Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 8 september 2006, 11:08   #61
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Mogen wij dan nu die andere 50 % van uw loon ook hebben om die mensen te kunnen in leven houden .

De belgische staat dankt u !
Ik werk niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Oh ja, het is zeer humaan om die mensen daar in de illegaliteit wat laten aan te modderen om ze binnen 3 jaar bij wijze van politieke mediastunt collectief het land uit te zetten.
Ik verdedig dergelijke politieke mediastunten ook niet, ik verdedig geen enkel uitwijzingsbeleid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Nee, alleen ongelooflijk naïef ...
StevenNr1 is offline  
Oud 8 september 2006, 11:24   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Omdat het illegaal is, omdat de inwoners het niet willen en omdat heel wat mensen buiten Doel hen steunen.

Zie www.doel2020.org en http://doelvertelt.blogspot.com.
Wacht effe, ik ben tegen het graven van het Deurgangdok geweest, ik ben tegen het verdwijnen van het prachtige dorpje Doel, ik ben daar genoeg als kind geweest, op den dijk naar de schepen gaan kijken enz...

Het is een schoon stukske waasland, geweest... Maar men had wel een duidelijk standpunt moeten innemen, ...

ofwel blijft het dorp, en dan had men niet alle inwoners verplicht moeten deporteren of wegpesten door de situatie daar onleefbaar te maken...

Nu zit men daar met een spookdorp, waar blijkbaar zowat alles toegestaan, is... als ik bij wijze van spreken morgen een huis van doen heb, stap ik daar een woning binnen, laat ik mij registreren bij de gemeente en kan ik daar doen wat ik wil...

komaan mensen, dat is toch niet normaal ? of wel ? ...

Vandaar, ofwel geeft men de mensen die daar weggaan zijn hun eigendommen weer, en laat men het dorp staan, ofwel iedereen eruit en de zandspuit erin.

(trouwens al van in de jaren 60 of 70 is er al rekening gehouden met een opspuit scenario, (de electriciteitspalen steken daar niet voor niets op betonnen pallen, alvorens over te gaan in ijzeren masten... )
Herr Flick is offline  
Oud 8 september 2006, 11:36   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Oh ja, het is zeer humaan om die mensen daar in de illegaliteit wat laten aan te modderen om ze binnen 3 jaar bij wijze van politieke mediastunt collectief het land uit te zetten.
De enige correcte oplossing is die mensen daar inderdaad opvangen, die in een tijdelijk kamp opvangen, diegene die uitgeprocedeerd zijn, onmiddelijk deporteren en de rest deporteren als zij ook uitgeprocedeerd zijn, het is niet correct van die daar in gekraakte huizen te laten zitten, die potentieel gevaarlijk zijn, en de mensen die daar samenhokken vormen niet alleen een gezondheidsrisico, bovendien zorgen ze nog onrechtstreeks voor overlast. (Dan zwijg ik nog van de rechtsreekse overlast die ze bezorgen dankzij "verschillende culturen" zoals dat dan politiek correct heet.
Herr Flick is offline  
Oud 8 september 2006, 11:39   #64
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
Ik ben op dat punt volledig akkoord met je.
Maar dat zij die huizen kunnen kraken is niet hun schuld.
Dus moeten we afgeven op hen die dit mogenlijk maken niet op de mensen die het doen.
Dat ze kunnen stelen in grootwarenhuizen is ook hun schuld niet.
Wie niet erft of steelt moet werken tot hij sterft. en ik werk ook niet graag.
Dat er niets aan gedaan wordt is inderdaad niet hun schuld.
Dus moet je dat niet aan hen verwijten. De mogelijkheid maakt immers de dief.
Citaat:
En dat zij er mogen wonen is niet hun schuld.
En men zorgt zelfs dat ze er nutstvoorzieningen hebben.
Dat klopt.

Citaat:
Dat hun asiel aanvraag is afgewezen maar zij niet uit het land zijn gezet, is niet hun schuld.

