![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Hebben Franstaligen wel taalrechten in het openbaar? Niet wat mij betreft. Dat ze thuis in privé-sfeer Frans spreken, kan er nog mee door, maar openbaar moeten ze Nederlands spreken, zo simpel is dat.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zal 't gaan ja? Iemand het recht ontzeggen zijn/haar taal te spreken is hem/haar een deel van zichzelf te ontzeggen. In de openbare ruimte zal ik spreken wat ik wil, of dat nu nederlands, frans, arabisch of chinees is. Dat men mij verstaat of niet, da's een andere zaak. Maar niemand hoeft zich daarmee te moeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik zo vrij mag zijn, geef er es commentaar op?
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Prachtig. Laten we van elke franstalige op Vlaams grondgebied een vijand maken door hem op dezelfde manier te behandelen als wij ooit door de franstalige taalimperialisten behandeld werden. Laten we Maingain & co gelijk geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Deze stelling geeft me een dubbel gevoel. Wat bedoel je feitelijk? Dat de verfransing van de randgemeenten een feit is? Geloof je werkelijk dat de Franstaligen de faciliteiten als een overgangsfaze beschouwen om zich aan te passen? Het is niet omdat jij perfect tweetalig bent dat je dit kan enten op de rest van de Franstaligen. Zoals jij het stelt geef je Maingain & co inderdaad gelijk. Ik kan alleen maar hopen dat je het zo niet bedoelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Brussel werd niet bij decreet verfranst. Die verfransing is het resultaat van een trage, maar spontane evolutie. De franstalige minderheden in Gent en Antwerpen zijn al een generatie lang weer aan het vernederlandsen. Ook dat is niet het gevolg van dwangmatige maatregelen maar een spontane evolutie. Franstalige Gentenaars weten dat er voor hen geen band meer bestaat met franstalige België en dus passen zij zich aan. Je zal het tij niet kunnen keren met regeltjes. België moet eerst gesplitst worden, dan pas zal de franstalige randbewoner aanvoelen dat hij Nederlands nodig heeft. En vanaf dat moment zal alles vanzelf gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu duidelijk? ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Openbare plaatsen, had ik het over hé. Ik hoop dat dit is rechtgezet ![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Streken uit oude tijden! Vlaanderen is Vlaams, pas francofone!
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de ambtenaren in het gemeentehuis spreken Nederlands, de formulieren zijn in het Nederlands, in de scholen wordt lesgegeven in het Nederlands, publieke berichtgeving gebeurt in het Nederlands,... Als die mens de ambtenaren in het gemeentehuis niet verstaat, als die niet snapt wat er op die formulieren staat, als die geen les kan volgen op school omdat hij geen Nederlands wil praten, als hij de berichtgeving niet verstaat,... dan is dat zijn probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wetende dat de autochtone meerderheid Nederlandstalig (lokaal Brabants dialect) was. De meerderheid in Gent en Antwerpen spraken al Nederlands (lokaal dialect). Je kan beide niet vergelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat voert onherroepelijk en zeker tot Hitler- , Mussolini- , Stalin-, Rwanda-, Apartheid -en Joegoslaviëtoestanden.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 29 augustus 2006 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat is mijn eigen taal en betekent in het nederlands, goed gezegd heftruck!
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 29 augustus 2006 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt. Dé kern van het probleem. Volledig mee eens.
|
![]() |
![]() |