Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 01:30   #61
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Neenee, gewoon correct kunnen lezen volstaat al.
dat lukt 'm zelfs niet bij een volgende jointje-bash topic waar hij denkt weer wat gelezen te hebben in alweer een revolutionair nieuw 'wetenschappelijk' onderzoek... laat staan dat dat elders zou lukken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 07:59   #62
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
je pleit hier openlijk voor het heil van het zondebokmechanisme...
't doet er niet toe wie het gedaan heeft als er maar wat te hangen valt ?
Als ge mijn latere posts had gelezen, had ge kunnen merken dat ik geen willekeurige zondebok wens, maar absoluut tegen laksheid en het op zijn gemak uitvinden van de feiten ben. De juiste feiten en de juiste dader moeten zo vlug mogelijk worden achterhaald.

Citaat:
slaat weer op niks hé
jij ziet dus, rechts als je dan mag zijn (?), liever vlugvlug een willekeurig iemand veroordeeld, louter ter genoegdoening, met het eventuele 'risico' dat de slachtoffers bv 5 jaar na te feiten (veroordeling/strafmaat) te horen krijgen dat een kersverse fourniret-figuur pas aangehouden op verdenking van een reeks moorden, waarvan zeker 10 in de afgelopen 5 jaar, even fier uit de 'biecht' klapt dat ook hij verantwoordelijk was voor deze twee ?

btw .. iemand die ten onrechte veroordeeld wordt...is geen slachtoffer voor rechts ?
Zie mijn bovenstaande reactie.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 14:15   #63
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, gewoon correct kunnen lezen volstaat al.
politiek correct
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:55   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Als ge mijn latere posts had gelezen, had ge kunnen merken dat ik geen willekeurige zondebok wens, maar absoluut tegen laksheid en het op zijn gemak uitvinden van de feiten ben. De juiste feiten en de juiste dader moeten zo vlug mogelijk worden achterhaald.

Zie mijn bovenstaande reactie.
klopt...dat zag ik later
kan ik het wat helpen dat ik dat toen nog niet gelezen had
maar verder doet het geen enkele afbreuk op dat ondertoontje van die quote waar ik (toen) op reageerde
Oud 30 augustus 2006, 15:59   #65
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
politiek correct
zolang je al je persoonlijke misvattingen en flaters maar kan verhullen onder die noemer , jan
Oud 30 augustus 2006, 16:06   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat ik niet eerlijk vind, is dat die soort kerels een cel voor hun alleen krijgen, terwijl in de andere cellen 3 man moeten samenhokken in 20 vierkante meter ...Hoe groter rotzak je bent, hoe meer ze met je veiligheid inzitten. Ik vind dat ze die "mannen" gewoon met de rest van de gevangenen moeten samenzetten, waarom zou de gevangenis voor hen veiliger moeten zijn , als voor de andere gevangenen?Verdienen ze dat mischien? Wees er wel verzekerd van dat een cel voor zich alleen hebben echt als een luxe beschouwd word, zolang je niet in een centrale gevangenis voor lange straffen zit...

Ik vind dat persoonlijk ook, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:10   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
men zou hem een soort waarheidsserum moeten kunnen toedienen.Bestaat dat niet? Of is dat onzin & vertelselkes?
De Nazi's hadden zo iets en ook de amerikanen gebruikten dat, Scopolamine of zoiets, maar het had nogal wat bijwerkingen en of het echt effectief werkt...

Een goeie ouderwetse duimschoef daarintegen, of, ne potige kerel, die het een en ander met uw vingerkes doet, er hoeft geen blijvende schade op te treden...
Oud 30 augustus 2006, 16:12   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Wist ik dus niet. Ik weet wel dat ik 8 uur lang met een tennisbal was aan het spelen op muziek van Journey.En onder ons vieren een hele frigo bier hebben leeggezopen. En nu weer on topic...

Wij hebben ook al eens nen hele frigo bier afgezopen maar daar was genen LSD bij vandoen...
Oud 30 augustus 2006, 16:15   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De Nazi's hadden zo iets en ook de amerikanen gebruikten dat, Scopolamine of zoiets, maar het had nogal wat bijwerkingen en of het echt effectief werkt...

Een goeie ouderwetse duimschoef daarintegen, of, ne potige kerel, die het een en ander met uw vingerkes doet, er hoeft geen blijvende schade op te treden...
geen van beiden heeft wat te maken met het verkrijgen van de waarheid maar eerder met het verkrijgen van wat men graag als waarheid zou horen
Oud 30 augustus 2006, 16:19   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah de topic...
wat was die nu ook alweer ?
achja... hoe men een onschuldige heel graag ziet opdraaien bij gebrek aan wat beters om de publieke onrust wat te stillen ?
Eerlijk gezegd niet.

Ik wil dat ze een echte schuldige hebben, stel dat er nu een van onder muist en den dezen ervoor opdraait. Nu ja, onschuldig in de cel zal hij niet zitten want hij heeft het hem al 2 keer geflikt, dus als ze hem nu levenslang de doos indraaien, of hij het nu gedaan heeft of niet, kan geen kwaad, ne pedo minder van 't straat.

Maar stel dat hij het niet gedaan, heeft...

Tsja, ik denk persoonlijk dat hij er wel serieus diep in betrokken moet zitten. Misschien had hij een medplichtige, (de hollandse connectie, artikel in de Telegraaf... ) misschien ook niet. Ik denk in elk geval dat ze wel iets moeten hebben of moeten vermoeden om hem zolang binnen te houden. Straffe is wel dat de kerel ondertussen niet breekt. Natuurlijk weet hij ook wel dat de moment dat hij bekend, hij hangt, en ze hem toch geen pijn mogen doen om hem te doen bekennen.

Met wat ze nu hebben , hebben ze misschien inderdaad te weinig voor in de rechtzaak, ...

Daarom ge kunt hem altijd vertellen dat de cellen vol zitten en dat ze hem met 3 potige kerels moeten opsluiten, die zo wa voor de venten zijn... Ja dat er niks anders opzit...
Oud 30 augustus 2006, 16:19   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geen van beiden heeft wat te maken met het verkrijgen van de waarheid maar eerder met het verkrijgen van wat men graag als waarheid zou horen
Wel ja, moest het werken, zouden we het volop gebruiken hé, ...

behalve die duimschoef natuurlijk...

Ik weet het, ge gaat de gevangene dwingen van iets te zeggen om de pijn te doen stoppen ...

ik denk persoonlijk dat als je het handig aan boord legt, met bepaalde vragen, en controle vragen je daar wel een stapje dichter zou kunnen komen, toch met staalharde klanten ... er zijn andere nog betere methoden, ... slaap en eten afpakken, heel subtiel uw gevangene zwakker maken zonder hem pijn te doen, de gekende lamp in de ogen etc...

uw afmatten zodat ge wilt slapen, of er mee wilt ophouden, de weerstand breken...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 30 augustus 2006 om 16:22.
Oud 30 augustus 2006, 16:28   #72
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... er zijn andere nog betere methoden, ... slaap en eten afpakken, heel subtiel uw gevangene zwakker maken zonder hem pijn te doen, de gekende lamp in de ogen etc...

uw afmatten zodat ge wilt slapen, of er mee wilt ophouden, de weerstand breken...
Ik zie geen verschil met uw "duimschroeven" , behalve dat deze "methode" geen sporen achterlaat. Altijd handig natuurlijk, indien je enkel geïnteresseerd bent in EEN dader (kwestie van de publieke opinie wat te sussen), en niet noodzakelijk in DE dader.

Wat mij betreft, ik zie nog altijd liever een schuldige op vrije voeten dan een compleet onschuldige in de cel.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 17:14   #73
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk weet hij ook wel dat de moment dat hij bekend, hij hangt, en ze hem toch geen pijn mogen doen om hem te doen bekennen.
Stel: hij heeft het niet gedaan.
hoe lang precies moeten ze hem zo pijn doen dan voor ze kunnen concluderen dat hij het niet gedaan heeft?
En hoeveel blijvende schade (psychisch of fysiek) mag een onschuldige verdachte precies oplopen voor we zéker kunnen zijn dat die dus echt ook onschuldig is.

Ik stel gewoon voor dat we alle mannen die daar in de buurt wonen wat duimschroeven ombinden. Die die eerst bekent, is 'm.
Oud 30 augustus 2006, 17:17   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet het, ge gaat de gevangene dwingen van iets te zeggen om de pijn te doen stoppen ...

ik denk persoonlijk dat als je het handig aan boord legt, met bepaalde vragen, en controle vragen je daar wel een stapje dichter zou kunnen komen, toch met staalharde klanten ... er zijn andere nog betere methoden, ... slaap en eten afpakken, heel subtiel uw gevangene zwakker maken zonder hem pijn te doen, de gekende lamp in de ogen etc...

Het grappige is dat uw methodes helemaal geen impact hebben op psychopaten. Wél op gewone mensen, natuurlijk.

Ik stel voor dat je je sadistische fantasiekes gewoon op uw vrouw loslaat (mits haar toestemming, natuurlijk) als u dat per sé zo geil maakt.
Echt, walgelijk.
Oud 30 augustus 2006, 19:14   #75
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd... en dat wordt het niet, noch wordt het erkend

Citaat:
idd.. oa dus niet echt anders

Citaat:
ik denk persoonlijk dat als je het handig aan boord legt, met bepaalde vragen, en controle vragen je daar wel een stapje dichter zou kunnen komen, toch met staalharde klanten ...
dat lijkt me de meest objectieve en beproefde methode

Citaat:
er zijn andere nog betere methoden, ... slaap en eten afpakken, heel subtiel uw gevangene zwakker maken zonder hem pijn te doen, de gekende lamp in de ogen etc...
wordt gebruikt... ook hier rijst dan weer de vraag of je die iemand dan niets 'laat' zeggen hoe subtiel de gehanteerde methode ook moge zijn ten slotte is het systeem dan net hetzelfde
Oud 30 augustus 2006, 22:01   #76
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat niet over veiliger, carlgus...het gaat slechts over even veilig
zo veilig is een gevang niet hoor.Ge komt daar van alles tegen.Maar ik denk dat ge me niet goed verstaan hebt: moesten kinderverkrachters wéten dat ze in de gevangenis maar gewoon tussen de rest van de gevangenen opgesloten worden, zonder wat je dus wel een voorkeursbehandeling moet noemen, dan zou dit als een extra-afschrikmiddel kunnen dienen.Want zulk soort misdadigers lopen , véél meer als gelijk welke andere , het risico om door andere gevangenen vermoord of serieus afgeranseld te worden...En ik vind dat de overheid hun dat risico maar moet laten lopen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 22:15   #77
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen verschil met uw "duimschroeven" , behalve dat deze "methode" geen sporen achterlaat. Altijd handig natuurlijk, indien je enkel geïnteresseerd bent in EEN dader (kwestie van de publieke opinie wat te sussen), en niet noodzakelijk in DE dader.

Wat mij betreft, ik zie nog altijd liever een schuldige op vrije voeten dan een compleet onschuldige in de cel.
tja, onschuldigen opsluiten is uit den boze natuurlijk.Maar in het geval van Aït Oud kunt ge moeilijk van een onschuldige spreken, eerder van een recidivist, die erin gelukt is om te vroeg vrij te komen.Hem moesten ze reeds de bak instoppen, en er vanuit gaan dat hij niet alleen te werk gegaan is, zodat de zaak niet afgesloten word.Ze zouden hem kunnen vertellen dat hij op zijn ééntje voor alles gaat opdraaien, mischien verklikt hij wel.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 00:34   #78
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo veilig is een gevang niet hoor.Ge komt daar van alles tegen.Maar ik denk dat ge me niet goed verstaan hebt: moesten kinderverkrachters wéten dat ze in de gevangenis maar gewoon tussen de rest van de gevangenen opgesloten worden, zonder wat je dus wel een voorkeursbehandeling moet noemen, dan zou dit als een extra-afschrikmiddel kunnen dienen.Want zulk soort misdadigers lopen , véél meer als gelijk welke andere , het risico om door andere gevangenen vermoord of serieus afgeranseld te worden...En ik vind dat de overheid hun dat risico maar moet laten lopen...
jawel hoor... ik had dat ondertoontje al wel door
hoe kan het ook anders .... na een hondertal fraaie uitspraken van jou ?

ik denk eerder dat gij mij niet goed begrepen hebt, of doet alsof....

in het huidige systeem is de vrijheidsberoving de enige straf... niet meer niet minder
dat dit in de praktijk meestal niet anders kan dan in een gevangenisregime met alle voor_ en nadelen is evident
het staat dus buiten kijf dat in het huidige systeem, vooral niet te verwarren met jouw persoonlijke wensdroom dus, het gedogen van zulk een afschrikmiddel niet kan
Oud 31 augustus 2006, 00:43   #79
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd niet.

Citaat:
Ik wil dat ze een echte schuldige hebben, stel dat er nu een van onder muist en den dezen ervoor opdraait. Nu ja, onschuldig in de cel zal hij niet zitten want hij heeft het hem al 2 keer geflikt, dus als ze hem nu levenslang de doos indraaien, of hij het nu gedaan heeft of niet, kan geen kwaad, ne pedo minder van 't straat.
het kan geen kwaad ... dus was je bovenstaand toch niet zo eerlijk dus ?
bovendien heb je lak aan de regels van ons rechtsysteem en discrimineer je op vlak van soort misdaad

Citaat:
Maar stel dat hij het niet gedaan, heeft...
tjah... stel
eens er een vermeend dader veroordeeld is en achter de tralies zit wordt de zaak gesloten... het is de evidentie zelve dat dit niet onmiddellijk zal bijdragen tot het vinden van de echte dader(s)

Citaat:
Tsja, ik denk persoonlijk dat hij er wel serieus diep in betrokken moet zitten. Misschien had hij een medplichtige, (de hollandse connectie, artikel in de Telegraaf... ) misschien ook niet. Ik denk in elk geval dat ze wel iets moeten hebben of moeten vermoeden om hem zolang binnen te houden.
och kijk... de stel is al verleden... zo eenvoudig is dat

Citaat:
Straffe is wel dat de kerel ondertussen niet breekt. Natuurlijk weet hij ook wel dat de moment dat hij bekend, hij hangt, en ze hem toch geen pijn mogen doen om hem te doen bekennen.
en wordt onmiddellijk vervangen door enige zekerheid

Citaat:
Met wat ze nu hebben , hebben ze misschien inderdaad te weinig voor in de rechtzaak, ...
zover ik en jij dat weten... en tjah .. wat betekent dat ook alweer ?

Citaat:
Daarom ge kunt hem altijd vertellen dat de cellen vol zitten en dat ze hem met 3 potige kerels moeten opsluiten, die zo wa voor de venten zijn... Ja dat er niks anders opzit...
en dan gaat ie plots bekennen of watte ?
terwijl je net zei dat er zelfs te weinig was voor een rechtzaak ?

Laatst gewijzigd door praha : 31 augustus 2006 om 00:43.
Oud 31 augustus 2006, 00:59   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

woorden uit hun context halen is je sterke punt, nietwaar Praha?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be