O jawel.
Ze kregen waarschijnlijk het bevel het land te verlaten en gaven er blijkbaar geen gevolg aan.
Als jij je belastingbrief krijgt en men je niet verplicht deze in te vullen en te betalen zou je het ook niet doen, ikke toch niet.
We kennen hier vrij verkeer van personen maar dat houdt nog niet in dat iedereen die hier verblijft meteen ook staatsburger is.

Citaat:
Dat zij op staats kosten kunnen leven is niet hun schuld.
Dit alles is de schuld van onze politieke leiders.

Akkoord.
Maar dat wilt niet zeggen dat we het er eens moeten mee zijn en nog minder het oneens zijn als de overheid wel optreedt.Dat we het daar niet mee eens zijn moeten we zelf zo hard mogelijk uitroepen, maar wel tegen de juiste schuldige ageren, niet tegen heb die enkel gebruik maken van de laksheid van onze politieke leiders.
Jantje is offline  
Oud 8 september 2006, 11:45   #65
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Reza schreef o.a. :

Citaat:
Kinderen hebben recht op onderwijs. Lijkt me een mensenrecht, toch?
Je tekst is niet AF, reza. Je moet ook vermelden :

Mensen hebben recht op werk. Lijkt me een mensenplicht, toch?

Recht of plicht ? Werken is een onbekend iets bij deze roma's; of : "diefstallen" moet een synoniem van werken zijn ...
Oud 8 september 2006, 11:51   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantje
Als jij je belastingbrief krijgt en men je niet verplicht deze in te vullen en te betalen zou je het ook niet doen, ikke toch niet.
Met dat verschil dat indien jij of ik onze belastingsbrief niet invullen, we een boete krijgen en bij blijvende onwilligheid wel eens in het gevang zouden geraken.

Illegalen die pertinent weigeren om zich te stellen naar hun uitwijzingsbevel krijgen helemaal geen straf.
circe is offline  
Oud 8 september 2006, 11:58   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Met dat verschil dat indien jij of ik onze belastingsbrief niet invullen, we een boete krijgen en bij blijvende onwilligheid wel eens in het gevang zouden geraken.

Illegalen die pertinent weigeren om zich te stellen naar hun uitwijzingsbevel krijgen helemaal geen straf.
Dat bedoel ik dus, men geeft ze een briefje dat ze het land moeten verlaten en ze mogen het politie kantoor verlaten. Sommige gebruiken dit briefje zelfs als identiteitsbewijs.
Jantje is offline  
Oud 8 september 2006, 12:01   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus, men geeft ze een briefje dat ze het land moeten verlaten en ze mogen het politie kantoor verlaten. Sommige gebruiken dit briefje zelfs als identiteitsbewijs.
Of als bewijs dat ze lang genoeg in het land verbleven om in aanmerking te komen voor regularisatie.
Oud 8 september 2006, 12:12   #69
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Uiteraard kunnen die kinderen in een gewone school niets doen, ze kennen amper enkele woorden nederlands, maar de scholen staan met het mes op de keel, als ze dit niet doen kunnen hun werkingsmiddelen afgenomen worden, wat doe je dan, er enkele binnennemen en hopen dat het overwaait, maar het is zeker geen goede oplossing.
Dus de kinderen hebben dan geen recht op onderwijs volgens jou?

Laat ze maar verder aanmodderen dus...
Reza is offline  
Oud 8 september 2006, 12:13   #70
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Is dat zo rechtvaardig?
Als ze die kinderen die amper nederlands kunnen dan daadwerkelijk binnen nemen, kunnen ze binnen een aantal jaar nog beginnen zagen dat hun achterstand te groot is en dan zal het ook weer de schuld van de school zijn zeker...
En ondertussen met deze kinderen?...
Reza is offline  
Oud 8 september 2006, 12:17   #71
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Uitgeprocedeerden moeten het land verlaten.
Wanneer ze blijven en verder school lopen kunt ge over enkele jaren beweren dat ze het recht hebben om gelegaliseerd te worden omdat de procedure te lang aansleepte en men naliet ze uit te wijzen.
Zo kunt ge beter iedereen die hier binnenkomt meteen papieren geven.
Sparen we heel de asielprocedure uit.
Vervolgens kunt ge gaan mekkeren dat er te weinig werk en sociale woningen zijn.
En wanneer worden ze het land dan uitgezet?
Dit is een duidelijke case waarbij die kionderen door de mazen van het net vallen, maar de theorie interesseert u blijkbaar meer dan de concrete praktijk in dit geval.

Laten we vooral blijven hangen in de "wat als-jes" en die kinderen ondertussen hun rechten ontzeggen.

Geef ze toch gewoon scholing en fix die uitwijzing of papieren, dan lopen ze tenminste minder achterstand op dan met uw gefesel.
Reza is offline  
Oud 8 september 2006, 12:19   #72
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dus moeten die roma kinderen die te weinig Nederlands kennen en kennis zomaar gedropt worden in scholen waar ze niet kunnen volgen. Voor de andere kinderen is er ook een gevolg, ze krijgen het onderwijs niet dat ze moeten krijgen doordat de leerkrachten al hun moeite in die roma-kinderen moeten steken

Ik noem dit inhumaan.
Humaner is zeker om ze de speelbal te laten blijven van politiek gekonkelfoes en het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.
Reza is offline  
Oud 8 september 2006, 12:22   #73
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de burgemeester waren het uitgeprocedeerden en dan zouden ze het land moeten verlaten, maar door het zwakke asielbeleid dat men hier voert trekken de uitgeprocedeerden er zich weinig van aan.
Dat die kinderen daar niet aan kunnen doen dat is een feit, maar ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en de scholen hoeven daar niet het slachtoffer ( is een groot woord ) van te worden.

Het ware misschien beter van die kinderen naar een speciale school te doen als het dan toch verplicht is, een BLO school bv. daar zitten ook kinderen die een leerachterstand hebben tegenover die in het lager onderwijs.
Alberto jongen, dit is tenminste een constructief voorstel!

Hierop kunnen we verderbouwen!
Reza is offline  
Oud 8 september 2006, 12:27   #74
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Dus de kinderen hebben dan geen recht op onderwijs volgens jou?

Laat ze maar verder aanmodderen dus...
Toch wel, ze mogen wel onderwijs volgen, maar je verdraaid de zaak, laat ze les volgen in een school die daar voor geschikt is en hun taal spreekt, in Kieldrecht verstaan ze geen woord van wat de leerkrachten vertellen, zouden de leerkrachten wel begrijpen wat die kinderen zeggen, hoe kan je ze dan iets bijbrengen, en welke taal spreken roman zigeuners, pools, duits, roemeens?
Trouwens volgens de burgemeester zijn het uitgeprocedeerden en verbleven ze hier illigaal.
alberto is offline  
Oud 8 september 2006, 12:32   #75
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De enige correcte oplossing is die mensen daar inderdaad opvangen, die in een tijdelijk kamp opvangen, diegene die uitgeprocedeerd zijn, onmiddelijk deporteren en de rest deporteren als zij ook uitgeprocedeerd zijn,
Ik ken die terminologie van ergens.
StevenNr1 is offline  
Oud 8 september 2006, 12:39   #76
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Bobke
Uitgeprocedeerden moeten het land verlaten.
Wanneer ze blijven en verder school lopen kunt ge over enkele jaren beweren dat ze het recht hebben om gelegaliseerd te worden omdat de procedure te lang aansleepte en men naliet ze uit te wijzen.
Zo kunt ge beter iedereen die hier binnenkomt meteen papieren geven.
Sparen we heel de asielprocedure uit.
Vervolgens kunt ge gaan mekkeren dat er te weinig werk en sociale woningen zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
En wanneer worden ze het land dan uitgezet?
Dit is een duidelijke case waarbij die kionderen door de mazen van het net vallen, maar de theorie interesseert u blijkbaar meer dan de concrete praktijk in dit geval.

Laten we vooral blijven hangen in de "wat als-jes" en die kinderen ondertussen hun rechten ontzeggen.

Geef ze toch gewoon scholing en fix die uitwijzing of papieren, dan lopen ze tenminste minder achterstand op dan met uw gefesel.
Ik vind ook wel dat Bobke hierin een stuk gelijk heeft.

Ik zou zeggen laat de kinderen tijdens de asielprocedure school gaan, in een speciaal voor hen ingerichte lokalen, maar uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd en men moet dan in princiepe het land verlaten.
Alleen moet de procedure verkort worden naar een half tot max. een jaar of zoiets.

Laatst gewijzigd door alberto : 8 september 2006 om 12:42.
alberto is offline  
Oud 8 september 2006, 13:01   #77
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Ok, allemaal heel leuk, maar nu hier in dit geval zie je de praktijk ook en vallen deze kinderen door de mazen van het net.

Dan vond ik je vorig voorstel tenminste contructief voor deze case.
Reza is offline  
Oud 8 september 2006, 13:50   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, ze mogen wel onderwijs volgen, maar je verdraaid de zaak, laat ze les volgen in een school die daar voor geschikt is en hun taal spreekt, in Kieldrecht verstaan ze geen woord van wat de leerkrachten vertellen, zouden de leerkrachten wel begrijpen wat die kinderen zeggen, hoe kan je ze dan iets bijbrengen, en welke taal spreken roman zigeuners, pools, duits, roemeens?
Trouwens volgens de burgemeester zijn het uitgeprocedeerden en verbleven ze hier illigaal.
Laat die burgervader dan zijn partijgenoten eens aanpakken en hen er op wijzen dat ze fout bezig zijn. En dit zonder kinderen te gijzelen. Hij zou zelfs moeten zorgen dat alle bewoners van zijn dorp hun kinderen onderwijs kunnen geniet.
Jantje is offline  
Oud 8 september 2006, 14:29   #79
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Die mensen zijn hier illegaal en overtreden dus evenzeer de wet.
Uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen. Uitgeprocedeerde asielzoekers moesten het land verlaten hebben.
Kinderen hebben recht op onderwijs, volkomen mee eens, maar is die kinderen inschrijven op school geen bestendiging van de situatie of een poging om toch aan "papieren" te geraken?
metten is offline  
Oud 8 september 2006, 14:44   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals, het meest eenvoudige zou zijn een paar klasjes te voorzien in de vroegere gemeenteschool van Doel zelf.

Indien U de moeite doet om de verschillende berichten te lezen, dan is het U niet ontgaan dat die Roma kinderen ook niet regelmatig naar school gaan (behoud van eigen cultuur vermoed ik). Bovendien is het evenmin evident dat ze vanuit dat gesloten (vermoord) polderdorp vervoer kunnen krijgen!
Door ze in het Kieldrechtse dorpsschooltje in te schrijven krijgt men enkel een achterstand van de Kieldrechtse schoollopertjes, terwijl de uitgeprocedeerden hun kinderen maar af en toe, en volkomen cultuur- en taalonkundig naar de les sturen.

Enige vorm van schoolattitude ontbreekt die kinderen ook (nee, dat is niét hun schuld). Bovendien zijn ze gewoon om regelmatig met hun moeder op bedeltocht te gaan in Kieldrecht (liefst sigaretten als het kan). Vele mensen zijn nog gewoon om via de tuin en de achterdeur binnen te gaan en sommige Romakinderen vinden het dus maar normaal dit ook bij de inwoners van Kieldrecht te doen.

M.a.w. men mag de rechten van de mens en de rechten van het kind er nog zo hard willen bijsleuren, het behoort ook tot de rechten van de Kieldrechtse kinderen om op een deftige manier het lager onderwijs te kunnen doorlopen!
Blijkbaar wordt dit hier voor de zoveelste maal volkomen vergeten.

En ja, ik kén Kieldrecht en ik kén mensen die daar wonen.
circe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be