Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 12:40   #61
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Bewijs maar eens dat er geheime gevangenissen (met waarschijnlijk zeer harde ondervragingen (en met mogelijks (vooral psychische (om geen sporen na te laten) foltering) moesten zijn om de dood van kinderen te vermijden, beste Illwill.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 september 2006 om 12:41.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:29   #62
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Het mogen zijn wie ze willen in essentie blijven ze wel menselijke wezens en alleen al omwille daarvan verdienen ze een minimum aan respect, althans in een democratie en in een land dat de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens heeft ondertekend. We strijden inderdaad met ongelijke wapens maar liever dat dan te verloochenen aan onze menselijkheid.
Ik ben het in het algemeen eens met jouw stelling. Maar ik denk wel dat er in bepaalde gevallen anders moet worden opgetreden. Want onze menselijkheid is veel waard, maar of je ten bate van het welzijn van een monster bereid moet zijn duizenden onschuldige levens op te offeren is een moeilijke vraag waar ik niet meteen 'ja' op wil antwoorden.
Oud 8 september 2006, 17:06   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe het geen antwoord zou zijn.

Aangezien ik de wetten niet maak noch over justitiële macht beschik zou ik het dus niet rechtstreeks zijn die -in uw louter hypothetisch voorbeeld- mijn kinderen laat sterven. En ik zou er kapot van zijn. En hoe vreselijk ook mijn individuele drama, als men de wet enkel en alleen voor mijn specifiek geval zou wijzigen dan zouden veel meer mensen dan mijn kinderen daar het slachtoffer van zijn.

Laten we speculaties, hypotheses en valse voorbeelden even achterwege en kijken we naar de feiten. Een staat die de arrogantie heeft om zichzelf de grootste democratie op aarde te noemen ontvoert en foltert mensen in naam van de vrijheid. Dat is onaanvaardbaar. Laten we vooral daarover discussiëren. Of is de werkelijkheid moeilijker te vatten dan zelfbedachte voorbeelden?
Dus ja, u zou u kinderen laten sterven ter bescherming van een moordenaar. Leuke man ben jij. Triestig vind ik dit. Indien jij een vrouw en kinderen hebt...weten je kinderen dat je ze zou laten sterven in dergelijke situatie, dat jij zou kiezen voor de rechten van een moordenaar boven het leven van je eigen kinderen?

U heeft het over het achterwege laten van peculaties en hypotheses omdat u nooit in een situatie terecht bent gekomen waarbij u deze keuze voor u neus heeft liggen. Ik heb het dan ook nog maar over 1 soort vb waarbij ik vind dat martelen wel degelijk moet kunnen. Punt is dat omdat het bij u niet gebeurt en waarschijnlijk nooit zal gebeuren dat het bij een ander niet het geval is. En dan is het natuurlijk heel makelijk om dergelijke uitspraak te doen. Wat als men een persoon vast heeft zitten waarvan men 100% zeker is dat hij betrokken is bij een terroristische aanval waarbij veel slachtoffers gaan vallen binnen een korte tijd en men kan enkel erachter komen waar en hoe men dit gaat doen via hem...pech voor al de slachtoffers na de aanslag...LOL... nee, dat gaat er bij mij niet in. Of een hoop lullen met een das en een pré van 500.000 fr per maand of meer dit op een papiertje hebben gezet of niet.

Ik ben er zeker van dat als jij in die situatie zou terechtkomen je een heel andere toon zult slaan. Maja, ieder zijn mening é.
Ik vind dat martelen mag bij bepaalde situaties.

Ik vind dus ook dat een staat als amerika mag martelen in bepaalde situaties. Er zijn al mensen gestraft voor martelen ed. Misschien moet er wel meer controle op komen dat martelen niet zomaar voor de fun gebeurt maar je moet ook eerst bewijzen hebben dat er gemartelt word. Je kan ze niet zomaar van vanalles beschuldigen. Begrijp me dus niet verkeerd, ik ben ook tegen het martelen in het algemeen é, maar niet in alle gevallen. Ook vind ik dat je onderscheid moet maken tussen de technieken die gebruikt worden. Iemand zijn nagels uittrekken zoals saddam deed vind ik absoluut ontoelaatbaar. Maar bv iemand uit zijn slaap houden vind ik zeker kunnen. JIj noemt het "ontvoeren en folteren in naam van vrijheid" ik noem het het oppakken van moordenaars en terroristen om aanslagen te voorkomen.

Laatst gewijzigd door illwill : 8 september 2006 om 17:13.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 17:16   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Bewijs maar eens dat er geheime gevangenissen (met waarschijnlijk zeer harde ondervragingen (en met mogelijks (vooral psychische (om geen sporen na te laten) foltering) moesten zijn om de dood van kinderen te vermijden, beste Illwill.
Bewijzen dat er gevangenissen moeten zijn om de dood van kinderen te vermijden? Welke kinderen...?

Ik kan niet helemaal volgen...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 17:43   #65
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Terroristen doen bekennen gebeurt nooit met de fluwelen handschoen.Door elke veiligheidsdienst zal men hard aangepakt worden.In feite gaat het altijd om folteren al zal men het nooit toegeven;Ik durf dat woord gebruiken.
Dat ze de grootste terroristen dan maar eens op de marteltafel leggen ...
Oud 8 september 2006, 17:44   #66
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
ok dan durf ik dit te gebruiken

Waarom pakt niemand Bush en Blair aan???

Momenteel de 2 grootste terroristen ter wereld!!!!!!!!!!!!!

Pin d'Ar
dixit
Oud 8 september 2006, 17:46   #67
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Dat ze de grootste terroristen dan maar eens op de marteltafel leggen ...
Mooie zin...
Nu nog filosoferen over wat een terrorist is...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 17:47   #68
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Sorry, ik was wat te lui om het topic te lezen en dacht dat u meende dat die 'speciale' behandeling van 'vermeende terroristen' (die dus tegen het internationaal recht ingaat) goedkeurde omdat er kinderen mee gered worden. Mijn excuses voor het volledig verkeerd interpreteren van uw woorden
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 17:47   #69
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
ok dan durf ik dit te gebruiken

Waarom pakt niemand Bush en Blair aan???

Momenteel de 2 grootste terroristen ter wereld!!!!!!!!!!!!!

Pin d'Ar
Juist ja...Blair dienen topman van de nwo...
Oud 8 september 2006, 22:42   #70
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Mooie zin...
Nu nog filosoferen over wat een terrorist is...
IDD, en daar heerst het probleem, de terroristen die ons door de media verkocht worden of de real master minds?
Oud 8 september 2006, 22:45   #71
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IDD, en daar heerst het probleem, de terroristen die ons door de media verkocht worden of de real master minds?
Kan het zijn dat U dit nog niet gelezen hebt?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 22:49   #72
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Kan het zijn dat U dit nog niet gelezen hebt?
what's your point?
Oud 9 september 2006, 01:18   #73
largo_w

Standaard

Citaat:
what's your point?
Hier heeft u een mooie "point"

Jij ondankbare, negationistische blinden
Oud 9 september 2006, 04:12   #74
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Optische blindheid komt veelvuldig voor na overmatig te skieën op Denvers oogverblindende pistes

Laatst gewijzigd door blabylonia : 9 september 2006 om 04:13.
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 11:34   #75
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heeft u een mooie "point"

Jij ondankbare, negationistische blinden
Ga je nu ook al de vragen beantwoorden die aan anderen gesteld zijn ... waar gaat DAT eindigen?
Oud 9 september 2006, 13:24   #76
largo_w

Standaard

Citaat:
Ga je nu ook al de vragen beantwoorden die aan anderen gesteld zijn ... waar gaat DAT eindigen?
Neen! Ik reageer op stellingen van u.

En in dit geval heeft u het over de grootste terrorist is het hoofd van de verenigde staten; mijn reactie is dat u een negationist (http://nl.wikipedia.org/wiki/Negationisme) bent en u maar al te graag u ogen sluit voor het echte leed...

