![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog iets trouwens: een BELGICISTISCHE webstek en dan een .nl -extensie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij mag zelfs HIER alvast de uitslagen van het wetenschappelijk onderzoek geven die aantonen dat Di Rupo en van Cau geen liegebeesten zijn.
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Dat is zoals die vis: die groeit op een paar vertellinkjes ook van een sprotje tot een snoek.
![]()
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() De Belgische economie is inderdaad relatief ongeschonden uit de Tweede Wereldoorlog gekomen, maar dat is ze naderhand zuur opgebroken. Terwijl de rest van West-Europa met Marshall-hulp een nieuwe industrie op poten zette, bleef België met zijn (dan) verouderde fabrieken zitten, zonder hulp. Ik meen me te herinneren dat in de jaren 50 van 'the Belgian Disease' gesproken werd. Vlaanderen begon toen pas echt aan zijn economische opmars - volgens hetzelfde principe als de rest van West-Europa, beginnend van een achterstand -, om in de jaren 60 het achteruithollende Wallonië in te halen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 7 september 2006 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En die forumtitel hilarisch hoor ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het noorden werd gefinancierd met unitair geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd. Maar dat economisch wonder duurde wel maar een paar jaar. Na de miraculeuze jaren '40 (tweede helft, welteverstaan), was er instorting van de Belgische economie in de jaren '50. Het Belgisch holdingkapitalisme heeft sinds enkel klappen gekregen. Vlaanderen kende wel een economische groei, maar dat was te danken aan Duitse en Amerikaanse multinationals, niet aan de Belgische holdings.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Titel: Waarom Vlamingen dokken moeten, de Groote Belgische Zoecktocht naar Archimedes. Hopelijk ga je smileys kunnen gebruiken in je boekje, want anders wordt het maar dunnetjes.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 7 september 2006 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hans1 : 7 september 2006 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als u dan toch commentaar geeft over cijfers, of andere inzichten wil aanbieden, biedt dan aub een bron of natrekbare cijfergegevens. Als u dat niet doet, verkoopt u alleen maar gebakken lucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]()
![]() |
#78 |
|
![]() Damn, ge zijt mij voor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanwaar dat vogeltjesgedoe?
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst was er de jaren '50 wanneer België zag dat ze een immense achterstand hadden opgelopen tov landen zoals Duitsland (die na WOII hun hele industrie vernieuwd hadden), en in de jaren '60 was er nog eens de genadeslag van de onafhankelijkheid van Kongo. In Vlaanderen is dat Belgisch disaster nog wat kunnen gecounterd worden door de komst van high tech-industrie uit Duitsland, VS,... Maar in Wallonië ging het met de industrie met de dag slechter. Maar die high tech-industrie in Vlaanderen sluiten ook stilaan hun deuren. Het enige wat België ervan weerhoudt om een tweede Albanië te worden, zijn de Vlaamse KMO's uit de dienstensector. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 7 september 2006 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |