![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oi is geen punk maar er mee verwant. Oi is niet ontstaan eind de jaren '70 maar wel op het eind van de jaren '60 - begin jaren '70. (Zie het lied 'chaos' van The 4 Skins: "Do you remember the days of '69? Skins and punks, standing in a line..." ) Er bestonden gemengde bands van punks en skins ('Blitz' bijvoorbeeld), maar die bleken niet lang succesvol omdat de punk-schijters verweten werd (en terecht!) dat ze politiek-correct werden. Naderhand braken dikwijls gevechten uit op de gigs tussen de skins enerzijds en die achterlijke hanenkammen anderzijds... Oi is altijd al de weerslag geweest van de (Britse) arbeidersjeugd: hard werken, voetbal op zaterdag, conservatieve ethiek, bier drinken en GEEN illegale drugs, Paki-bashing(!!!), anti-homo... maar gecombineerd met een eerder a-politieke houding. Met Ian Stuart Donaldson (Skrewdriver) is een deel van de Oi naar uitdrukkelijke RAC geëvolueerd, door de aanhang van het National Front eind de jaren '70. Oi is nooit links geweest! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Communisme: 200 miljoen doden! Een mooi absoluut record die nog jaren bovenaan de tabellen zal prijken! Al gelezen wat die gek van een Carette allemaal uitkraamt in de pers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niks met Carette te maken. Wat die vent beweegt in zijn geklutst kopje is zijn zaak. Maar ik vind niet veel verschil tussen de prachtige stukjes die jij hier soms neerschrijft kwa haat dan het gelul van een carrette.
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oi! is wel degelijk ontstaan eind jaren '70. Skinheads bestonden inderdaad al jaren 60, maar luisterden toen niet naar Oi! (want Oi! of punk bestond toen nog niet). Oi! is ontstaan als beweging die terug naar de originele, simpele punk wou gaan toen veel punkgroepen andere richtingen insloegen. Oi! is dus ontstaan als manier om terug echte punk te spelen. Oi! is een subvorm van punk. In elke muziekencyclopedie staat dat zo. Veel Oi! groepen waren inderdaad a-politiek, of er toch niet erg in geïnteresseerd, tenzij het over locale problemen ging. Veel Oi! groepen, hebben zich er echter expliciet van het racisme gedistancieerd toen oa Skrewdriver de extreem rechtse toer opgingen. Skrewdriver zegt btw uitdrukkelijk dat ze geen OI! spelen, maar RAC. Hier een bespreking van OI! op www.allmusic.com (de grootste site met info over muziek, echt een aanrader): By the end of the '70s, British punk was splintering into several distinct strains, most of them arty or ambitious in their own ways. Oi! music was an attempt to keep punk a populist, street-level phenomenon; most of it came from the Cockney working class of London's East End. Likely taking its name from the Cockney Rejects' 1980 song "Oi! Oi! Oi!" (before which it was simply known as street-punk), Oi! was loud, brutal, and extremely simple, with loads of shout-along, almost football-chant choruses. In essence, it was punk rock that was most at home in a rowdy pub. It was somewhat similar to hardcore, but not quite as extreme; Oi! stuck much more closely to the original punk blueprint laid out by the Sex Pistols and early Clash. In fact, critics frequently disdained the style for its punk-purist lack of adventurousness, and the way its political statements often replaced the Pistols' wit and intelligence with angry rabble-rousing. The latter wasn't universally true, but all the same, Oi! acquired a bad reputation when it was adopted by racist skinheads aligned with the neo-fascist National Front organization. Most bands (and skinheads) took pains to distance themselves from this unsavory element, especially after a number of violent incidents at live gigs; however, a few genuine white-supremacist bands (most notoriously Skrewdriver) were enough to give Oi! a stigma which it never completely shed. The band that brought Oi!/street-punk to prominence in 1978-79 was Sham 69, and they in turn gave career pushes to Oi! stalwarts like the Angelic Upstarts and the Cockney Rejects. The mid-'90s punk revival led to a renewal of interest in Oi!; many favorite early albums were reissued, and a number of new bands popped up both in the U.K. and overseas. http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p...1302&sql=C3238 Andere besprekingen: http://www.comnet.ca/~rina/history.html en: http://www.web.apc.org/~ara/OTP/OTP12/oi.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En toch zijt ge stommer dan de gemiddelde veldsteen.
![]()
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik hou van je man, kusjes.
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Ik denk dat de gemiddelde veldsteen wel es zeer goed zou kunnen meevallen. Go, Johan, go Johan! 8)
![]() |
#68 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor wie geïnteresseerd is in het laatste album van Frank Black & The Alcoholics : http://www.goddeau.com/website/mushowmeyourtears.html
De website heeft nog veel meer van dat moois te bieden : http://www.goddeau.com/ Neem gerust zelf eens een kijkje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Ik weet ook niet of ik het moet geloven, maar naar 't schijnt heeft Herman Schuurmans een paar weken geleden op Stu Bru gezegd dat hij bezig is om de Pixies deze zomer op TW te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() *een half jaar later*
[size=6]Had ik weeral eens gelijk of had ik weeral eens gelijk??????[/size] (sorry, ik kon het niet laten) |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Guderian de punker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze spelen deze zomer op Pinkpop en TW, dus blijkbaar zijn ze dus toch samen. Joepie! Ik zeg het zo graag: ik had gelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee. Gij zijt ne slimme hee
![]()
![]() |