![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: In welke provincie woont u? | |||
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 38,89% |
Limburg |
![]() ![]() ![]() |
10 | 9,26% |
West-Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 12,04% |
Oost-Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 23,15% |
Vl.Brabant |
![]() ![]() ![]() |
17 | 15,74% |
Fr.Brabant |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Henegouwen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Luxemburg |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
Luik |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Namen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 108. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 1 oktober 2006 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Mmmh, de wereld moet vergaan eer een FDF'er Brabant 'Vlaams' noemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Aantwaarpe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geografisch behoort het Gooi tot de Utrechtse Heuvelrug, bovendien vind ik Utrecht een veel leukere stad dan Isl-Amsterdam
![]()
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie schoan os Limburg is
Begrip toch nemes Es allein de Zuderling Dae Limburg leef is. Want door de jaore heen Bleef Limburg onbetwis Dat stukske Nederland Dat 't schoanste is. Want door de jaore heen Bleef Limburg onbetwis Dat stukske Nederland Dat 't schoanste is. Es de klanke van de aovendklok Weer jub'lend es muziek. Euver os Limburgslandje gaon, Dan veule veer os riek. En door de aovendzon bestraolt Kniele kenjer veur 't kruus. Dat ste allein in Limburg nog Langs elke zandweg zuus. refr.
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeeuws volkslied
Geen dierder plek voor ons op aard, Geen oord ter wereld meer ons waard, Dan, waar beschermd door dijk en duin, Ons toelacht veld en bosch en tuin; Waar steeds d'aloude Eendracht woont, En welvaart 's landsmans werk bekroont, waar klinkt des Leeuwen forsche stem; 'Ik worstel moedig en ontzwem!' Het land, dat fier zijn zonen prijst, En ons met trots de namen wijst, Van Bestevaer en Joost de Moor, Die blinken zullen d'eeuwen door; Waarvan in de historieblaên, De Evertsen en Bankert staan, Dat immerhoog in eere houdt, den onverschrokken Naerebout. Gij, Zeeland, zijt ons eigen land, Wij dulden hier geen vreemde hand, Die over ons regeeren zou, Aan onze vrijheid zijn wij trouw. Wij hebben slechts één enk'le keus: 'Oranje en Zeeland!' da's de leus! Zoo blijven wij met hart en mond, Met lijf en ziel: goed Zeeuwsch goed rond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() Ik woon in den achtertuin van Louis Tobback!!!
![]() (Vlaams-Brabant dus, maar wel heel dichtbij de Louis)
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [SIZE=5]Noord-Hollands Volkslied
[/SIZE][SIZE=2]Luister naar de muziek van het Noord-Hollands volkslied[/SIZE] Noord-Holland, ik houd van het groen in je wei, Het zwart-wit en rood van je koeien. Je velden vol molens versieren de Mei Wanneer alle bollen gaan bloeien. Het zilveren licht kleurt de lucht op het land. En zilt komt de zeelucht gewaaid aan je strand Om 't wit van de wolken aan 't hemelse blauw: Noord-Holland, mijn Holland, hoe houd ik van jou! Noord-Holland, ik houd van je heerlijke Gooi, je prachtige Kennemerdreven. Je meren en brede kanalen zo mooi, zijn spiegels van waterrijk leven En zie ik je polders, ontworsteld aan zee, daar wuift nu het goudgele graan met ons mee. Het fluitekruid siert met zijn sluier je dijk. Noord-Holland, mijn Holland, wat ben je toch rijk! Noord-Holland, ik zie je historische pracht, bewaard in je talloze steden. Je huizen getuigen van stoerheid en kracht, en rijk is je grote verleden. Een volk waar de één op de ander vertrouwt en dat aan zijn toekomst nog dagelijks bouwt, met ieder die aan jou zijn hart heeft verpand. Daarom ben jij Holland, mijn Holland, mijn land! Maar liever dit dus: Langs de Vecht en d'oude Rijnstroom Strekt zich wijd het Stichtse land. Willibrord ontstak uw fakkel, Die onblusbaar verder brandt; Waar 's lands Unie werd geboren, Utrecht, hart van Nederland! Utrecht, parel der gewesten, 'k Min Uw bos en lustwarand'. 'n Eigen stempel draagt Uw landschap: Plas, rivier of heid' en zand, Weid' en bongerd, bont verscheiden, Utrecht, hart van Nederland! Utrecht, nobel, nijver Utrecht, Middelpunt naar alle kant, Aan Uw eigen stijl en schoonheid Houd ik steeds mijn zin verpand. Blijv' in goed' en kwade dagen: Utrecht, hart van Nederland!
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 2 oktober 2006 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Mooi mooi, ne gelukkige mens!
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Partijlid
|
![]() In Antwerpen, stad met de schoonste vrouwen. Na Reykjavik dan wel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik vind dat Antwerpen hier zwaar ondervertegenwoordigd is met maar 44,00%
![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 4 oktober 2006 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() ik woon nu in Vlaams-Brabant, maar ben eigenlijk afkomstig van Oost-Vlaanderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een duidelijk overaanbod Antwerpenaren hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Burger
|
![]() Fryslân (is ook de officiele benaming
![]() Ook hier maar even het betreffende volkslied: Frysk bloed tsjoch op! wol no ris brûze en siede, En bûnzje troch ús ieren om! Flean op! Wy sjonge it bêste lân fan d'ierde, It Fryske lân fol eare en rom. Klink dan en daverje fier yn it rûn Dyn âlde eare, o Fryske grûn! Klink dan en daverje fier yn it rûn Dyn âlde eare, o Fryske grûn! Hoe ek fan oermacht, need en see betrutsen, Oerâlde, leave Fryske grûn, Nea waard dy fêste, taaie bân ferbrutsen, Dy't Friezen oan har lân ferbûn. Klink dan en daverje fier yn it rûn Dyn âlde eare, o Fryske grûn! Klink dan en daverje fier yn it rûn Dyn âlde eare, o Fryske grûn! Fan bûgjen frjemd, bleau by 't âld folk yn eare Syn namme en taal, syn frije sin; Syn wurd wie wet; rjocht, sljocht en trou syn leare, En twang, fan wa ek, stie it tsjin. Klink dan en daverje fier yn it rûn Dyn âlde eare, o Fryske grûn! Klink dan en daverje fier yn it rûn Dyn âlde eare, o Fryske grûn! Trochloftich folk fan dizze âlde namme, Wês jimmer op dy âlders grut! Bliuw ivich fan dy grize, hege stamme In grien, in krêftich bloeiend leat! Klink dan en daverje fier yn it rûn Dyn âlde eare, o Fryske grûn! Klink dan en daverje fier yn it rûn Dyn âlde eare, o Fryske grûn! |
![]() |
![]() |