Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2003, 12:29   #61
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Jw en zijne grasmaaier's schermafbeelding

Standaard

Waar het eigenlijk op neerkomt is dees:
Net zomin als ge met sandalen in een steengroeve gaat rondlopen, moet ge met ne smart op de autostrade gaan rijden. Als iedereen 150 doet dan gebeuren er ook geen accidenten. En wees maar gerust, als ge aan 100 tegen nen boom knalt zijt ge precies even dood als tegen 150.
Jw en zijne grasmaaier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 12:33   #62
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Eigenlijk wil ik JW gelijk geven maar ik krijg het moreel toch net niet gezegd.
Maar als ge over de autostrade scheurt tegen onmenselijke snelheden van 140 km/h en zelfs meer, dan hoeft ge over die moraal niet meer na te denken zeker?
Hebt u ooit al eens 140km/u gereden? Dat is net hetzelfde als 80km/u hoor! In Italie reedt men op een bepaalde autosnelweg gemiddeld 180km/u en dat gaf geen enkel probleem. In Duitsland mag men 250km/u rijden en dat geeft ook geen problemen. Het zit hem niet in die snelheid op zich maar in de snelheidsverschillen, als de helft 70km/u rijden en de andere helft 150km/u dan wordt het gevaarlijk.

Het wordt misschien eens tijd om uit uw zware Amerikaanse wiggelmachine te stappen en een Europese of Japanse wagen te nemen die hebben geen problemen om 140km/u te rijden. De gemiddelde wagen kan hier gerust 200 km/u aan.
Sta mij een kleine correctie toe: met de gemiddelde GOEIE wagen kunt ge 200 doen.
Ne Mercedes A klasse bvb doet 160-170. En met ne renault zal het al zeker nie gaan. (maar wie rijdt dan ook met ne renault. Voor de 20000€ die ge daaraan geeft krijgt ge van mij nen BMW, 2 jaar oud, nieuw model, 20000 km. Voor 25000€ hebde nen Jaguar (S-type), 2002, 12000 km, full option, ruikt nog naar nieuw)(en ik ben gene automerchang, ik vind het gewoon dom om geld uit te geven aan brolauto's)
Oud 23 mei 2003, 12:34   #63
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Je moet nooit op sandalen rondlopen! En wat ik in een steengroeve zou moeten gaan zoeken is me ook niet helemaal duidelijk. Stenen waarschijnlijk. Metaforen zijn moeilijk.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 12:39   #64
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Je moet nooit op sandalen rondlopen! En wat ik in een steengroeve zou moeten gaan zoeken is me ook niet helemaal duidelijk. Stenen waarschijnlijk. Metaforen zijn moeilijk.
*zucht*

Da was zelfs geen metafoor.

Ge moet ook nooit met ne Smart rondrijden. En wa ik wa kleurrijk probeerde uit te leggen: als ge iets wilt doen, schaft u degelijk materiaal aan. Dan moete nie vloeken.

(ha nee, da was den Tomb die aan de onmenselijke snelheid van 140 over de autostrade scheurde. Die moet ik hebben, u nie)
Oud 23 mei 2003, 12:39   #65
numarx
Minister

Standaard

Ik zag het meer uit esthetisch oogpunt.
Oud 23 mei 2003, 12:41   #66
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jw en zijne grasmaaier
Net zomin als ge met sandalen in een steengroeve gaat rondlopen, moet ge met ne smart op de autostrade gaan rijden. Als iedereen 150 doet dan gebeuren er ook geen accidenten. En wees maar gerust, als ge aan 100 tegen nen boom knalt zijt ge precies even dood als tegen 150.
ge zijt dan 50% doder.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 12:41   #67
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Ne smart is al even esthetisch als sandalen
Oud 23 mei 2003, 12:42   #68
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
ge zijt dan 50% doder.
o nee. Wel, als ik dood ben geef ik er nie om of de stukskes waarin ik lig 50% kleiner of groter zijn.
Oud 23 mei 2003, 12:43   #69
numarx
Minister

Standaard

33% minder doodskist nodig!
Oud 23 mei 2003, 12:52   #70
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Maar 42% minder takelkosten om het schroot weg te krijgen
Oud 23 mei 2003, 12:52   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Numax schref:
Citaat:
33% minder doodskist nodig!
Helemaal geen doodskist meer nodig.
Met auto en al begraven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 13:08   #72
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Wij hebben gewoon niet genoeg snelweg om hogere snelheden toe te kunnen laten. Als ge wilt crossen ga dan naar Duitsland of Frankrijk... daar kunt ge gerust een uurke of zo aan 200 km/uur doorvlammen zonder een op- en/of afrit tegen te komen.
Ik heb een bloedhekel aan al die paljassen die zo nodig aan 170 of 180 km/uur moeten rijden, ze jagen mensen die een vrachtwagen aan het inhalen zijn gewoon van de baan, ze eigenen zich het recht toe om sneller te mogen rijden omdat hun bak sneller k�*n. Walgelijk !
Wij hebben een snelheidslimiet van 120 km/uur op de snelwegen en 90 km/uur op autowegen. Kunnen die gladjakkers dat niet respecteren ? Awel, dat ze dan maar meer boetes betalen en wat vaker hun rijbewijs mogen afgeven. Crossen doet ge op een Formule 1-circuit. Niet op straat.
Oud 23 mei 2003, 13:25   #73
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Wij hebben gewoon niet genoeg snelweg om hogere snelheden toe te kunnen laten. Als ge wilt crossen ga dan naar Duitsland of Frankrijk... daar kunt ge gerust een uurke of zo aan 200 km/uur doorvlammen zonder een op- en/of afrit tegen te komen.
Ik heb een bloedhekel aan al die paljassen die zo nodig aan 170 of 180 km/uur moeten rijden, ze jagen mensen die een vrachtwagen aan het inhalen zijn gewoon van de baan, ze eigenen zich het recht toe om sneller te mogen rijden omdat hun bak sneller k�*n. Walgelijk !
Wij hebben een snelheidslimiet van 120 km/uur op de snelwegen en 90 km/uur op autowegen. Kunnen die gladjakkers dat niet respecteren ? Awel, dat ze dan maar meer boetes betalen en wat vaker hun rijbewijs mogen afgeven. Crossen doet ge op een Formule 1-circuit. Niet op straat.
Als je om 1uur s'nachts aan het rijden bent op de autosnelweg heb je weinig of geen last van die op of afritten hoor! Waarom moet je daar dan nog 120km/u aanhouden?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 13:30   #74
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik jaag nooit iemand van de baan. "Wees een heer in het verkeer" Ik ga nooit met mijn lichten trekken naar iemand, 1 meter achter de auto voor me rijden of beginnen claxoneren. Waartegenover staat dat het linker rijvak voor snelverkeer is en als ge 120 rijdt gaat dan rechts of midden rijden. Ook trage mensen moeten "Wees een heer in het verkeer"-en. Daarbij komt op de eerste plaats dat ge zo weinig mogelijk de anderen hindert.
Verder is het niet verplicht om met een slechte auto te rijden. Voor precies evenveel geld krijgt u er ene die begrensd is om 250.
En 90 op de gewestwegen vind ik niet slecht. Maar als ze da nog omlaag trekken naar 70 of zelfs 50 ja dan tellen die voor mij ook niet meer.
Crossen ga ik doen om de Hockenheimring. Maar das nogal kostelijk, dus de straat is iets verleidelijker. Rijdt u trouwens soms 's nachts op de autosnelweg? 120 daar is een klucht. Daar kunt ge op uw gemakken 200 doen (proefondervindelijk ) Nu wil ik dat ge ouderen van dagen niet aandoen, maar 150 of 160 zou toch mooi zijn.
Oud 23 mei 2003, 13:40   #75
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik jaag nooit iemand van de baan. "Wees een heer in het verkeer" Ik ga nooit met mijn lichten trekken naar iemand, 1 meter achter de auto voor me rijden of beginnen claxoneren. Waartegenover staat dat het linker rijvak voor snelverkeer is en als ge 120 rijdt gaat dan rechts of midden rijden. Ook trage mensen moeten "Wees een heer in het verkeer"-en. Daarbij komt op de eerste plaats dat ge zo weinig mogelijk de anderen hindert.
Verder is het niet verplicht om met een slechte auto te rijden. Voor precies evenveel geld krijgt u er ene die begrensd is om 250.
En 90 op de gewestwegen vind ik niet slecht. Maar als ze da nog omlaag trekken naar 70 of zelfs 50 ja dan tellen die voor mij ook niet meer.
Crossen ga ik doen om de Hockenheimring. Maar das nogal kostelijk, dus de straat is iets verleidelijker. Rijdt u trouwens soms 's nachts op de autosnelweg? 120 daar is een klucht. Daar kunt ge op uw gemakken 200 doen (proefondervindelijk ) Nu wil ik dat ge ouderen van dagen niet aandoen, maar 150 of 160 zou toch mooi zijn.
Mag ik eens vragen met wat voor mobiel de heer JW zich voortverplaatst? Jij doet alsof je een autokenner bent, dus pak maar eens uit met je wagen!
Oud 23 mei 2003, 13:53   #76
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Citaat:
Mag ik eens vragen met wat voor mobiel de heer JW zich voortverplaatst? Jij doet alsof je een autokenner bent, dus pak maar eens uit met je wagen!
Ik rijd (op dit moment) met een SL 55 Brabus K8. (ne Mercedes, in de volksmond) Rijdt best wel pittig.

