Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 september 2003, 12:59   #61
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nsv maakt met haar nazi-propaganda het imago van het studentenleven kapot. Misschien daardoor dat meer en meer clubs zich tégen het Vlaams-nationalisme keren? Ik ben zelf de voorzitter geweest van een Mechelse studentenclub. In onze statuten werd bij oprichting (1980) opgenomen dat op geen enkele gelegenheid de Vlaamse Leeuw mag ingezet worden. Dit wegens té fascistisch, té nationalistisch, en in het algemeen té politiek getint. Wij zijn tevens om die redenen uit het KVHV gestapt.

In welk opzicht kan je het NSV nog studentikoos noemen???? Het probeert het cliché te bevestigen dat alle clubs supervlaamsvoelend zijn, maar niets is minder waar!

Deze organisatie moet naar mijn mening simpelweg verboden worden. Helpt dat niet? Dan drastischer ingrijpen aub!... en snel!
In het overgrote deel van de Vlaamse studentenclubs wordt de Vlaamse leeuw zonder complexen gezongen, zonder dat men natioanlistisch of zelfs nog maar flamingant zou zijn. In vele landen wordt het volkslied bv. 's morgens in de scholen gezongen.

bepaalde delen van de tekst zijn inderdaad een beetje oubollig of zelfs bloedig. Ooit eens de tekst van het Franse volkslied gelezen, dat is nog van een heel andere orde...

Wie de geschiedenis van het Vlaamse studentenleven bestudeert, zal duidelijk een lijn van vlaamsgezindheid kunnen ontwaren. In de meeste clubs heerst er een gezonde dosis identiteitsbesef.

Wat de NSV betreft. Brussel is pasd heropgericht en stelt bij mijn weten nog niet veel voor. Wie doet als laatste het licht uit in Leuven? Maarten Vandael? Of zit die terug in Limburg...
Rudysfonduehuisje is offline  
Oud 16 september 2003, 13:14   #62
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
En waarom wordt het Belgische volkslied dan niet verboden, hier komen toch ook een heleboel nationalistische zaken in voor.
Omdat dat lied niet in de codex staat, en omdat het niet door het KVHV of andere organisatie opgelegd wordt om te zingen.

Voor de redenen die jij aanhaalt zingen wij het Belgisch volkslied idd niet.
Oud 16 september 2003, 13:14   #63
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Nsv maakt met haar nazi-propaganda het imago van het studentenleven kapot. Misschien daardoor dat meer en meer clubs zich tégen het Vlaams-nationalisme keren? Ik ben zelf de voorzitter geweest van een Mechelse studentenclub. In onze statuten werd bij oprichting (1980) opgenomen dat op geen enkele gelegenheid de Vlaamse Leeuw mag ingezet worden. Dit wegens té fascistisch, té nationalistisch, en in het algemeen té politiek getint. Wij zijn tevens om die redenen uit het KVHV gestapt.
Jeezes, zelfs een geitenkeutel heeft meer verstand dan een belgicist!
Yanneke is een schit-te-ren-de reclame, de vraag is natuurlijk voor wie... 8)
Citaat:
In welk opzicht kan je het NSV nog studentikoos noemen????
De doop en ontgroening, de cantussen, de rollings,...????
Citaat:
Deze organisatie moet naar mijn mening simpelweg verboden worden. Helpt dat niet? Dan drastischer ingrijpen aub!... en snel!
AAAAGHAHAHAHAHAHAHAhahahahahaha... HIHIHIhihihihi...
Dat je nog steeds een verzuurde-extreem-rechtse-zak bent, snap ik dus werkelijk niet. Je hebt op dit forum al zoveel lach-smileys gebruikt dat ik vermoed dat je aanwezigheid op dit forum eerder een lachtherapie, voorgeschreven door je psycholoog, is dan wat anders. Gaat het nog lang duren eer je het leven rooskleurig ziet? Peace & love ....
Renaud is offline  
Oud 16 september 2003, 13:20   #64
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wat op zich natuurlijk een fascistische maatregel is. 8)
Het zijn zij die het VERPLICHTEN, die de fascisten zijn. Elke privé organisatie heeft nu eenmaal regels die men moet respecteren. Bij ons zitten ook Flaminganten in de club, en zij hebben er hun mening over, maar nooit heeft dat tot ruzies geleid.

Zo hoort het nu eenmaal in een studentenclub. Een afkomst, geloofsovertuiging of politieke voorkeur mag niet primeren!
Oud 16 september 2003, 13:27   #65
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kunnen we van u anders niet zeggen.

Citaat:

Het is duidelijk dat deze kerels zich kunnen amuseren... En studentikoos dat ze zijn! Bravo!

Citaat:
Oud 16 september 2003, 13:36   #66
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renaud

Dat je nog steeds een verzuurde-extreem-rechtse-zak bent,
Boah, laat ons zeggen dat ik er vrij zeker van ben dat ik a meer lach dan jij. Wie is het die op dit forum azijnzeikerscommentaar geeft? Juist, linkse ratten en belgicisten...
Citaat:
snap ik dus werkelijk niet.
Da's normaal dat jij niet veel snapt...
Citaat:
Je hebt op dit forum al zoveel lach-smileys gebruikt dat ik vermoed dat je aanwezigheid op dit forum eerder een lachtherapie, voorgeschreven door je psycholoog, is dan wat anders.
Kan ik er aan doen dat linksen en belgicisten hier zoveel lachwekkende onzin uitkramen??? Neen! Dus...
Citaat:
Gaat het nog lang duren eer je het leven rooskleurig ziet? Peace & love ....
Wellicht wel ja! Ik ben namelijk niet zo voor dat flikkerkleurtje "rose". Zwart daarentegen...
H. Guderian is offline  
Oud 16 september 2003, 13:40   #67
H. Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat kunnen we van u anders niet zeggen.
INDERDAAD!!!
Citaat:
Citaat:

Het is duidelijk dat deze kerels zich kunnen amuseren... En studentikoos dat ze zijn! Bravo!
De NSV heeft drie soorten activiteiten: Vlaams-nationale acties, studentikoze zaken en vorming. U toont een foto van de eerste soort activiteiten, niet van de tweede, domme Yann!

En ja, we amuseren ons. Hoe meer de linksen en belgicisten pissig reageren, hoe meer we ons amuseren.
H. Guderian is offline  
Oud 16 september 2003, 14:22   #68
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NSV heeft drie soorten activiteiten: Vlaams-nationale acties, studentikoze zaken en vorming. U toont een foto van de eerste soort activiteiten, niet van de tweede, domme Yann!
Zeg maar gewoon Yann aub. Ik vind u een eikel, maar daarom spreek ik u nog niet aan met "Eikel Guderian".

Citaat:
En ja, we amuseren ons. Hoe meer de linksen en belgicisten pissig reageren, hoe meer we ons amuseren.
Je hebt gelijk. Pissig reageren, dat is het niet waard. Jij behoort tot een uitstervend ras, de allerkleinste minderheid, dus waarom ons druk maken.
Oud 16 september 2003, 14:37   #69
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renaud

Dat je nog steeds een verzuurde-extreem-rechtse-zak bent,
Boah, laat ons zeggen dat ik er vrij zeker van ben dat ik a meer lach dan jij. Wie is het die op dit forum azijnzeikerscommentaar geeft? Juist, linkse ratten en belgicisten...
Citaat:
snap ik dus werkelijk niet.
Da's normaal dat jij niet veel snapt...
Citaat:
Je hebt op dit forum al zoveel lach-smileys gebruikt dat ik vermoed dat je aanwezigheid op dit forum eerder een lachtherapie, voorgeschreven door je psycholoog, is dan wat anders.
Kan ik er aan doen dat linksen en belgicisten hier zoveel lachwekkende onzin uitkramen??? Neen! Dus...
Citaat:
Gaat het nog lang duren eer je het leven rooskleurig ziet? Peace & love ....
Wellicht wel ja! Ik ben namelijk niet zo voor dat flikkerkleurtje "rose". Zwart daarentegen...
Men kan me niet verwijten het niet geprobeerd te hebben
Love ya!!
Renaud is offline  
Oud 16 september 2003, 14:44   #70
Commie
Lokaal Raadslid

Commie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, wat ben jij een giecheltrut!
Commie is offline  
Oud 16 september 2003, 14:48   #71
Pallieter
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zeg maar gewoon Yann aub. Ik vind u een eikel, maar daarom spreek ik u nog niet aan met "Eikel Guderian".

Citaat:
Je hebt gelijk. Pissig reageren, dat is het niet waard. Jij behoort tot een uitstervend ras, de allerkleinste minderheid, dus waarom ons druk maken.
Kom Yann je moet niet bescheiden zijn, we weten allemaal dat belgicisten zowel uitstervend zijn als de allerkleinste minderheid zijn...

Beetje assertiever Yann!
Pallieter is offline  
Oud 16 september 2003, 14:51   #72
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Guderian, ik heb zitten zoeken naar foto's van die zgn "studentikoze" activiteiten bij het NSV, doch zonder resultaat. Zouden ze wel foto's van hun cantussen durven publiceren?
Oud 16 september 2003, 14:56   #73
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wat de NSV betreft. Brussel is pasd heropgericht en stelt bij mijn weten nog niet veel voor. Wie doet als laatste het licht uit in Leuven? Maarten Vandael? Of zit die terug in Limburg..
Wat weet jij nu over NSV!-Brussel. Stelt niet veel voor Gisteren zijn ze weer bijeen gekomen. Meer dan twintig Brusselse studenten trokken met pet en lint door de straten van Brussel. Dit academiejaar zal men in Brussel zeker veel horen van de NSV!-Brussel. Prosit!

Jörgen Noens
Oud 16 september 2003, 14:57   #74
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
Kom Yann je moet niet bescheiden zijn, we weten allemaal dat belgicisten zowel uitstervend zijn als de allerkleinste minderheid zijn...

Beetje assertiever Yann!
Toch wel raar dat elke Belgische verkiezing een stap verder van de Vlaamse onafhankelijk is. Of ga je dat ook al ontkennen?
Oud 16 september 2003, 14:59   #75
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Wat weet jij nu over NSV!-Brussel. Stelt niet veel voor Gisteren zijn ze weer bijeen gekomen. Meer dan twintig Brusselse studenten trokken met pet en lint door de straten van Brussel. Dit academiejaar zal men in Brussel zeker veel horen van de NSV!-Brussel. Prosit!
Slechts 20 studenten in een stad als Brussel? Het is werkelijk nog erger dan ik dacht!!!!
Oud 16 september 2003, 15:01   #76
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Slechts 20 studenten in een stad als Brussel? Het is werkelijk nog erger dan ik dacht!!!!
Beste Yann,

Studeert u nog? Studeert u nog in Brussel? Ik heb gisteren nog met iemand van Westland gesproken. En zelf die club kan al geen 20 leerlingen meer bijéén brengen! Dus de NSV!-Brussel mag terecht als een grote club bestempeld worden! En dit is slechts een begin!

Met vriendelijke groeten,

Jörgen Noens
Oud 16 september 2003, 15:10   #77
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Yann,

Studeert u nog? Studeert u nog in Brussel? Ik heb gisteren nog met iemand van Westland gesproken. En zelf die club kan al geen 20 leerlingen meer bijéén brengen! Dus de NSV!-Brussel mag terecht als een grote club bestempeld worden! En dit is slechts een begin!

Jörgen Noens
Ik studeer in Mechelen. En de Nsv Brussel zeg je? Hoeveel van die 20 wonen er in Brussel? Heb je dan geen steun gekregen van jullie collega's uit Antwerpen?

Westland, is dat die club van de West-Vlamingen die in Brussel studeren?
Oud 16 september 2003, 15:15   #78
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Beste Yann,

Jörgen Noens
Ik studeer in Mechelen. En de Nsv Brussel zeg je? Hoeveel van die 20 wonen er in Brussel? Heb je dan geen steun gekregen van jullie collega's uit Antwerpen?

Westland, is dat die club van de West-Vlamingen die in Brussel studeren?
Beste Yann,

Inderdaad dat is die club met studenten uit West-Vlaanderen. En neen niet 1 student van een andere NSV!-afdeling was gisteren aanwezig! NSV!-Brussel is aan een goede op mars bezig, iets wat ik toejuich.

Jörgen Noens
Oud 16 september 2003, 15:21   #79
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Yann,

Inderdaad dat is die club met studenten uit West-Vlaanderen. En neen niet 1 student van een andere NSV!-afdeling was gisteren aanwezig! NSV!-Brussel is aan een goede op mars bezig, iets wat ik toejuich.

Jörgen Noens
Het is natuurlijk relatief. Ik vind 20 weinig. In Mechelen zijn er clubs die elk jaar 200 tot 300 leden bijeen krijgen. En wat is Mechelen vergeleken met Brussel...
Oud 16 september 2003, 16:35   #80
H. Guderian
Banneling

Standaard

Het ziet er inderdaad naar uit dat NSV-Brussel aan een opmars bezig is! Houzee!!!
H. Guderian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be