Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2003, 17:03   #61
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Interessante link over aids, en hoe de impact van de ziekte vaak overdreven wordt met politieke doeleinden
Dus m.a.w. woorden aids levert geen fundamentele bijdrage aan de oplossing van het probleem van de overbevolking ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 14:17   #62
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Er sterven veel mensen aan Aids en aan honger. Stel je voor dat er geen Aids en geen honger zou zijn : de wereld zou binnen de kortste keren overbevolkt zijn. Ze is nu al overbevolkt. Aids en honger zijn dan ook een zegen. Ze dragen tenminste bij aan de oplossing van de overbevolking.
Krijg aids en lijdt honger!!!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 14:29   #63
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Dus m.a.w. woorden aids levert geen fundamentele bijdrage aan de oplossing van het probleem van de overbevolking ?
Voor mijn part mag je genoeg aids hebben een honger lijden dan heb je wat bijgedragen voor dit problematiek !

Als je zo overtuigd bent..........
Oud 22 mei 2005, 14:40   #64
Pavell
Partijlid

Standaard

Aids zal altijd een probleem blijven maar niet van die mate waar een vermindering van de wereldbevolking sprake is. Op dat gebied is een bactereologische besmetting veel effectiever en zeker indien 'airborn'. Voor aids bestaan er immers remmers en het hangt er dus van af of iedere aidslijder toegang heeft tot deze aidsremmers. Daarbij komt dat er degelijk onderzoek is naar een effectief geneesmiddel.
Neem nu zoiets dat frequent kan voorkomen : als het griepvirus. (influenza)
1 mutatie volstaat om de bestaande griepvaccins tot schroot te declareren.
En dan is het racen tegen de klok natuurlijk om een nieuw vaccin te maken.
Als dat echter te lang duurt en terug een nieuwe natuurlijke mutatie zou ontstaan dan zitten we helemaal in de gebakken peren gezien ze eerst moeten uitzoeken over welke stam het eigenlijk gaat.

Wie zegt dat het probleem van de overbevolking niet door een onverwacht fenomeen
wordt aangepakt. Immers, onze atmosfeer mag dan wel het een en het andere tegenhouden maar als de massa te groot is zitten we terug met de gebakken peren hoor.
Vergeten wat de kleine brok in Rusland heeft uitgericht?
Enne, de ruimte houd geen rekening met onze tijdsindeling hoor dus het kan even goed morgen gebeuren of over 5000000 jaar. Daar zijn we trouwens absoluut niet op voorzien.

De planeet kan zelf ook een en't andere uitspoken. Denk aan de enorme magmakamer
op amerikaans grondgebied.

Tijd is trouwens iets wat de mens heeft bedacht en daar laat de natuur zich niet aan vangen.
Oud 22 mei 2005, 15:31   #65
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

AIDS is inderdaad een blessing.

Alleen vind ik onverstaanbaar dat afrikanen EISEN dat ze van ons aidsremmers krijgen, en gratis ook..
Ook versta ik niet dat ze die remmers KRIJGEN ook, op koste van u en mij..

Ik had het veel liever dat gans afrika door AIDS ontvolkt zou zijn zodat we het terug zouden kunnen koloniseren en de rijkdomen gratis krijgen.. AIDS is tenslotte uit Afrika afkomstig..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 15:38   #66
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er sterven veel mensen aan Aids en aan honger. Stel je voor dat er geen Aids en geen honger zou zijn : de wereld zou binnen de kortste keren overbevolkt zijn. Ze is nu al overbevolkt. Aids en honger zijn dan ook een zegen. Ze dragen tenminste bij aan de oplossing van de overbevolking.
In welke zin is dit topic "cynisch"? Dit heeft niets met cynisme te maken. Dit scoort zelfs niet bij de vrouwen. Dit is zelfs geen gelul.

Er bestaan allerlei leuke hobbies hoor, zoals biljarten, kleiduifschieten, of je kan je aansluiten bij een badmintonclub. Je kan je tegenwoordig op zoveel manieren nuttig vervelen. Ga, en zoek een hobby.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 15:40   #67
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

AIDS kan niets anders dan een "zegen" zijn, het is door de mens gemaakt. (Ik vind persoonlijk een ziekte dat opzettelijk gedesigned is en miljoenen doodt geen zegen...).

Dit boek is excellent over dit onderwerp:

[size=+1]The True Origins of AIDS & Ebola

[/size]Wat men erover te zeggen heeft (o.a experts):

"The most massive, well documented assembly of evidence ever published in support of the idea that the AIDS virus could have been manufactured as a biological weapon....If you scoff at the notion, you won’t be so cocky once you see how much evidence exists. If you can’t afford it, try to get it through an interlibrary loan at a public or university library. You’ll never think of AIDS that same way again....I recommend it most highly." Russ Kick, Book Review in OutpostS, vol. 2

Bravely questions the extent to which scientific research and lax government oversight may have contributed to the present and coming plagues . . . Dr. Horowitz is to be congratulated for presenting well-researched little known facts that, although highly disturbing, are an important piece of history that may also bear heavily on the emergence of new viruses....This important text raises far greater hope that by knowing their origin, cures for the many complex emerging viruses, including AIDS, may be forthcoming."--[size=-1]W. JOHN MARTIN, M.D.,PH.D. DIRECTOR, CENTER FOR COMPLEX INFECTIOUS DISEASES FORMER DIRECTOR, FDA's VIRAL ONCOLOGY BRANCH, BUREAU OF BIOLOGICS[/size]

"One cannot fail to grasp the explosive significance of this book and its main thesis, that biological weapons programs developed and field tested immune-system-destroying agents that now cannot be contained....A cogent, readable, and carefully documented work." --[size=-1]GARTH L. NICOLSON, PHD., DAVID BRUTON JR. CHAIR IN CANCER RESEARCH PROFESSOR OF PATHOLOGY AND LABORATORY MEDICINE, UNIVERSITY OF TEXAS MEDICAL SCHOOL AT HOUSTON[/size]

[size=2][font=Comic Sans MS]
[/font]
[/size]

Laatst gewijzigd door exodus : 22 mei 2005 om 15:41.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 17:56   #68
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er dan een probleem van overbevolking? En zo ja wat zijn er de gevolgen van?
En bij hoeveel mensen is de aarde niet overbevolkt?
Mijn mening: We hebben genoeg techniek om een veelvoud van de mensen op de aarde te voeden. De verwachte 9 miljard zijn dan ook geen probleem.
Die "we" is dus weer het westen.
En dus moet het westen weer opdraaien voor het rattengekweek van anderen.
Oud 22 mei 2005, 18:10   #69
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Is er dan een probleem van overbevolking? En zo ja wat zijn er de gevolgen van?
En bij hoeveel mensen is de aarde niet overbevolkt?
Mijn mening: We hebben genoeg techniek om een veelvoud van de mensen op de aarde te voeden. De verwachte 9 miljard zijn dan ook geen probleem.
het probleem is niet de overbevolking, wel de industrialisatie. De "levensruimte" van een mens is niet levensbedreigend, noch voor de mens zelf, noch voor de planeet. Wanneer volkeren zich gaan industrialiseren begint "de miserie".
Er zijn ruwweg drie klasses van volkeren:
*de niet-geindustrialiseerden: valt grotendeels samen met Afrika
*de industrialiserenden: Latijns-Amerika, delen van Azië en OostEuropa,..
*de post-industrielanden: West-Europa, Noord-Amerika, Australië, Japan..
De derde klasse is op weg naar een zuiver tertiaire economie, met kleine laboratorium-industrie en moderne technieken. Dit gaat zijn "boost" kennen na de installatie en verspreiding van kernfusie techniek, ten laatste binnen 20 jaar.
HET probleem ligt bij de eerste twee. De economische expansie gaat gepaard met een uitbouw van zware, vervuilende industrie, waar weinig aandacht gaat naar filtering, recyclage, en milieubescherming. Hier bovenop komt dat deze landen meestal nog in een vroeger demografisch stadium zitten, gekenmerkt door een jonge en productieve bevolking.
Dit is nóg erger in de eerste klasse, we zien dit duidelijk in Afrika waar een bevolkingsexplosie aan de gang is. Stel je voor dat ál deze volkeren zich nog móeten industrialiseren: Wat gaat het globale effect dan zijn? Juist, dramatisch tot dodelijk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 18:32   #70
Pavell
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dit gaat zijn "boost" kennen na de installatie en verspreiding van kernfusie techniek, ten laatste binnen 20 jaar.
Dat is helemaal nog niet zeker. Kernfusie staat eigenlijk nog in zijn kinderschoenen en de eerste serieuze testreactor werkt nog niet en zelfs als is dat moment aangebroken is men
nog niet 100% zeker dat het project zal slagen. Ze zijn tenslotte er al decennia mee bezig.

Citaat:
Dit is nóg erger in de eerste klasse, we zien dit duidelijk in Afrika waar een bevolkingsexplosie aan de gang is. Stel je voor dat ál deze volkeren zich nog móeten industrialiseren: Wat gaat het globale effect dan zijn? Juist, dramatisch tot dodelijk.
Afrika zit met enorme AIDS problemen. Dus die bevolkingsexplosie met een korreltje zou t nemen. Maar inderdaad, mocht Afrika economisch gaan openbloeien zie ik het ook niet meer zitten. Het zal nu al erg genoeg zijn met de expansie van China en India.

Citaat:
*de industrialiserenden: Latijns-Amerika, delen van Azië en OostEuropa,..
Dat is wel het voordeel van Europa, als oostblok landen willen aansluiten of al deel uitmaken van de europese unie gaan die wel degelijk extra inspanningen vragen om
aan de europese richtlijn te voldoen. Natuurlijk deels in't nadeel van europa gezien die dan extra financiële ondersteuning kunnen vragen.

De toekomst ziet er niet echt zo goed uit, voor mijn generatie zal het nog wel meevallen, de volgende mischien ook nog wel maar vroeg of laat onstaan er toch serieuze spanningen hoor.
Oud 22 mei 2005, 18:33   #71
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie

Alleen vind ik onverstaanbaar dat afrikanen EISEN dat ze van ons aidsremmers krijgen, en gratis ook..

Ik had het veel liever dat gans afrika door AIDS ontvolkt zou zijn zodat we het terug zouden kunnen koloniseren en de rijkdomen gratis krijgen.. AIDS is tenslotte uit Afrika afkomstig..
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 18:50   #72
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dictator Shizie heeft gesproken...
Oud 22 mei 2005, 18:54   #73
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Die "we" is dus weer het westen.
En dus moet het westen weer opdraaien voor het rattengekweek van anderen.
De patroons en kolonisatoren zijn er voor verantwoordelijk dat de derde wereld zich economische en sociaal niet kan ontwikkelen, zodat ze daar hun eigen problemen kunnen oplossen... Hoeveel miljarden dollars en euros denk je dat er uit China, India en Afrika alle dagen verdwijnt in de zakken van europese en amerikaanse patroons? Hoe wil je dan dat ze voor hun eigen problemen zouden kunnen zorgen?

Overigens ben ik helemaal akkoord dat overbevolking op dit ogenblik helemaal geen probleem is. Met onze huidige technologie zou het zelfs een koud kunstje zijn om de sahara weer vruchtbaar te maken, dus... Maar daarvoor kan je uiteraard niet rekenen op bedrijven die gericht zijn op winst, in plaats van op de noden van de bevolking.
Oud 22 mei 2005, 19:19   #74
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Bacteriën, virussen, ... hebben altijd bestaan en zullen altijd blijven bestaan. Het zijn zoals ons levende organismen die trachten te overleven. En hoewel de evolutief zeer laag op de ladder staan, staan ze soms bovenaan de voedselketen. En juist omdat ze evolutief zo weinig gevorderd zijn, muteren ze sneller tot nieuwe soorten.
Overbevolking is biologisch gezien geen probleem, de natuur zorgt wel voor een oplossing: gisteren was het de pest, vandaag kanker en aids, dus het zou zeer arrogant zijn te beweren dat we morgen alle ziektes onder controle hebben.
Ik heb idd ook meer schrik voor de industrie-expansie. Ons biologisch systeem balanceert op een ongelooflijk dun koordje en wij lijken soms te vergeten dat we natuur ook nodig hebben om te overleven.
woffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 19:23   #75
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Overigens ben ik helemaal akkoord dat overbevolking op dit ogenblik helemaal geen probleem is. Met onze huidige technologie zou het zelfs een koud kunstje zijn om de sahara weer vruchtbaar te maken, dus... Maar daarvoor kan je uiteraard niet rekenen op bedrijven die gericht zijn op winst, in plaats van op de noden van de bevolking.
wij moeten juist niks! wij moeten ons handen afhouden van die continenten, want we duwen hen alleen maar dieper in de poel van verderf. Het imperialisme en kolonialisme heeft het Westers kapitalisme overal opgedrongen, en de lokale ruil- en ambachts-economie kapot gemaakt, waardoor de situatie daar compleet ineenstuikte, TENZIJ wij ingrepen en dus HUN markt bepaalden.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen ons Westers systeem, maar de overgang voor de overzeese autochtone volkeren was té bruusk, en zoals we vandaag zien zijn ze die schok nog niet te boven gekomen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 mei 2005 om 19:24.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 19:39   #76
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shizie is nog maagd...
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 19:44   #77
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

straf van god voor het decadente gedrag van de mensheid
Oud 22 mei 2005, 19:51   #78
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
straf van god voor het decadente gedrag van de mensheid
Doe hem de groeten...
Oud 22 mei 2005, 20:19   #79
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij kan natuurlijk ook zelfmoord plegen om de overbevolking tegen te gaan

Laatst gewijzigd door Pietje : 22 mei 2005 om 20:22.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be