Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2006, 14:22   #61
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Wat klopt niet?
Iets is positieve discriminatie omdat mensen op hun wenken bediend worden?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 september 2006 om 14:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:23   #62
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat IS integratie.
Ik stel vast dat vooral "het Westen" zich integreert met de Islam, nooit omgekeerd.

In hun islamistische landen lopen Westerlingen met hoofddoek of boerka's naargelang de wetten van het land, en in het Westen lopen de moslims met hun eigen boerka's of hoofddoeken.

Als een moslima niet anders kan dan een boerka te dragen in een ziekenhuis, wel dat ze dan naar een ziekenhuis in Afghanistan of Iran vliegt.

Wat een onzin allemaal.
Oud 6 september 2006, 14:25   #63
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
dat is weer een mooi staaltje van cultuurrelativisme.
normen en waarden kunnen wel beoordeeld worden, bv op basis van respect voor de mensenrechten, de kansen die ze bieden aan individuen hun geluk na te streven etc.
tenzij je de mensenrechten ook niet aanvaardt natuurlijk, maar in dat geval zou ik mn hoofd eens laten nakijken
Dit is dan weer een mooi staaltje van absolutisme.
Oud 6 september 2006, 14:27   #64
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Ik wilde enkel zeggen dat de discussie over de Burka en 'de mensenrechten' die graag door extreem-rechts wordt bovengehaald, nogal hypocriet is, Heftruck. Misschien ben je het daar zelfs mee eens.
Het is nogal goedkoop ieder argument dat je niet aanstaat af te doen als 'extreem rechts'.
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:29   #65
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Vreemd, als ik die ziekenhuisboerka zie moet ik altijd denken aan een lijkzak, ééntje met een gat in weliswaar. Misschien dat het toch ergens voordeel kan bieden, tijdswinst o.a.
Stel dat de operatie is mislukt en de patiënt komt te overlijden, het enige wat men te dan te doen staat is gewoon de boerka aan de onderkant dicht binden en hup - buiten. Van de nood een deugd maken zeg maar...
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:29   #66
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Cultuur relativisme is begonnen als een poging van anthropologen die probeerden de invloed van hun eigen cultuur zo veel mogelijk te negeren bij het bestuderen van andere culturen. Tegenwoordig wordt het vooral op vlak van moraal gebruikt, niet zozeer in anthropologische context.
Het relativisme stelt dat, in navolging van Kant, mensen niet in staat zijn 'directe' kennis over de wereld te vergaren: alles wat we weten, al onze denkbeelden zijn ook al een interpretatie. De manier van interpreteren verschilt van mens tot mens, wat aanleiding geeft tot grote verschillen tussen mensen en groepen van mensen. Het probleem met het relativisme is dat wanneer men dit principe gaat toepassen op moraal, het iedere mogelijkheid tot kritiek of activisme onmogelijk maakt: iedereen (subjectivisme) of iedere maatschappij (relativisme) heeft zijn gebruiken, en die zijn goed omdat zij dat zo ervaren. In dit geval: "wie zijn wij om comentaar te geven op devote moslims die een burqa willen dragen ?" Het relativisme leidt dus tot stagnatie in de ontwikkeling van de moraal en het heeft een functionalistisch aspect: van zodra een bepaald gebruik voorkomt in een cultuur, is het goed.
Zou het mogelijk zijn objectief te bewijzen dat het dragen van boerka's slecht is? de vrouwen die ze dragen, klagen niet, enfin, de meeste toch. Anderzijds, uit de landen waar dergelijke gebruiken toegepast worden, komen wél politieke vluchtelingen naar hier om asiel aan te vragen, maar ik heb nog maar weinig belgen asiel weten aanvragen in iran of afghanistan.
Ah bon, zo zit das dus... Nujah, zeg maar wat je wil, maar van cultuurrelativisme kan je me niet beschuldigen in dit geval. Ik heb 't over vrijheid van godsdienst en de bijhorenende gebruiken (voor zolang die wettig zijn, en daar kan serieus over gediscussieerd worden...).

Laatst gewijzigd door Heftruck : 6 september 2006 om 14:30.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:35   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me toch een en ander af;

In onze Belgische ziekenhuizen draagt iedereen toch zijn eigen slaapkledij? Enkel indien je moet geopereerd worden krijg je zo'n witte short aan met strikjes op de rug zodat je met een blote poep ligt. Ik vermoed dat die schort tijdens (vlak voor) de operatie zal worden uitgedaan, wat heel eenvoudig is doordat de strikjes worden losgetrokken en het schortje dan gewoon wordt uitgedaan.

Wordt in Engeland dat schortje nu vervangen door een boerka voor devote moslima's? Opereren ze dan onder de boerka? Of worden die devote madammen zonder dat ze het weten in hunnen blote gelegd? Schande !
Kunnen ze - eenmaal terug in hun bed - niet zelf voor een boerka zorgen?

Het lijkt me trouwens een extra gevaar als men bij operaties de ene boerka niet kan onderscheiden van de andere.

Zeker in Engeland: lang geleden had ik mijn wijsvinger geplet, dus naar het ziekenhuis, werd ik onmiddellijk in een rolstoel gestopt, rondgereden tot bij de dokter die vroeg: Is it your leg? Nochtans zat ik daar met duidelijk opgestoken gezwollen wijsvinger!

Stel je voor dat ze me dan nog in boerka hadden gestoken, ik was vast met een geplaasterde grote teen buitengekomen.

Laatst gewijzigd door circe : 6 september 2006 om 14:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:40   #68
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

In onze Belgische ziekenhuizen draagt iedereen toch zijn eigen slaapkledij? Enkel indien je moet geopereerd worden krijg je zo'n witte short aan met strikjes op de rug zodat je met een blote poep ligt. Ik vermoed dat die schort tijdens (vlak voor) de operatie zal worden uitgedaan, wat heel eenvoudig is doordat de strikjes worden losgetrokken en het schortje dan gewoon wordt uitgedaan.

Wordt in Engeland dat schortje nu vervangen door een boerka voor devote moslima's? Opereren ze dan onder de boerka? Of worden die devote madammen zonder dat ze het weten in hunnen blote gelegd? Schande !

Het lijkt me trouwens een extra gevaar als men bij operaties de ene boerka niet kan onderscheiden van de andere.

Zeker in Engeland: lang geleden had ik mijn wijsvinger geplet, dus naar het ziekenhuis, werd ik onmiddellijk in een rolstoel gestopt, rondgereden tot bij de dokter die vroeg: Is it your leg? Nochtans zat ik daar met duidelijk opgestoken gezwollen wijsvinger!

Stel je voor dat ze me dan nog in boerka hadden gestoken, ik was vast met een geplaasterde grote teen buitengekomen.
Je kan het misschien eens vragen bij het bedrijf die deze kleren op de markt brengt.

http://www.interweavetextiles.com/
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:42   #69
Heftruck

Standaard

Citaat:

Ik vermoed dat het om de slaapkledij gaat.

Citaat:

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 16:13   #70
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 6 september 2006, 21:12   #71
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dit is dan weer een mooi staaltje van absolutisme.
Tja, de wetten die zeggen dat je je buurman niet mag carjacken of je dochter niet mag verkrachten zijn ook absoluut. En terecht, me dunkt.
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 21:27   #72
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het is ook een prachtig middel om de vogelgriep buiten te houden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 21:31   #73
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor onzin.

Ik ben het volledig eens met het commentaar in The Daily Express.
Voor eens volledig akkoord met U

Laatst gewijzigd door Gun : 6 september 2006 om 21:31.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 07:55   #74
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Voor eens volledig akkoord met U
Dat gebeurt niet zo vaak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be