Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2006, 17:24   #61
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Alsof kinderen niet zelf kunnen beslissen wat ze willen zien .
Als dat dochterke daar niet tegenkan dan moet ze maar een glas limonade gaan drinken in de keuken .
Ik mocht vroeger naar geen griezelfilms kijken van mijn ouders .
Toen ik nadien mijn eerste griezlfilm zag was mijn reaktie : ochgottekes .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 17:34   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Daarom dat Mitgard liever een stukje halal vlees verorbert. Daar krijgen de schaapjes eerst nog een beurt alvorens de keel wordt overgesneden?
Als ik Kohmeiny moet geloven alvast.

Laatst gewijzigd door circe : 4 september 2006 om 17:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 17:46   #63
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gringo Bekijk bericht
Daar zou u zich wel eens heel sterk in kunnen vergissen. Hoe het met de anderen zit weet ik niet, ik in ieder geval maakte er wel een probleem van, toen een tijdje geleden verschillende onschuldige, weerloze gijzelaars op een laffe, smerige en barbaarse wijze afgeslacht werden, door moslims in Irak.
Ik hoop dat ik me in vergis en ik hoop dat de mensen iets met hun verontwaardiging doen. Ik vind het wel jammer dat u nogal algemeen spreekt over het afslachten van weerloze gijzelaars door "moslims in Irak", terwijl het eigenlijk "terroristen in Irak" zou moeten zijn (kwestie van nuances te kunnen leggen waar nodig). Alle Irakeese terroristen zijn wel moslim, maar niet alle Irakeese moslims zijn terrorist (gelukkig maar).

Door die nuance moet echt wel gespecifiëerd worden, anders kan je evengoed aanklagen dat er weerloze kinderen in België worden verkracht door christenen in België, terwijl het iets specifieker toch gaat over kinderverkrachters die toevallig christen zijn...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 17:56   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Met andere woorden, ge kunt geen voorbeelden geven.
Uw ad-lapidem argumentatie helpt niet.
over met stenen geworpen gesproken ... je doet het hier net
Citaat:
Ge moogt me altijd een foto tonen van een verkeersdode uit de krant of een nieuwsportaal hoor...
waarom zou ik dat doen ?
enerzijds beschuldig je me net dat ik geen voorbeelden kan geven anderszijds is het verdomd triviaal dat zulk materiaal voorhanden is ....
behalve voor jou dan natuurlijk
waaruit blijkt dat mijn vraag die je zo handig probeert te negeren door die ijdele poging van je er wat latijn bij te sleuren wel degelijk relevant was

ik zie gewoon het punt niet om aan jouw infantiele spelletje mee te doen "stuur me eens een fotooke" "geef me eens een voorbeeldje"
zelfs moest ik dat meespelen dan wordt dat gratuit een : "niet van het gelijkaardige 'gore' type"
en als je het alsnog zou erkennen in algemene zin dat het kan...dan heeft een voorbeeld ook geen enkele zin meer

terwijl je aanvankelijke reageerde op deze post van me :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praha
bij dieren ...blijkbaar maakt onze cultuur minder problemen bij het vertonen van dezelfde 'vettigheid' bij mensen

Laatst gewijzigd door praha : 4 september 2006 om 17:58.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 18:02   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Door die nuance moet echt wel gespecifiëerd worden, anders kan je evengoed aanklagen dat er weerloze kinderen in België worden verkracht door christenen in België, terwijl het iets specifieker toch gaat over kinderverkrachters die toevallig christen zijn...
Met dat verschil dat ik niet veronderstel dat Dutroux eerst een weesgegroetje deed telkens hij één van die meisjes verkrachtte.

die "terroristen" roepen nochtans hun allerhoogste Meester aan alvorens de keel over te snijden van hun slachtoffers. Als ze daar eens mee zouden stoppen, kunnen wij tenminsten niet meer de "fout" maken om het over moslimterroristen te hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 september 2006, 18:07   #66
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus als ik het goed heb begrepen worden de mensen nu het volgende aangeleerd:

Mohammed, Ahmed, Tarik en Moustafa mogen dieren onverdoofd slachten. Dit hoort zo, want ze zijn moslims, en moslims mogen dat.

Boer Jan, Piet, Thijs en Claes mogen dat niet, want dat zijn geen moslims. Indien boer Jan, Piet, Thijs of Claes hun dieren onverdoofd slachten moeten ze naar de gevangenis!

En integreren maar.....
dit is pas 'Dikke zever' circe
die uitzondering is algemeen voor eenieder dus ook voor Jan, Piet en Claes en slagen uitsluitend op de mogelijkheid ritueel slachten nog mogelijk te maken en dit onder strikte voorwaarden
( btw er zijn nog andere uitzonderingen maar daar gaat het hier effe niet over )
die uitzondering is wat overblijft komende van een wetgeving die 0.0 garantie gaf inzake het voorkomen van dierenleed en is dus zo inheems als maar zijn kan
dat moslims er gebruik van maken is hun goed recht, joden doen dat ook

ps. 'k moet effe dringend weg ... 'k zie je antwoord wel weer
Oud 4 september 2006, 18:49   #67
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Alsof kinderen niet zelf kunnen beslissen wat ze willen zien .
Als dat dochterke daar niet tegenkan dan moet ze maar een glas limonade gaan drinken in de keuken .
Ik mocht vroeger naar geen griezelfilms kijken van mijn ouders .
Toen ik nadien mijn eerste griezlfilm zag was mijn reaktie : ochgottekes .
Ik vind dat ouders die hun kinderen naar bepaalde dingen laten kijken en nadien klagen dat hun kinderen daarvan niet hebben geslapen dat die ouders daar zelf in de fout zijn gegaan. Net al in het hele verhaal hier, het kind is getraumatiseerd, maar wie heeft het kind laten kijken??? Terwijl ze zelf ook aan het zien waren??? De ouders he. En dan komen ze hier klagen dat hun kind een rituele slachting op TV heeft gezien. Waarom hebben ze de TV niet uitgezet of ergens anders op gezet.

Omdat ze zelf die rituele slachting wilden zien. En dan maar klagen dat hun kind een trauma heeft opgelopen. Eigen schuld he. Ze moesten maar beter geweten hebben he.
Oud 4 september 2006, 18:52   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De vraag was waarom BELGISCHE (of Vlaamse) kijkers om 9 uur ongevraagd moeten geconfronteerd worden met rituele slachtingen op tv.

Niet wanneer en op welk moment kinderen moeten gaan slapen of TV kijken!

Ter ere van welke godheid moeten we ongevraagd de barbaarse onwettelijke praktijken van de nieuwe belgen door onze strot worden geduwd? Om onze kinderen voor te bereiden op hun toekomst?
Oud 4 september 2006, 19:13   #69
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag was waarom BELGISCHE (of Vlaamse) kijkers om 9 uur ongevraagd moeten geconfronteerd worden met rituele slachtingen op tv.

Ter ere van welke godheid moeten we ongevraagd de barbaarse onwettelijke praktijken van de nieuwe belgen door onze strot worden geduwd? Om onze kinderen voor te bereiden op hun toekomst?
stel je niet zo aan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 19:14   #70
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dat onze kinderen moeten geconfronteerd worden met barbaarse praktijken van de Spanjaarden (stierengevechten), daar heb je dan weer veel minder problemen mee waarschijnlijk...

Waarom zouden kinderen niet met de realiteit geconfronteerd mogen worden? Gooi de TV dan buiten hé.

(trouwens: rituele slachtingen zijn niet onwettig)
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 19:20   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar dat onze kinderen moeten geconfronteerd worden met barbaarse praktijken van de Spanjaarden (stierengevechten), daar heb je dan weer veel minder problemen mee waarschijnlijk...

Waarom zouden kinderen niet met de realiteit geconfronteerd mogen worden? Gooi de TV dan buiten hé.

Edina, behoort selectief lezen tot de standaard specialiteiten van selectief blind en selectief doof zijn? Of is dit voor jou een aparte specialiteit?

Ik kijk nu eenmaal amper naar TVE, en zelfs als ik kijk zie ik geen corrida's.

Indien uw besef van realiteit niet verder gaat dan rituele schapenslachtingen, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent: is selectief blind dan toch één van je verdere specialiteiten?

Of misschien had je graag de acties van Dutroux live mee kunnen volgen? Realiteit is realiteit nietwaar! wettelijk of niet wettelijk maakt blijkbaar voor jou niet veel verschil uit.

Voor wanneer de uitzending van "Mohammed met Aisha in hun eerste huwelijksnacht"? Of is dat iets te realistisch voor jou?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 september 2006 om 19:21.
Oud 4 september 2006, 19:29   #72
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet volgen.

Ik was namelijk in de veronderstelling dat de WET hier bepaalde slachtvoorschriften voorschreef, maar dat er omwille van de massale toevloed van moslims uitzonderingen op gemaakt worden. Moslims kunnen zich namelijk niet aanpassen want dat staat niet in hun boekje.
dan kan jij inderdaad niet volgen

Citaat:
En wat bedoelt U dan met "misschien moet je jezelf maar eens dringend vergewissen vanwaar die uitzonderingsmaatregelen nu net komen"?
daar bedoel ik de historische context ervan
eens je dit inziet ... kan je terug volgen

Citaat:
Bedoelt U dat enkel moslims hun dieren moeten slachten volgens de wetten en dat boer Jan, Piet en Thijs die al eeuwen niet hoeven te doen?
tjonge tjonge... hoe gek dat je het niet allemaal gaat zoeken

boer Jan,Piet en Thijs hebben dat voor de verstrenging van de normen steeds kunnen doen zonder dat men zich ermee bemoeide
de ene was waarschijnlijk een profesioneel slachter die dat zo diervriendelijk deed terwijl de ander wel eens een beul kon zijn

toen men is gaan inzien dat er maar best een regeling kwam, in eerste instantie uit volksgezondheidsoverwegingen eerder dan omwille van het dierenleed wat te reduceren heeft men steeds blijven rekening houden met de andere noden waaronder religie en traditie

kortom het is niet speciaal ingevoerd als uitzonderingsregeltje voor onze 'verrijking' zoals je ze zo mooi verbloemd weet te omschrijven

Laatst gewijzigd door praha : 4 september 2006 om 19:29.
Oud 4 september 2006, 19:33   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dan kan jij inderdaad niet volgen

daar bedoel ik de historische context ervan
eens je dit inziet ... kan je terug volgen

tjonge tjonge... hoe gek dat je het niet allemaal gaat zoeken

boer Jan,Piet en Thijs hebben dat voor de verstrenging van de normen steeds kunnen doen zonder dat men zich ermee bemoeide
de ene was waarschijnlijk een profesioneel slachter die dat zo diervriendelijk deed terwijl de ander wel eens een beul kon zijn

toen men is gaan inzien dat er maar best een regeling kwam, in eerste instantie uit volksgezondheidsoverwegingen eerder dan omwille van het dierenleed wat te reduceren heeft men steeds blijven rekening houden met de andere noden waaronder religie en traditie
kortom het is niet speciaal ingevoerd als uitzonderingsregeltje voor onze 'verrijking' zoals je ze zo mooi verbloemd weet te omschrijven
wat heeft men nu gedaan?

Heeft men de wet verstrengd omwille van gezondheidsoverwegingen? of omwille van het dierenleed?

Men heeft uitzonderingen voorzien voor religieuze slachtingen (die - als je tenminste wil LEZEN wat hier gepost wordt door de moslims zelfs nog MASSAAL worden overtreden!)

U vindt dus dat moslims geen volksgezondheidsvoorzorgen moeten nemen?

Of w�*t wil je nu eigenlijk zeggen?

Oud 4 september 2006, 19:34   #74
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat ik niet veronderstel dat Dutroux eerst een weesgegroetje deed telkens hij één van die meisjes verkrachtte.

die "terroristen" roepen nochtans hun allerhoogste Meester aan alvorens de keel over te snijden van hun slachtoffers. Als ze daar eens mee zouden stoppen, kunnen wij tenminsten niet meer de "fout" maken om het over moslimterroristen te hebben.
die fout ligt in louter jouw hokjesdenken... niet meer... niet minder

Dutroux, 'k zou ni weten, en anderen van die pipo's dragen misschien wel een kruisje rond hun hals
als je je daar op gaat fixeren kan je net dezelfde claimen

Laatst gewijzigd door praha : 4 september 2006 om 19:35.
Oud 4 september 2006, 19:35   #75
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Als rituele slachtingen onwettig zijn, dan moet deze nutteloze barbarij dringend aangepakt worden.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 19:37   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

rituele thuisslachtingen en illegale rituele thuisslachtingen

Dierenrechtenorganisatie GAIA heeft beslist klacht in te dienen tegen moslims die in de krant en op de televisie (RTBF) openlijk toegaven dat ze thuis schapen ritueel geslacht hebben. Rituele thuisslachtingen zijn al sinds 1988 verboden. GAIA kan niet tolereren dat de wet straffeloos met de voeten wordt getreden. Dit leidt alleen maar tot nog meer straffeloosheid en totale normvervaging. Eerder diende GAIA bij de Europese Commissie klacht in tegen België omdat ons land te weinig doet tegen verboden rituele thuisslachtingen.

De eerste cijfers van de rituele slachtingen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest geven aan dat er in vergelijking met vorig jaar nog meer schapen illegaal thuis geslacht werden. Een duizendtal schapen werd in de wettelijke slachtinrichtingen geslacht tegen 1500 vorig jaar. In Brussel worden tussen de vijftien �* twintigduizend schapen voor het Offerfeest geslacht. In de containers werd slachtafval van duizenden illegaal thuisgeslachte dieren gedeponeerd.

Dit bewijst het failliet van het tandenloze federaal en gewestelijk beleid inzake rituele slachtingen dat er maar niet in slaagt de wet te doen naleven en in de praktijk een gedoogbeleid blijft.

Het ziet er zelfs naar uit dat de toestand er op achteruit gaat ondanks de goede voorbeelden van een minderheid van steden en gemeenten die de wet wel doen naleven.

http://www.gaia.be/nl/nieuws/020204.html

Laatst gewijzigd door circe : 4 september 2006 om 19:38.
Oud 4 september 2006, 19:38   #77
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wees dan minstens consequent en stel je die vraag ook af waarom al de rest van de rotzooi door onze strot wordt geduwd
Oud 4 september 2006, 19:39   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mij wordt niks door mijn strot geduwd Praha! Ik kijk digitaal, en jij?
Oud 4 september 2006, 19:40   #79
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, behoort selectief lezen tot de standaard specialiteiten van selectief blind en selectief doof zijn? Of is dit voor jou een aparte specialiteit?

Ik kijk nu eenmaal amper naar TVE, en zelfs als ik kijk zie ik geen corrida's.

Indien uw besef van realiteit niet verder gaat dan rituele schapenslachtingen, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent: is selectief blind dan toch één van je verdere specialiteiten?

Of misschien had je graag de acties van Dutroux live mee kunnen volgen? Realiteit is realiteit nietwaar! wettelijk of niet wettelijk maakt blijkbaar voor jou niet veel verschil uit.

Voor wanneer de uitzending van "Mohammed met Aisha in hun eerste huwelijksnacht"? Of is dat iets te realistisch voor jou?
als het dan toch irrelvant is ? waarom zet ge het er dan bij ?
Oud 4 september 2006, 19:42   #80
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Vorige week (vrijdagavond, rond 9 uur) zagen we bij toeval op TV hoe schapen ritueel werden geslacht met een groot mes.
De slager vertelde dat na de steek het hart van die arme beesten nog een tijdje blijft doorkloppen, of ze dan nog bij bewustzijn zijn weet ik niet.
Waarom wordt dit uitgezonden en waarom waren die beelden zo duidelijk close-up gefilmd?
Gisteren heeft mijn dochter schapen verzorgd op de kinderboerderij, maar ze heeft het er nog steeds over.
Ze begrijpt niet dat deze wijze van slachten nodig is.
Dan moet je je kind die dingen niet laten zien, eenvoudigweg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be