![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat er om dat momenteel de staat dit helpt bekostigen. Ik heb niks tegen die checques op zich,maar de strijk en de was en de plas van tweeverdieners (niet dat ik die mensen speciaal haat of zo ![]() Deze laatste punten zijn noodzakelijk,en ze behoren volgens mij tot het overheids-domein om aan te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Werk, ieder werk, hoort voldoende salaris op te leveren om een menswaardig bestaan te leiden, met nog een beetje over voor wat plezier in het leven. 1200 euro is een minimum vind ik.
Zwaarder werk, werk waar scholing voor nodig is, werk met risico....noem maar op, mag gerust veel meer verdienen. Er moet een verschil zijn, maar dit verschil moet zich niet uiten als een verschil tussen "nauwelijks kunnen overleven" en "10 ferraris voor de deur". In eerste instantie mag dat eerste eens wat beter worden. Ik wil de rijken hun ferraris niet afpakken, ik wil er voor zorgen dat de arme werkenden ook voldoende halen uit hun job ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand vindt werklozen, als je de meeste commentators op forum moet geloven. Het wordt tijd, dat er eens een opsporingsbevel uitgevaardigd wordt naar werkwillige werklozen en dat ze gesignaleerd staan... Voor wat mij betreft, ik wil gerust strijken: de vlag strijken... Laatst gewijzigd door eno2 : 9 september 2006 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeggen dat ze daar veel mensen mee aan werk helpen is dikke zever. Ik ken meerdere bedrijven die zulke mensen te werk stellen, niet één is voltijds, meestal nog niet eens halftijds in dienst. Maar bijna allen slechts een paar uur per week. En zulk werk financieren is enorm veel duurder dan ze gewoon te laten stempelen. Wat mij betreft mogen die dienstencheques opgedoekt worden, of behouden voor maatschappelijke zaken maar niet om de privé. Het zijn immers allen goed verdieners die er van profiteren om een kuisvrouw (op onze kosten) in dienst te nemen, of hun strijk te laten doen (alweer op onze kosten) Uiteraard, de gelegenheid maakt den dief. En t' is zo makkelijk om zelf niks te doen.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren op TV zag ik zo'n strijkatelier, er stonden gewone strijkplanken, ik heb geen mangels gezien. Ik daag u uit : laat de strijk van uw huishouden eens een aantal weken op een hoop samenkomen en zet u er dan aan om die op één dag af te werken. Persoonlijk ken ik weinig jobs die saaier zijn dan strijken. Daarom vind ik het helemaal niet verantwoord om mensen die dit niet gevraagd hebben dit te laten doen. Vergis u niet, strijken is ook een gevaarlijke job. Vraag maar eens aan alle huisvrouwen in uw buurt of ze zich ooit verbrand hebben tijdens het strijken, het zijn er veel ! Als men het dan tegen zijn zin urenlang moet doen, wordt men nonchalant. Onderschat strijken niet.
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Dat hangt er vanaf wat je als definitie van rijk neemt. Iemand die gewoon kan leven is niet rijk in de zin van "veel geld, veel luxe".
Iemand die bvb onderneemt en bakken geld verdient is dat wel. Dus het verschil is er, alleen is er geen miserabele onderlaag meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk houden ze ons onder de knoet,de gewone mens heeft altijd juist tekort ook al heb je werk,waarom denk je dat vele ouderen terugdenken aan de gouden jaren 60/70 ?Juist omdat er toen voor iedereen wel genoeg was!
Wij droegen meer dan genoeg af en de levensstandaard was in evenwicht,nu heeft men met de Euro een verkeerde injectie gegeven(alles veel duurder)en zijn de wedden veel in verhouding veel minder gestegen. De staat heft op alles belastingen waar ze in feite geen recht op hebben(elektriciteit,water ,gas,telefoon,eigendom enz.. Tel dat potje eens bij een inkomen en de koopkracht zal toenemen en op die manier zorgen voor een positieve injectie.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo eenvoudig is het niet. Wat doet ge met een onnozelaar die denkt dat hij koning is en vier uur aan uw hemd staat te strijken en er een gat in brandt? Gaat ge hem verder in dienst houden omdat werken nu eenmaal een mensenrecht is? Voor mensen die niet in staat zijn om het normale werktempo te presteren zijn PWA ’s wel degelijk geschikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn eerste tv drie jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Al goed dat ge er werkte bijzette anders zou ik kwaad zijn op u hoorde da schurk.
Mijn vader werkte bij een Amerikaans bedrijf en zijn wedde was nochtans heel goed in dien tijd. en mijn schoonvader werkte bij Ford Antwerpen en die heb ik ook nooit horen klagen,net zomin als mijn schoonbroer. En waarom zegt men dan van die periode dat het de goede tijd was?
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 9 september 2006 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wegens de permanente vooruitgang toen. De vraag was toen niet, hoeveel gaan we meer moeten werken en gaan we nog gelijke kooppracht kunnen behouden, maar wel, hoeveel kunnen we minder gaan werken en ondanks dat, met hoeveel zal onze kooppracht erop vooruit gaan. Ook werden we toen nog niet overstelpt met laaggeschoolde allochtonen, die niet kunnen strijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar mss heeft Bobke wel gelijk als hij stelt dat het niet voor iedere burger toen een goede tijd was
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 9 september 2006 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |