![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat passief roken zo ongezond verklaard is, wordt ook langs alle kanten tegen gesproken. De Gezondheidsraad zelf moest bekennen in een rapport dat 81% van de 177 resultaten uit dertig onderzoeken géén band ziet tussen passief roken en longkanker (specifieke studies). Dertien percent op een positieve relatie en zes percent op een positieve (dus aantonend dat meeroken goed is voor de gezondheid *lach*).
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 10 oktober 2006 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Na een halve minuut Googlen:
Aantal verkeersdoden in 2000: ong. 1397 Aantal sterfgevallen in 1990 door longkankers te wijten aan tabak: 5400 Een hoax zeg jij? Dan heb je ongetwijfeld andere cijfers.... Laatst gewijzigd door Djiezes : 10 oktober 2006 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is echt lachwekkend, echt hoor. In mijn buurt sterven jaarlijks duizend mensen, bijvoorbeeld, en in de evenbewoonde buurt hiernaast maar negenhonderd; dus valt er een positieve correlatie aan te tonen tussen mijn aanwezigheid en het aantal sterfgevallen. Dát is waar dat soort van cijfers op gebaseerd is.
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Djiezes : 10 oktober 2006 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ben reeds vijf jaar gestopt met roken. Heb er geen enkel probleem mee dat iemand anders rookt. Weet ondertussen ook dat het niet de mensen zijn die nooit gerookt hebben, die van hun oren maken als iemand een sigaret opsteekt. Neen meestal zijn het ex-rokers, die van hun oren maken, niet omdat ze niet tegen de rook kunnen, maar omdat ze niet kunnen verdragen dat een ander rookt, terwijl zij het niet meer doen. Ik heb gerookt van mijn 15 jaar tot mijn 44ste, op iemand anders zagen omdat hij rookt, zou dan toch wel verdomd hypocriet zijn. Dat iemand in een restaurant zo hoffelijk is om niet te roken, vind ik normaal, daar rookte ik vroeger ook niet, in een café echter waar geen eten geserveerd wordt, vind ik echter dat een sigaret best kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus een goede rook afzuiging in een café kan wonderen doen en eens in de vrije lucht is deze rook niet schadelijk meer voor mens en milieu. Citaat:
Citaat:
Voor Sars en vogelgriep moetje gewoon even wachten, het komt wel. En er is trouwens nog zo'n sluipmoordenaar, die je gewoon in een bushokje of zelfs gewoon op straat kan oplopen TBC. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik daar enkel aan toe voeg, is dat er een verschil is tussen de band aan te tonen (en de risicofactor, die dus verwaarloosbaar is) en een rookverbod in private eigendom (eigendom die de vrucht is van arbeid en waar niemand anders zomaar rechten kan claimen).
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal doden van longkanker klopt, de oorzaak klopt niet. Er zijn mensen die sterven aan longkanker die nooit hebben gerookt en nooit op een plaats zijn geweest waar er werd gerookt. Persoonlijk ken ik zo iemand, hij heeft nooit op café geweest en is nooit naar de familiefeesten geweest omdat er daar gerookt word. Er wie bij hem thuis kwam mocht zelfs niet binnen als hij tabac bij had of naar rook stonk. En hij heeft nooit alcohol gedronken. Hij is een jaar jonger dan mij en ligt nu in het zieken huis met lever en longkanker. Hij is razend op iedereen en alles voor al de zaken die hij heeft gemist. Hij heeft voor iedereen die het horen wil slechts één opmerking en één raad. Leef en geniet. En wees geen gezondheidsfriek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De rest? Welke rest? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik baseer mij op officiële cijfergegevens die zo van het internet te plukken zijn. Dus ik herhaal mijn vraag. Ontken je nu dat er in België jaarlijks meer dan 5000 mensen sterven aan longkanker als gevolg van tabak? Indien ja, waarop baseer je die ontkenning?
Laatst gewijzigd door Djiezes : 10 oktober 2006 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Autoverslaving maakt de mens lui en luiheid veroorzaakt hartziektes en spierziektes. Filles veroorzaken longkanker en bloedziektes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al zei, het ene kwaad maakt het andere nog niet goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, vermits een passief roker slechts één duizendste van de dosis binnenkrijgt dan een roker zelf, betekent dat dus dat van die cijfers er 5 doden door passief roken zijn? Nee?
Laatst gewijzigd door lombas : 10 oktober 2006 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat je mijn vraag ontwijkt... Laatst gewijzigd door Djiezes : 10 oktober 2006 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede herhaal ik de bevinding: vermits uw wetenschappelijke testjes voorleggen dat een passief roker één duizendste van de rook (in een gesloten ruimte of direct contact) binnen krijgt, is het aandeel van passief rokers in het cijfer dat jij poneert vijf ten vijfduizend. Ten derde herhaal ik mijn vraag: zelfs al verhoogde je kans op longkanker door passief roken met 100%, heb jij het recht eisen te stellen op eigendom waar je vrijwillig betreding toe zoekt?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ook niet gezegt, maar men houd nu een heksjacht op rokers en ondertussen is men bezig met de bevolking te vermoorden door hen verslaaft te maken aan pc's en internet. Terwijl de gevolgen daarvan reeds jaren bekent zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Feit is dat veelvuldig passief roken de kans op longkanker met 30% verhoogt. Mag ik in jouw huis eisen om niet vermoord te worden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |