![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een schoon stukske waasland, geweest... Maar men had wel een duidelijk standpunt moeten innemen, ... ofwel blijft het dorp, en dan had men niet alle inwoners verplicht moeten deporteren of wegpesten door de situatie daar onleefbaar te maken... Nu zit men daar met een spookdorp, waar blijkbaar zowat alles toegestaan, is... als ik bij wijze van spreken morgen een huis van doen heb, stap ik daar een woning binnen, laat ik mij registreren bij de gemeente en kan ik daar doen wat ik wil... komaan mensen, dat is toch niet normaal ? of wel ? ... Vandaar, ofwel geeft men de mensen die daar weggaan zijn hun eigendommen weer, en laat men het dorp staan, ofwel iedereen eruit en de zandspuit erin. (trouwens al van in de jaren 60 of 70 is er al rekening gehouden met een opspuit scenario, (de electriciteitspalen steken daar niet voor niets op betonnen pallen, alvorens over te gaan in ijzeren masten... ) |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige correcte oplossing is die mensen daar inderdaad opvangen, die in een tijdelijk kamp opvangen, diegene die uitgeprocedeerd zijn, onmiddelijk deporteren en de rest deporteren als zij ook uitgeprocedeerd zijn, het is niet correct van die daar in gekraakte huizen te laten zitten, die potentieel gevaarlijk zijn, en de mensen die daar samenhokken vormen niet alleen een gezondheidsrisico, bovendien zorgen ze nog onrechtstreeks voor overlast. (Dan zwijg ik nog van de rechtsreekse overlast die ze bezorgen dankzij "verschillende culturen" zoals dat dan politiek correct heet.
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Reza schreef o.a. :
Citaat:
Mensen hebben recht op werk. Lijkt me een mensenplicht, toch? Recht of plicht ? Werken is een onbekend iets bij deze roma's; of : "diefstallen" moet een synoniem van werken zijn ...
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Illegalen die pertinent weigeren om zich te stellen naar hun uitwijzingsbevel krijgen helemaal geen straf. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of als bewijs dat ze lang genoeg in het land verbleven om in aanmerking te komen voor regularisatie.
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat ze maar verder aanmodderen dus... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is een duidelijke case waarbij die kionderen door de mazen van het net vallen, maar de theorie interesseert u blijkbaar meer dan de concrete praktijk in dit geval. Laten we vooral blijven hangen in de "wat als-jes" en die kinderen ondertussen hun rechten ontzeggen. Geef ze toch gewoon scholing en fix die uitwijzing of papieren, dan lopen ze tenminste minder achterstand op dan met uw gefesel. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hierop kunnen we verderbouwen! |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens volgens de burgemeester zijn het uitgeprocedeerden en verbleven ze hier illigaal. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ken die terminologie van ergens.
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou zeggen laat de kinderen tijdens de asielprocedure school gaan, in een speciaal voor hen ingerichte lokalen, maar uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd en men moet dan in princiepe het land verlaten. Alleen moet de procedure verkort worden naar een half tot max. een jaar of zoiets. Laatst gewijzigd door alberto : 8 september 2006 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Ok, allemaal heel leuk, maar nu hier in dit geval zie je de praktijk ook en vallen deze kinderen door de mazen van het net.
Dan vond ik je vorig voorstel tenminste contructief voor deze case. |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kinderen hebben recht op onderwijs, volkomen mee eens, maar is die kinderen inschrijven op school geen bestendiging van de situatie of een poging om toch aan "papieren" te geraken? |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, het meest eenvoudige zou zijn een paar klasjes te voorzien in de vroegere gemeenteschool van Doel zelf.
Indien U de moeite doet om de verschillende berichten te lezen, dan is het U niet ontgaan dat die Roma kinderen ook niet regelmatig naar school gaan (behoud van eigen cultuur vermoed ik). Bovendien is het evenmin evident dat ze vanuit dat gesloten (vermoord) polderdorp vervoer kunnen krijgen! Door ze in het Kieldrechtse dorpsschooltje in te schrijven krijgt men enkel een achterstand van de Kieldrechtse schoollopertjes, terwijl de uitgeprocedeerden hun kinderen maar af en toe, en volkomen cultuur- en taalonkundig naar de les sturen. Enige vorm van schoolattitude ontbreekt die kinderen ook (nee, dat is niét hun schuld). Bovendien zijn ze gewoon om regelmatig met hun moeder op bedeltocht te gaan in Kieldrecht (liefst sigaretten als het kan). Vele mensen zijn nog gewoon om via de tuin en de achterdeur binnen te gaan en sommige Romakinderen vinden het dus maar normaal dit ook bij de inwoners van Kieldrecht te doen. M.a.w. men mag de rechten van de mens en de rechten van het kind er nog zo hard willen bijsleuren, het behoort ook tot de rechten van de Kieldrechtse kinderen om op een deftige manier het lager onderwijs te kunnen doorlopen! Blijkbaar wordt dit hier voor de zoveelste maal volkomen vergeten. En ja, ik kén Kieldrecht en ik kén mensen die daar wonen. |
![]() |