië onafhankelijk/Wallonië afstoten |
![]() ![]() ![]() |
8 | 44,44% |
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk over de taal; eerst zijn er overal verschillende kleine dialecten die vaak op mekaar gelijken maar dat is puur uit overlevingsnoodzaak. Dan komt er een kerk die algemene geschriften oplegt deze bevatten de basis van vb het nederlands. Zo geloof ik dat het is gebeurt...Welke andere invloed zou er deze algemene taal beïnvloed hebben? Het ontstaan van het groene boekje? ![]() Omdat Hitler de eerste en het grootste voorbeeld was van een echte "volks-nationalist" maar het was overal aan de gang maar als ik hier het vnv ga gebruiken is dat minder duidelijk... Je voorbeelden van de natie-vorming van Duitsland hebben niks met een "volk" of een echte "natie" te maken (zie maar het heen en weer getrek van wat wij nu polen noemen)... Let op ik trek niets in een geografisch foutje dat maar miniem was misschien maar dat was niet the point...Het te bewijzen bleef staan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Alleen wij hebben zaken als "dialecten" dit is cultureel gegroeid door de katholieke greep die er was op ons land; ieder ging apart zijn eigen kleine gemeenschap vormen met z'n eigen kleine taal en z'n eigen kleine gewoonten terwijl de omhangtaal op hoger niveau (dus wat niemand kon gebruiken) frans of latijns was. Ik ontken ook niet dat er zoiets bestaat als "vlamingen" en mensen zoals u bewijzen dat zeker ook... Maar het is geen één vaste groep die per ce samen moet gaan leven. De "natie" vlaanderen bestaat niet het is een droom; een idee dat gebaseerd is op afkeer en een eenheid probeert te vinden in de (bijna) chaos die er heerst. Hitler in het begin was een patriot een echte Duitser. Hij vechtte in WO1 en had alles over voor zijn eigen "natie". De invasies van de benoemde landen was om deze "natie" zijn 'volle' en 'werkelijke' waarde te geven maar uiteindelijk was er geen stoppen meer aan en inderdaad dan begon hij een groot europees land te "vormen".(was het napoleon leger geen echt europees leger?) Uit conflict en ideologie werd België gecreëerd op een dag nu is dit gebeurt zijn we samen moeten groeien live with it. Proberen tegengaan is zinloos en echt niet gegrond... Wat jij moet bewijzen? Dat weet ik niet... Maar mijn correctie van het begin dat de Arriërs een Perzische stam was en niet een Indische deed niet ter zake (het punt was dat ze van heel ver kwamen en dan zeker niet blond en blauwe ogen hadden...)! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||||||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben federalisme eens uitgeprobeerd, en het is blijkbaar nog niet voldoende. Dus gooien we dat federalisme overboord, en voeren we een confederaal model in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag niet liever dan terugkeren naar het unitaire België. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() zoals jaani zegt is separatisme hier noodzakelijk voor
ik zou daarna wel géen belgicistische confederatie vormen, maar samen met volkeren uit europa de europese volksconfederatie. Vanuit deze solidaire opstelling moeten we regionalisten overal in Europa steunen om vanonder centralistische en unitaire structuren te geraken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het uiteindelijke doel is een Europese Confederatie der Volkeren. Maar tot het zover is, kunnen Vlaanderen en Wallonië toch al een losse confederatie aangaan. Kan misschien als experiment voor de latere Europese Confederatie dienen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
België is grotendeels federaal, aangevuld met wat unitaire en confederale elementen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De flamingantische, met Schiltz op kop.
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Als u dat een semantische discussie vindt... Het resultaat is hetzelfde, maar de weg er naartoe is totaal anders... Logischer en dus nog aannemelijker...
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
(Is het 2e niet verboden door het huwelijksrecht? ![]()
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 28 augustus 2006 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Hoe je op basis van het oranje tot het blauwe komt, lijkt me vrij surrealistisch... Je cultiveert hier gewoon het slachtofferrolletje van Vlaanderen
![]() |
#79 |
|
![]() Zak zak zak... Tja vriend, u denkt nogal veel aan dat woordje me dunkt...
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |