Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Discussietools
Oud 13 september 2003, 18:23   #61
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
waar haal je dat het de duurste is?
Ik werk op Zaventem en daar heb je een crewdoorgang. De hele muur hangt daar vol met artikels (o.m. het faillisement van Sabena) en daartussen viel mijn oog op een artikel dat BIAC de luchthaventaks wilde vergroten, maar op verzet stuitte van de één of de andere organisatie die aantoonde dat de luchthaven nu al één van de duursten is.

Het is trouwens één van de grootsten van Europa, het komt op de vijfde plaats na de Londense luchthavengroep, de Parijse, Frankfurt en Schiphol...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 13 september 2003, 18:23   #62
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
* * * Update * * *

Het oog van de federale overheid zou op de militaire luchthaven van Chièvres (in oostelijk Henegouwen) zijn gevallen. Deze luchthaven ligt namelijk vlak naast de HST-lijn naar Brussel en de streek is dun bevolkt.

Bijkomend feit: DHL zou zijn capaciteit in Belgie willen verdubbelen. Zij zitten nu op Zaventem en door de polemiek ivm de nachtvluchten zou men een tweede luchthaven wel zien zitten.

Ook zou men Noord-Franse partners zoeken, aangezien de nieuwe luchthaven niet ver van Frankrijk ligt.

- To be continued -
Komt nog eens dat Frankrijk een spliksplinternieuwe luchthaven wil bouwen in het noorden van Frankrijk vlak naast de TGV verbinding tussen Brussel en Parijs. Moest ie er nu al liggen dan ben je er vanuit Brussel-Zuid met de TGV wellicht vlugger dan met de boemel naar Zaventem. Nu er wonen daar geen mensen maar het ligt er vol van oorlogskerkhoven en dat ligt gevoelig aan de andere kant van het kanaal.

http://news.bbc.co.uk/olmedia/167500...rt3_150map.gif
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2003, 18:25   #63
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
weet je evengoed als ik hoeveel werkgelegenheid zelfs maar 1 groot vliegtuig met zich meebrengt.
Dat is een feit. In Zaventem zijn er meer dan duizend bedrijven actief en dat gaat van de poetsdienst, over de veilidheidsdiensten, tot de maatschappijen zelf.
Maar de luchthaven is niet van de staat, maar van BIAC, een apart bedrijf, en die moeten ergens hun geld uithalen...
Het gaat veel verder dan dat. Je zit met een overvloed aan gelicencieerde techniekers dankzij de val van Sabena. Door Belgie aantrekkelijk te maken als thuishaven voor grote luchtvaartmaatschappijen kunnen die allemaal terug aan de slag, maar dit keer zonder allesverslindende structuur en vakbond.
Oud 13 september 2003, 18:27   #64
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Goed idee.
Maar het transport over de weg?
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 13 september 2003, 18:30   #65
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het gaat veel verder dan dat. Je zit met een overvloed aan gelicencieerde techniekers dankzij de val van Sabena. Door Belgie aantrekkelijk te maken als thuishaven voor grote luchtvaartmaatschappijen kunnen die allemaal terug aan de slag, maar dit keer zonder allesverslindende structuur en vakbond.
Daar heb je een punt. Voor zover ik weet hebben enkel SN en Virgin Express hun thuisbasis in Zaventem en hebben nog maar enkele andere maatschappijen (Lufthansa,...) een onderhoudshal.
Zaventem zou zijn Amerikaanse vluchten moeten uitdiepen (momenteel landen (denk ik) en vertrekken (weet ik zeker) er dagelijks drie (AA, United en Delta). Als centrum van Europa zou Zaventem voor één van die drie of alle drie een uitstekende transatlantische thuisbasis kunnen zijn (er staan nog heel wat Sabenagebouwen quasi leeg).
Oud 13 september 2003, 18:37   #66
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Wat me stoort is dat mensen die in de luchtvaart werken op 10 minuten op een forum tot concensus kunnen komen over een richting die moet genomen worden met de luchtvaart in Belgie ten einde werkgelegenheid, staatsinkomen en nachtvluchten te beperken. Iets wat op een forum anders zeer zeldzaam is.

Toch slagen de politici er niet in om dit te realizeren. Het hoeft initieel zelfs niet eens veel te kosten.

Zitten hier enkele noordrand nachtvluchtmensen op het forum? Ik vraag me af of ze zouden te vinden zijn voor een tijdelijke vermeerdering van het aantal nachtvluchten om daarmee de plannen voor een tweede luchthaven, die nachtvluchten voor zijn rekening neemt, te financieren.
Oud 13 september 2003, 18:40   #67
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat me stoort is dat mensen die in de luchtvaart werken op 10 minuten op een forum tot concensus kunnen komen over een richting die moet genomen worden met de luchtvaart in Belgie ten einde werkgelegenheid, staatsinkomen en nachtvluchten te beperken. Iets wat op een forum anders zeer zeldzaam is.

Toch slagen de politici er niet in om dit te realizeren. Het hoeft initieel zelfs niet eens veel te kosten.

Zitten hier enkele noordrand nachtvluchtmensen op het forum? Ik vraag me af of ze zouden te vinden zijn voor een tijdelijke vermeerdering van het aantal nachtvluchten om daarmee de plannen voor een tweede luchthaven, die nachtvluchten voor zijn rekening neemt, te financieren.
ik denk dat als ze horen dat da zolang kan duren ze gewoon neen zeggen en niet nadenken: gewoon weg die vluchten..

Op zich te begrijpen, echter je weet dat als je naast een luchthaven gaat wonen maar bon..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 18:46   #68
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

ik denk dat als ze horen dat da zolang kan duren ze gewoon neen zeggen en niet nadenken: gewoon weg die vluchten..

Op zich te begrijpen, echter je weet dat als je naast een luchthaven gaat wonen maar bon..
Ik denk dat die mensen op dit ogenblik in een straatje zonder einde zitten. We kunnen bedrijven zoals DHL niet laten gaan en ze kunnen niet competetief zijn zonder nachtvluchten. Gezien noordrand toch goed georganizeerd is, moet het mogelijk zijn die mensen te educeren en tot een compromis te komen. We MOETEN er anders ook geen rekening mee houden he, maar kom...let's keep that comment for the board meeting only.
Oud 13 september 2003, 18:47   #69
Dimitri

Standaard

Citaat:
* * * Update * * *

Het oog van de federale overheid zou op de militaire luchthaven van Chièvres (in oostelijk Henegouwen) zijn gevallen. Deze luchthaven ligt namelijk vlak naast de HST-lijn naar Brussel en de streek is dun bevolkt.

Bijkomend feit: DHL zou zijn capaciteit in Belgie willen verdubbelen. Zij zitten nu op Zaventem en door de polemiek ivm de nachtvluchten zou men een tweede luchthaven wel zien zitten.

Ook zou men Noord-Franse partners zoeken, aangezien de nieuwe luchthaven niet ver van Frankrijk ligt.

- To be continued -
Afstand van Brussel is dus geen bezwaar. Chièvres ligt helemaal bij Aat.

Maar toch aan de bestaande HSL, zuidoostelijk van Brussel. Niet geheel verrassend.
Dimitri is offline  
Oud 13 september 2003, 18:56   #70
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

Maar toch aan de bestaande HSL, zuidoostelijk van Brussel. Niet geheel verrassend.
Wat me wel verbaasd, is dat de autostrade een heel stuk van Chièvres verwijdert ligt en je niet zomaar een stuk kan bijbouwen tot deze autostrade. Je kan de auto's ook niet via de plaatselijke gewestweg die door Aat loopt sturen, laat staan via de landweggetjes...
Oud 13 september 2003, 18:59   #71
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat me wel verbaasd, is dat de autostrade een heel stuk van Chièvres verwijdert ligt en je niet zomaar een stuk kan bijbouwen tot deze autostrade. Je kan de auto's ook niet via de plaatselijke gewestweg die door Aat loopt sturen, laat staan via de landweggetjes...
Als het om luchthavens gaat dan kan het Waalse gewest wel creatief voor de dag komen dus zullen ze daar wel iets op vinden.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2003, 19:10   #72
Dimitri

Standaard

Citaat:
De A8 (E429) loopt toch langs Aat? Dan hoef je dus alleen nog een weg om Aat heen te leggen naar de luchthaven en klaar.
Dimitri is offline  
Oud 13 september 2003, 19:11   #73
Dimitri

Standaard

Ik vind het wel vreemd dat het zover van Brussel ligt, midden in het niks en helemaal niet centraal gelegen voor België. Je zou er misschien een regionaal vliegveld verwachten, maar geen nationale luchthaven.

Als de Fransen een grote luchthaven bij Rijsel aanleggen, ben je weg.
Dimitri is offline  
Oud 13 september 2003, 19:13   #74
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het wel vreemd dat het zover van Brussel ligt, midden in het niks en helemaal niet centraal gelegen voor België. Je zou er misschien een regionaal vliegveld verwachten, maar geen nationale luchthaven.