Uw reactie is alweer ondermaats; en heeft helemaal geen inhoud!
Oud 9 september 2006, 14:17   #77
Heftruck

Standaard

Citaat:
Neen! Ik reageer op stellingen van u.

En in dit geval heeft u het over de grootste terrorist is het hoofd van de verenigde staten; mijn reactie is dat u een negationist (http://nl.wikipedia.org/wiki/Negationisme) bent en u maar al te graag u ogen sluit voor het echte leed...

Uw reactie is alweer ondermaats; en heeft helemaal geen inhoud!
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 16:23   #78
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Misschien; ik sluit het niet uit...
Oud 9 september 2006, 21:12   #79
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt hetgeen hieronder staat?
Citaat:
Al-Qaeda rekruteert maandelijks drie Spaanse moslimjongeren

Spaanse moslimjongeren plegen zelfmoordaanslagen, onder meer in Bagdad.

Al-Qaeda rekruteert per maand gemiddeld drie jonge moslims in Spanje om hen naar trainingskampen te sturen, waar ze zich voorbereiden op de jihad, de heilige oorlog, in Irak. Dat schrijft de Barcelonese krant El Periodico zaterdag.
,,Iedere maand verlaten gemiddeld drie moslimjongeren die geboren werden of opgroeiden in Spanje, de meesten van hen in Catalonië, het land om zelfmoordaanslagen te plegen in Irak of om te worden opgeleid in Afghanistan, Bangladesh, Pakistan, Jemen of Somalië'', aldus politiebronnen die het dagblad citeert.

,,Jaarlijks schommelt het aantal Spaanse moedjahedien tussen de dertig en veertig mensen'', zo schrijft de Catalaanse krant, die preciseert dat het fenomeen ,,zich eveneens voordoet in Italië, Frankrijk, Groot-Brittannië en vooral in België.''

De ronselaars, van wie sommigen uit Frankrijk en België komen, benaderen de jongeren in wijken waar veel moslims wonen of via internet, op fora of radicale websites, legt El Periodico uit.

,,Eens ze in de trainingskampen zijn, wordt hen de meest radicale islam onderwezen en krijgen ze een opleiding over explosieven en de organisatie en financiering van islamistische cellen'', vervolgt de krant.

,,Velen willen de rangen van al-Qaeda vervoegen, maar niet iedereen wil zelfmoord plegen, zodat de organisatie steeds meer mensen moeten rekruteren om de vloed van kamikazes nooit te laten ophouden'', aldus een agent van de inlichtingendienst die El Periodico citeert.

De jongeren uit Spanje die geen militaire opleiding kregen of geen ervaring hebben met stadsguerrilla, worden vaak voor zelfmoordaanvallen naar Irak gestuurd, omdat ze voor niets anders gebruikt kunnen worden, schrijft het dagblad nog.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF09092006_020

Laatst gewijzigd door Chipie : 9 september 2006 om 21:13.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 00:29   #80
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als er 1 of andere ziekelijk moordenaar bv mijn dochter of zoon zou ontvoert hebben en ergens achtergelaten waardoor ze zonder hulp binnen 2 dagen dood zouden zijn dan mag die man wel degelijk gefolterd worden totdat hij zegt waar hij ze gelaten heeft.
Dat verdrag kan mij de boom in als het om mijn kinderen gaat. Als jij moest kiezen zou je nethetzelfde doen.
je ziet teveel fimlpjes
dat scenario dat je hier beschrijft komt me zeer bekend voor

je ziet hier weeral iets over 't hoofd he... in die film pakken en in je voorbeeld pak je een kerel op waarvan je zou weten ( die ALS DUS in je zin ) dat hij het gedaan heeft
bovendien bij niet handelen ( ondrvragen/folteren ) heeft dat tenminste 1 dode ten gevolge

volledig niet te vergelijken met wat vermeende terroristen waar men van denkt wat info los te krijgen teneinde een volgende aanslag te verijdelen

Laatst gewijzigd door praha : 10 september 2006 om 00:31.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be