Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2006, 23:02   #61
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Toch wel : de staat (wij dus) is als het ware hoofdaandeelhouder in die school ; zij financiert ze, levert de leerprogramma's, betaalt het personeel en controleert ze. Normaal dat de staat dan mee de regels bepaalt. En mits de staat (wij dus, de belastingbetalers) nog steeds in de meerderheid voorstander zijn om het seculiere karakter van de staat te respecteren, is het dus niet abnormaal dat het schoolbestuur het seculiere karakter van de staat in 't school wil doorvoeren en wil laten respecteren.
Ons seculiere bestel kenmerkt zich door een pluralistische maatschappijvisie. Niet door een vermeende 'neutraliteit'.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:04   #62
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Tja, vroeger mochten ze wel een hoofddoek dragen en nu werd opeens dat schoolreglement, waarschijnlijk onaangekondigd, tijdens de zomervakantie veranderd. Niet echt een leuke 1e-schooldag verrassing voor die meisjes he...

Maar uiteindelijk zullen ze zich er toch bij moeten neerleggen of een andere school zoeken.
Ik lijd mee met de pijn die die zusters nu moeten voelen.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:04   #63
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

Misschien is uw kop te zot gemaakt met dat ge pas gelukkig kunt zijn als ge er als ne halve vent bij loopt en volledig gestressd en gejaagd door het leven gaat. Misschieen zou je wel gelukkiger kunnen zijn door meer tijd over de hebben voor uw kind en gezin. Miisschien is uwe man ziijn ego strelen niet teveel moeite gevraagd.
Zie ik daar Bazil reclame maken voor een fundi-versie van Alexandra Colen's visie over de vrouw in de maatschappij?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:06   #64
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het gelovig uitschot heeft zich niet te moeien met de waarden en normen van een maatschappij die scheiding van kerk en staat voorstaat.
Het ongelovig uitschot heeft hier niks meer te zeggen. Zie maar naar de feiten: 80% van die schoolbzoekers zijn zusters. Live with it looser.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:12   #65
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ons seculiere bestel kenmerkt zich door een pluralistische maatschappijvisie. Niet door een vermeende 'neutraliteit'.
Yep, een pluralistische maatschappijvisie : de keuze is vrij maar men houdt die keuze wel binnen de voordeur en loopt er niet mee te koop.
Neutraliteit is echt nodig om uitheemse maatschappijvisies aan het pluralisme en het seculiere bestel in ons land te herinneren.
Oud 13 september 2006, 23:12   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe terugdenkende aan mijn schoolgaande dagen. Op de "speelplaats" mocht je een pet, hoed/ander hoofddeksel dragen. Maar in de klas zat je zonder iets anders dan haar op je kop.

Nu, er werden uitzonderingen gemaakt voor strikt menselijke zaken. Zo heb ik in de lagere school 1 jaar een klasgenootje gehad wat zo kaal was als een knikker wegens een net gekregen chemo en bestralings anti kanker kuur. Dit meisje mocht wel een hoofddeksel dragen. Maar na een paar weken was dit variabel hoofddeksel vervangen door een prachtige pruik.

In mijn laatste jaar begon de hoeveelheid moslims aan te zwellen, en hebben we de eerste hoofddoeken zijn verschijnen. Zo 1 of 2 op 650 leerlingen. Deze meisjes mochten gerust met hoofddoek op de speelplaats, evenals de skaters met hun baggy pants en hun petten geen sancties kregen wegens opvallende kledij.
Maar ik, ik mocht mijn bromfietshelm niet ophouden. Die kon wel mijn werkkastje in, maar ophouden binnen de schoolpoort, na het stallen van de bromfiets, neen.

Werd ik gediscrimineerd? Misschien wel, maar ik voelde dat zo niet aan.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:15   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

En worden blokskes écht ziek bij het zien van een hoofddoek, of krijgen ze schrik?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:16   #68
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En worden blokskes écht ziek bij het zien van een hoofddoek, of krijgen ze schrik?
Ik denk dat ze er in Israël pas echt ziek en bang van worden. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Oud 13 september 2006, 23:16   #69
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Yep, een pluralistische maatschappijvisie : de keuze is vrij maar men houdt die keuze wel binnen de voordeur en loopt er niet mee te koop.
De maatschappij beperkt zich niet tot de voordeur...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:18   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat moet je mij eens uitleggen. Ik sta hier toch wel lichtelijk paf van...

Onze maatschappij is Christelijk getint van vroeger, maar de kerk heeft niets meer te zeggen en ja, er zullen altijd wel invloeden zijn vanuit de Goddiensten. Dit is onvermijdelijk, zo zijn er ook nog invloeden van uit de Goddiensten van vroeger. Maar de kerk kan nu echt niet meer zeggen wanneer men wat mag eten en wat men zeker niet mag eten.
En de kerk zal zeker niet meer moeten afkomen met te zeggen dat men die of die dag zeker niet mag werken. Dus nee, de kerken hebben niets meer te zeggen en ja zij hebben een lichte invloed.

In een democratie mag iedereen ook tegen die 'wetten' protesteren, zeker als ze zo arbitrair zijn als deze.
Ga dat maar eens tegen de rechtbank zeggen als zij je wegens wangedrag oppakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:21   #71
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Je zegt het zelf, je kan het niet begrijpen. Net zoals je waarschijnlijk niet kan snappen dat iemand dweept met het klooster.

En wat is onderdrukking? Overlaatst las ik dat één van de belangrijkste feministes uit de jaren 60 nu de raad geeft aan vrouwen om hun orgasmes te faken en meer onderdanig te zijn aan hun man om tot een gelukkig leven te komen als vrouw. Niks moslim toestanden, niks geloof. Gewoon een tip van een oudere vrouw aan de volgende generatie vrouwen.

Misschien is uw kop te zot gemaakt met dat ge pas gelukkig kunt zijn als ge er als ne halve vent bij loopt en volledig gestressd en gejaagd door het leven gaat. Misschieen zou je wel gelukkiger kunnen zijn door meer tijd over de hebben voor uw kind en gezin. Miisschien is uwe man ziijn ego strelen niet teveel moeite gevraagd.

Ik ben ne vent en kan dus niet in een vrouw hare kop kijken, maar wat is brainwashen? Dat zeiden de ouders van die feministen ook waarschijnlijk. "Die dolle mina is volledig gebrainwasht door die hippies"
Oho, bazilleke heeft een onderdanig vrouwtje nodig, dat zijn egootje streelt, en doet alsof in bed?! Dat verklaart veel eigenlijk...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:22   #72
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies. Eens u die buitenkomt wordt enig respect verwacht voor de omgeving. Voor zover ik me kan herinneren heeft Europa joods-christelijke roots en is het oude continent intussen geëvolueerd naar een geseculariseerd continent. Mits moslims altijd de mond vol hebben over respect voor tradities en cultuur, is het toch maar een kleintje om respect te betuigen voor de geseculariseerde cultuur van het nieuwe moederland van hun grootouders. Uiteindelijk leven we hier niet in een islamitisch continent, tot spijt van wie het benijdt.
Oud 13 september 2006, 23:24   #73
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Oho, bazilleke heeft een onderdanig vrouwtje nodig, dat zijn egootje streelt, en doet alsof in bed?! Dat verklaart veel eigenlijk...
Dat is nogal goedkope commentaar aangezien het in de eerste plaats uit de mond van een feministe kwam.
Oud 13 september 2006, 23:25   #74
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
en moet iedereen dat schoon vinden, enkel omdat gij de gewoonte hebt om in goedkope moslim landen op vakantie te gaan, en u daarom verplicht voelt zulke mensen hier te verdedigen?
Oud 13 september 2006, 23:26   #75
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nogal goedkope commentaar aangezien het in de eerste plaats uit de mond van een feministe kwam.
Wie beweert zulks? Bazildinges? Wat een bron zeg.
Oud 13 september 2006, 23:28   #76
Banneling

Standaard

Citaat:
en moet iedereen dat schoon vinden, enkel omdat gij de gewoonte hebt om in goedkope moslim landen op vakantie te gaan, en u daarom verplicht voelt zulke mensen hier te verdedigen?
Hij vindt dat misschien cool, vrouwen die zo met hun halfwaardigheid te koop lopen.
Oud 13 september 2006, 23:28   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee en daarom moet men zich aanpassen ook binnen zijn eigen huiskring of ergens heen gaan waar men wel wil blijven leven zoals jij wil leven. En ik ben geen VBer en ook geen racist.

Voorstel voor deze meisjes , Iran of Soudan of Afghanistan.
Het is toch echt niet te veel gevraagd om de regels van de maatschappij te volgen.
En zeggen dat ze niet op de hoogte waren van deze nieuwe regel, mijn kids hadden op 20/8/2006 het schoolreglement van dit schooljaar reeds in hun bezit.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 23:29   #78
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie beweert zulks? Bazildinges? Wat een bron zeg.
Nee, Fay Weldon heeft dat gezegd.
Oud 13 september 2006, 23:30   #79
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
en wie heeft die "feministische" verklaringen aangehaald ? Om daar mee een meisje dat hoofddoeken niet appreciërt aan te tonen dat ze ongelijk heeft, en beter het voorbeeld van haar "moslim-zusters" zou volgen? Overloper Bazilfunk, jawel...
Oud 13 september 2006, 23:34   #80
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, Fay Weldon heeft dat gezegd.
en wat heeft dat met hoofddoeken te maken wat Fay Weldon over haar seksleven verteld, en hoe Bazilfunk zich daarin terugvind?Niksmendalle! Dat interresseert geen kat, hoe die zagevent in bed presteert...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be