Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 17:59   #61
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Ik heb er geen live zien ontploffen, maar al regelmatig staaltjes van hun tolerante opstelling mogen proeven. Als jij je als struisvogel wenst op te stellen omdat het (nog ) niet rond jou gebeurd is dat jouw goed recht. Als je begint te minimaliseren, omdat het (nog) niet rond jou gebeurd ben je gewoon een domoor. Niet dat ik iets tegen domoren heb hoor, ze moeten alleen niet proberen slim te doen, het staat zo malloterig.
Ben als student ooit aangevallen door lieden die niet bepaald uitblonken (uitblinken?) in verdraagzaamheid. Om een lang verhaal kort te maken: ik belandde in het ziekenhuis en mocht enkele weken het bed houden. Daardoor had ik in september 2e zit. En néén, ik had die kerels in het geheel niet geprovoceerd.

Moet ik hen nu naar hun godsdienst gaan vragen en daaruit conclusies trekken aangaande alle gelovigen van die godsdienst? Moet ik hen naar hun nationaliteit gaan vragen en daaruit concluderen dat alle lui van die nationaliteit krapuul zijn?

Dan krijgen we een heel interessante conclusie, want die kerels waren doodgewone... Vlamingen.

En neen, het waren geen skinheads. Eerder uit een kansarm milieu die zich - naar later uit de verhoren bleek - gewoon wilden afreageren op een individueel lid van deze samenleving dat wél kansen kreeg en ze aangreep, terwijl hen die kansen ontzegd werden (of ze de aangeboden kansen niet wilden grijpen, maar dat terzijde).

Onverdraagzaamheid vind je vooral in kansarme milieus. Religie of nationaliteit heeft daar weinig mee te maken. De hele ellende met religie (of nationaliteit) is dat zij blijkbaar als brug fungeren waarmee de onverdraagzaamheid de kansarmoede overstijgt, en ook de gewone mensen gaat vergiftigen.

En aangezien ik ook maar een gewone mens ben - nee, ik ben helemaal niet welstellend, maar ik heb niet te klagen - heb ik er juist alle belang bij om een beetje tegengas te geven, zodat die onverdraagzaamheid me niet in haar greep krijgt. Het zou alleszins voor jou pleiten, mocht jij je ook eens aan een poging daartoe wagen...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 21:35   #62
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

‘De islam heeft een probleem’
Dit stond op een ander forum
Mijn RE was: de islam is het probleem. Lijkt erop dat er een of andere PC aanval bezig is daar wnt die toipic gaat niet meer open.
Wel toevallig vandaag of niet.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 18:33   #63
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

het is trouwens niet islam maar pislam

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 18:41   #64
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
het is trouwens niet islam maar pislam
Wat stelt dat voor? Bedoel je zoiets als "jij bent pipi kaka"
of begrijp ik het verkeerd?
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 08:49   #65
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Zie jij dit dagelijks rond jou? In de gazet zeker, en op tv? Maar in je eigen omgeving?

Heb jij al iemand life zien ontploffen, met medeneming van een "hoop ongelovige honden"?

Ik betwijfel of er veel forummers zijn die dat al "rond hen" gezien hebben. Hadden ze het niet van tv of de gazet, dan zouden ze er verdomme nog niks over geweten hebben. Jij evenmin.

Weet je wat een papegaai is? Dat is een beest dat iets leest in de gazet of ziet op tv, en dat daarna gewoon gaat napraten. En laat jij me nu net aan zo'n beest doen denken.

Niet dat ik iets tegen papegaaien heb hoor...
Dat is dezelfde soort argumentatie als:
- men kan niets over kanker weten als men er zelf niet aan lijdt
- men kan niet de armoe in de wereld bestrijden als men niet zelf honger heeft
- men kan niet de vierkantswortel trekken als men zelf niet in een kubus zit

Overigens zitten hier heus wel mensen op dit forum die precies weten over wat ze het hebben. Ik probeer nooit mijn medeforumgangers te onderschatten, ook al lijken zij zich te overschatten.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 19:12   #66
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dat is dezelfde soort argumentatie als:
- men kan niets over kanker weten als men er zelf niet aan lijdt
- men kan niet de armoe in de wereld bestrijden als men niet zelf honger heeft
- men kan niet de vierkantswortel trekken als men zelf niet in een kubus zit
Wel wel wel, er wordt hier wel van dik hout plankjes gezaagd.

Sta me toe eventjes je weergave van mijn "soort argumentatie" te corrigeren, want ik herken me helemaal niet:
  • Men kan niets over kanker weten als men er niet zelf aan lijdt of als men niemand kent die aan kanker lijdt.
  • Men kan niet de armoe in de wereld bestrijden als men zelf geen honger heeft of weigert onder ogen te zien dat er geen hongerlijders zijn.
  • Wiskunde is mijn sterkste vak nooit geweest. En wel omdat het een puur theoretisch gedoe is, waarmee je problemen van praktische aard niet kan aanpakken. Ik zou dus uit dit laatste puntje kunnen besluiten dat je problemen hebt in het onderscheid tussen theorie en praktijk. Maar ik wil sportief blijven.
En dan stel ik hier opnieuw de vraag: wie is er zelf al getuige van geweest dat een moslimfundamentalist zichzelf opblies (al dan niet) met medeneming van een aantal slachtoffers, of wie kent iemand die daarvan getuige is geweest?

Niet allemaal tegelijk, hé... Zo zien we maar dat het allemaal nog niet zo'n vaart loopt als de media ons wil doen geloven. En dát, dát was mijn punt, Basy Lys: de media mogen (een klein beetje) gerelativeerd worden, omdat ze slechts een deel van de realiteit weergeven. Nl. dat deel dat "mediageniek" genoeg is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys
Overigens zitten hier heus wel mensen op dit forum die precies weten over wat ze het hebben. Ik probeer nooit mijn medeforumgangers te onderschatten, ook al lijken zij zich te overschatten.
Gelukkig maar, anders had ik me hier indertijd voor noppes een accountje aangemaakt. En naast een aantal competente debateerders - waarmee ik het (gelukkig eigenlijk) niet altijd eens ben - zitten er hier ook een aantal die nog de basisregels van een correct gevoerd debat moeten bijgebracht worden. (Niet dat ik jou tot die laatsten reken, maar je gaat hun aanwezigheid hier toch niet ontkennen, mag ik hopen...)
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be