Maar wees gerust, em is elektronisch begrensd. ( op 310 )
Oud 23 mei 2003, 13:58   #77
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

laat de mensen zo snel rijden als ze willen op de autostrade, gelijk in Duitsland.

En stop met firmawagens uit te delen aan jan en alleman.

Of laat meer mensen thuis werken....
das toch veel interessanter.
We zijn het dichtsbekabelde land (VLAANDEREN) in Europa qua internet.
Das toch ideaal!!!

De beste oplossing voor de werkloosheid en de files zou natuurlijk zijn:

WERK IN EIGEN STREEK.

Dus laat al die mensen die op den buiten wonen in hun eigen gehucht werken en laat de stedelingen die ECHT int stad wonen in hun eigen stad werken, met het openbaar vervoer.
Ik werk hier in Mechelen bij een firma van 700man, enkel IT.
Awel, ik ben hier den enige echte Mechelaar op heel mijn verdieping!
DA KAN TOCH NIE!!!
De één komt van Antwerpen, den andere van Bouwel, Geel, Lommel,...

ASTAMBLIEF!! Blijf in uw eigen dorp/gemeente en laat ONS werken in ONZE eigen STAD!!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2003, 13:59   #78
Jw en zijne grasmaaier
Partijlid

Standaard

Ok, ik rijd dus (jammergenoeg) niet met nen Brabus. Wel met ne Mercedes. Behalve Mercedes, BMW en Audi bestaan er trouwens geen goei auto's. (sportauto's nie meegerekend) Die Duitsers weten wel waarom ze zo snel willen rijden. GERMAN CARS RULE
Oud 23 mei 2003, 14:00   #79
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik rijd (op dit moment) met een SL 55 Brabus K8. (ne Mercedes, in de volksmond) Rijdt best wel pittig.
En wat voor job doet meneer dat ge met zo'n beest kunt rijden??? Een monster van 550PK, exclusief, hoe zijt ge daar in godsnaam aangeraakt?? Ook tweedehands? 8)
Oud 23 mei 2003, 14:01   #80
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
laat de mensen zo snel rijden als ze willen op de autostrade, gelijk in Duitsland.

En stop met firmawagens uit te delen aan jan en alleman.

Of laat meer mensen thuis werken....
das toch veel interessanter.
We zijn het dichtsbekabelde land (VLAANDEREN) in Europa qua internet.
Das toch ideaal!!!

De beste oplossing voor de werkloosheid en de files zou natuurlijk zijn:

WERK IN EIGEN STREEK.

Dus laat al die mensen die op den buiten wonen in hun eigen gehucht werken en laat de stedelingen die ECHT int stad wonen in hun eigen stad werken, met het openbaar vervoer.
Ik werk hier in Mechelen bij een firma van 700man, enkel IT.
Awel, ik ben hier den enige echte Mechelaar op heel mijn verdieping!
DA KAN TOCH NIE!!!
De één komt van Antwerpen, den andere van Bouwel, Geel, Lommel,...

ASTAMBLIEF!! Blijf in uw eigen dorp/gemeente en laat ONS werken in ONZE eigen STAD!!
HET BEGINT AL !
DE WARE AARD VAN HET BEESTJE KOMT BOVEN
OP NAAR DE STADSSTATEN!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be