![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Het ongelovig uitschot heeft hier niks meer te zeggen. Zie maar naar de feiten: 80% van die schoolbzoekers zijn zusters. Live with it looser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neutraliteit is echt nodig om uitheemse maatschappijvisies aan het pluralisme en het seculiere bestel in ons land te herinneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe terugdenkende aan mijn schoolgaande dagen. Op de "speelplaats" mocht je een pet, hoed/ander hoofddeksel dragen. Maar in de klas zat je zonder iets anders dan haar op je kop.
Nu, er werden uitzonderingen gemaakt voor strikt menselijke zaken. Zo heb ik in de lagere school 1 jaar een klasgenootje gehad wat zo kaal was als een knikker wegens een net gekregen chemo en bestralings anti kanker kuur. Dit meisje mocht wel een hoofddeksel dragen. Maar na een paar weken was dit variabel hoofddeksel vervangen door een prachtige pruik. In mijn laatste jaar begon de hoeveelheid moslims aan te zwellen, en hebben we de eerste hoofddoeken zijn verschijnen. Zo 1 of 2 op 650 leerlingen. Deze meisjes mochten gerust met hoofddoek op de speelplaats, evenals de skaters met hun baggy pants en hun petten geen sancties kregen wegens opvallende kledij. Maar ik, ik mocht mijn bromfietshelm niet ophouden. Die kon wel mijn werkkastje in, maar ophouden binnen de schoolpoort, na het stallen van de bromfiets, neen. Werd ik gediscrimineerd? Misschien wel, maar ik voelde dat zo niet aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() En worden blokskes écht ziek bij het zien van een hoofddoek, of krijgen ze schrik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Precies. Eens u die buitenkomt wordt enig respect verwacht voor de omgeving. Voor zover ik me kan herinneren heeft Europa joods-christelijke roots en is het oude continent intussen geëvolueerd naar een geseculariseerd continent. Mits moslims altijd de mond vol hebben over respect voor tradities en cultuur, is het toch maar een kleintje om respect te betuigen voor de geseculariseerde cultuur van het nieuwe moederland van hun grootouders. Uiteindelijk leven we hier niet in een islamitisch continent, tot spijt van wie het benijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() en moet iedereen dat schoon vinden, enkel omdat gij de gewoonte hebt om in goedkope moslim landen op vakantie te gaan, en u daarom verplicht voelt zulke mensen hier te verdedigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Hij vindt dat misschien cool, vrouwen die zo met hun halfwaardigheid te koop lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee en daarom moet men zich aanpassen ook binnen zijn eigen huiskring of ergens heen gaan waar men wel wil blijven leven zoals jij wil leven. En ik ben geen VBer en ook geen racist.
Voorstel voor deze meisjes , Iran of Soudan of Afghanistan. Het is toch echt niet te veel gevraagd om de regels van de maatschappij te volgen. En zeggen dat ze niet op de hoogte waren van deze nieuwe regel, mijn kids hadden op 20/8/2006 het schoolreglement van dit schooljaar reeds in hun bezit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Nee, Fay Weldon heeft dat gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() en wie heeft die "feministische" verklaringen aangehaald ? Om daar mee een meisje dat hoofddoeken niet appreciërt aan te tonen dat ze ongelijk heeft, en beter het voorbeeld van haar "moslim-zusters" zou volgen? Overloper Bazilfunk, jawel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |