Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2006, 16:58   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht

Vegetariërs hebben statistisch gezien veel minder hart- en vaatziekten, gezondere levers, ze leven verdorie zelfs veel langer... en daar kunnen voedingssupplementen als argumentatie écht niet tegen op/
Statistisch? In gemiddelde? Dat is wel logisch he denk je niet? Denk je nu zo kortzichtig dat je dat niet merkt?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 17:00   #62
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ok u meende het dus echt...sorry van u dit te moeten melden maar uw inspanning zal niet helpen! Als u het daarom doet zou ik u aanraden de moed op te geven want dat zal serieus niks helpen men zal gewoon wat meer vlees wegsmijten...
Okey, de wetten van vraag en aanbod zijn dus niet van toepassing op de vleesmarkt... gotcha

Citaat:
Trouwens vanwaar komt het woord "afzien"????
Diegenen die niet erkennen dat ons huidig systeem van dierenkweek leed inhoudt voor die dieren is selectief blind. Ik ga hier niet beginnen met typische filmpjes of fotoreportages te tonen, the information is out there.

Citaat:
fuckload? Manier van uw punt te uiten? Ok got it...
Ik hou van sterk taalgebruik

Citaat:
Ook niet waar sorry! Je bent van nature geen herbivoor en je hebt je eiwitten nodig! Waarom eet u anders bonen en eieren?
Ik ga niet ontkennen dat de mens van nature geen herbivoor is. Maar met de dooddoener 'de mens is een omnivoor' kom je er ook helemaal niet. Als je de optimale waarden van wat een mens in zich moet opnemen om gezond te zijn vergelijkt met die van de gemiddelde vleeseter en die van de gemiddelde vegetariër (al dan niet met supplementjes) dan zal deze laatste groep veel beter er uit komen.

Om het met de woorden van mijn huisdokter te zeggen: 'het gezondst is een vegetariër die af en toe zondigt'...

Citaat:
Sorry dat ik uw goedheidsillusie doorprikte maar dit zijn echt geen reden om vegetarisch te worden toch?
U doorprikt mooi niks
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 17:01   #63
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Statistisch? In gemiddelde? Dat is wel logisch he denk je niet? Denk je nu zo kortzichtig dat je dat niet merkt?
Quoi?
Oud 23 oktober 2006, 17:10   #64
largo_w

Standaard

Citaat:
Okey, de wetten van vraag en aanbod zijn dus niet van toepassing op de vleesmarkt... gotcha
Die zijn overal van toepassing zelf op tomaten kijk wat ermee gebeurt elk jaar...
Zuivelproducten gaan erop achteruit geloof je echt dat de melk boeren minder melk leveren? LOL
Je gelooft er zo sterk in dat je de werkelijkheid vergeet geloof ik ...

Citaat:
Diegenen die niet erkennen dat ons huidig systeem van dierenkweek leed inhoudt voor die dieren is selectief blind. Ik ga hier niet beginnen met typische filmpjes of fotoreportages te tonen, the information is out there.
Ik wil wel een slachthuis binnen lopen met jou! Ik vind de manier waarop helemaal geen probleem ik zou zelf meer zeggen ze is VEEL minder pijnelijk dan in de dierlijke omgeving.
Maar ik geloof dat u het heeft over de manier van kweken (kweken om te eten) wel dan ben ik ook niet akkoord aangezien deze dieren niet zouden zijn zonder de industrie.
Van "leed" is er volgens mij helemaal geen sprake!

Citaat:
Ik hou van sterk taalgebruik
wat vind je van deze: "live on the edge". WOW hé!

Citaat:
Ik ga niet ontkennen dat de mens van nature geen herbivoor is. Maar met de dooddoener 'de mens is een omnivoor' kom je er ook helemaal niet. Als je de optimale waarden van wat een mens in zich moet opnemen om gezond te zijn vergelijkt met die van de gemiddelde vleeseter en die van de gemiddelde vegetariër (al dan niet met supplementjes) dan zal deze laatste groep veel beter er uit komen.

Om het met de woorden van mijn huisdokter te zeggen: 'het gezondst is een vegetariër die af en toe zondigt'...
Dat ligt aan het feit dat obesitas een probleem wordt en jah...dan kan je met gemiddelden niks doen hoor!
Jij kan worteltjes eten heel uw leven ik zal inderdaad veel rapper problemen hebben aan mijn hart maar jij bent alles behalve...Je bekijkt het echt zeer eenzijdig!

En inderdaad de dokter heeft bijna (hij wou u blij maken) gelijk nog gezonder is gewoon eten zoals een mens sinds den beginne eet...
Oud 23 oktober 2006, 17:37   #65
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Die zijn overal van toepassing zelf op tomaten kijk wat ermee gebeurt elk jaar...
Zuivelproducten gaan erop achteruit geloof je echt dat de melk boeren minder melk leveren? LOL
Je gelooft er zo sterk in dat je de werkelijkheid vergeet geloof ik ...
Jij bent diegenen die heeft gezegd dat vegetariërs die geen vlees eten (minder afnemers, dus) geen invloed gaan hebben op de hoeveelheid geproduceerd vlees (want 'dat wordt toch maar weggesmeten)

Citaat:
Ik wil wel een slachthuis binnen lopen met jou! Ik vind de manier waarop helemaal geen probleem ik zou zelf meer zeggen ze is VEEL minder pijnelijk dan in de dierlijke omgeving.
Wat een brolargument, ongeveer hetzelfde als iemand die zegt dat men geen kritiek mag hebben op onze regering 'want die van Iran is toch erger'.

Men moet vergelijken met het optimale, niet met datgene dat er niet toe doet.

Citaat:
Maar ik geloof dat u het heeft over de manier van kweken (kweken om te eten) wel dan ben ik ook niet akkoord aangezien deze dieren niet zouden zijn zonder de industrie.
Van "leed" is er volgens mij helemaal geen sprake!
Once again... the information is out there... een dier dat letterlijk niet kan bewegen tijdens zijn leven ziet af. Ook het andere deel van je redenering is pervers, dieren zijn geen machines!

Citaat:
wat vind je van deze: "live on the edge". WOW hé!
Ik ben er van overtuigd dat mijn leven vele malen spannender is dan het jouwe

Citaat:
Dat ligt aan het feit dat obesitas een probleem wordt en jah...dan kan je met gemiddelden niks doen hoor!
Jij kan worteltjes eten heel uw leven ik zal inderdaad veel rapper problemen hebben aan mijn hart maar jij bent alles behalve...Je bekijkt het echt zeer eenzijdig!
Wat een gezever. Obesitas wordt juist een probleem door overmatige vleesconsumptie.

Of impliceer je dat alles dat niet in je kraam past uit de statistieken moet worden geweerd?

Citaat:
En inderdaad de dokter heeft bijna (hij wou u blij maken) gelijk nog gezonder is gewoon eten zoals een mens sinds den beginne eet...
In den beginne at de primitieve mens ong 1-2 keer per week een klein stukje vlees.

Als je dat doet, dán mag je zeggen dat je gezonder leeft. Maar ik heb zo mijn twijfels...
Oud 23 oktober 2006, 17:55   #66
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vegetariër omdat dat de wereld een piepklein beetje beter maakt en mijzelf heel wat beter.
Waar halen jullie het toch uit dat dieren in gevangenschap een slecht leven zouden hebben ?
Deze middag : een sperwer slaat een tortel in mijn hof .
Daarjuist , mijn kat komt met een muis af .
Dieren leven permanent op de grens van de dood .
Als je mensen die in oorlogsgebieden leven de keuze laat , of daar blijven of een gesloten asielcentrum kiezen ze voor de tweede optie .
Een logische keuze .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 17:56   #67
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Waar halen jullie het toch uit dat dieren in gevangenschap een slecht leven zouden hebben ?
Als je mensen die in oorlogsgebieden leven de keuze laat , of daar blijven of een gesloten asielcentrum kiezen ze voor de tweede optie .
Een logische keuze .
Het draait om de levenskwaliteit van een dier in kweekomstandigheden. En die kwaliteit is bijzonder laag.
Oud 23 oktober 2006, 17:59   #68
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een logische keuze .
zou je je kat levenslang in een hokske willen steken van 30 op 50 cm?
Oud 23 oktober 2006, 18:08   #69
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het draait om de levenskwaliteit van een dier in kweekomstandigheden. En die kwaliteit is bijzonder laag.
Voor Casca en Nynorsk , de levenskwaliteit van dieren die enkel voor het vlees gekweekt worden is inderdaad laag .
Wat is het alternatief ?
Als ze niet meer gekweekt worden hebben ze letterlijk geen leven .
Als ze in betere omstandigheden gekweekt worden stijgt de prijs .
De prijs van alle voedsel daalt reeel , en dat is de reden waarom de ontwikkelde wereld nu haast spelenderwijs de derde wereld kan bevoorraden .
Mijn oom heeft nog in de sahel gewerkt in de jaren '70 , wat die gezien heeft was pas een ramp .
Niet alleen de bevoorrading , vooral de prijs .
Oud 23 oktober 2006, 18:18   #70
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

/

Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 23 oktober 2006 om 18:24.
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 18:18   #71
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

/

Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 23 oktober 2006 om 18:26.
Oud 23 oktober 2006, 18:18   #72
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

/

Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 23 oktober 2006 om 18:25.
Oud 23 oktober 2006, 18:18   #73
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

/

Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 23 oktober 2006 om 18:26.
Oud 23 oktober 2006, 18:22   #74
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Voor Casca en Nynorsk , de levenskwaliteit van dieren die enkel voor het vlees gekweekt worden is inderdaad laag .
Wat is het alternatief ?
Als ze niet meer gekweekt worden hebben ze letterlijk geen leven .
Volgens dezelfde redenering zou een wereld waarin ik in mijn huis duizenden kooien met miljoenen muisjes heb staan die ik elke week plet met mijn laars dus even mooi zijn dan een waar ik dat niet deed.

Bull-shit!

Citaat:
Als ze in betere omstandigheden gekweekt worden stijgt de prijs .
Watch me care.

Citaat:
De prijs van alle voedsel daalt reeel , en dat is de reden waarom de ontwikkelde wereld nu haast spelenderwijs de derde wereld kan bevoorraden .
Als het voedsel dat nu naar vleesproductie gaat rechstreeks naar mensen zou gaan dan zou er helemaal geen honger zijn in de wereld!

Citaat:
Mijn oom heeft nog in de sahel gewerkt in de jaren '70 , wat die gezien heeft was pas een ramp .
Niet alleen de bevoorrading , vooral de prijs .
Relevantie?
Oud 23 oktober 2006, 18:24   #75
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcival Bekijk bericht
Het eten van dieren verkwisting, voor de productie van 1 gram dierlijk eiwit heb je 10 gram plantwaardig eiwit nodig. Nu zou ik er geen probleem mee hebben moesten koeien stro en gras gevoerd worden maar dat is niet wat gebeurd ze krijgen soja, graan(1/3 van de wereldproductie graan wordt aan dieren gevoerd) mais gierst etc allemaal dingen die ook perfect door mensen gegeten kunnen worden.

Gekweekte karper, geen probleem mee, die eten algen uit hun vijver. Gekweekte zalm wel een probleem mee, die krijgen vismeel gevoerd, ook weer 10x meer vis die je zelf zou kunnen eten.
Mijn beste,

Ge zoudt er geen problemen mee hebben, als de koeien op stro en gras werden vet gemest. Als ik uw redenering moet volgen, en elke koe moet worden vetgemest op stro en gras, dan moet ge in plaats van 1 koe, 20 koeien slachten om dezelfde hoeveelheid vlees te krijgen.

Als we dit moesten toepassen, hebben we miljoenen hectaren extra gras en graan nodig. Op die hectaren kan er dus niets anders geteeld worden, dus geen groenten. Wat is dan een verspilling? Een systeem waarbij we al onze grond gebruiken om vlees te produceren en niets anders, of een systeem waarin we een gedeelte van onze grond begebruiken voor het vlees en de rest voor groenten?
Oud 23 oktober 2006, 18:29   #76
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens dezelfde redenering zou een wereld waarin ik in mijn huis duizenden kooien met miljoenen muisjes heb staan die ik elke week plet met mijn laars dus even mooi zijn dan een waar ik dat niet deed.

Bull-shit!

Watch me care.

Als het voedsel dat nu naar vleesproductie gaat rechstreeks naar mensen zou gaan dan zou er helemaal geen honger zijn in de wereld!

Relevantie?
De relevantie is dat ondervoede kinderen die melk krijgen aan betaalbare prijzen sneller herstellen dan ondervoede kinderen die enkel wortelen krijgen .
De relevantie is dat ondervoede kinderen die wortelen en vlees aan betaalbare prijzen krijgen sneller herstellen dan ondervoede kinderen die enkel wortelen krijgen .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 23 oktober 2006 om 18:30.
Oud 23 oktober 2006, 18:36   #77
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
De relevantie is dat ondervoede kinderen die melk krijgen aan betaalbare prijzen sneller herstellen dan ondervoede kinderen die enkel wortelen krijgen .
De relevantie is dat ondervoede kinderen die wortelen en vlees aan betaalbare prijzen krijgen sneller herstellen dan ondervoede kinderen die enkel wortelen krijgen .
Belachelijk hoe je zelf in je eigen thread niet bij de issue kan blijven.
Nu ja, gezien je openingspost verbaast dit niet echt.
Tenzij je nog iets interessants te posten hebt trap ik het hier af.

Good-bye!
Oud 23 oktober 2006, 18:46   #78
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Belachelijk hoe je zelf in je eigen thread niet bij de issue kan blijven.
Nu ja, gezien je openingspost verbaast dit niet echt.
Tenzij je nog iets interessants te posten hebt trap ik het hier af.

Good-bye!
En inderdaad , mijn openingspost ...
Oud 23 oktober 2006, 18:49   #79
largo_w

Standaard

Zelfvoldaan van je tekst?

Citaat:
Jij bent diegenen die heeft gezegd dat vegetariërs die geen vlees eten (minder afnemers, dus) geen invloed gaan hebben op de hoeveelheid geproduceerd vlees (want 'dat wordt toch maar weggesmeten)
En die tomaten? En die melk?
Let wel ik zeg niet dat de hele vegetarische bevolking niets doet aan de mindere kweek van dieren maar die is zo miniem dat er zelf geen discussie rond zou moeten zijn...

Citaat:
Wat een brolargument, ongeveer hetzelfde als iemand die zegt dat men geen kritiek mag hebben op onze regering 'want die van Iran is toch erger'.

Men moet vergelijken met het optimale, niet met datgene dat er niet toe doet.
geen brolargument echt niet...
UW optimale is echt geen optimale het is een belachelijk idee want hiermee zegt u "ik ben vegetarisch(vegantisch wss) dus iedereen moet het zijn". We zitten echt op het optimale controle in die sector is bijna niet meer normaal.

Citaat:
Once again... the information is out there... een dier dat letterlijk niet kan bewegen tijdens zijn leven ziet af. Ook het andere deel van je redenering is pervers, dieren zijn geen machines!
U gaat er puur van uit dat een dier een medemens is of zo...
Ik zou niet zeggen "machine" maar toch iets dat we mogen gebruiken het werd ons aangeboden!

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat mijn leven vele malen spannender is dan het jouwe
Blijven denken zou ik dan zeggen...(als je dat pleziert)

Citaat:
Wat een gezever. Obesitas wordt juist een probleem door overmatige vleesconsumptie.

Of impliceer je dat alles dat niet in je kraam past uit de statistieken moet worden geweerd?
Ik geloof dat u wel weet waar ik u op wou wijzen!
Je bekijkt de kant van de "vaatproblemen" net zo goed als u had kunnen zeggen dat er meer "rugproblemen zijn bij de niet vegetariërs" maar ik zou u aanraden uw medaille even om te keren en te kijken die is echt zo proper ook niet en wordt er niet properder op!

Citaat:
In den beginne at de primitieve mens ong 1-2 keer per week een klein stukje vlees.

Als je dat doet, dán mag je zeggen dat je gezonder leeft. Maar ik heb zo mijn twijfels...
primitieve mens? Mensaap? Ik heb het over "de mens"!
Sommige weken at die ook wel 5 dagen vlees!
Och domme discussie iedereen weet dat eten zoals beschreven in de voedingsdriehoek HET OPTIMALE is!
Oud 23 oktober 2006, 18:59   #80
Casca
Minister

Standaard

[quote=largo_w;2104255]
Citaat:
En die tomaten? En die melk?
Let wel ik zeg niet dat de hele vegetarische bevolking niets doet aan de mindere kweek van dieren maar die is zo miniem dat er zelf geen discussie rond zou moeten zijn...
Ja, ik stel voor dat je eens aan een voedingsdeskundige vertelt dat het complete vegetarische/healthfreaks component van de populatie quantité négligable is...

Citaat:
geen brolargument echt niet...
UW optimale is echt geen optimale het is een belachelijk idee want hiermee zegt u "ik ben vegetarisch(vegantisch wss) dus iedereen moet het zijn". We zitten echt op het optimale controle in die sector is bijna niet meer normaal.
Wat een gebral... goed, ik zal er trachten op te reageren.

Mijn optimale is idd niet het optimale maar benadert het wel meer dan datgene wat jij vooropstelt.

Nergens zeg ik dat iedereen iets moet zijn. Wel zou de wereld een mooie plek zijn.

Met jouw kennis van zakken betwijfel ik of je echt kan weten of er 'optimale controle' in die sector is.

Citaat:
U gaat er puur van uit dat een dier een medemens is of zo...
Euhm, neen

Citaat:
Ik zou niet zeggen "machine" maar toch iets dat we mogen gebruiken het werd ons aangeboden!
Dat is niet de vraag. De vraag is of ons huidig voedingspatroon het best mogelijke is. It ain't.

Citaat:
Ik geloof dat u wel weet waar ik u op wou wijzen!
Je bekijkt de kant van de "vaatproblemen" net zo goed als u had kunnen zeggen dat er meer "rugproblemen zijn bij de niet vegetariërs" maar ik zou u aanraden uw medaille even om te keren en te kijken die is echt zo proper ook niet en wordt er niet properder op!
Wat bedoel je nu met je gebrabbel?

Geef eens een lijstje van keerzijden aan mijn medaille? Ik zal je weten zeggen of ze van toepassing zijn, kom

Argh, whatever. Met iemand wiens voedingskennis duidelijk niet verder gaat dan die opgedaan in de basisschool (de voedselpiramide? ) is het bijna even onmogelijk discussiëren als een antipathieke zak zoals Kaffer.

Toodles!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be