Als de Fransen een grote luchthaven bij Rijsel aanleggen, ben je weg.
bwa vreemd.. gemakkelijk mischien..

mischien moet de minister eens deze topic lezen..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 19:42   #75
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Misschien leest de premier wel mee!

Allez Guy, waarom nu in Chièvres?

[size=2]En nu maar wachten op antwoord![/size]

[size=1]Allez, tot morgen. De Oude Markt roept. Santé. 8) [/size]
Zeno! is offline  
Oud 13 september 2003, 19:48   #76
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Misschien leest de premier wel mee!

Allez Guy, waarom nu in Chièvres?

[size=2]En nu maar wachten op antwoord![/size]

[size=1]Allez, tot morgen. De Oude Markt roept. Santé. 8) [/size]
schol.

Trol is offline  
Oud 13 september 2003, 19:50   #77
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De A8 (E429) loopt toch langs Aat? Dan hoef je dus alleen nog een weg om Aat heen te leggen naar de luchthaven en klaar.
Tja, en wat met de aanwezige weilanden, wegen, huizen, maw. wat met de hele omgeving? Zomaar effe een weg aanleggen gaat niet hé, laat staan een autostrade...
Oud 13 september 2003, 21:07   #78
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zaventem zou zijn Amerikaanse vluchten moeten uitdiepen (momenteel landen (denk ik) en vertrekken (weet ik zeker) er dagelijks drie (AA, United en Delta). Als centrum van Europa zou Zaventem voor één van die drie of alle drie een uitstekende transatlantische thuisbasis kunnen zijn (er staan nog heel wat Sabenagebouwen quasi leeg).
Die Amerikaanse vluchten (AA vliegt op Chicago, UA op Washington, Delta op Atlanta en NY) zijn juist niet erg rendabel, omdat alle Amerikanen via Heathrow of de gaulle gaan. Nogmaals, België heeft helemaal geen nood aan een nieuwe intl. luchthaven, Zaventem zit nog mijlenver van z'n max.capaciteit, geloof mij. Dit wordt de zoveelste flop onder Verhofstadt. Chievres ligt trouwens niet veel verder van Parijs dan van Brussel, dus de keuze zal snel gemaakt zijn.
Seba is offline  
Oud 13 september 2003, 21:18   #79
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Die Amerikaanse vluchten (AA vliegt op Chicago, UA op Washington, Delta op Atlanta en NY) zijn juist niet erg rendabel, omdat alle Amerikanen via Heathrow of de gaulle gaan. Nogmaals, België heeft helemaal geen nood aan een nieuwe intl. luchthaven, Zaventem zit nog mijlenver van z'n max.capaciteit, geloof mij. Dit wordt de zoveelste flop onder Verhofstadt. Chievres ligt trouwens niet veel verder van Parijs dan van Brussel, dus de keuze zal snel gemaakt zijn.
Leren rekenen, Chievres ligt op ongeveer 70/80 kilometer van Brussel en op 230 kilometer van Parijs.
AyneRand is offline  
Oud 13 september 2003, 21:32   #80
Dimitri

Standaard

Citaat:
Tja, en wat met de aanwezige weilanden, wegen, huizen, maw. wat met de hele omgeving? Zomaar effe een weg aanleggen gaat niet hé, laat staan een autostrade...
Hoe is die HSL daar gekomen denk je? Door vriendelijke medewerking van de omwonenden? Of door onteigening?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Nogmaals, België heeft helemaal geen nood aan een nieuwe intl. luchthaven, Zaventem zit nog mijlenver van z'n max.capaciteit, geloof mij.
Volgens mij is Zaventem al over het maximum heen. Wat geluidnormen betreft dan. Maar jij woont waarschijnlijk niet in de buurt hè?

Zaventem is nu eenmaal heel slecht gelegen in een dichtbevolkt gebied. Ik kan me nog een reportage van Jack Spijkerman op bezoek bij een omwonende van Zaventem herinneren, de vliegtuigen vlogen enkele meters boven z'n dak en dat was normaal!
Als je de volledige capaciteit van de luchthaven wil benutten, moet je de omgeving ontruimen, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.

Het ontlasten van Zaventem is wat dat betreft een goed idee, alleen moet er natuurlijk wel een goed alternatief gevonden worden.
Dimitri is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be