Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Euro afschaffen?
Ja 13 18,84%
Neen 53 76,81%
Ander 2 2,90%
Geen mening 1 1,45%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 13:35   #61
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Voor mij is de afschaffing van 1 en 2 cent al genoeg. Soms heb ik goesting om deze rotcenten gewoon in de vuilbak te smijten.

Geen enkele automaat werkt er mee, als je ermee betaalt bekijkt men je soms scheef en als je er in een zuiders land mee wil betalen wordt dit gewoon geweigerd.

Volgens mij is dit prutsgeld er enkel nog om enkele idioten van testaankoop die zich er mee bevredigen. Want wie komt er anders met een debiel argument af dat deze niet mogen verdwijnen omdat anders te prijzen omhoog zullen gaan.
kalm kalm.......
Die dingen zijn geslagen in een tijdperk dat men niet zeker wist wat de "hoogte" van de Euro zou gaan worden...

Het ziet er naar uit dat de verhouding met de dollar 1/1 +/- 30% zal blijven,en ja,die rode dingetjes zijn vrijwel waardeloos.....vermoedelijk zullen ze,zoals het belgische 25cent stukje indertijd,uiteindelijk uit roulatie raken wegens te duur om te slaan (zeker met de huidige metaalprijzen )

Wel ergerlijk is dat vrijwel niemand nog betaalmiddelen a la Proton gebruikt(ik heb al winkels gezien waar ze ermee gestopt zijn),p die manier houden we allemaal dat "metaal-circuit" in stand
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 21:20   #62
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
kalm kalm.......
Die dingen zijn geslagen in een tijdperk dat men niet zeker wist wat de "hoogte" van de Euro zou gaan worden...

Het ziet er naar uit dat de verhouding met de dollar 1/1 +/- 30% zal blijven,en ja,die rode dingetjes zijn vrijwel waardeloos.....vermoedelijk zullen ze,zoals het belgische 25cent stukje indertijd,uiteindelijk uit roulatie raken wegens te duur om te slaan (zeker met de huidige metaalprijzen )

Wel ergerlijk is dat vrijwel niemand nog betaalmiddelen a la Proton gebruikt(ik heb al winkels gezien waar ze ermee gestopt zijn),p die manier houden we allemaal dat "metaal-circuit" in stand
Deze morgen begon goed. Al mijn koperen prutsgeld bij de bakker kunnen uitgeven.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 10:07   #63
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Nu we de euro hebben, is het best dat ze blijft...

De invoering van de euro heeft ongetwijfeld negatieve gevolgen gehad, zeker niet in laatste plaats de grote inflatie, en België heeft dan nog vrij veel geluk gehad in deze, in vele landen zijn de prijzen nog een stuk sterker gestegen, bovendien is er door onze indexkoppeling ook een bijna evenredige (doordat er aan de index gefoefeld is) loonstijging geweest.

Het heeft nu een sterkere munt voortgebracht die het voor de consumenten voordeliger maakt door de hoge koers tegenover de dollar. Bovendien zou een muntverandering enkel maar weer een extra excuus zijn om de prijzen nogmaals extra te verhogen.

De verschillende nationale burgerijen hebben zich echter serieus verkeken op de eenheidsmunt. Nu zitten verschillende staten met de gebakken peren, zoals bijvoorbeeld de rechtse regering in duitsland die geen kunstmatige inflatie kan doorvoeren omdat ze geen controle meer heeft op de munt.
De Duitse en Italiaanse regering hebben de laaste jaren al duidelijk gemaakt dat ze van de munt afwillen... Lijkt mij al een reden genoeg om er nu voor te zijn.

Maar wil iémand dan alstublieft eens aantonen dat er inderdaad meer inflatie is sinds we de euro hebben?

Alsof onze eigen NBB ook niet regelmatig wat klooide met de geldhoeveelheid zeker.

Maar bon, goudstandaard s'il vous plaît.
Oud 11 september 2006, 10:10   #64
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
EEUUH ?? de fed heeft zoveel renteverhogingen achter de rug dat het niet meer normaal is. Deden ze net om de $ attractief te houden als beleggingsmunt , FDI te promoten en als hoofd reservemunt van andere landen aan te houden
Maar zelfs met het rente apparaat ging de $ steeds achteruit. en de rente is ondertussen tot kritieke punt verhoogt dat het de ekonomie gaat afremmen.
Dat is de reden dat Bernanke onlangs niet NOG eens verhoogde.
Maar ze zitten daar goed vast. ze zullen waarschijnlijk wel moeten verhogen binnen de zes maand.
Ik denk dat de veertien renteverhogingen vooral dienden om de inflatievrees te bestrijden. En inderdaad, de druk op de Fed wordt groot om de rente opnieuw te verlagen. Op niet zo heel lange termijn denk ik dat de Euro- en Dollarrente naar elkaar zullen toegroeien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be