Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 06:58   #61
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Het is haar eigen stomme schuld, het onnozel wicht. Ik voel er niet het minste medelijden voor! Een gepaste straf voor haar domheid en naïviteit.
Euhm... waarover heb je het? Wie vraagt hier medelijden? Sylvie? Heb jij de reportage gezien?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 07:04   #62
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Idd en ook eerste & plechtige communie enz......
Maar das gewoon traditie....niets meer en een keer goed eten .

Die kinderen mogen zelf hun keuzes kiezen als ze later opgroeien qua kledij, hobby, liefje, studie, ......
Je moet ze zeker geen religie door het strot duwen, zoals men doet bij ganzen voor foie gras te krijgen of op z'n islam's. We kennen de gevolgen daarvan.
Is niet omdat je gedoopt bent dat je naar de kerk moet gaan, vasten, bidden aan tafel enz........... we zijn in europa 21ste eeuw en we willen het zo laten.

Liever een goed eerlijk en correct persoon die z'n religie niet pratikeert of er gewoonweg gene heeft, dan een hypocriet met een religie.

Trouwen met een niet moslim of niet moslima is haram, het staat duidelijk in de koran.

soeraat el bakara ayaa 221:
En huwt geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij u moge behagen.
En huwt haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij u moge behagen. Zij noden tot het Vuur, maar Allah noodt u tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

ps: De wetten van Allah dien je te volgen.
Christen en Joden worden gezien als gelovigen. Ik ben een christene, mijn man een moslim, ons religieuze huwelijk is voltrokken door een Imam, behalve een paar gebeden volledig in het Nederlands. Was het haram had een Imam dat dan gedaan denk je?
Christenen en Joden zijn mensen van Het Boek, net zoals moslims. Sylvie waar het in deze topic over gaat is ook christene en getrouwd met een practiserend moslim.
Oud 6 oktober 2006, 07:07   #63
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
De hand van Allah (vzmh) heeft toegeslagen (citaat van een Moslim geestelijke die verwees naar de straf voor de 'ongelovigen' na de Tsunami in ZO Azië...how sweet)
Tja... als ik nog es tijd heb zoek ik op welke Belg juist een feestje heeft gebouwd na de aanslagen op de WTC torens... delen alle Belgen daarom zijn mening?
Oud 6 oktober 2006, 08:59   #64
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Christen en Joden worden gezien als gelovigen. Ik ben een christene, mijn man een moslim, ons religieuze huwelijk is voltrokken door een Imam, ...
Waarom niet door een christelijk priester?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 11:47   #65
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zoals in:

"Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28]

"Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap." [3:118]

"En met degenen die zeggen : 'Wij zijn christenen', hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding." [5:14]

"O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden." [5:51]

"Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt." [5:57]

"Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23]
Madanitische verzen ,een we weten waarom dat dat zo is, isn't it ??

Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 oktober 2006 om 11:58.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 11:51   #66
Lincoln

Standaard

Citaat:
Niet altijd als je de koran volgt hoor. De meesten kwamen op het moment dat Mohammed ze nodig had.
Daarom dat er een aantal verzen zijn die de vorige hebben overklast, zoals elke goedgeaarde islamiet weet.

Lincoln jongen jongen! Straks kom je nog in het hellevuur terecht door al je onwetendheid.
Zo toch circe, dat is een wonder dat je voor het eerste keer weet dat je de verzen in hun context moet plaatsen, bravo circe,.
Oud 6 oktober 2006, 11:54   #67
Lincoln

Standaard

Citaat:
erlich alsjeblieft, ik zeg niet dat België slecht is maar heb je al es gelezen wat ik hier als rasechte Belgische te slikken krijg enkel omdat ik met een moslim getrouwd ben?? Ik ga werken, betaal belastingen, doe geen vlieg kwaad, net als mijn man trouwens en dan krijg je van je landgenoten al die shit over je heen? Van mensen die me begot van haar noch pluim kennen? Gewoon omdat ik hier zeg dat niet alle moslims slecht zijn en ik het geluk heb gehad er een tegen te komen?
Laat u niet intimideren laya, met sommige forumers heb ik echt medelijden wanneer ze los van het niks beginnen te brullen en te gapen van frustraties, niet iedereen (want met sommige kun je redelijk goed discussieren),.
Oud 6 oktober 2006, 12:00   #68
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blij dat jij zo gelukkig getrouwd bent (neem ik aan). Alle Belgische huwelijken zijn sprookjeshuwelijken, vrouwen zoals Sylvie en ik die trouwen met een moslim zijn zelfdestructief bla bla bla.......................
Ik niet, bedankt, het heeft me in de loop der jaren GEEN windeieren opgebracht NIET getrouwd samen te leven...

en nu een grapje, 't is tenslotte vrijdag:
Wordt het geen tijd dat men rasvermenging probeert tegen te gaan? Al dat vreemd gespuis dat onze Vlaamse teven komt vogelen?
De vermenging van de Duise herders, Ierse setters, Deense doggen,Afghanen met onze Mechelaars, Tervureners....
Je weet wat er van komt als je twee rassen kruist, Stratjees.....
Oud 6 oktober 2006, 14:56   #69
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Christen en Joden worden gezien als gelovigen. Ik ben een christene, mijn man een moslim, ons religieuze huwelijk is voltrokken door een Imam, behalve een paar gebeden volledig in het Nederlands. Was het haram had een Imam dat dan gedaan denk je?
Christenen en Joden zijn mensen van Het Boek, net zoals moslims. Sylvie waar het in deze topic over gaat is ook christene en getrouwd met een practiserend moslim.
Maar omgekeerd mag niet. Als ik (=man) nu een leuk marrokaans meisje tegenkom, mag ik daar niets mee beginnen zolang ik me niet bekeerd heb tot de islam. Dat ruikt wel verdacht veel naar sexisme, vind je niet ?
Oud 6 oktober 2006, 15:21   #70
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Maar omgekeerd mag niet. Als ik (=man) nu een leuk marrokaans meisje tegenkom, mag ik daar niets mee beginnen zolang ik me niet bekeerd heb tot de islam. Dat ruikt wel verdacht veel naar sexisme, vind je niet ?

Ik heb een jaar met een Marokkaans meisje gevreën. Ik ben katholiek opgevoed, maar niet echt heel gelovig.

In't begin hoor je allerlei verhalen, over haar broers en haar vader enz. Al bij al viel het goed mee hoor. Eerst had haar moeder mij leren kennen, zij zag dat het vrij serieus was tussen ons en dat er toch niet veel kon tussen komen. Later haar vader en broers leren kennen. Viel reuze mee.

Deed me eigenlijk een beetje denken aan toestanden die ik te horen kreeg wat mijn ouders mee hebben gemaakt, mn bompa langs moeders zijde was ook gene gemakkelijke. Eigenlijk wel eerder grappig dus.

Dus, geloof me, als je het echt zou willen, het gaat, je moet de kracht van liefde niet onderschatten. Daar sloop je elke muur mee.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 15:23   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent U, voordat u het religieuze huwelijk aanging, ook eerst burgerlijk (wettelijk) gehuwd voor de burgerlijke stand?

Indien niet dan bent u dus niet gehuwd voor het belgische gerecht. Bovendien bent U beiden en de imam strafbaar vermits religieuze huwelijken nooit mogen worden afgesloten alvorens het burgerlijke huwelijk heeft plaatsgevonden.

Katholieken mogen dat niet, protestanten mogen dat niet, moslims mogen dat OOK niet. (straks denken ze weer dat ze "gedisirimikkeerd" worden.

Bovendien vermoed ik dat U dezelfde persoon bent die op kifkif info kwam vragen (gescheiden ex Jehova getuigen met zoontje die op z'n islams met nieuwe moslim wil "huwen" omdat mannetje het wil maar zijzelf niet omdat ze niet wil burgerlijk huwen komt nu eenmaal niet zo standaard voor).

Mij totaal niet gelaten dat je samenwoont met gelijk wie.

Maar hang hier dan niet de "gehuwde met moslim " hypocriet uit aub!

Mijn kat en ik zijn verleden week voor onze buurman gaan staan (die is kattenimam) en zijn daarbij gehuwd; Mijn echtgenoot is dus een kater.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 oktober 2006 om 15:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 15:30   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Zo toch circe, dat is een wonder dat je voor het eerste keer weet dat je de verzen in hun context moet plaatsen, bravo circe,.
Maar lincolneke toch! ik weet al jaren dat de haatdragende verzen uit de latere periode in Mekka voorrang hebben op de " o wat zijn we vreedzaam" versjes uit Medina toen Mo nog dacht dat de Joden zijn kant zouden kiezen.

Wat dacht je nu toch?

Dit noem ik echter zelfs geen context. Context heet bij mij de vorige en volgende verzen en heel die koran hangt gewoon met haken en ogen aan mekaar, wat ook te verwachten is van een patient met hersentumor die dingen uitkraamt.

Maar nu je het zelf toegeeft: waarom ons blijven wijsmaken dat islam een relige van vrede is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 oktober 2006, 15:36   #73
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar lincolneke toch! ik weet al jaren dat de haatdragende verzen uit de latere periode in Mekka voorrang hebben op de " o wat zijn we vreedzaam" versjes uit Medina toen Mo nog dacht dat de Joden zijn kant zouden kiezen.

Wat dacht je nu toch?

Dit noem ik echter zelfs geen context. Context heet bij mij de vorige en volgende verzen en heel die koran hangt gewoon met haken en ogen aan mekaar, wat ook te verwachten is van een patient met hersentumor die dingen uitkraamt.

Maar nu je het zelf toegeeft: waarom ons blijven wijsmaken dat islam een relige van vrede is?

En ik noem dit obsessie
Oud 6 oktober 2006, 15:38   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
En ik noem dit obsessie
geen probleem mee hoor.

Tegen dat het uw obsessie wordt ben ik allang dood. Have a nice life as dhimmie zou ik zeggen. Ik gun het je volkomen van harte.

Oud 6 oktober 2006, 15:40   #75
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Ik heb een jaar met een Marokkaans meisje gevreën. Ik ben katholiek opgevoed, maar niet echt heel gelovig.

In't begin hoor je allerlei verhalen, over haar broers en haar vader enz. Al bij al viel het goed mee hoor. Eerst had haar moeder mij leren kennen, zij zag dat het vrij serieus was tussen ons en dat er toch niet veel kon tussen komen. Later haar vader en broers leren kennen. Viel reuze mee.

Deed me eigenlijk een beetje denken aan toestanden die ik te horen kreeg wat mijn ouders mee hebben gemaakt, mn bompa langs moeders zijde was ook gene gemakkelijke. Eigenlijk wel eerder grappig dus.

Dus, geloof me, als je het echt zou willen, het gaat, je moet de kracht van liefde niet onderschatten. Daar sloop je elke muur mee.
Dan hebben jij en je partner geluk gehad. Mijn voorbeeld was zuiver hypothetisch trouwens.
Volgens cijfers uit klasse wordt nog steeds 75% van de allochtone jeugd uitgehuwelijkt, 95% van de allochtone jeugd zegt al a priori dat ze later met iemand van de eigen cultuur willen trouwen. Het toelaten van gedwongen huwelijken is in mijn ogen misdadig, en al op voorhand zeggen tot welke cultuur je partner moet behoren is niets anders dan racisme.
Het is mooi om zien (ik ken er zo ook enkele) dat er mensen zijn die een beklemmende, kleinzielige religie (islam is meer dan enkel een levensbeschouwing) achter zich kunnen laten, het zou nog mooier zijn als die groep wat groter was.
Oud 6 oktober 2006, 15:52   #76
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
geen probleem mee hoor.

Tegen dat het uw obsessie wordt ben ik allang dood. Have a nice life as dhimmie zou ik zeggen. Ik gun het je volkomen van harte.

moet ik nu medelijden met u hebben of u uitlachen, of misschien een beetje van allebij
Oud 6 oktober 2006, 16:00   #77
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Dan hebben jij en je partner geluk gehad. Mijn voorbeeld was zuiver hypothetisch trouwens.
Volgens cijfers uit klasse wordt nog steeds 75% van de allochtone jeugd uitgehuwelijkt, 95% van de allochtone jeugd zegt al a priori dat ze later met iemand van de eigen cultuur willen trouwen. Het toelaten van gedwongen huwelijken is in mijn ogen misdadig, en al op voorhand zeggen tot welke cultuur je partner moet behoren is niets anders dan racisme.
Het is mooi om zien (ik ken er zo ook enkele) dat er mensen zijn die een beklemmende, kleinzielige religie (islam is meer dan enkel een levensbeschouwing) achter zich kunnen laten, het zou nog mooier zijn als die groep wat groter was.

Geluk dwing je af!

Als er iets is wat ik geleerd heb uit mijn vaak toch wel vrij marketing gerichte richting in't hoger onderwijs, dan is dat da ik geen geloof meer hecht aan cijfers en zeker niet aan enquètes. Je kan letterlijk aantonen wat je, als je maar de juiste vragen stelt.

Een voorbeeldje, "95% van de allochtone jeugd zegt al a priori dat ze later met iemand van de eigen cultuur willen trouwen"

Hoe is de vraag precies gesteld om deze stelling te bekomen, maw, wat wil dit zeggen? Iedereen heeft wel een bepaald beeld van hoe zijn/haar partner eruit moet zien. Wil dat zeggen dat je ook met die ware zult trouwen? Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik denk dat de meeste Vlamingen ook wel a priori zeggen dat ze met een Vlaming zullen trouwen, begrijp je waar ik naartoe ga?

Natuurlijk kun je tot 'verontrustende' stellingen uitkomen, hangt er gewoon vanaf hoe je ze interpreteerd, realiteit start nog steeds van in je eigen hoofd. Interpretatie mensen, met cijfers toon je alles aan!
Oud 6 oktober 2006, 17:08   #78
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat sul gedeelte klopt...
Er zijn smeerlappen onder de moslims en sullen onder de Belgen... net zoals er sullen zijn onder de moslims en smeerlappen bij de Belgen...
Ben blij voor jou dat alle Belgische huwelijken in je omgeving prima geslaagd zijn... waar woon jij? Utopia?
Btw ken 2 vrouwen in mijn omgeving die klacht zijn gaan neerleggen bij de politie omdat ze van hun man klop krijgen en er wordt geen gevolg aan gegeven... omdat hun vent zelf flik is verdorie!! Die ene vrouw is wel werkonbekwaam omdat hij haar hand heeft gebroken! Rasechte Belgen dan nog! Maja, das geen nieuws he, waren het nu moslims geweest dan werd er hier een topic over begonnen.
Maar bij een gemengd huwelijk zal nooit aanvaard worden dat een moslimpartner zich aanpast aan een andere godsdienst.Het zijn altijd die naieve westerlingen die er intrappen.Nog 20 jaar en we zullen niet meer moeten kiezen wat we willen geloven, trouwens dat kunnen we nu ook al niet meer.
Oud 6 oktober 2006, 17:18   #79
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Inderdaad, de vraagstelling doet veel, niemand gaat dat ontkennen.
Dan nog vind ik die cijfers onthutsend. Als iemand mij expliciet vraagt "moet je vriendin een blanke zijn ?" is mijn antwoord duidelijk neen. Ergens hoop ik toch dat slechts een minderheid van de vlamingen zou zeggen dat hun partners een autochtoon moet zijn.

Dan is er nog de kwestie van de gedwongen huwelijken, daar komt helemaal geen vraagstelling aan te pas. Je kan hooguit een beetje miereneuken over de defenitie "gedwongen huwelijk", maar daar houdt het dan ook op. 75% is zeer veel, en zoals ik al zei, het is misdadig dat onze overheid dat toelaat. Zij moet de zwakkeren beschermen, en respect voor de wet en de mensenrechten afdwingen, maar verzuimt dit te doen. Dit is niet louter een pro-blok argument, met diezelfde wetten kan en moet blank racisme evengoed aangepakt worden.

De realiteit zit niet in je hoofd, de realiteit is wat er zoal gebeurt wanneer je je ogen open doet en fenomenen waarneemt. De conclussies die je uit gebeurtenissen trekt, zijn altijd onderhevig aan onnauwkeurigheden, maar zelfs al is maar de helft van wat ik in mijn vorige post zei de waarheid, dan is er nog altijd een probleem.
Oud 6 oktober 2006, 17:19   #80
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Maar bij een gemengd huwelijk zal nooit aanvaard worden dat een moslimpartner zich aanpast aan een andere godsdienst.Het zijn altijd die naieve westerlingen die er intrappen.Nog 20 jaar en we zullen niet meer moeten kiezen wat we willen geloven, trouwens dat kunnen we nu ook al niet meer.
Dominant vind je ook in kleuren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be