![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() JE hebt gelijk Stijn, wanneer ik de roze zaterdag taferelen zie in Brussel begin mei dan schaam ik me soms in hun plaats; het is ook daardoor dat ze de holebigemeenschap belachelijk maken met natuurlijk de vele vooroordelen erbij!
En wie zegt, dat je ervoor kiest om homo te zijn die heeft het volledig mis, het zit in de genen, en je kan daar totaal niets aan doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dus om even terug tot de kern van deze discussie te komen: de echte vijanden van de holebi's zijn zij zelf... Het is maar door het gedrag van enkelingen dat een ganse groep neergehaald wordt en de integratie wordt tegengewerkt. Net zoals een enkele potverterende Marokaan, alle andere Marokanen samen met hem brandmerkt als profiteurs. Net zoals die ene Vlaams Blokker die tijdens het optreden van een groepje Koerden op de ijzerbedevaart "islamieten parasieten" stond te kelen en alle islamvreterij-vooroordelen mbt het Blok bevestigde. Zo ook gaat het met de misvattingen over holebi's, helaas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik toch meer iets voel voor de vrouwen ![]() Dan voor u amexx: ik heb het al veel gezegd, maar moest ik een kind zijn van een homosexueel koppel, dat zou ik vreselijk vinden! Mijn mening is: Dat mag niet! Echter weer een opmerking voor onze liberaal: dat ge nu voor een liberale economie zijt, tot daar aan toe, maar nu ook al een totale liberale samenleving? Zo extrimistisch! Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Linus
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() A wel Linus, ik dank u voor het mooie betoog! Hoewel ik het niet altijd eens ben kan ik héél wat meer begrip en respect opbrengen voor jou uitlatingen dan die van Jan en waarom? Wel Jan kwetst de holebi's hier enorm en als je het zo bekijkt en tussen de regels door leest ligt het er vingerdik op de holebi's voor hem een schande zijn die hun recht hebben op geluk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom gaat de vergelijking niet op: het is niet omdat echtscheidingen nu vaker voorvallen dan vroeger en dat mensen geen sociale druk meer ondervinden wanneer zich zoiets voordoet, dat een echtscheiding voortaan als normaal wordt gezien. Echtscheiding en huwelijk staan helemaal niet op hetzelfde niveau. Bij homoseksualiteit kan hetzelfde gezegd worden: het is niet omdat er blijkbaar nu meer homoseksuelen uitkomen voor hun keuze en dat mensen hen niet meer uit de maatschappij bannen zoals vroeger, dat homoseksualiteit nu als normaal wordt aangevoeld. Daarop inpikken kan ik zeggen: homoseksuelen ga ik niet grond van hun levenskeuze discrimineren of pesten of dergelijke, maar dat betekent niet dat ik dit als normaal moet beschouwen. Het zijn twee onderscheiden dingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een vergelijking die misschien een beetje cru is: m'n kiest er toch ook niet voor om een zwaar ongeval te krijgen om verder te moeten leven als ne sukkel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Dat is dan het woord van die Nederlandse homofiel hé die dat zegt maar hij is waarschijnlijk ongeveer de enige homo op aarde die daar zo over denkt. En wat de mensen zeggen van Bethesda zal wel waar zijn zeker? Het is niet omdat ze op school iets komen vertellen dat het ook zo is hé!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Bedoel je met hen op het rechte pad helpen, dat ze terug "normaal" hetero worden misschien. Wel als dat op het rechte pad helpen is, �* wel merci, dan is die beweging mijn respect niet waard in dit geval. Let wel: in dit geval hé (als ze mensen die zich aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht terug "hetero" proberen te maken)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Jan je moet leren lezen wat ik schrijf, ik heb het in de voorwaardelijke wijs gezet!
Dus als ik het goed voorheb, je zegt dat ze ze een alcoholist helpen tot een sober leven. En ook in de zin 'behoeden in de homosexuele val" te trappen". Wat bedoel je daar juist mee? Ik denk niet dat de jongeren daar véél steun aan hebben hoor dan, de homosexuele jongeren die in de knoei liggen met zichzelf hebben nood aan een luisterend oor die hen zegt dat homosexueel niet abnormaal is als sommigen laten blijken. M'n moet de jongeren helpen in de moeilijke fase en hen ook aanzetten om zich te outen wat soms wel wat moeilijk is maar als achterna blijkt dat het allemaal zo moeilijk niet was en dat nagenoeg iedereen het aanvaard is dit totaal geen probleem meer. M'n moet luisteren naar die jongeren, hen hun verhaal laten doen en zoeken naar een oplossing en hen zeker niet aanzetten tot het "stopzetten" van hun homosexuele gevoelens! |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Iedereen wordt geboren als heterofiel, wat betekent dat je neigt het andere geslacht leuk te vinden. Homofielen, pedefielen en andere files worden gevormd tijdens de jeugd, maar hoe precies is een detail. Nu erg is dat allemaal niet, want om een 'goed' leven te leiden, moet je je neigingen onderdrukken. Zowel hetero- als homofiele neigingen, want wie sexueel wordt staat bloot aan excessen en wordt verslaafd aan sex, etc. etc. Denk maar aan erotica beursen , parenclubs en verkrachtingen. Nu mag een heterofiel nu af en toe toch eens van bil gaan, maar dan alleen om kindjes te maken. Want nogmaals elke andere vorm van sexualiteit is uit den boze, want 'onnatuurlijk' omdat het doel niet voortplanting' is. Kunnen jullie je voorstellen wat een energie hierbij verloren zou gaan ? Mensen toch ! Natuurlijk, terwijl iedereen zich wanhopig bezig houdt met zijn fiele neigingen te onderdrukken, is het iets gemakkelijk macht uit te oefenen en te manipuleren. Als mensen ontspannen en bewust kunnen leven is dat al iets moeilijker hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Dat het gezin of beter gezegd man en vrouw er zijn voor de voortplanting is totaal achterhaald daar er koppels zijn die verkiezen kinderloos te blijven of om welke reden dan ook geen kinderen kunnen krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vraag me wel af waarom er nu weer een nieuw forum moet geopend worden rond gewoon dezelfde problematiek ...
Ik wou maar even inpikken op roze zaterdag ... ik ben zelf meegeweest vorig jaar. Ik vond het bangelijk leuk, heel veel sfeer, van die bejaarde mensen die met regenboogvlaggetjes staan te zwaaien, ... ![]() Mensen, verlaag u niet tot dezelfde vooroordelen en discriminaties die er zo al tegen holebi's zijn. Moest je ook eens gaan kijken op zo'n roze zaterdag, dan zou je zien dat er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mensen zijn dan die praalwagens met schaars geklede jongens en een bende travestieten. Ik ga er volledig mee akkoord dat hierdoor de stereotiepen en de clichés absoluut niet uit de wereld worden geholpen, integendeel. MAAR laat ook deze mensen zijn wie ze zijn, want als je hen afschildert als mensen die je liever niet ziet dan maken wij dezelfde fout als mensen als Jan maken over ons. Ik voel me absoluut niet geneigd om mij daar zo te zetten op zo'n praalwagen, ofwel gekleed in een hoopje vrouwengewaden ofwel met zo'n zwart lapje stof, maar ik zet me wel vanvoor op de &of wagen samen met mijn andere holebivrienden terwijl wij daar staan in een jeansbroek en een jas. Maar ik vrees alleen dat de media ons niet heeft zien staan ... Je moet er eens op letten ... als mensen worden geïnterviewd over de politieke eisen ofzo, dan zie je steeds drommen mensen in een "gewone" outfit voorbij de camera lopen. Op de andere momenten hebben de lenzen enkel oog voor de extravagante mensen en zo lijkt het of elke homo zo door het leven gaat. Ook binnen de holebi's zijn er zooooveel verschillende mensen met hun eigen wensen, verlangens, levenswijzes, ... laat ons hen ook niet veroordelen want dan zijn we hypocriet bezig ... En dan mogen van mij organisaties zoveel zeggen als ze willen dat holebiseksualiteit (of holebifilie) slecht is en dat je weer op het goede pat moet raken ... daar geloof ik niks van en samen met mij elke normaal denkende mens (ik ben mij bewust dat dat een subjectieve invulling van normaal is). Voor de rest, ik heb net een uitgebreid artikel ingetypt op het oorspronkelijke forum. Nu is er dubbel leesplezier. Hoezee
![]() |
#80 |
Vreemdeling
|
![]() De vijand van de holebi's ... de partijen of leden die het homohuwelijk nu nog gaan blokkeren. We doen goed verder met onze campagnes om het thema holebiseksualiteit onder de mensen te brengen.
En ik hoop op een roze en mooie toekomst!!