![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Voor welke partij zou je NOOIT stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
52 | 23,21% |
NV-A |
![]() ![]() ![]() |
53 | 23,66% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
109 | 48,66% |
SPIRIT |
![]() ![]() ![]() |
105 | 46,88% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
75 | 33,48% |
VIVANT |
![]() ![]() ![]() |
68 | 30,36% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
114 | 50,89% |
VLAAMS BELANG |
![]() ![]() ![]() |
100 | 44,64% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
113 | 50,45% |
BUB |
![]() ![]() ![]() |
129 | 57,59% |
LSP |
![]() ![]() ![]() |
111 | 49,55% |
ANDERE (specifieer) |
![]() ![]() ![]() |
31 | 13,84% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 224. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus volgens u is: CD&V = NVA SP-a = Spirit VLD = Vivant ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op dit ogenblik zijn er 83 deelnemers, waaronder een overgrote meerderheid (onder wie ikzelf) anonieme forummers. Maar goed, ik heb liever dat in zo'n marginale krachtmeting een gewone rechtse strekking wint dan hun extremistische broers en zusters, hoeveel kabaal ze ook maken in dit overduidelijk door rechts overwoekerde discussieforum. Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 3 september 2006 om 05:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat wordt alleen verteld in de goorste VB-propaganda (vermoed ik). U leest toch ook andere dingen, mag ik aannemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() De redenen waarom ik nooit op het VB zou stemmen wil ik wel eens opsommen als daar belangstelling voor bestaat en als jullie veel tijd hebben.
Ik zal nooit op de N-VA stemmen omdat ik de kriebels krijg van hun extreem en kortzichtig nationalisme en separatisme dat in elke politieke discussie telkens weer als prioritair thema naar voren geschoven wordt. Maar ik vind ze wel oprecht en ik bewonder hun pogingen om de echte Vlaams-nationalisten uit racistisch vaarwater te houden. Dat ze hun heil en overlevingskansen moesten zoeken in een kartel met de CD&V is zielig. Dat moet nogal frustrerend zijn, want de machtspartij CD&V is allesbehalve oprecht en rechtlijnig. Ik zal nooit op de CD&V stemmen omdat die partij in navolging van de CVP de verdediger is van het katholieke establishment dat zolang dit land overheerst heeft en nog altijd uitblinkt in zelfgenoegzame onderdanigheid ten opzichte van de economische machtscentra. Als de christelijke vakbond zich eens zou willen afscheuren van die establishmentpartij zou de werkende bevolking eindelijk bevrijd zijn van een hoop hypocriete manipulators die de christelijke werkgevers in de grond geen haarbreed in de weg durven leggen. Godsdienst (of zelfs het onderscheid tussen geloven of niet geloven) zou trouwens geen criterium mogen zijn om kiezers aan machtsfiguren te binden. Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 3 september 2006 om 05:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() Ik zal nooit op de VLD stemmen omdat ik een overtuigde tegenstander ben van het economisch liberalisme dat momenteel ons land, Europa en de hele wereld overheerst.
Maar ik vind wel dat ze als partij recht van bestaan hebben. Het zijn mijn eerlijkste natuurlijke tegenstanders. En hun huidige leiders en oprechtste ideologen zijn niet vatbaar voor het racistische gedachtegoed dat helaas zo populair aan het worden is in alle lagen van de bevolking. Al zijn er gevaarlijke duikboten in hun midden (ik denk aan JP De Decker) en hebben ze soms de impulsieve neiging om VB-oplossingen na te praten als het over criminaliteitsbestrijding gaat. Ik zal nooit op de PvdA stemmen, niet omdat ik het extreme radicalisme in hun argumenten tegen de liberale economie en het kapitalisme afwijs (zij vervullen op dat vlak een belangrijke zweepfunctie), maar om hun sektaire organisatievorm en de naïviteit waarmee ze onmenselijke dictators en terroristen de hemel in prijzen of geprezen hebben, zonder zich daar ooit voor te verontschuldigen. Er zijn nog partijen waar ik nooit op zou stemmen, maar die vind ik te onbelangrijk in deze discussie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de meerderheid VB sympathieën heeft hier dat het forum daarom een rechts forum is. Het is een forum met veel rechtse gebruikers met neutrale moderatoren dat is dus al heel iets anders. Iedereen is vrij hier te komen, niets weerhoudt u dus uw linkse vriendjes uit te nodigen en de situatie te veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor welke partij zou u nooit stemmen?
Voor de verandering staat bub 'ns op de eerste plaats: BUB 52 61,90% Proficiat. ![]()
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze poll was een makkie.
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op BuB stemmen is niet nodig. Hun hele programma is in feite een bestaande realiteit: België. In het stemhok moeten we iets drastischer tekeer gaan dan open deuren intrappen, nietwaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() wat zou de uitslag zijn als je maar 1 optie kon aanvinken? wedstrijdje tussen de bub en het vb?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]()
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor je de poll-uitslag gebruikt om je vrolijk te maken, ook eens VB checken, for what it's worth uiteraard.
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
't Blokske staat op de zevende plaats. Ni slecht, he? Als er dus maar 1 optie zou aangevinkt mogen worden, kan je ervan uitgaan dat nummertje twee niet het Belang zou zijn.
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard for what it's worth.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 3 september 2006 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |