![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moet ik hen nu naar hun godsdienst gaan vragen en daaruit conclusies trekken aangaande alle gelovigen van die godsdienst? Moet ik hen naar hun nationaliteit gaan vragen en daaruit concluderen dat alle lui van die nationaliteit krapuul zijn? Dan krijgen we een heel interessante conclusie, want die kerels waren doodgewone... Vlamingen. En neen, het waren geen skinheads. Eerder uit een kansarm milieu die zich - naar later uit de verhoren bleek - gewoon wilden afreageren op een individueel lid van deze samenleving dat wél kansen kreeg en ze aangreep, terwijl hen die kansen ontzegd werden (of ze de aangeboden kansen niet wilden grijpen, maar dat terzijde). Onverdraagzaamheid vind je vooral in kansarme milieus. Religie of nationaliteit heeft daar weinig mee te maken. De hele ellende met religie (of nationaliteit) is dat zij blijkbaar als brug fungeren waarmee de onverdraagzaamheid de kansarmoede overstijgt, en ook de gewone mensen gaat vergiftigen. En aangezien ik ook maar een gewone mens ben - nee, ik ben helemaal niet welstellend, maar ik heb niet te klagen - heb ik er juist alle belang bij om een beetje tegengas te geven, zodat die onverdraagzaamheid me niet in haar greep krijgt. Het zou alleszins voor jou pleiten, mocht jij je ook eens aan een poging daartoe wagen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Dit stond op een ander forum Mijn RE was: de islam is het probleem. Lijkt erop dat er een of andere PC aanval bezig is daar wnt die toipic gaat niet meer open. Wel toevallig vandaag of niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het is trouwens niet islam maar pislam
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- men kan niets over kanker weten als men er zelf niet aan lijdt - men kan niet de armoe in de wereld bestrijden als men niet zelf honger heeft - men kan niet de vierkantswortel trekken als men zelf niet in een kubus zit Overigens zitten hier heus wel mensen op dit forum die precies weten over wat ze het hebben. Ik probeer nooit mijn medeforumgangers te onderschatten, ook al lijken zij zich te overschatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Sta me toe eventjes je weergave van mijn "soort argumentatie" te corrigeren, want ik herken me helemaal niet:
Niet allemaal tegelijk, hé... Zo zien we maar dat het allemaal nog niet zo'n vaart loopt als de media ons wil doen geloven. En dát, dát was mijn punt, Basy Lys: de media mogen (een klein beetje) gerelativeerd worden, omdat ze slechts een deel van de realiteit weergeven. Nl. dat deel dat "mediageniek" genoeg is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |