Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 12:18   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dumballover Bekijk bericht
Ja, ik lees ook humo!

Ik niet, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 12:20   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Excuseer? Voor jou moeten militairen dus gespeend zijn/blijven van enige verstandelijke vermogens?

Vertaal jouw "bevelen opvolgen" eens naar het volgende "Befehl ist Befehl" en koppel dat eens aan de ergste soort oorlogsmisdaden.

We hebben geen behoefte aan wezenloze gedrilde moordmachines, doch wel degelijk aan militairen die zich vragen durven/kunnen/willen stellen bij wat ze aan het doen zijn.

Dat is nu de reden waarom ze mensen zoals u best zo ver mogelijk van een slagveld houden. Als ze op u zouden schieten met een Mini mie en een RPG zou je je zelf afvragen of het wel Politiek Correct zou zijn om terug te schieten.
Oud 12 oktober 2006, 12:26   #63
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hamburger Hill, ... Thin Red Line, ...
Was ik vergeten. Britse films ook niet te onderschatten. Nu ook nieuwe Franse film over rol van Noord-Afrikanen in WOII: les indigènes. Nog niet gezien, maar lijkt wel iets op basis van recensies.

Laatst gewijzigd door MARE : 12 oktober 2006 om 12:31.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 12:32   #64
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu de reden waarom ze mensen zoals u best zo ver mogelijk van een slagveld houden. Als ze op u zouden schieten met een Mini mie en een RPG zou je je zelf afvragen of het wel Politiek Correct zou zijn om terug te schieten.
Man, dan ventje zou gewoon ergens in een hoekje naar zijn mama zitten jammeren.
Oud 12 oktober 2006, 13:34   #65
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, vooraleer te dienen als hersenloos kanonnenvoer om het ego van presidenten en generaals te strelen, zal ik eerst moeten overtuigd zijn van het feit of die strijd al dan niet gerechtvaardigd is. Ik denk liever voor mezelf dan zomaar eventjes blindelings bevelen op te volgen. Indien jij dat als "politiek correct" wilt bestempelen, ga je gang.
Oud 12 oktober 2006, 13:34   #66
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Man, dan ventje zou gewoon ergens in een hoekje naar zijn mama zitten jammeren.
Proficiat, je bent de zoveelste nitwit die op mijn negeerlijst vliegt.
Oud 12 oktober 2006, 14:34   #67
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat, je bent de zoveelste nitwit die op mijn negeerlijst vliegt.
Ik denk dat de realiteit ook al lang op jou negeerlijst staat.

Laatst gewijzigd door MARE : 12 oktober 2006 om 14:35.
Oud 12 oktober 2006, 14:37   #68
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, vooraleer te dienen als hersenloos kanonnenvoer om het ego van presidenten en generaals te strelen, zal ik eerst moeten overtuigd zijn van het feit of die strijd al dan niet gerechtvaardigd is. Ik denk liever voor mezelf dan zomaar eventjes blindelings bevelen op te volgen. Indien jij dat als "politiek correct" wilt bestempelen, ga je gang.
Ow, nu kan er opeens toch gestreden worden. Zolang het maar 'gerechtvaardigd is'. De 'just war' doctrine. Wat een lachertje. En wanneer is het gerechtvaardigd? Indien jou eigenbelang op het spel staat? Voor de belangen van anderen vechten, daartoe ben je duidelijk niet bereid. Zelfs al zijn die belangen ook gekoppeld aan uw belang. Maar dat besef je niet. Kruip in je boom en eet bananen.
Oud 12 oktober 2006, 15:19   #69
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer? Voor jou moeten militairen dus gespeend zijn/blijven van enige verstandelijke vermogens?

Vertaal jouw "bevelen opvolgen" eens naar het volgende "Befehl ist Befehl" en koppel dat eens aan de ergste soort oorlogsmisdaden.

We hebben geen behoefte aan wezenloze gedrilde moordmachines, doch wel degelijk aan militairen die zich vragen durven/kunnen/willen stellen bij wat ze aan het doen zijn.
Het is een cliché dat militairen domoren zijn. De moderne soldaat moet aan de hoogste fysieke en mentale eisen voldoen. Iemand die zich moeiteloos aan de meest uiteenlopende en onwaarschijnlijke toestanden kan aanpassen. En idd het ene moment een genadeloze doder, het ander moment een bemiddelaar, een helende hand, een voedselbedeler, een opbouwer, iemand die met gevaar voor eigen leven totaal onbekenden het leven ontneemt maar anderzijds, ook met gevaar voor zijn eigen leven mensen uit gevarenzone's redt.
En ja befehl ist befehl. In cruciale situaties doet hij wat er ingestampt is, nl zichzelf en de rest van zijn sectie of peleton in leven houden.
Je vragen stellen doe je na de klus, zoniet ben je een gevaar voor je makkers.
Aan mensen die nooit dienst genomen hebben en zelfs oud militairen die nooit de kazerne verlaten hebben is de ware mentaliteit of wat er zich afspeelt in de hoofden van hen die wel in gevechtssituatie's gezeten hebben moeilijk, zoniet onmogelijk uit te leggen. Ze hebben daar trouwens ook geen behoefte om aan.
Oud 12 oktober 2006, 15:23   #70
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4 maanden, niet meer dan 4 maanden (als je het volhoud) is er nodig om van u een ander mens te maken. Misschien zelfs een beter mens.
Oud 12 oktober 2006, 15:44   #71
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Right on. Tell 'em Riksken. Victory or Valhalla.

Laatst gewijzigd door MARE : 12 oktober 2006 om 15:45.
Oud 12 oktober 2006, 15:47   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We spreken hier over het feit dat je ergens al dan niet met of tegen je wil op een slagveld terechtkomt, als de kogels om uw oren vliegen hoop ik dat je tegen dan beseft wat we bedoelen...

We bedoelen namelijk dat er in levensbedreigende situaties, iets als democratie onbestaande is, daar gelden de regels van luisteren en gehoorzamen of afgeschoten worden en in een lijkzak met een labelke aan uwen dikken teen terug naar huis.

en dat geld overigens niet alleen op slagvelden maar ook tijdens rampen of branden en dergelijke, daar luisterd ge naar uw leider of naar uw team, discusieren kan daar uw dood beteken of die van het ganse team.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 12 oktober 2006 om 15:50.
Oud 12 oktober 2006, 15:49   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moet ik nu huilen of lachen met wat jullie hier posten.

Ik heb zelf in Zaire gezetten, ik was met een schil op de falce lands en heb een paar keer het midden oosten aan gedaan met een schip toen het daar rommelde.

Ik kan jullie maar twee zaken daarover vertellen.
1) als je geen andere keuze hebt, zal je uit overlevingsdrang doden zonder verder nadenken.
2) van zulke zaken kan men zoveel flims maken als men wil en zoveel docu's als maar kan, maar wat er in zulke situaties door je heen gaat en wat je voelt als je de kogels om je oren hoort fluiten kan niemand je vertellen.
En mooi is oorlog zeker niet, het laat zelfs diepe wondens en sporen na.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 15:57   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Ik heb zelf in Zaire gezetten, ik was met een schil op de falce lands en heb een paar keer het midden oosten aan gedaan met een schip toen het daar rommelde.

1) als je geen andere keuze hebt, zal je uit overlevingsdrang doden zonder verder nadenken.
2) van zulke zaken kan men zoveel flims maken als men wil en zoveel docu's als maar kan, maar wat er in zulke situaties door je heen gaat en wat je voelt als je de kogels om je oren hoort fluiten kan niemand je vertellen.

Dat kan ik best aannemen, ik sta ook niet te springen om te vallen op het veld van eer, of mensen met boskes omver te schieten.

Maar ik kan heel goed aannemen dat je het doet als er op u geschoten wordt, net zoals ik best kan begrijpen hoe ver die para's gegaan zijn in Somalië, in den tijd.

Iedereen vind dat verschrikkelijk met zijn gewone burger mentaliteit, maar als ge voor den elvendertigste keer door een bende 13 jarigen wordt aangevallen en ge kunt er dan eentje vangen, ... ja dan kan ik best aannemen dat er "accidenten" gebeuren.

Zelfde met die soldaten in Abu Gharib, het is verkeerd wat ze doen, maar ik kan dat goed verstaan dat dat gebeurd. Als ge al een paar van uw maten verloren hebt en ge moogt dan wat gevangen bewaken, dan is het logisch dat er zo'n dingen gebeuren.
Oud 12 oktober 2006, 15:59   #75
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga volledig akkoord. Maar sterven in de strijd blijft mooier dan sterven in je nest. En oorlog zal er altijd zijn. Wat wij hier posten gaat erover dat je in die oorlog bepaalde regels dient te volgen of dat het misloopt. Wat is daar verkeerd aan?
Oud 12 oktober 2006, 16:00   #76
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik kan heel goed aannemen dat je het doet als er op u geschoten wordt, net zoals ik best kan begrijpen hoe ver die para's gegaan zijn in Somalië, in den tijd.
Zelfde met die soldaten in Abu Gharib, het is verkeerd wat ze doen, maar ik kan dat goed verstaan dat dat gebeurd. Als ge al een paar van uw maten verloren hebt en ge moogt dan wat gevangen bewaken, dan is het logisch dat er zo'n dingen gebeuren.
Kan ik evengoed begrijpen. Niet goedkeuren doch.
Oud 12 oktober 2006, 16:10   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga volledig akkoord. Maar sterven in de strijd blijft mooier dan sterven in je nest. En oorlog zal er altijd zijn. Wat wij hier posten gaat erover dat je in die oorlog bepaalde regels dient te volgen of dat het misloopt. Wat is daar verkeerd aan?
In oorlogen is er maar 1 regel.

Doden of gedood worden, al de rest is onzin.

En een mooie dood zal ik dat zeker niet noemen, je dagen lang niet kunnen was, niet deftig kunnen eten, steeds met één oog open slapen.
En niet weten of het kind dat je ziet aankomen nu een onschuldige is of een vijand.

Dan vind ik het een veel mooiere dood om te sterven in mijn bed terwijl ik word verwend door een paar mooie vriendinnen van tussen de 20 en 30.

Moet zalige zijn, maar kan natuurlijk ook niet zeggen welke dood het mooiste is, ben nog nooit gestorven.

Maar weet wel dat zo'n kogel in je barst je niet ommiddelijk dood en je eerst nog wat mag pijn lijden en afzien en mag weten dat je bezig bent je laatste adem uit te blazen, voor het zover is als je dat stuk lood niet tussen je ogen hebt gekregen.
Oud 12 oktober 2006, 16:12   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan ik evengoed begrijpen. Niet goedkeuren doch.

Daar kan je enkel over oordelen als je daar zelf zit.
Oud 12 oktober 2006, 16:13   #79
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ook ja, maar ook om een agenda door te drukken.

Hitler is gefinacierd door Prescot Bush de grootvader van Bush.
Omdat het de BEDOELING was dat er een oorlog kwam!

Welnee, niet volgens mij. Zeg eens eerlijk, welke jongen wil nou oorlog voeren en welke ouders willen dat hun jongen oorlog gaat voeren, met een zeer grote kans dat hij niet meer thuis komt omdat zijn bast een kogel heeft opgevangen?

Zoals gezegd is die strijd al jaren van te voren vastgelegd.
Maar we krijgen de illusie dat men niet wil praten

Pin d'Ar

Ik behandel U volgens mij met respect , wilt U dat ook met mij doen?

Pin d"r
Hitler gefinancierd door wie? Jonge ik heb hier en op veel andere plaatsen al veel over Hitler gehoord, zelfs op tv gezien, zelfs over gelezen. Maar wie Hitler echt was gaat gewoon verloren in het orkest van de haat. Mag op deze aardkloot geen scheet worden gelaten of hij zit er voor iets tussen. Voor uw redenering door te trekken, heeft de grootvader van bush de befaamde holocaust gefinancierd, juist is juist het één of het ander. En geweet, de holocaust mag/wordt niet betwijfeld.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 12 oktober 2006 om 16:19.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 16:25   #80
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan je enkel over oordelen als je daar zelf zit.
Jaja man. Als ik enkel mag oordelen over hetgeen waar ik direct bij betrokken ben, dan hoef ik mijne mond niet veel meer open te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be